רמקולים עם מוסיקה – סונוס פבר Cremona M

נמר לוי
28-11-2008 06:00

כולם יודעים כי Sonus Faber מייצרים רמקולים מעוצבים, דגם Cremona M מגיע בגרסה משופרת, בדקנו עד כמה ה-M שווה ל- Music.

חישבו על מסלול דוגמנות לרמקולים - עליו יצעדו רמקולים במגוון צורות וגדלים.
סביר להניח כי רובם יזכו למחיאות כפיים מנומסות, אך לפחות רמקול אחד יגרום לכם למחוא כפיים בפראות מוגזמת, עד כי תפספסו את נקודת המגע בין שתי ידיכם. בדיוק. הוא יפה עד כדי כך, עד כדי כך מושלם (לפחות מבעד לעיני שחזו בלא מעט רמקולים).

אותו דוגמן ריצפתי בנוי רצועות עץ אשר עוטפות אותו מקדמתו אל אחוריו במבנה מקומר, בחלקו הקדמי מצוי גריל החוטים המוכר של סונוס אשר מוסיף מראה של כלי נגינה יוקרתי. מאחורי הגריל ניתן לראות את יחידות הבס בקוטר 7 אינטש ומעליהן יחידת מיד-בס בקוטר 5 ורבע אינטש, גבוהה מכולן היא יחידת הטוויטר (רינג רדיאטור) מתוצרת סקאן ספיק.
בחלק האחורי של הרמקול, ניתן לראות את הפורטים ומתחתיהם את הטרמינל המוזהב מסוג Single Wire.

שם החברה הוא לא אחר מאשר Sonus Faber, הרמקול הנבחן שייך לסדרת ה- Cremona בתוספת אחת לשמו והיא M = Modified = משופר.


Made in Italy

Sonus Faber הינה יצרנית רמקולים איטלקית שנוסדה בשנת בתחילת שנות השמונים, החברה נחשבת ליצרנית רמקולים אקזוטית ואיכותית מאוד. סונוס פבר השתמשה בשמות בוני הכינורות הגדולים בעולם עבור דגמי סדרת העילית (גווארינרי, אמאטי, סטרדיוורי). הגוורינרי, למשל, נחשב בעיני רבים רמקול מוניטור הטוב ביותר למחירו בסגנונות מוסיקה מסוימים.

The Music


לאחר מיקום רמקולים הולם בחלל הבדיקה, מתחילים בהאזנה:

ארבע עונות

Antonio Lucio Vivaldi‏ ביצירה הכי איטלקית שיש The Four Seasons. מורגש מיד כי זהו השטח שלו. כלי הקשת נשמעים נהדר, התחום הגבוה רך כמו חמאה ומפורט באופן מרשים, בתחום הנמוך ניתן מיד לחוש כי הרמקול מצליח לרדת נמוך מאוד מבלי לוותר על רזולוציה מעולה, תחום האמצע עמוק מלא ואנרגטי.
בהתמודדות מול קטעים מתפרצים ביצירה, נשאר רמקול זה אדיש (בצד החיובי) ורגוע במיוחד, התחום הגבוה אינו חותך את האוזן, כמו כן לא הרגשתי חוסר בדינמיקה בתחום האמצע והנמוכים.
הפתיחה הקלאסית השאירה רושם מפורט ומאוזן להפליא, עם Soundstage שמאפשר למקם את כלי התזמורת השונים במרחב הבמה.


מהרומנטיקה אני עושה מעבר חד למשהו אלים, מהיר, דינמי ומכשיל במיוחד בתחום האלקטרוני, זהו לא אחר מאשר VENITION SNARES שמסוגל לבקע יחידות קרמיות, "לטגן" קרוס-אוברים, להפיל וואזות ועוד מספר תיאורים שלא עולים בראשי כרגע.
רמקול הקרמונה הוא אחד היחידים שאני בוטח כי יוציא מוסיקה ולא סתם רעש בשלל צבעים וזאת אף בטרם טענתי את הדיסק. האם אתבדה? כל זאת נדע בפרק הבא של הכתבה.


הפרק הבא:

VENITION SNARES הורס הרמקולים מסתובב בתוך נגן הדיסקים ואני מתחיל בהאזנה.
הקטע מתחיל עם סינתיסייזר מנגן בס מסונתז משולב דיסטורשיין. יוצרי המוסיקה האלקטרונית מכנים את הסאונד הזה "שן מסור" (ואכן, כך זה נשמע) והוא נשמע עכשיו מלא, חזק, תוקפני ובעל נוכחות וכח.  תוף הרגל האלקטרוני ניכנס לפעולה ואני מגלה בס עמוק ושמנמן. זהו בס נפוח ולא מדויק במיוחד.
הקטע חושף מהירות באופיו של הרמקול משולבת דינמיות.
אני חש כי הרמקול הזה מסוגל לעלות לאתגרים מורכבים יותר במוסיקה אלקטרונית, זאת ללא מאמץ יתר.

פסנתר של חורף


אני מחליט להרגע מעט עם נגינת פסנתר איכותית, סולו פסנתר.
George Winston – December זהו תקליט חורף אמיתי: פסנתר בודד, רומנטיקה והרבה מאוד רגש. ההקלטה הינה באיכות מעולה ועם הרמקול המתאים מדובר בחתיכת מסע מוסיקלי.

מניח ראשי אחורה ומתכונן לצליל הראשון.


פסנתר דורש המון מרמקול: דינמיקה, מהירות, בס נמוך, בנוסף הוא מוכרח להעביר אלי את תחושת התיבה הענקית של הפסנתר. למדתי שרמקול ריצפתי איכותי שמתוכנן היטב, מצליח להעביר תחושה זו טוב יותר ממוניטורים (שמצליחים לעומת זאת, לבצע לעיתים משימות אחרות באופן טוב יותר).

וכאן לא התבדתי.

סונוס פבר קרמונה M מצליח להעביר תחושה רומנטית, חורפית משהו אפילו שמזג האויר חם - אש בחוץ. הצליל חם ומלא ובגודל טבעי ומרשים, הבמה מסודרת על פי הקלידים שבפסנתר. נותר רק לעצום עיניים ואצבעות הנגן זזות ימין ושמאל באופן מרשים ומרטיט לבבות. התחום הגבוה מפורט, פתוח אך לא צרחני, התיבה עושה עבודה נפלאה ומצליחה להעביר את הגוף של הפסנתר באופן משכנע מאוד.


סיכום

למרות שבסגנון מוסיקה אלקטרונית, חשתי כי הבס היה בכיוון "פלאפי" (ואני לא מאשים את המגבר האימתני שניער אותו), הוא הצליח להעניק מימד מיוחד למוסיקה מסוג זה והוסיף לקרירות האלקטרונית נשמה רבה ועדינות לא מוכרת. זהו שילוב מעניין.
בתחום המיד, מדובר בצליל מרשים במיוחד שממלא את חלל הסלון במוסיקה ובפרטים מרהיבים.
בתחום הגבוה אינני יכול לומר כי מדובר ברמקול מפורט ברמת ה-"לשמוע את צרור המפתחות בכיס של הכנר בשורה החמישית" אבל הוא בהחלט מפורט ונעים לאוזן.

ונחזור שוב למראה: הוא כה מרשים שגם אם הייתם מעמידים לצידו אשה יפה במערומיה הייתי שוקל פעמיים אם להסיט מבט מהקרמונה...
הוא יושב על הספייקים כך שהאחורים נמוכים מהקדמיים, מבטו עולה מעלה במין פסון מלא גאווה, הסיבה לתנוחה זו (מעבר ל-"פוזה") הינה השגת איזון הגעת גלי הקול של היחידות על ידי הרחקת הטוויטר והרמתו כלפי מעלה. הפטנט כנראה עובד מפני שלא חשתי בחוסר איזון בצליל.


יש הטוענים כי בשילוב מגברי מנורות מפיק הקרמונה צליל טוב יותר, לדעתי, שילוב המגבר הטרנזיסטורי שברשותי הביא לתוצאה מצויינת, הוא בהחלט אחד הנבחנים המוצלחים שעברו בביתי עד היום.

מומלץ בחום ונשמה להכיר את הרמקול הזה במפגש אישי במהלך מסע חיפוש הרמקולים הבא שלכם.

מפאת מצב רוח מרומם מצידי בחרתי לסיים את הכתבה בכך שאגש למקרר ואוציא לעצמי בקבוק בירה צוננת בתוספת מנצ'יס טעים.

ברשותכם, אמשיך להאזין לעוד מספר תקליטים.


מחיר – 40,000 ₪

אחריות ושירות – טרמולו

קישור: מפרט טכני באתר יצרן

מעבר לתגובות בפורום