Blu-ray לא ישרוד יותר מחמש שנים

ליאור קורן
04-09-2008 06:03

בכיר בחברת סמסונג, מצהיר כי פורמט הבלוריי שניצח במלחמת הפורמטים, לא יחזיק יותר מחמש שנים בשוק.


הצהרה דרמטית מפי בכיר בחברת סמסונג, "10 שנים בוודאי שלא הייתי נותן לפורמט זה" טוען אנדי גריפיטס, מנהל חטיבת מוצרי אלקטרוניקה בידורית בסמסונג, אנגליה בראיון שנתן לאתר Pocket-lint.

גריפיטס מוסיף וטוען כי במציאות זו, יש למהר ולנצל את המומנטום למיקסום רווחים, לפני שיהיה מאוחר מדי, שנת 2008 צריכה להיות שנת הבלוריי, ועל פי מצב ההזמנות בחברה, אכן ישנה דרישה לטכנולוגיה זו מצד הלקוחות.

לאור המצב בו בלוריי ניצח את מלחמת הפורמטים מול HD-DVD, הכנסת כותרים חדשים לספריות וידאו ומחירי הנגנים המוזלים, הדרך לאימוץ הפורמט ע"י הקהל הרחב תהיה מהירה, אם כי מצב זה לא ישרוד לאורך זמן.

לטענתו, אם כבר מדברים על טכנולוגיות מבטיחות, אחת כזו הינה טכנולוגית OLED אשר מיועדת למסכי טלוויזיה דקים, היא תביא לשיפור עצום באיכות התמונה ותיקח את עולם הוידאו מעלה, עוד מוקדם לדבר על כניסה לשוק בגלל עלותה הגבוהה.

אנדי מבטיח כי סמסונג תקפוץ לעגלת ה- OLED ברגע שזו תהיה משתלמת עבור הצרכן בבית, הוא צופה שמהלך זה יקרה בסביבות שנת 2010 ויגרום ל- OLED להחליף את טלוויזיות ה- LCD.

כרגע זה במצב של להיות סיפור עם פוטנציאל נהדר אבל עדיין לא משהו מסחרי.

סמסונג הציגה בתערוכת IFA שהסתיימה לפני מספר ימים שני מסכים מבוססי OLED, הגדול מהם בגודל מסך 31 אינץ' (המסך השני בגודלו היה מתוצרת סוני ובגודל 27 אינץ').

בינתיים, עד שתגיע המהפיכה הבאה, דור ה- LED ישפר את ביצועי מסכי ה- LCD הקיימים ויהווה שלב ביניים במעבר ל- OLED.
מעבר לתגובות בפורום