נגן Blu-ray מדגם Sony BDP 350 במבחן

ליאור קורן
27-10-2008 04:00

נגן Blu-ray במחיר עממי? עדיין לא, אך סוני בדרך לשם עם BDP-S350 שמציע יכולות תמונה וקול מצויינות ותפעול משופר ביחס לדגמים הקודמים.


הדור הראשון של נגני בלוריי שהגיעו לארץ, סבל משלושה חסרונות עיקריים:

1.    מחיר יקר שעמד על 10,000 ₪ ומעלה.
2.    איטיות מתסכלת בהפעלה.
3.    חוסר תמיכה בתקן HDMI 1.3 שמנע העברה החוצה של פורמטי אודיו HD החדשים.

מאז, הספיקה סוני לנצח את פורמט HD-DVD המלחמת הפורמטים וכעת הגיע הזמן להתמקד בקידום פורמט ה- Blu-ray המנצח.

ה- BDP-S350 מעוצב באופן סולידי עם לוגו ה- Blu-ray בחזית ותצוגת מידע פלורוסנטית כחלחלה בהירה.
גוף המכשיר כולל 5 לחצנים בלבד: לחצן הדלקה וכיבוי, לחצן Eject ושלושה כפתורי הפעלה לפעולת ניגון, עצירה והשהיה (Pause), כך שרוב פעולות המכשיר נשלטות דרך השלט הרחוק.
מגירת הדיסק מוגנת ע"י פלטת פלסטיק שקופה (אשר מכוננת גם על צג המידע) ונפתחת בזמן שהדיסק יוצא.
רוחב המכשיר סטנדרטי, עומקו קטן למדי ועומד על  סנטימטר בלבד, מה שמקל על העמדתו במקומות צפופים.

מאחור נמצא מגוון חיבורים הכולל יציאות וידאו קומפוזיט, S-Video, קומפוננט ו- HDMI, חיבורי האודיו כוללים יציאת סטריאו אנלוגית, יציאות דיגיטליות מסוג אופטית וקואקסיאלית.
החיבור היחיד שידע לנצל את מלוא יכולות המכשיר בתחום התמונה והקול הינו מחבר ה- HDMI, על כך בהמשך.



בנוסף על החיבורים, נמצא גם יציאת רשת חוטית וחיבור USB, על מנת לתמוך בפרופיל BD-Live החדש.

ה- S350 כולל מאחור גם מאוורר שאחראי על הקירור, הוא פועל בצורה חרישית למדי שאינה נשמעת לאוזן ממרחק הישיבה (כ- 2.5 מטרים).

השלט הרחוק, עשוי פלסטיק נוח לאחיזה, כולל שליטה על כל הפונקציות, במרכזו, נמצא את ארבעת לחצני החיצים למעבר בין תפריטים, לחצן RETURN נמצא בצמוד אליהם, מה שמקל על התפעול.
השלט ניתן לתכנות עבור שליטה על טלוויזיות אחרות (מתוצרת חברות מוכרות בלבד).



הגדרות
באם יש ברשותכם מסך LCD או פלזמה באיכות Full HD ורסיבר קולנוע ביתי שתומך בפורמטי הקול החדשים, יש להגדיר את אות היציאה על איכות 1080p ואת האודיו יש להגדיר העברת אות Direct וזאת במטרה שהנגן יוציא אל הרסיבר את פסקול ה- Dolby True HD ו- DTS Master Audio.

כל אותה אינפורמציה איכותית, ראוי לה שתצא דרך כבל ה- HDMI אל הרסיבר והמסך.

Blu-ray בתמונה וקול

לחיצה על לחצן Eject, המגירה יוצאת בקול רחש נעים, דיסק ראשון מוצא את דרכו אל ה- BDP-S350.

הסרט הבלוריי המוסיקלי Across The Universe מגיע בפורמט 1080/24p, איכות התמונה טובה מאוד, הפסקול מצויין, עם קולות זמרים צלולים ומוסיקה מכלי נגינה נעימים לאוזן.
הפסקול הינו Dolby True HD, כאשר ישנה התרחשות על המסך  קולו של הסולן בוקע מלפנים בשילוב הזמרת קולה עם הצועק הלטר סקלטר אנדרלמוסיה של קולות עם פעילות שוטרים ואלימות וצעקות מתחיל דווקא עם פעמוני הרי קרישנה.



לחיצה על תפריט ה- Pop Up מקטין את התמונה הנעה לצד ימין בעוד שאר התפריטים מופיעים על המסך, בעוד הסרט מתנגן ניתן לבצע שינויים בתפריט.

"שעת שיא 3" מגיע גם הוא בפורמט 1080/24p מצטיין באיכות תמונה חלקה להפליא ומהוקצעת עם פסקול DTS- MASTER AUDIO מצוין, עם מוסיקה מהנה במקומות הנכונים ואפקטים במגוון רחב.

בסצינה הפותחת של הסרט, דברי הנואמים מקדימה עם הד מסוים ברחבי החדר ומוסיקה עוטפת. בסצינת המרדף אחריה, התופים רועדים בחלל ושאר כלי המוסיקה מוסיפים למתח מופרדים מהפעילות מלפנים.
איכות תמונה חדה ומפורטת עם פרטים רבים בחלקים כהים והכל ללא טיפת גרעיניות, עבודה עריכה דיגיטלית מצוינת.



אגדות ג'אז – Leggend Of Jazz, בפסקול Dolby True HD,
הנגן מדגים תמונה מהפנטת בחדות הפרטים, כל חריר במיקרופון בצבעי כחול סגול
קטע הפתיחה בדואט ווקלי של Al Jarreau ו- Kurt Elling ולאחר מכן מצטרפים כלי המוסיקה כאשר הפסנתר מרחף בחדר התופים מקדימה מצילות ברורות אבל לא חותכות וקונטרה בס עם צליל שמנמן אבל לא נפוח, מחיאות כפיים מכל עבר.

גם הפסנתר שמלווה את Chris Botti, מתחיל בחלל אח"כ מתכנס אל קדמת הבמה, כאשר החצוצרה שמנמנה ומדויקת, בוקעת מלפנים אחר מתפזרת בחדר והמצילות האיטיות מקנות חוש קצב איטי לאוירה.



לאורך בדיקת דיסקי סרטים שונים, הדגים ה- S350 איכות תמונה וקול מצוינים, הדבר תלוי אמנם גם באיכות המקור של הסרט על הדיסק, אך ללא ספק, נגן ה- Blu-ray יודע להוציא החוצה את היכולת המרשימה של פורמט זה, בכל פרט ופרט.

זמני טעינה

כאמור בתחילת הכתבה, הדורות הראשונים של נגני הקרן הכחולה, סבלו מאיטיות מרגיזה בתגובות ובמיוחד מזן טעינה איטי של דיסק (מרגע טעינתו במכשיר ועד לעליית הסרט על המרקע), עם זמני טעינה של 50, 60 שניות ויותר.

זמני טעינת דיסקים שנמדדו בדגם זה:
Legends of Jz כ- 20 שניות
שעת שיא 3 כ- 21 שניות
ACROSS 30 שניות
DVD גלדיאטור 12 שניות

זמן מהדלקה ועד להופעת תפריט מכשיר ראשי (ללא דיסק בכונן): 21 שניות
זמן מהדלקת המכשיר עם דיסק בפנים ועד לזיהוי הדיסק: 29 שניות, לחיצה על אייקון הדיסק ותחילת ניגון הסרט תוך שניות ספורות.

מצב Quick Start: במצב זה, הזריזות משתפרת, על חשבון צריכת חשמל מוגברת בזמן מצב כבוי, מדדתי כ-6 שניות להדלקה + 15 שניות לזיהוי הדיסק בכונן.

ניתן לראות, כי זמני התגובה מול דגמים קודמים (של סוני והמתחרים) השתפרו ביחס של פי 2.5 ו-3 לטובת הדגם החדש.

ובכלל, בזמן הפעלה, הנגן מגיב באופן מיידי לתגובות השלט, התפריטים נעים על המסך בתנועה חלקה, פקודות אישור או מעבר מתקבלות בצורה מיידית ויש משהו שגורם לכל הענין להרגיש מתוחכם יותר בהשוואה לדור טכנולוגיית ה- DVD: גם כשלוחצים STOP למשל, התמונה אינה נגדעת באופן פתאומי, אלא מחשיכה בהדרגה עד לעצירה.



בזמן צפיה בסרט, ישנן מספר אפשרויות חיפוש: לפי שם הפרק, לפי מספר הפרק או מצב Scene Search שמראה קו זמן בתחתית התמונה, עליו ניתן לזוז עם הסמן ימינה ושמאלה ולחפש סצינה מבוקשת בסרט.

כמו כן, ניתן להתקדם קדימה ואחורה במהירות X/1/2/3 (בקפיצות של פי 10 ועד פי 120) או בקפיצות על פי שניות, לעומת זאת, אין בנמצא אפשרות הילוך איטי.

תפריט נוסף שזמין בזמן ניגון סרט הינו תפריט OPTIONS אשר מקנה אפשרויות נוספות כגון AUDIO FILTER שהופך את הסאונד לחד יותר (SHARP) או עגלגל יותר (WARM), בוידאו ניתן לשלוט על פרמטרים כגון FNR / BNR / MNR שמקנים אפשרות שליטה על בעיות של רעש דיגיטלי, מאקרו בלוקינג ומוסקיטו (רחש דיגיטלי שמזכיר יתושים), כמו גם בחירה במספר מצבי תמונה.

פרופיל BD-Live

פרופיל BD-Live מאפשר בדיסקי סרטים מסוימים, לקבל מידע נוסף על הסרט, כגון ביוגרפיות על שחקנים, טריילרים, קישורים לאתרים ואפשרויות נוספות.
לשם כך, יש לחבר את הנגן לאינטרנט דרך חיבור הרשת ולהתקין בכניסת ה- USB מאחור דיסק און קי הכולל זיכרון בנפח של לפחות 1GB, שם יאוחסן כל המידע הרלוונטי שירד מרשת האינטרנט.

השימוש ביכולת זו אינו פופולרי עדיין כיום, לאחר שפרופיל זה יוטמע בנגני Blu-ray רבים, יכנסו לשוק סרטים חדשים שכוללים את יכולות ה- Bonus View.

הנגן מגיע עם פרופיל BD-Live 1.1 וניתן יהיה לעדכנו אל פרופיל 2.0 דרך הרשת.

ניגון DVD

ה- BDP S350, משמש גם כנגן DVD לכל דבר ומבצע עבודת UPSCALE טובה ומספקת אל רזולוציית 1080p, עם סרטי DVD שמגיעים במקור ברזולוציית 576i (באזור PAL).
ניתן לראות בסרט גלדיאטור, כי פעולת ה- UPSCALE מחליקה היטב את התמונה ללא קוים מזוגזגים ומנקה את הרעש, תוך כדי שמירה על הפרטים בתמונה, ה- S350 הפגין ביצוע טוב בשיפור איכות סרטי DVD, זאת בהשוואה להמרה הפנימית של מסך טלוויזיה בשווי 14,000 ₪.

שימו לב אל קוי המדרונות בצד ימין בשתי התמונות:



מלבד ניגון סרטים, ניתן להציג תמונות שצרובות על דיסק CD / DVD / BD ולנגן תקליטורי מוסיקה (CD) מהסוג "הישן והטוב".
כמו כן, ה- S350 מסוגל להציג קבצי AVC H.264 שצולמו ממצלמות וידאו.

סיכום

זול ממש? עדיין לא, הכי זול בישראל כיום? אכן כן, מתקרב להמונים? בדרך הנכונה.

עד עתה, נגן ה- Blu-ray המשתלם ביותר, נחבא לו במעמקי קונסולת המשחקים סוני PS3, כעת בפעם הראשונה ישנה אלטרנטיבה למי שמחפש נגן כזה אל מול הסוני PS3 שלא מתאים לכל אחד.
כמו כן, קונסולת PS3 ממירה באופן פנימי את פורמטי האודיו החדשים ומוציאה אות PCM רב ערוצי אל הרסיבר, כך שמי מבקש לראות את השם Dolby True HD מתנוסס בגאווה על חזית הרסיבר בסלון, יוכל לעשות זאת עם הסוני BDP-S350 החדש  (ה- S350 מסוגל במקרה הצורך גם להמיר Dolby True HD ל- PCM רב ערוצי, אך לא את DTS Master Audio).

אולם, בכדי להפגין את יכולותיו האמיתיות, יזדקק נגן ה- Blu-ray לבן לוויה נאמן בדמות רסיבר קולנוע ביתי מהסדרות החדשות, כזה שכולל כניסות HDMI בתקן 1.3 ומפענחים אודיו HD לפורמטים החדשים, אין לו ל- S350 5.1 או 7.1 יציאות אודיו אנלוגיות, הן יגיעו רק בדגם היקר יותר- BDP-S500.



ה- BDP S350 של סוני מהווה סנונית ראשונה בדרכו של הפורמט הכחול אל חדר הקולנוע הביתי, הוא מיועד למאמצי החידושים שמבקשים להציג את הטכנולוגיה העדכנית בבית, הפעם בתקציב סביר באופן יחסי מאי פעם.
הוא מעוצב נאה, אינו תופס מקום רב וירשים ביכולות התמונה והקול כל מי שישב מולו.

ציון:

בעד: איכות תמונה וקול, תפעול, תמיכה בפורמטי אודיו HD, נגן ה- bluray הזול כיום בישראל
נגד: ללא 7.1 יציאות אודיו אנלוגיות


מחיר מחירון 2,690 ₪
כולל שובר להשכרת חמישה סרטי Blu-ray ברשת בלוקבסטר.
אחריות: ישפאר

הסרטים בכתבה הינם באדיבות ספריית Kino
 
מפרט טכני:

תמיכה בדיסקים מסוג: BD-ROM (Blu-ray), dvd, CD
איזורים: Blu-ray - איזור B, סרטי DVD - איזור 2
פורמטי קול: Dolby Digital + True HD, DTS + HD Master Audio, PCM 8ch
חיבורים: HDMI, Component,S-Video, Audio Coaxial_Optical, Analog Stereo RCA
רזולוציה מקסימלית: 1080/24p
מידות: רוחב 430 מ"מ, גובה 60 מ"מ, עומק 220 מ"מ
משקל 2.9 ק"ג

מעבר לתגובות בפורום