מסך מחשב עם בועה LG W2284F

ליאור קורן
20-11-2008 04:48

LCD W2284F של LG מגיע בעיצוב מקורי, האם יצליח לבלוט מעל החבורה הגדולה של מסכי מחשב עם פנל TN בגודל 22 אינטש?


קבוצת מסכי המחשב בגודל 22" נמצאת על הנתיב המהיר, החברות המתחרות משיקות דגמים חדשים אחת למספר חודשים, הנציג האחרון אותו שלחה LG לתחרות הינו דגם W2284F.

עיצוב

הניסיון הבולט ביותר לבידול בדגם זה הינו העיצוב החיצוני: מסגרת המסך מלבנית בגימור פינות עגלגל וצבע שחור מבריק, הייחוד מגיע בדמות סיומת שקופה לחלק התחתון של המסגרת, עם לחצן הדלקה / כיבוי מעוצב כטיפת מים גדולה ושקופה שאוטוטו נוזלת מתחתית המסך, נגיעה בה מדליקה אור כחלחל זוהר, אין ספק, מדובר בעיצוב מקורי למדי.


בנוסף, בזמן שהמחשב מכובה, פועמת תחתית בסיס רגל המסך (שעשויה פלסטיק שקוף), באור לבן ומקנה תחושת חיות ל- W2284F, גם בזמן שהוא אינו בשימוש.

גוף המסך דק למדי ולכן ספק הכוח הינו מסוג חיצוני, בנוסף, אפשרויות כוונון פיזי מוגבלות ביותר וכוללות למעשה רק הטיה אנכית של זוית המסך אל מול המשתמש, ללא יכולת התאמת גובה או כיוונון אחר.

LG מפגינה גישה צנועה יותר ממתחרתה - סמסונג ואינה מציינת את ערך הניגודיות באותיות צועקות על חזית המסך, למעשה, המסגרת חפה מכל כיתוב, למעט הלוגו של LG.

תפעול

על מנת שלא לפגום באחידות אסטטית של החזית המסגרת, שמות הלחצנים מופיעים בצד המסגרת ולא בחזיתה, בלתי אפשרי לנווט בתפריטים מבלי לסובב את המסך הצידה או לקרב את הראש אליו ובכלל, לוקח זמן רב, להתרגל לצורת תפעול התפריטים.

גם הפידבק של הלחצנים בעייתי מעט ומשקלו הנמוך של המסך גורם לטלטולו בזמן הלחיצה: LG הקריבה כאן נוחות תפעול לטובת עיצוב.

התפריטים מאפשרים שליטה על טמפרטורת צבע כללית וכיוון כל צבע יסוד בנפרד, כמו גם תמיכה בפרופיל sRGB, שהיה, לטעמי, המצב המוצלח ביותר לעבודה.

מלבד בהירות וניגודיות, ניתן לכוון גם חדות.

בנוסף, הלחצן העליון בטור, מעלה תפריט שכולל אופצית EZ-ZOOM אשר מאפשרת שינוי רזולוציית המחשב בלחיצת כפתור במסך - נוח למי שמשום מה נוהג לשנות רזולוציות באופן תדיר (לשם הפעלה הפונקציה יש להתקין תוכנת FORTEMANAGER של LG).

מלבד זאת, ניתן לשנות גם את יחס המסך ל- 4:3 בתוספת גימיק בדמות בחירה באפקטים שונים שמשנים את התמונה במסך לגווני לשחור לבן, ספיה ואפקט Gaussian Blur.

איכות תמונה

נתון הניגודיות הדינמית עומד על 30,000:1 (הניגודיות הסטטית אינה מצויינת במפרט), LG מבהירה ו"מותחת" את הצד הלבן של סקאלת הצבעים, מה שמעלה אמנם את יחס הניגודיות, אך עולה במחיר טשטוש הבדלים בין גוונים בהירים דומים, פסים בגוון אפור בהיר נבלעים אל תוך הרקע הלבן, מה שמקשה להבחין בהם.

השחור כהה למדי ביחס למסכי TN, כמו כן, מנגנון ניגודיות דינמית (שולט על עוצמת התאורה האחורית בהתאם לסצינה המוצגת) הינו עדין יותר לעין ביחס למנגנון האגרסיבי שמופעל בדגם סמסונג שבדקנו.

המנגנון מתפקד ומביא לרמת ניגודיות טובה יחסית בסרטים, הסרט "נערות החלומות" כולל סצנות כהות רבות, איתן ידע להסתדר המסך, אם כי ניתן היה להבחין בזליגת אור מסוימת בעיקר מהחלק התחתון של המסך.

מהירות התגובה עומדת על 2ms ובפועל טובה מאוד, ללא סימני מריחות שפגמו בתפעול השוטף במשחקי פעולה מהירים או בזמן צפיה בסרטים.

עם רזולוציה שלא רחוקה מ- FULL HD, הפגין ה- W2284F חדות טובה, אם כי ניתן להבחין לפעמים בגרעיניות מסוימת בסרטים.



זויות הצפיה סבירות ולא יותר, כאשר מזיזים את הראש לזוית צפיה רחבה יותר, התמונה מצהיבה. במבט מלמעלה הזוית אינה טובה יותר (התמונה משחירה) ואילו הזוית מלמטה היא הטובה ביותר.

כמו ברבים ממסכי LCD מקבילים, גם כאן רצוי מאוד להוריד את נתון הבהירות בזמן הפעלה ראשונה, אחרת עוצמת ההארה הגבוהה עלולה לגרום לכאבי עיניים.

לסיכום, LG משחררת לעולם דגם שמצטיין יותר בצד של השחורים ופחות בלבנים, יותר בעיצוב ופחות בנוחות תפעול, עם מגוון מצומצם של אפשרויות כוונון פיזי ואיכות תמונה מספקת.

בעד: עיצוב מקורי, מנגנון ניגודיות
נגד: הנדסת אנוש, אפשרויות כוונון פיזי

ציון:


מחיר: 1,490 ש"ח
אחריות 3 שנים: ח.י.

מפרט טכני

גודל: 22"
רזולוציה: 1680X1050 פיקסלים
בהירות: 300 cd/m²
ניגודיות דינמית: 30,000:1
מהירות תגובה: 2ms (GTG)
זויות צפיה: 170º176/º
כניסות: D-SUB (VGA), DVI-D
רמקולים – ללא
מידות: רוחב 522 מ"מ, גובה 424 מ"מ עומק (כולל סטנד) 162 מ"מ
משקל: 4.4 ק"ג

קישור: מפרט טכני באתר יצרן


מעבר לתגובות בפורום