סמסונג F480 TouchWiz – התשוקה למגע

ליאור קורן
26-09-2008 00:31

ה- F480 של Samsung מגיע בתזמון מצויין, בו הנהירה אחר מסך המגע היא צו השעה, מלבד מסך מגע, מה עוד מציע ה- Wiz?


עוד לפני שנחת בארץ והגיע לרשתות הסלולר והחנויות, נהנה הסמסונג F480 מיתרון אחד גדול, עם עזרה שיווקית מצוינת מטלפון עמית שסלל עבורו את הדרך: ה- iPhone של אפל.
אין ספק, שמהפיכת האייפון פתחה את תאבון הציבור לטלפונים בעלי מסך מגע גדול: התשוקה למגע חילחלה כנראה אל רבדים רבים באוכלוסיה, רוב האנשים שאני פגשתי, התלהבו מצג המגע ואפשרויות השליטה בעזרת האצבעות, יש משהו במסך הגדול והצבעוני שמזמין נגיעה.

אך האם המעבר לשליטה ע"י מגע מתבטא בתפעול טוב יותר ?

מעבר למגע

כמשתמש ותיק בתחום הטלפונים בעלי מקשי תפעול רגילים, נזקקתי לזמן התרגלות לשיטת המגע.

בתחילה, חרגו אצבעותיי מגבולות המקשים המצוירים, לעיתים, נגעה האצבע בטעות במקש הצמוד לזה המבוקש או באיזור שאינו מגיב, הפעולה שגזלה ממני את זמן התרגול הארוך ביותר היתה גלילה ברשימות החיוג (שיחות נכנסות / שלא נענו ועוד), היה זה אתגר להגיע אל הנמען או המילה המבוקשת ברשימת שיחות למשל, מהירות הגלילה ברשימת השמות רשימת שיחות אחרונות מהירה (גם במצב המהירות האיטי) וקשה לעצור דווקא על השם המבוקש, כאשר עוצרים, מופיעים על המסך רק שני שמות מהרשימה (אחד מהם עם תיבה מוגדלת עם פרטים), קשה להמשיך לגלול משם למעלה או מטה.

במבט ראשון, נגלה המסך, גדול דיו ונוח לעבודה (גודל 2.8 אינטש), מסך הבית יכול להופיע בשתי תצורות: ממשק Widgets המאפשר לגרור אייקונים מפס גלילה שמאלי ולמקם אותם בכל מקום במסך, כך שניתן ליצור מסך פתיחה מותאם אישית.
הרעיון מוצלח מאוד בבסיסו, אולם מגוון הסמלונים בצד שמאל אינו מכסה את כל האפשרויות אותן מספק הטלפון ולא ניתן להוסיף סמלונים (שמהווים למעשה קיצורי דרך) חדשים לרשימה.
סמלון המפעיל של אורנג' סירב להעלם במספר מקרים, גם לאחר גרירה אל צידו של הצג.
התצורה השניה של מסך הבית הינה חמש קוביות המהוות קיצורי דרך לפונקציות נפוצות כגון נגן מוסיקה, הודעות וכו'.

המעבר בין שני המסכים נעשה ע"י לחצן שמצוי בחלקו התחתון אמצעי של המסך, בשני צידיו נמצאים לחצני חיוג וניתוק, מה שגורם פיצול אישיות מסוים בהפעלת הטלפון, במקרים רבים, על מנת לבצע פעולת חיוג או סיום, ניתן להשתמש רק בשני לחצנים פיזיים אלו, בשאר המקרים ניתן להשתמש למטרה זו גם בלחיצה על אייקונים במסך המגע, הפיצול מבלבל ולא תמיד ברור.

התפריט הראשי (רמה אחת מתחת למסך הבית) כולל אייקונים גדולים וברורים המביאים לכל האפשרויות, הגרפיקה פשוטה וברור להפעלה, ניתן לראות כי סמסונג עשו שיעורי בית בנושא.

את בעיית הפידבק החסר במסכי מגע (תחושת הלחיצה שחסרה בהשוואה למקשים רגילים) פותרת סמסונג בעזרת רטט קליל המופעל בכל לחיצה על המסך.

מקלדת המגע שנכללת ב- F480 הינה נומרית, על המסך לא תופיע מקלדת Qwerty מלאה, אלא עשרה מקשי ספרות עם אותיות תואמות, סמסונג יכלה בהחלט לאפשר למשתמש אפשרות בחירה גם של מקלדת מלאה לרוחב מסך זה.

לדבר בטלפון


בכל מה שקשור לפעולות בסיסיות של טלפון, עושה הסמסונג F480 עבודתו נאמנה, הרמקול ברור וחד, השמע באפרכסת ברור גם הוא ורם, קליטת הסלולר טובה בד"כ.
תפעול ה- Bluetooth פשוט ויעיל, עם ממשק התחברות ו- Pairing שמציג את ההתקנים המחוברים באופן גרפי מקורי, פעמיים במהלך השימוש, נתקלתי בתופעת ניתוק אוזניית ה- BT בזמן שיחה (מתוך עשרות שיחות).
הווליום באוזניה מעט חלש בהשוואה למכשירים אחרים שבדקתי.

סוללת המכשיר מתפקדת באופן משביע רצון ומחזיקה בין יום וחצי של שימוש אינטנסיבי ליומיים וחצי.

ולכל מי שחושש מהקלדה בלתי רצויה כתוצאה מנגיעה במסך, המסך כבה לאחר מספר שניות וגם נועל עצמו, כך שתזוזות בכיס המכנס לא מביאות להדלקת המסך שוב (רק לחיצה על הלחצן הרב תכליתי מעירה אותו שוב לחיים).



ממשק לא מושלם

במהלך בדיקת ה- F480, נתקלתי במספר בעיות בממשק, לדוגמא, בתחילה, נראה היה שאי אפשר לשלוח הודעות טקסט למספר חופשי, אלא רק לנמען מרשימת אנשי קשר. לבסוף, התברר שעל מנת לשלוח למספר, יש צורך ללחוץ דווקא על המילה "נמענים" בראש הדף ואז ניתן היה להכניס מספר.

לא ברור גם מדוע בשעת שיחה, מוגבלת הגישה רק לפונקציות מסוימות בטלפון, לא ניתן לגשת אל התפריט הראשי.
לדוגמא, במקרה בו שכחתם להפעיל את חיבור ה- BT לאוזניה, לא תוכלו לעשות זאת בעת שיחה (אין "העבר שיחה לאוזניה אשר מדליקה את ה- BT ומעבירה את השיחה לאוזניה, כפי שנהוג למשל במכשירי סוני אריקסון).

בפתיחת מסמכי וורד, למשל, העברית ניתנת לקריאה, אולם ממשק השליטה מבלבל, ניתן לבצע זום, אולם להבדיל ממצב צפיה בתמונה – שם הזזה עדינה של האצבע גורר עימה את התמונה, כאן צריך להזיז את האצבע במהירות על מנת שהמסך יקפוץ לכיוון שרוצים. אין אחידות בממשק השליטה.

לעומת זאת, ישנן גם מספר פונקציות חיוביות, כמו לדוגמא, בעת קריאת הודעה, לחיצה על לחצן הווליום שנמצא בצד הטלפון מגדילה את הפונט בהודעה, תכונה שימושית בהחלט עבור קצרי ראיה.



מולטימדיה להמונים

המצלמה טובה מאוד ביחס לטלפון סלולרי, הפלאש חזק והפונקציות מרובות (שליטה על ISO, איזון לבן, אפקטים שונים, מצבי פלאש ועוד), גודל הרזולוציה 5 מגה פיקסל והתמונות יוצאות חדות וברורות ביום וסבירות (ביחס למצלמת טלפון) בלילה, הודות לפלאש LED חזק יחסית., ניתן גם להקליט סרטוני וידאו, אולם ישנה מגבלת אורך של מספר שניות.ניתן גם לערוך את התמונות והסרטונים בעזרת תוכנת עריכה פנימית.

נגן המוסיקה פשוט למדי להפעלה, הווליום ברמקול סביר, עלול להשמע מעט צורם בשירים מסוימים אבל בסה"כ הוא בסדר. חבל רק שיציאת האוזניות איננה סטנדרטית ודורשת מתאם. בחבילה הכלולה, מגיעות גם אוזניות יעודיות, איכותן סבירה ולא יותר.
סמסונג כוללת ב- TouchWiz ישום זיהוי מוסיקה שדומה לזה שקיים במכשירי סוני אריקסון, התפעול פשוט והזיהוי במספר שירים עבד כשורה.


צלילה אל תוך האינטרנט בדור 3.5 נעשית דרך הדפדפן של Access שנמצא יעיל למדי בהצגת אתרי אינטרנט, אם כי אינו זריז כמו אופרה של אייפון או ה- Mini Map של נוקיה.

עם הטלפון, מגיע ישום Samsung PC Studio אשר מסתנכרן בצורה מהירה עם אאוטלוק (כולל אנשי קשר ואירועים ביומן) וכולל גם אפשרות לשליטה על קבצי המדיה שבטלפון.

סיכום

גודלו של המכשיר נוח להחזקה ומשקלו אינו מכביד בכיס, איכות הגימור טובה מאוד, המסך עושה רושם עמיד למדי והגוף מוצק.

שילוב של פסי מתכת כסופה עם שחור וזכוכית מקנים למכשיר מראה אלגנטי, הגב דמוי אלומיניום סרוק (ואינו רגיש לסריטות כמו האייפון למשל).

סקס אפיל בולט, עיצוב מושך ומסך המגע יוצרים יחדיו את השילוב הייחודי של הסמסונג F480.
צורת
התפעול והתפריטים הפשוטים למדי (עם ממשק לא מושלם), כמו גם חסרונם של WIFI ו- GPS הופכים את ה- TouchWiz למכשיר עבור המשתמש שמחפש להושיט ידו ולגעת בטלפון מודרני ומושך, גם אם אינו המשוכלל ביותר.


ציון:

מחיר:

סלקום: 75
שקלים לחודש ב-36 תשלומים = 2700 ש"ח.

אורנג': 79 שקלים לחודש ב-36 תשלומים = 2844 ש"ח.

מפרט

תומך ברשתות: ‎GSM 900/1800/1900 HSDPA 2100
מסך: 320x240 פיקסלים 2.8 אינץ'
זכרון: כרטיס פנימי- 232 מגה, microSD (TransFlash)‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎, עד 8 גיגה
דור 3.5: HSDPA, 7.2 Mbps
WiFi: לא
Bluetooth‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎: בתקן A2DP‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ v2.0‎‎‎‎
מצלמה: 2592X1944 פיקסלים (5 מגה פיקסל), וידאו (QVGA), פוקוס אוטומטי, פלאש
סוללה: Li-Ion 1000 mAh, עד 338 שעות המתנה,  עד 103 דקות דיבור
מידות: 11.6x55x98.4 מ"מ


צילומים: ליאור קורן
מעבר לתגובות בפורום