רמקולים מדפיים דינמיים: Volla

נמר לוי
07-10-2008 07:01

הרמקול המדפי מדגם Aurum Cantus Volla מדגים איזון טונלי, טוויטר מרשים ודינמיות מתפרצת, אך דורש מגבר חזק עבורו.


קשה להתעלם ממוצרים יפים, קשה יותר להתעלם ממוצרים מדהימים. כבר בפעם הראשונה שראיתי את המוצר הזה ליבי החסיר פעימה. לטעמי, זהו בהחלט אחד הרמקולים המדפיים היפים שקיימים היום בשוק הרמקולים העולמי.

מדובר ברמקול מדפי בגודל בינוני במבנה עגלגל בצורת דמעה. מבנה אסימטרי זה נועד לבטל ככל האפשר גלים עומדים בתוך התיבה. רמקול מדפי זה שוקל 23 קילוגרמים של עץ מסיבי ועבה במיוחד.

הגריל הקידמי מוסר ולעיני מתגלה יצור הייברידי, חצי דינמי וחצי ריבון. יחידת מיד-בס אחת בקוטר 6.5 אינטש וטוויטר ריבון באורך 14 ס"מ לא תמימים. את הטוויטר הזה חולקות גם חברות רמקולים רבות ויקרות וניתן למצוא אותו ברמקולים שמחירם חוצה את קו ה-50 אלף דולר.
בחלקו האחורי של הרמקול ניתן למצוא פורט גדול למידי ו-4 טרמינלים עם אפשרות ל- BIWIRE
הרמקול מגיע עם מעמד תואם (בתוספת תשלום) כבד במיוחד ועשוי עץ.

איכות הבניה יוצאת דופן ויש להוסיף כי רמקול זה הוא מהמרשימים ביותר שיצא לי לראות עד כה במיוחד עם המעמד התואם.

ה-AURUM CANTUS VOLLA ממוקם כדגם ההתחלתי בסדרה העליונה של החברה.

קצת על החברה

AURUM CANTUS היא חברה סינית הנחשבת ליצרנית הגדולה של טוויטרים מסוג ריבון. את היחידות של יצרנית זו ניתן למצוא ברמקולים אקזוטים שעולים עשרות אלפי דולרים.
בנוסף, חברת AURUM CANTUS  התפרסמה בעולם האודיו כאשר יצרה עבור מארק לוינסון את ה- RED ROSE, שם התגלתה יצרנית זו לעולם ההי אנד.
דגמי רמקולים שונים של החברה מיוצרים בעבודת יד ומצוידים ביחידות תוצרת בית.


שחור סתווי

אני מתחיל עם מוסיקה שחורה של זמר, יוצר והמלחין היחיד שעובד כל היום ולא רואה את הכסף - Stevie Wonder בשיר המדהים שלו All I Do שמתחיל באורגן שנשמע חמים ונעים לאוזן.

זהו קטע שתמיד מכניס אותי לאווירה סתווית או חורפית, מוסיקה שמכניסה אותך מתחת לשמיכה כשהגשם יורה  בחוץ
(הערת העורך: למה מלחמות ויריות? למה לא גשם רומנטי, שמתופף על גג הפח במנגינת רקע לחליל?).

ממשיך עם פראזה של גיטרה בס ומשם התופים נכנסים, עם תוף הרגל הדוק, שמן ועמוק במיוחד. קולו של הסולן מצטרף בצלילות מרשימה ומיד ניתן לגלות שהוא ממוקם בול במרכז בימת הצליל. תמונת הסטריאו היא מהמרשימות שנתקלתי בהן.


הרמקול הזה מרגיש כאילו לא נגמר לו הכוח, אני מוכרח לאתגר. אבל ממש לאתגר (העורך: כל החיים זה אתגר).

רוק וגם שוטי הנבואה

Rage Against The Machine בשיר Killing In The Name. מכת בס משולבת עם דיסטורשן גיטרה אלים. כך מתחיל הקטע הזה. גיטרת בס נותנת את הקצב לבדה לכמה שניות וניתן לשמוע עד כמה יחידת המיד בס הזו חזקה ובעלת רזולוציה מרשימה במיוחד, על התחום הגבוהה אחראי טוויטר ריבון אימתני באורך 14 ס"מ בעל גוון צליל שמן, מדויק ומהיר כברק, הפרטים שבוקעים ממנו יכולים לגלות גם אם הכפתור בחולצה של הגיטריסט משתפשף בגב הגיטרה, פירוט מרשים!
הרמקול מרגיש בטוח במוסיקת רוק מסוג זה כאילו זהו המגרש הביתי שלו. הבמה ענקית וקיימת נוכחות להקה בחדר.

שוטי הנבואה מתוך התקליט "מחפשים את דורות" בשיר הלא פחות ממדהים "קול גלגל" שמתחיל עם גיטרה אקוסטית שנשמעת בגודל טבעי מדויק ומפורט, לתוכו משתלב צליל שטיח מתמשך של סינתיסייזר

קולו של הסולן מצטרף ברוגע מופתי ואני נישאב לתוך המוסיקה וצולל אל הצלילים, התוצאה כל כך מרשימה שאני בחצי שוק. למה חצי? מפני שהרמקול הזה שייך למשפחת הרמקולים החמים, זהו בדיוק המטרה שלו. להרגיע, לשאוב אותך למוסיקה ולא לעייף אותך אפילו לשניה. הבעיה במשפחה הזו היא שהם נוטים להשמע לא מפורטים או "סגורים" מידי בגבוהים. כאן זה לא קורה! הצליל מאוזן לחלוטין, הכל מגיע אלי באותה מהירות.

המיד של הרמקול הזה הוא אחד מהמרשימים ששמעתי, מלא אנרגיה ומלא כח, יש בו קסם שקשה לתאר במילים אך הוא תמיד מרגיש אדיש למוסיקה כאילו בלתי אפשרי לאתגר אותו.

קלאסי מהתקליט


נמשיך במשהו קלאסי מהפטיפון. אלגר יחד עם ז'קלין דו פרה בקונצ'רטו לצ'לו שאותו אני מכיר באופן אבסולוטי על שלל מוצרים. היצירה הזו גורמת להרבה רמקולים להשמע צרחניים ב"עליה שלה" האם הרגוע יצליח להישאר אדיש גם ביצירה תובענית מרובת כלים? התשובה היא חד משמעית כן! התיבה של הצ'לו ממש מנגנת איתו וניתן לחוש את הכלי האמיתי,  אופי הצליל של הרמקול הזה הוא טבעי אך מורגש מעט תיבול, תיבול במינון הנכון שמעצים את החוויה המוסיקלית בעשרות מונים (לפחות עבורי). הפרדת הצלילים מדהימה וניתן ממש לספור את הנגנים ובשילוב עם הבמה הברורה ניתן אפילו למקם אותם בחלל החדר.

על מגברים שונים

נתחיל ב- UNICO SECONDO היברידי (מגבר משולב) 100 וואט הנחשב גם הוא כשייך למשפחת הצליל החם.
כיוון שמדובר ברמקול "חם" השילוב עם אלקטרוניקה חמה הוא כמו להדליק תנור ומזגן על מצב חימום בחדר שינה, לא מתאים לו כל כך ולא מחמיא במיוחד לצליל, הוא נשמע מעט סתום ולא מאוזן.


ממשיך בשילוב עם מגבר משולב טרנזיסטורי של ADVANCE ACOUSTIC MAP 305
שגם הוא כמו ה- UNICO SECONDO מספק 100 וואט בריאים אך היתי משייך אותו למשפחה היותר ניטרלית והוא משתלב טוב יותר עם הרמקול ואפילו טוב מאוד, הצליל הרבה יותר פתוח ומפורט ויחד עם זאת לא חסרה דינמיקה ותוקפנות שצריך.

מגברי מנורות יכולים לבוא בחשבון אך רק כאלו שיודעים לספק זרם וכוח ורק למי שאינו מוכן לוותר על האופי המנורתי, לטעמי הטרנזיסטור משתף איתם פעולה טוב יותר אך זהו גם ענין של טעם.

רמקול לסיכום

נתחיל מכך שמדובר באחד הרמקולים המדפים שלוקח אצלי את התואר של אחד הטובים והרומנטים ביותר ששמעתי עד כה, אחד היפים ביותר ובלי ספק הרגועים והנעימים ביותר.
 
לא משנה איזו מוסיקה תגישו לו, הוא ינגן אותה באהבה כאילו הוא מחייך אלייך חיוך עדין. הוא חזק ועוצמתי עם בס שאינו נופל מרוב הרמקולים הרצפתים בטווח המחיר שלו הן ברזלוציות והן בנוכחות, הוא מאוזן להפליא ומפורט.

אך התעונות הנ"ל מלוות בדרישה שעלולה להוות חסרון: רמקול ה- Volla דורש מגבר חזק וההמלצה שלי היא לפחות 100 וואט בריאים, רצוי High Current. 
במגברים מעוטי וואטים הוא ישמע פיצי, לא מאוזן ופשוט רע: הוא חייב כח על מנת למצות את הפוטנציאל שטמון בו. הייתי ממליץ ללכת על אלקטרוניקה טרנזיסטורית שלטעמי מחמיאה לו יותר מאשר הצליל המנורתי הרומנטי או לחלופין שילוב של קדם מגבר מנורתי ומגבר הספק טרנזיסטורי ניטרלי ככל האפשר.


התחום הגבוה ברמקול הזה הוא אוורירי ומלא משקל אך רגוע ושליו, הוא אינו נוטה לבהירות וזה כבר מצוין ובנוסף, אינו סגור וזה עוד יותר טוב.
לאחר שבחנתי כל כך הרבה רמקולים למדתי שקשה יותר להרגיע טוויטר עצבני מאשר לעצבן טוויטר רגוע, שימו לו את האלקטרוניקה הנכונה ותקבלו צלילים גבוהים שיקשו עליכם לחזור לטוויטרים הדינמים המוכרים.


למחפשי הרמקולים מהמשפחה החמימה/ רומנטית/ רגועה יש סיבה טובה לגשת ולשמוע אותו.

מחיר : 14,500  ₪
אחריות ושירות: אודיו פידליטי
 
מעבר לתגובות בפורום