סטרימר - מדריך רכישת סטרימרים - מזרימי מדיה מהדור החדש

ליאור קורן
12-09-2008 02:06

סטרימרים בעולם מתחדש: חשיפת הדור החדש של מזרימי מדיה: סטרימר דגם Nowcom NC 3500, סטרימר דגם Popcorn A-110, סטרימר מדגם Squeezebox Boom (וידאו).


עדכון: סקירת מזרימי מדיה (סטרימרים) - דגמי שנת 2009-2010

קישור נוסף: ביקורות / סקירות / חדשות ומדריכים בנושאי סטרימר

מה המשותף למצלמות וידאו וסטילס דיגיטליות, דיסקים של מוסיקה, סרטי DVD ואפילו Blu-ray ?, כולם למעשה שומרים או מנגנים קבצים דיגיטליים.


הכיוון ברור: העולם צועד לכיוון הדיגיטלי, הטכנולוגיה בשנים האחרונות, שהפכה את המידע שהיה שמור בעבר על תקליטים / קלטות אודיו או וידאו למידע דיגיטלי, פותחת בפנינו אפשרויות חדשות ומביאה לנוחות תפעול שלא היתה ידועה מעולם.

קבצים דיגיטליים אמרנו, אז למה לא להמציא מכשיר שידע לנגן את כולם בלחיצת כפתור בשלט הרחוק?

בעולם דיגיטלי, סטרימרים הופכים להיות פופולריים יותר ויותר, הם מספקים מענה לכמויות המדיה הגדולות אשר נצברות בכל בית: את סרטי ה- DVD, תקליטורי המוסיקה והתמונות הדיגיטליות ניתן להעביר אל הדיסק הקשיח (פנימי של סטרימר או של מחשב אישי) ואח"כ לנגנם מתוך מכשיר יחיד.

סטרימר, הוא למעשה נגן מדיה בתוספת יכולת ניגון של קבצים מרחוק, דרך רשת חוטית או אלחוטית.

המשתמשים המתקדמים ומאמצי הטכנולוגיה הראשונים, אלו שעסוקים רבות בהורדות סרטים וסדרות (חוקיים ופחות חוקיים) גילו כבר מזמן את המכשירים בקבוצה זו, אך בהדרגה, מגיע דבר הבשורה גם אל המשתמש הממוצע, זה שמבקש לעשות סדר בספריית המדיה שברשותו.

תסריט אפשרי לשימוש במזרים מדיה: נועם הקטן חוזר מהגן ומבקש להנות מסרטי ילדים, אמא מאזינה אחה"צ לשירים האהובים ושני בני הזוג מתיישבים מול הטלוויזיה לצפות באחד מסרטי הוידאו האהובים עליהם, כל זאת מתבצע במכשיר יחיד ומעוצב.


 כתבת וידאו: מה זה סטרימר


בשיתוף עם אתר Ynet, ערך: מישל דור, צילם: שי רוזנצוויג
 

ניתן למצוא סטרימרים שמיועדים לניגון אודיו בלבד או דגמים שמסוגלים לנגן מגוון גדול יותר של קבצי מדיה, מתאימים לשימושי קולנוע ביתי.

Squeezebox Boom

זוכרים את הרדיו טייפים הגדולים עם הווליום המפוצץ אותם היו החבר'ה בהארלם נושאים על הכתף?

ה- Squeezebox Boom של לוג'יטק מהווה למעשה את הגרסה המודרנית לרדיו טייפ: את קלטות הטייפ (קסטות), מחליף הכונן הקשיח של המחשב: לאחר שהורדתם אליו את ספריית הדיסקים, כל שנותר הוא לעבור תהליך התקנה קצר וה- BOOM מתחיל להשמיע צלילים דרך זוג רמקולים מובנים.
לא צריך יותר מכבל אחד עבור החשמל, כל השאר מבוצע באופן אלחוטי, כך שניתן לשמוע מוסיקה מכל פינה בבית כמעט.

ניתן להגיע לכל שיר באוסף וזאת במגוון דרכים כמו לפי שם הזמר, לקרוא ברשימה, לחיצה והשיר מתנגן מייד, בנוסף, מספק המכשיר אפשרות האזנה לכמות עצומה של תחנות רדיו אינטרנטיות.
ניתן להשתמש בבום גם כשעון מעורר וכך להתעורר עם המוסיקה האהובה.

סטרימרים לשימושי אודיו / וידאו - קולנוע ביתי

מי שמחפש סטרימר עם יכולות הצגת תמונות וניגון סרטים, ימצא מספר מכשירים מתאימים:

Popcorn Hour A-110 הוא מכשיר פשוט למראה, אך מתקדם טכנולוגית (כולל יציאת HDMI 1.3), הפופקורן כולל מקום לדיסק קשיח פנימי או חיבור לרשת חוטית, מסוגל לנגן מספר סוגים רב של קבצי וידאו כולל קבצי MKV ושאר ירקות (גם Blu-ray) עד לאיכות FULL HD הגבוהה ביותר, גם קבצי אודיו אפשר להשמיע ממנו, להציג תמונות מהמצלמה הדיגיטלית ואפילו לגלוש באינטרנט (בצורה מוגבלת).

סטרימר נוסף הוא ה- Ellion HMR 700, הוא אינו מסוגל לנגן קבצי בלורי או MKV כמו קודמו (קבצי HD אחרים מסוג TS דווקא כן), אבל לעומת זאת, הוא מעוצב יותר וכולל אפשרות להקליט תוכניות מהטלוויזיה לתוך הדיסק הפנימי או לדיסק או קי ואף יכולת עריכה של החומר המוקלט.

מזרים מדיה שלישי לחבורת הוידאו הוא  ה-Nowcom NC 3500 (שעדיין לא הושק באופן רשמי), כיאה למותג ישראלי, ממשק המכשיר הינו בעברית, מה שיקל על משתמשים רבים.

גם ה- NC3500 מסוגל לנגן מגוון קבצי וידאו HD (בדומה לפופקורן), בנוסף לממשק העברי, תכונה מעניינת נוספת היא, בפעם הראשונה בסטרימר, המצאותן של שתי אנטנות WIFI בתקן N אשר מאפשרות לנגן באופן אלחוטי קבצי וידאו באבחנה גבוהה מכל מחשב אחר בבית.


Logitech Squeezebox Boom | Popcorn Hour A-110 | Nowcom NC3500 | Ellion HMR 700

בארץ קיימים דגמי מכשירים נוספים כמו ה- TVIX 6500 (שהחל מחודש אוקטובר יוכל להציג גם תפריטי Blu-ray מלאים) ומזרימי מדיה זולים יותר, שאינם תומכים בוידאו HD, כמו מתוצרת חברת D-Link.


טווח המחירים של הדגמים הנ"ל עומד על 1,500 ₪ - 2,500 ₪, מה שמציב את הסטרימרים אל מול אופצית רכישת מחשב מדיה סנטר.
ואכן, ניתן להגיע לתוצאה דומה בעזרת מחשב שמתחבר לטלוויזיה בסלון, אולם, ברוב המקרים, סטרימר יהיה שקט יותר (ללא מאווררים רועשים), קטן, אסטטי וגם פשוט להפעלה.
מחשב דורש בנוסף גם התעסקות עם תוכנות וקינפוגים שונים, מה שלא מתאים לכל משתמש, מנגד, יכולות השדרוג של מחשב HTPC גדולות יותר בהשוואה לסטרימר שמגיע כקופסא סגורה.
מעבר לתגובות בפורום