LCD ";32 ממשיך להיות מסך הנמכר ביותר

ליאור קורן
11-09-2008 15:44

דוח של חברת המחקר iSuppli מגלה כי סמסונג וסוני מובילות במכירות מסכי LCD אינץ' 32 בארה"ב וזאת על חשבון מותגים זולים.


תוצאות המחקר מראות כי טלוויזיות LCD בגודל 32 אינץ' ממשיכות להיות מסך ה-  LCD הנמכר ביותר.

שילוב של מספר סיבות גורם לגודל 32" להשאר הפופולרי ביותר: זהו גודל שמתאים למסך משני עבור חדרי שינה וחדרי ילדים ומנגד גם כמסך עיקרי לחדרי סלון במידה קטנה עד בינונית.
בנוסף לכך, תנודות המחירים במסכי LCD קטנות יותר בהשוואה לטלוויזיות פלזמה / LCD בגדלי 42" ויותר, כך שהקונים אינם חוששים כי מחיר המסך ירד במהירות כבר לאחר הרכישה.

LCD - ירידות מחירי מותגים יקרים

מחירי טלוויזיות LCD 32"  ירדו במשך 12 החודשים האחרונים בממוצע של 9% בארה"ב, תופעה בולטת בתחום זה הינה הורדות מחירים גדולות יותר אצל המותגים שנחשבים כיקרים יותר, בתוספת השקת דגמי סדרות זולות שנועדו להתחרות ישירות במסכים מתוצרת מותגים פחות נחשבים או מותגי "מדבקה".

לפני שנה, הפרשי המחירים של דגמי חברות כמו סוני או סמסונג מול מותגים זולים עמדו על כ- 500$, כיום, צמצום הפער באופן משמעותי הוביל לעליית מכירות דרמטית של המותגים הנחשבים ואילץ את המותגים הזולים למצוא פתרונות יצירתיים, כמו למשל, מעבר למכירת פלזמות.

נתח השוק של סמסונג ברבעון השני של שנת 2008 עומד על 17.6% (בגדלי מסך LCD של 30-34 אינץ') ושל סוני על 12.8%, זוהי קפיצה של פי שניים לעומת אותו רבעון בשנה שעברה.

הדו"ח של iSuppli מראה כי כמות המשלוחים של מסכי טלוויזיות LCD עלתה ב- 13% בחציה השני של 2008 (בהשוואה לרבעון הראשון), הצפי הוא להמשך גדילה במכירות לקראת סוף השנה. 
מעבר לתגובות בפורום