Unison Research - צליל מסתורי 2

נמר לוי
04-11-2008 07:02

Mystery Two של יוניסון ריסרצ' הינו קדם מגבר בעיצוב וגימור עץ יחודי, איזה צליל מתחבא מאחורי המסתורין?


יוניסון ריסרצ' איטליה חשפה את ה-Mystery 1 לפני מספר שנים, לדעתי זהו אחד מדגמי קדם מגברים המרשימים ביותר למראה שנתקלתי בהם.
המסתורין בגרסתו הראשונה שרד כמה שנים בשוק והפך להיות קדם מגבר שהפך את בעליו למכור אליו. לפני כשנתיים לערך חשפה יוניסון ריסרצ' את ה- Mystery בגרסה 2 הכוללת שיפורים אלקטרונים ותוספת נחוצה שלא הייתה קיימת בגרסה 1 – שלט רחוק.

במבט ראשוני, יגידו כולם פה אחד שהוא דומה שתי טיפות מים ל-"דשבורד" של רכב אספנות ושתי טיפות עראק לקדם מגבר.
בחלקו הקדמי הימני 3 בוררים ענקיים ששולטים על העוצמה הכניסות  השונות והדלקת המכשיר. בצידו השמאלי לוגו החברה חרוט על חתיכת מתכת. בחלקו האחורי ניתן לראות כניסות בתצורת RCA וכך גם היציאות למגבר. בחלקו העליון שוב מתנוסס שם הדגם בתוספת שנאי עגול בולט.
מדובר בקדם מגבר (Pre Amp) כבד במיוחד (תרימו תבינו) שבנוי היטב ומעוצב בטוב טעם.
השילוב של העץ והמתכת מהווה את אחד העיצובים המושכים ביותר, עוד לפני ששומעים את הצליל הבוקע ממנו.

פטיפון להתחלה

ZAKA (אין לי מושג מדוע נבחר דווקא השם הזה) פותחים את המבחן. זהו קטע מהיר ועצבני במיוחד של צוות כלי הקשה שמעייף את רוב קדם המגברים וחושף מהם הרבה "רוע", בהירות ולכלוך.
במקרה הזה המיסטרי של יוניסון מרגיש מהיר, הרמוני וטבעי באופן מרשים במיוחד, הבמה מרשימה ומפילה לסתות. הוא מרגיש דינמי והמיד נשמע חלק כמו חמאה.
בתחום הנמוך, גיטרת הבס נשמעת היטב, מלאת אנרגיה והרזולוציה מרשימה, תוף הרגל מהודק (אולי מידי) ומדויק במיוחד. אני אישית הייתי מעדיף את הבס יותר "עמוק" וחם אך עם בס כזה גם כן אין לי בעיה לחיות.



ברהמס קלאסי

JOHANNES BRAHMS-KLAVIERQUINTETT OP.35-MAURIZIO PLLINI QUATETTRO ITALIANO
היצירה מורכבת מחמישה כלים: פסנתר, שלושה כינורות וצ'לו.
התקליט מונח על הפלטה ואני מבחין מיד בכינורות שנשמעים טבעיים ומלאי משקל, הבמה נשמעת לא פחות ממדהימה וניתן למקם באופן מדויק את התזמורת הקטנה במרחב הבמה, הצליל נשמע מפורט ופתוח, הצ'לו מרשים במיוחד, ניתן לחוש את התיבה שלו.
בתחום התדרים הגבוהים, היוניסון מרשים במיוחד, הוא פתוח, מפורט ומלא משקל אך אינו "חותך" את האוזן. הוא מצליח לשמור על איזון טונאלי מרשים.

ממשיך עם הפטיפון – REM Losing My Religion
זהו רוק קלאסי אהוב עלי במיוחד, הוא משתלב לי הכי טוב עם נהיגה בכביש מהיר ביום חורפי גשום. זהו בכלל שיר שמזכיר לי חורף. המחט נשענת על התקליט והשיר מתחיל עם כל הכלים ביחד בכל הכח. הפרדת הצליל מעולה עם נטיה לגוון החמים והנעים (לפחות לי) קולו של הסולן נשמע מהמרכז באופן מדויק, הפרדת הסטריאו מרשימה מה שגורם לתמונת הסטריאו להשמע ברורה מאוד.
ה- Mystery 2 לוקח את המאזין להופעה.


דפש מוד

אני ממשיך עם Depeche Mode בשיר RUSH שבנוי מכלים אקוסטים (צ'לו, כינורות) וקולו של הסולן המרשים. זהו קטע ווקאלי מרשים במיוחד שחושף לרוב לכלוך וחוסר "חלקות" בתחום האמצע. המנורות עושות את שלהן, לקדם מגבר הזה יש קטע במוסיקה ווקלית משולבת עם כלים טבעיים. הוא מרגיש דינמי, מפורט ומאוזן מאוד, כאן הוא הפתיע אותי עם נטיה קלה לבהירות אך לא משהו שלא ניתן לחיות איתו. הכלים כמובן נשמעים מצוין ובגודלם האמיתי, לא תקבלו כאן כינור בגודל של קונטרבס.

בנוסף האזנתי לקטעים אלקטרונים שונים, מ-TIESTO ועד ל-CAFÉ DEL MAR. במוסיקה אלקטרונית רגועה בסגנון קפה דל מאר הוא נשמע מעולה וממש "שואב" אותך לתוך הרמקולים, הוא נשמע מפנק ונעים.
בסגנונות של טראנס, האוס ופרוגרסיב קלאב הוא פחות מרשים. הוא סובל מחמימות יתר שגורמת לכל הצלילים להשמע מעט מרוח באלקטרוני וגם אינו תוקפני מספיק בסגנון.

סיכום

נראה לי שהכל ברור מהכתבה, Mystey Two הוא ללא כל צל של ספק קדם מגבר מעולה, הוא דינמי, מפורט, חמים, פתוח ומה לא. הוא נראה מצוין ומושך את עינו של כל דכפין אשר יכנס לפתח הדלת.
עצם העובדה שהוא עשוי מעץ ומזכיר קונסולה קידמית של רכב אספנות כבר תעשה משהו לחובבי המוצרים היפים, אך במראה הזה עלול להיות טמון גם חיסרון: הוא אינו מתאים לכל סטאפ מבחינה ויזואלית ועלול להראות עוף מוזר בסטאפ שנראה עדכני בעיצובו.
הצליל הבוקע ממנו כפי שציינתי מרשים במיוחד בכלים אקוסטיים ובהעברת קול אנושי בצורה משכנעת. הוא מאוד חושפני ולמרות הרוגע שבו הוא אינו סלחן כלל, הוא מצליח לחשוף גם את הפישולים שמאחורי ההקלטות.

מבחינת מיקרו דינמיקה הוא גם כן יוצא צדיק מוחלט. הוא מצליח להעביר מיתר כינור בודד מבין עשרות. הוא מצטיין בהעברת הכלי בגודלו הטבעי ולמרות שישנם כאלה שמעדיפים צליל גדול הוא יצליח עדיין להרשים גם אותם.
חשוב לציין שלקדמגבר הזה יש שלט העשוי גם הוא מעץ אשר שולט על העוצמה וההשתקה בלבד.
זהו קדם מגבר מומלץ עבור חובבי הצליל החם לכיוון הניטרלי.

מחיר – 19,490 ₪
אחריות ושירות – ארמה אודיו
 
דף מוצר באתר Unison Research:
מעבר לתגובות בפורום