סט קדם מגבר וזוג מגברי מונו Benchmark במבחן

גיא אזרואל
20-11-2021 13:08

סט הקדם מגבר וזוג המגברים הללו מגיעים מבית טוב עם היסטוריה עשירה מרובת שנים מהתחום המקצועי. אז איך היתה ההתרשמות של גיא אזרואל?

חברת בנ'צמארק נוסדה לפני כמעט 40 שנה בארה"ב ועד היום מרבית רכיבי החברה מתוכננים, מורכבים ומיוצרים שם. החברה שמה לה כיעד להביא את תוצאות הסאונד וההקלטה שבוצעו באולפן לביתו של אוהב המוזיקה. בתחילת דרכה עסקה החברה בציוד מעולם המקצועי של אולפני הקלטות ומשם התפתחה וגדלה ועם השנים הולידה ציוד אלקטרוניקה לתחום הביתי, כאשר המטרה היא כאמור לשקף ככל הניתן את הסאונד כפי שהוקלט באולפן ע"י האמן, רק כאן - בציוד שמיועד לחובב המוזיקה הביתי. החברה מצהירה באופן ברור כי "מדידות הן לא כל הסיפור" וכי לחוויית האזנה עצמה יש חלק בילתי נפרד בפיתוח המוצרים שלה. באשר לרמת המחירים, לא נמצא כאן ציוד במחיר של דירה חדשה אלא ממש להיפך, ואחת הדרכים של החברה להקטין עלויות לצרכן היא באמצעות מכירה ישירה. שמחנו לשמוע שכעת ישנו יבואן כחול לבן שדואג לכל הנחוץ וניתן כעת לרכוש את מוצרי החברה בישראל במינימום התעסקות, תוך שמירה על מחירי הרכישה הישירה אותם מציעה החברה באתר הבית. קיבלנו סט הגברה הכולל קדם מגבר וזוג מגברי סטריאו הניתנים לשימוש ב-bridge ובכל למעשה זוג מגברי מונו.  

בניה ומראה:

מדובר ברכיבים בעלי מימדים ומשקלים צנועים למדי מה שמקל מאוד על אופן העמדה. עם משקל כולל של קצת מעל ל-15 ק"ג למכלול סט של קדם מגבר וזוג מגברים, פקטור המשקל והנפח הפיזי לא מהווים בעיה או אתגר לאף מעמד שנמצא בשוק. העיצוב מינימליסטי עם סגנון המזכיר מעט את הרקע של החברה מעולם ציודי ההגברה המקצועית – Pro. הרכיבים בעלי מראה ובניה איתנים עם קווים ישרים ונטולי קימורים. המראה הוא "חזק" והתחושה שהם נבנו ללא פינפונים מיותרים והם נוצרו לשרוד שנים רבות. איכות הבניה טובה מאוד והגימור ללא דופי. בקדם מגבר נמצא מסך מגע גדול וקריא ממרחק ישיבה של כמה מטרים ללא מאמץ. מאוד מאוד נח, מסודר ומכיל את כל המידע שרק צריך בזמן האזנה.

benchmark

העמדה והפעלה:

תגובות המגע במסך הקדם מגבר הן מיידיות וקל מאוד לטייל בתפריט. הנדסת האנוש כאן פשוט מעולה. בין האפשרויות שנמצא במסך הבית הן לחצני mute, -20db, מעבר בין יציאות ועוד. בשל רמות הגמישות ואפשרויות ההתאמות שמציע הסט הזה, שיטוט בהגדרות השונות הינן בגדר חובה בעת ההפעלה הראשונה. התאמת ה-gain למשל היא פעולה קריטית. הסיכוי ל-plug & play היישר מהקופסה הוא נמוך ולא מומלץ ברוב המקרים. כיוון נכון של ההגדרות היא פעולה אקוטית בתוצאת הביצועים הסופית ולזכותו של היבואן אומר שהוא הקדיש לזה תשומת לב וסבלנות נפלאה עד אשר שנינו הרגשנו כי הגענו למצב המיטבי.

לסקירה סופקו זוג מגברי סטריאו עם אפשרות חיבור bridge לעבודה בתצורת מונו ובכך ע"פ נתוני היצרן כל מגבר יותר ממשלש את נותני ההספקים, כך שלדוגמה 100W / 8ohms בסטריאו, בתצורת מונו מטפסים ל-380W / 8ohms על פי נתוני היצרן. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון, למרות שבגב המגברים נמצא חיבור כבלי רמקול קונבנציונליים לתוצרת מונו, לאחר ניסיוני עם התצורה הנ"ל מצאתי כי חיבור ליציאת מונו ביציאה מסוג speakon הניבה תוצאה טובה יותר משמעותית, לכן בשימוש במגברים הללו בתצורת מונו יש לקחת זאת בחשבון מראש. מחבר speakon בא מעולם המקצועי ולא נמצא אותו בכבלי רמקולים לתחום הביתי ולכן יש להיערך לכך מראש. פעולה חשובה נוספת היא כיוון ה-gain במגברים. בגב המגבר ישנו מתג עם שלוש מצבי רגישות יציאה 2v, 4v, 9.8v זהו פקטור בעל השפעה משמעותית בתוצאה הסופית ולכן רצוי מאוד לתת עליו את הדעת.

סט קדם מגבר וזוג מגברי מונו Benchmark

השלט של הקדם מגבר קטן מספיק לשבת בכף היד בנוחות וגדול מספיק לתפעול בקלות ולימוד בעל פה תוך זמן קצר מאוד. התחושה בכף היד נוחה ונעימה כאשר המבנה שלו אליפטי עם ארגונומיה טובה מאוד. הקליטה מצוינת ותגובות הקדם מגבר מיידיות לכל לחיצה בשלט.

אבישי כהן – שעות רגישות

אני חוזר למקורות. אבישי כהן במיטב הרכות שלו וללא ספק עבורי האלבום החלק ביותר שלו. הרצועה השנייה משלבת סגנון ג'אזי רומנטי עם מקצבים משתנים ואבישי שומר על הזרימה ודחיפת המוזיקה. הפסנתר הפותח את היצירה בליווי נקישות קלות של מקלות המתופף, כאשר סט הבנצ'מארק מגיש לי את המוזיקה באופן שונה ממה שאני מכיר. יותר רגועה, יותר laid back ומרוסנת. הכל רגוע יותר אך ללא החסרה של פרטים. קולו של כהן ממורכז ונעים עם החלקות האופיינית לאלבום הוותיק הזה. פריסת הבמה וגודלה בחלל מרגישות מעט קטנות אך לא ברמה של הגשה לא נכונה, פשוט מכונס יותר עם הגשה יותר צנועה הייתי אומר. לכל אורך התקופה שלי עם סט הבנצ'מארק ישנו מאפיין אחד שהיה עקבי ומרכזי והוא הגשת המוזיקה בצורה מאופקת, רגועה ובלי למהר לשום מקום. כל צליל מגיח בעתו ומרגיש כאילו סט ההגברה הזה שומר על מהירות נסיעה יציבה בנתיב הימני בכביש מהיר. הוא לא עוקף אף אחד אך לא נוסע 60 קמ"ש בכביש 6. הוא משייט לו במהירות המותרת ולא קמ"ש אחד מעל והוא עושה זאת שלא על חשבון פרטים ורזולוציה ועם טאצ' משלו. אני מודה שבהתחלה פחות התחברתי לזה באופן אישי אבל אי אפשר שלא לאהוב את החוסר עייפות בהאזנה עם הסט הזה, עוד נחזור לזה.

בתחום הבאס, האלבום הזה לא מציב אתגרים מיוחדים במיוחד ועדיין כבר שמעתי את האלבום הזה הופך למפגע האזנתי עם באס מרוח, משתלט שפשוט הורס כליל את חווית האלבום המופלא הזה. סט הבנצ'מארק שולט בתחום הבאס בצורה שאני פחות מכיר. הוא מדויק, ברור ונשלט אך הוא בהחלט מאופק ונשמע כי חסרים לי עוד כמה הרצים שם למטה. אני בטוח שלאחרים המינון יהיה בול ואני גם סבור כי בחלל האזנה קטן יותר זה יתקבל אחרת. אז כן, זה כבר עניין של חותם צליל והאופי של הסט הזה. את הדיוק הנדרש יש כאן והביצוע ללא ספק איכותי ומה שהייתי מצפה לקבל ברמת המחיר הזו. ברצועה השלישית אני מחפש את המיקרו פרטים והאיזון במרחב בינם לבין שירתו של כהן וכמובן את ההפרדה בין כל שכבות הצלילים שמהן בנוי השיר הזה. הפרדת שכבות הצליל מצוינות וכל המיקרו פרטים ישנם. צלילי הנקישות החוצות את מרחב חלל הבמה משמאל לימין מבוצעות בדיוק מעולה עם דעיכה מעולה, לא מושלמת אך בהחלט מעולה. את האלבום הזה אני חווה באופן שונה משהו. הדינמיקה טובה, הווקאל מעולה, לא חסר לי דבר בפרטים וקולו של כהן מאוזן, אותנטי וטבעי. הנאמנות למקור בקולו פשוט מעולה. אז מה בכל זאת הפאנצ' בסוף כל התיאורים הללו? הביצוע לא מושלם, האימפקט עבורי לא מספיק אבל יש כאן נועם בהגשה מאוד חלקה, נעימה ואיכותית דיו ופשוט מרגיש כאילו עייפות מהאזנה לא תגיע.

Bebo & Cigala – Lagrimas Negras

אני עולה מדרגה לצמד הנפלא הזה. שם המשחק כאן הוא מיקרו פרטים וטבעיות ברמות היסוד שלה. שירתו הצרודה של סיגלה וצלילי הפסנתר של בבו הם הכי טבעיים שיש. אעיז ואומר אפילו "אנלוגי משהו". פתיחת הפסנתר פורסת בפני רוחב במה במרחב החלל בין הרמקולים והם פשוט נעלמים. כניסתו של סיגלה קידמית עם צלילי מיתרי קולו הדומיננטיים והדיוק בשירתו של סיגלה מצוין וניגון הפסנתר יחד, שומרים על איזון טונאלי ומתערבבים יחד בחלל באופן מאוזן. בד בבד, האלבום הזה בעל אופי מאוד דומיננטי ואני יודע היטב כמה ביצוע לא מאוזן יביא עימו עייפות האזנה ורצון לפרוש מכל העסק לאיזה יום יומיים של מנוחה לאוזניים. סט הבנצ'מארק לא נופל במלכודת וגם כאן מצליח די בקלות להעביר לי את חוויית האזנה באופן טיבעי למדי עם מנעד דינמי טוב, ריבוי פרטים ומיקרו פרטים והכל תוך שמירה על איזון מעולה בין טווחי התדר הבינוניים והגבוהים אל מול תחום הבאס. בתחום האימפקט והנפח אני בהחלט חש במחסור. נפחו של חלל הבמה נפרש מולי במימדים מאוד ברורים וקטנים מהמציאות שיש באולפן. באלבום הזה, זה מורגש בקלות רבה וזה בגלל תכונה אחרת שהיא דווקא חיובית מאוד - השקט ברצפת הרעש. יכולת נוספת שאני שם לב אליה פעם אחר פעם במשך כל התקופה הלא מבוטלת בה סט הבנצ'מארק ניגן אצלי, והיות והמגברים חוברו לחשמל שלא דרך השנאי מייצב שלי אני מבין עד כמה הם שקטים עם רצפת רעש מאוד נמוכה.

Steve Smith and Vital Information – Live! One Great Night

חצי הדקה הראשונה בפתיחת האלבום הזה מתחילה בסולו תופים של סמית' ולאחריה נכנסים הסינטיסייזר וייתר הכלים. עבודת הידיים של סמית' מועברת לי בדיוק מעולה וסט הבנצ'מארק לא מחסיר ולו מכת תיפוף מהקטנות ועד לגדולות. בשלב הזה אני מבין יותר את אופי הסט וחותם הצליל שלו. פרטים, רזולוציה ואיזון טונאלי כולם ישנם. גודל הבמה שומר גם כאן על מרחב ברור בין מפתח החלל שבין הרמקולים, כאשר האימפקט מאופק ועם עליית קצב העבודה של הלהקה, הסט שומר אותם במסלול לבל יאבדו שליטה או יסטו הצידה.

שוב, יש שיראו זאת כמגבלה ויש שיראו זאת כעילוי ויתאהבו בזה בין רגע. אני נמנה עם הסוג הראשון, אבל זה אני. באמצע הדקה השישית לרצועה הראשונה, סמית' נכנס לקצב גבוה, דעתי מוסחת ואני בתוך האטרף של סמית'. הראש נע בקצב העבודה של סמית', מכות המצילות מהירות עם דעיכה טובה אך מעט קצרה מדי, מכות תוף הרגל מעולות עם באס הדוק וברור. אני שומע בקלות את שכבות הצלילים השונות וסך הכל סט הבנצ'מארק צולח את הקטע הזה בצורה מעולה ובהחלט כפי שהייתי מצפה ברמת המחיר הזו. ברצועה השנייה עבודת המצילות הן שמכתיבות את קצב הקטע לכל אורכו, הסט הזה חושף זאת בקלות ובכך ההנאה מכל הקטע גדולה אף יותר.

Metallica – The black album

מכאן מעקצץ בי להמשיך להרים הילוך בעולם הרוק ואני שם את אחד אלבומי המטאל המוכרים בכל הזמנים. הרי לאלבום הזה אין שם ועדיין כשאומרים "האלבום השחור" כל בר דעת בסיסית בעולם המוזיקה יודע בדיוק על איזה אלבום מדובר. ומי שלא, שיר מספר 9 יצילו מחיי נצח במדורי השאול. הרי גם במדבריות אפריקה יודעים מה זה קוקה קולה. מעבר להאזנה ליצירה המובנת מאליו באלבום הזה, השיר Unforgiven הוא עבורי אחת היצירות הממצות ביותר את סגנון המוזיקה הזה. המעבר בין מקצב רוק קלאסי לקצב מטאל הוא מה שמייחד את היצירה הזו. הדבר הראשון ששוב מכה בי זה השקט ורצפת הרעש שמפגינים רכיבי סט הבנצ'מארק. כניסת צלילי פריטות הגיטרה החשמלית האגדיות צלולות ועם כניסת התופים חסרות לי העוצמות של מהלומות הבאס המרסק. אותן מכות באס אימתניות שמרעידות את כל הרחוב. הסט הזה פשוט לא שם אך למרות זאת אני מוצא עצמי חווה את השיר הזה בהנאה רבה עם ריבוי פרטים, רזולוציה ופרצי אנרגיה מעולים רק שחסר לי האימפקט, מכות הבאס לא מרסקות לי את קירות הבית כפי שהייתי רוצה וכפי שנדרש ויועד בסגנון המוזיקה הזו ובשיר הזה בפרט. אז למרות שאני מוצא עצמי מאוד נהנה מהביצוע, מי שסגנון המוזיקה הזה הוא מנת חלקו ככל הנראה ימצא שהסט הזה פחות מתאים עבורו.

Mahler Symphony No.5 Los Angeles Philharmonic Orchestra Zubin Mehta (Decca)

מייד עם פתיחת היצירה אני מבחין בהבדל ענק לעומת האלבום השחור. צלילי פתיחת סולו החצוצרה מפלחים את חלל האזנה שלי ומכים בי כרעם ביום בהיר. החצוצרה צלולה, מהירה ומגיעה אליי מאגף ימין של הבמה בקו ישר כסרגל. זמני הדהוד צליליה חושפים לי בן רגע חלל גדול מימדים ובטרם כניסת יתר התזמורת אני כבר חש כי מדובר בהיכל בנפח ענק. עם כניסת יתר התזמורת אני חווה לראשונה עם הסט הזה רוחב במה גדול ממפתח הרמקולים. סט הבנצ'מארק מעביר לי נאמנה את ריבוי שכבות הכלים והסדר בשורות הנגנים במרחב. קטע הכינורות בליווי כלי הנשיפה באמצע הדקה השנייה ביצירה סוחף אותי פנימה למסלול השיוט שכבר הכרנו באלבומים הקודמים של סקירה זו. גם כאן הסט שומר על אופיו המאופק אך עדיין מעביר לי את כל הדינמיקה ופרצי האנרגיה שמתחוללים עם התפתחות הדרמה וההגעה לשיא ביצירה. הביצוע כאן טוב יותר מהביצועים שחוויתי שעות בודדות לפני כן עם 'האלבום השחור' ואני מסכם את ביצועי הבנצ'מארק באלבום הזה כמעולים וכמצופה מציוד ברמת המחיר הזו.

סט קדם מגבר וזוג מגברי מונו Benchmark

התאמת אלקטרוניקה ורמקולים

דבר ראשון, התאמה לרמקולים. לעיתים קרובות נתון מרשים של הספק יציאה במגבר הוא הדבר הראשון שמושך את תשומת ליבנו. ברכיבי אודיו איכותיים הנתון הזה צריך להיות חלק ממכלול נתונים ולא נתון מרכזי. אז כאשר קוראים נתון טכני "מפוצץ" של 380W / 8ohm - לחשוב שיש כאן תחנת השנאה של חברת חשמל היא מחשבה פשוט לא נכונה למרות שיש מקרים שכן. עם זאת, אין ספק שנתוני ההספק הם פקטור חשוב בהתאמה על הנייר של מגבר X לרמקול Y. זוג מגברי AHB2 הללו למרות שנושאים על פי היצרן נתוני הספק מרשימים מאוד, לא מדובר באותה תחנת השנאה של חברת חשמל ולכן לא הייתי מסיק שנכון יהיה לשדך אותם לרמקול מפלצתי מרובה יחידות ולצפות שהכוכבים ייפלו מהשמיים. הם לא שם ולדעתי לא לכך הם נועדו. הסאונד שהם מפיקים מתרכז בשקט ורצפת רעש נמוכה מאוד עם שליטה בפרטים והגשת מוזיקה בצורה נינוחה ופחות הזרמת הספקים לרמקולים שירעידו את הרחוב כולו. הסט הזה יעבוד מצוין עם מגוון גדול מאוד של רמקולים וישלוט היטב במירב סגנונות המוזיקה כאשר מי שז'אנר הרוק כבד והמטאל זורמים בדמו וזיעתו, כנראה ימצא את אושרו במקומות אחרים. 

דבר שני, התאמה בין רכיבי אלקטרוניקה. בשילוב מקור, הסט הזה לא יהווה צוואר בקבוק והוא בעל יכולות שקיפות מצוינות. באשר להתאמת הגברה לקדם מגבר או להיפך, התאמת הגברה לקדם מגבר, לאור ריבוי אפשרויות הכיוון וההתאמות נראה שיש כאן גמישות לא מבוטלת אך ללא ספק מומלץ לנסות ולשמוע באוזניים טרם ביצוע החתונה. 

סט קדם מגבר וזוג מגברי מונו Benchmark

סיכום

סט הקדם מגבר וזוג המגברים הללו מגיעים מבית טוב עם היסטוריה עשירה מרובת שנים מהתחום המקצועי. הוא מעניק חבילת ביצועים מצוינת בכמה אריזות קטנות מימדים עם תמורה טובה מאוד לעלות היחסית צנועה שלו וזאת בהשוואה למגמת נסיקת המחירים בתחום האודיו האיכותי בכל העולם שאנו עדים לה בשנים האחרונות. החברה בבנצ'מארק יודעים מה הם עושים ואת הדברים החשובים להם בחותם הצליל מזהים בקלות. הראשון הוא כמובן רצפת רעש נמוכה מאוד ברמה שהפתיעה אותי ברמת המחיר הזו. זה ממשיך עם סגנון Voicing ותוצרת הגשה רגועה עם במה מעט אחורית אך עדיין מאוזנת למדי.

המוזיקה דרך הסט הזה תעניק לנו שעות האזנה רצופות בלי פירור של עייפות האזנה. הסט הזה יתמודד עם מירב סגנונות המוזיקה ויעניק תוצאה מאוזנת, שפע של פרטים ושליטה נכונה. האופי המאופק עליו דיברתי במהלך הסקירה מסתכם בתחום האימפקט ומרחב הבמה, כאשר בתחומים הללו לא נמצא כאן מאגרים אין סופיים של אנרגיות מתפרצות קדימה ומרחבי במה בגודל של גורד שחקים, אך זה פשוט האופי וחותם הצליל אליו כיוון המתכנן. הסט הזה יצריך תשומת לב לכיוון בהעמדה הראשונה מה שהיבואן מעניק ברמת שירות נפלאה, מהירה ויעילה. בסופו של יום מדובר בסט מצוין בעל תג מחיר הוגן לרמת הביצועים שלו ועם התאמה נכונה הסט הזה יעניק חוויית שחזור מוזיקה נפלאה.

 

מחיר קדם מגבר: 10,900 ₪.

מחיר מגבר הספק (יח'): 12,900 ₪. 

יבואן: סינמארט

 

רכיבי המערכת:

רמקולים:

Tidal Piano Cera G2

הגברה:

AVM SA8.2 – סטריאו.

קדם מגבר:

AVM PA 5.2.

מקור דיגיטל:

AVM MP8.2 - טרנספורט / דאק.

Mac mini / Roon / Tidal.

כבילה:

רמקולים – Nordost Frey 2.

אינטרקונקטים – Nordost Frey 2.

דיגיטל - Nordost Tyr 2.

חשמל - Nordost Frey 2, Sine Coliseum II, Zafino Silver Dart Graphene.

תשתית וחשמל:

קו ייעודי Oyaide ופאזה נפרדת 25Amp+ HifiTuning Gold.

מייצב חשמל: Sine SRT-3KV.

מפצל חשמל: Oyaide R1 + XXX.

דופלקסים (X2): Sine Nano.

סטנד ושיכוך:

Neo Double Tripod & Carbon Fiber, Sorbothane, Gregitek Aerius, Finite Element Cerabase Classic.

אקוסטיקה:

תקרה: פנלים SOLO HEXAGON 50mm.

קיר מערכת: חיפוי עץ + דיפון אקוסטי.

 

קדם מגבר - נתונים טכניים:

(Using balanced inputs at +24 dBu)

BALANCED LINE OUTPUTS:

- THD < -125 dB (0.00006%)

- SNR > 135 dB, unweighted, 20-20 kHz

- SNR > 137 dB, A-weighted

- Frequency Response - 0.003 dB at 10 Hz, -0.001 dB at 20 kHz

- 3 dB Bandwidth exceeds 0.1 Hz to 500 kHz

- Output Impedance 60 Ohms

- Output Noise < 1.9 uV at Unity Gain, 20-20 kHz

- Maximum Input and Output Voltage, 20 Vrms (+28 dBu)

- Crosstalk < -133 dB @ 1 kHz, -116 dB @ 10 kHz

DIMENSIONS:

- 8.65" W x 3.88" H x 8.33" D - Including Feet

- 8.65" W x 3.47" H x 8.33" D - Excluding Feet

WEIGHT:

- 8.0 lbs., 12 lbs. shipping

POWER:

- 12W Typical Input Power

- 17W Maximum Input power

- 0.33 W Standby Power (when off)

 

- Internal Universal Power Supply

מגבר הספק - נתונים טכניים:

CONTINUOUS AVERAGE OUTPUT POWER

< 0.0003 % THD+N at full rated power, 20 Hz to 20 kHz

- 100 Watts per channel into 8 Ohms, both channels driven

- 130 Watts per channel into 6 Ohms, both channels driven

- 190 Watts per channel into 4 Ohms, both channels driven

- 240 Watts per channel into 3 Ohms, both channels driven

- 200 Watts into 16 Ohms, bridged mono

- 380 Watts into 8 Ohms, bridged mono

- 480 Watts into 6 Ohms, bridged mono

THD

kHz, 20 kHz LPF, at full rated output into any rated load

- < -119 dB (< 0.00011%), Stereo Mode

- < -120 dB (< 0.00010%), Mono Mode

DAMPING FACTOR

- 350 at 20 Hz, 8-Ohms

- 254 at 1 kHz, 8-Ohms

- 34 at 20 kHz, 8-Ohms

- 7 at 200 kHz, 8-Ohms 

DIMENSIONS

- 11.04" W x 3.88" H x 9.34 " D - Including feet and binding posts

WEIGHT

- 13.5 lbs., 17 lbs. shipping - Rack-mount version

AC INPUT

- Auto-ranging AC Input

- 100 to 120 VAC +/- 10%, 8 Amps, 50 - 60 Hz

- 220 to 240 VAC +/- 10%, 8 Amps, 50 - 60 Hz

- Idle Power Consumption = 20 W

- Standby Power Consumption < 0.5 W

 

מעבר לתגובות בפורום