אוזניות LG TONE-FP8W מסוג TWS במבחן

תמיר עיואן
20-11-2021 12:00

FP8W מהווה הדור השני של אוזניות ה-TWS של LG. האם מקצה השיפורים הצליח לה?

אוזניות True Wireless

האוזניות הנסקרות LG TONE-FP8W, הן מסוג True Wireless (TWS), שלרוב יהיה טלפון סלולרי. האוזניות מתקבלות עם נרתיק נשיאה שמשמש גם כמטען לאוזניות. את הנרתיק מטעינים באמצעות כבל USB A to Type C קצרצר שמתקבל בערכה.

שוק ה- True Wireless (TWS)

נתח השוק של אוזניות מסוג True Wireless, כלומר אלו שצד ימין של האוזניה מחובר אלחוטית לצד שמאל, ושניהם מחוברים אלחוטית למקלט הבלוטות', חווה צמיחה גוברת מרבעון אחד למשנהו. בעוד אפל שהיתה אך לאחרונה מובילת השוק, ממשיכה לאבד גם בשנת 2021 נתח משמעותי בכמות היחידות הנמכרות ובערכם, למרות ירידות מחירים ב-AirPods, יצרנים אחרים נהנים מכך. מכיוון שאוזניות ה- TWS מהוות כיום האוזניות המועדפות ביותר לשימוש, צפי הגידול שלו כ- 20% עד שנת 2026, בהיקף של 18 מיליארד דולר ו- 181 מיליון יחידות נמכרות בשנה. לכן כל השחקניות הגדולות, כגון אפל, סמסונג, שיומי, וואווי וג'ברה, נמצאות בו. ועכשיו גם LG!

LG

LG Electronics מהווה אחת מחברות הבת של קבוצת החברות LG, לצד LG Chemicals. החברה הוקמה בשנת 1958 בקוריאה ומובילה את תעשיית האלקטרוניקה במדינה מאז ראשית דרכה כיצרנית רדיו, טלוויזיות ומכשירים אלקטרוניים אחרים. כיום היא יצרנית האלקטרוניקה השנייה בגודלה אחרי סמסונג. שתי החברות נמצאות בתחרות הדוקה בתחומים כגון טלוויזיות, מכונות כביסה ומקררים. התנסותה הראשונה בעולם האוזניות TWS היתה עם הדגם HBS-FN6, והשנה היא משיקה את הדגם החדש, LG Tone-FP8W with Meridian.

Tone-FP8W with Meridian 

ה- Tone-FP8W הושק לאחרונה במקביל עם דגם נוסף:

- Tone-FP8W

- Tone-FP9 הכולל גם דונגל לחיבור לכל מכשיר עם יציאת AUX קוי, כדוגמת מטוס או חדר כושר

מה באריזה

תכולת האריזה כוללת:

- אוזניות בנרתיק שמשמש גם כמטען ומחטא עם קרני UV

- 3 זוגות מתאמים לאוזן – אחד כבר מורכב על האוזניות

- כבל USB-C-to-USB-A

- מדריך למשתמש ותעודת אחריות מקומית ל- 12 חודשים

מה בקופסא

עיצוב

מבחינת עיצוב, ה- Tone FP8מאמץ את תכונת המראה העיקרית של ה-Apple AirPods Pro: המראה המאורך שנמתח מתחת לאוזן. עם זאת, בזה נגמרים קווי הדמיון הללו. בכל הנוגע לצבע, הן זמינות בצבעים שחור או לבן. הן כל כך קטנות, אולם נוכחות המבנה המוארך מקלה על האחיזה בהן.

הבדל נוסף ביניהם לבין ה-AirPod Pro הוא המארז שבאפל מגיע בצורת מלבן עם פינות מעוגלות, וב- LG כמארז עגול. הוא קטן מאד ונוח לאיחסון בכיס המכנס וכולל תכונה שאין לאחרים: חיטוי האוזניה באמצעות שימוש בתאורת UV מובנית במארז. היצרן טוען שתאורה זו הורגת כ-99.9% מהחיידקים באוזניות בין שימוש לשימוש – תכונה רלוונטית בעיקר אם חולקים אותן עם אדם נוסף. תאורת ה- UV תפעל רק בעת חיבור המארז לחשמל או בטעינה אלחוטית למשך של 5 דקות רציפות, ולאחריהם תחל הטעינה. איחסון האוזניות במארז וטעינתם ללא חיבור לחשמל לא יפעיל את קרני ה- UV.

באריזה מגיעים סך הכל 3 זוגות מתאמי סיליקון לאוזניים. אחד מהמתאמים כבר מורכב על האוזניות, ובאריזה נפרדת נמצא מתאם לפתח אוזן גדול יותר, ואחר המתאים לפתח קטנטן, כך שיתאימו לכל אחד באופן אנטומי מיטבי.

לחצני השליטה רגישים למגע וממוקמים בחלקה העליון של כל אוזניה. הם רב שימושיים ומאפשרים לנגן או להשהות המוזיקה, להגביר או להנמיך את עוצמת הקול, לענות לשיחות טלפון ולנתקן, ולהפעיל את מצב ה- Hear through, שמאפשר לשמוע את הרעש מהסביבה למרות שהאוזניות חוסמות את רובו בשל האטימה הפיזית. זוהי תכונה שימושית במיוחד אם אתם מעוניינים להקשיב לסביבה ובמקביל להאזין למוסיקה.

לחצן שליטה בחלקה העליון של האוזניהלחצן שליטה בחלקה העליון של האוזניה

ענידת האוזניות שונה מהמצופה. על מנת לקבל את הסאונד המיטבי ולחוש ענידה מאובטחת, יש להכניסן לאוזן ולבצע חצי סיבוב, כאשר ה"מקלות" פונים ב- 45 מעלות לכיוון הפה. כל תזוזה שלהן מזוית זו תביא לכדי קבלת סאונד "רזה" חסר באסים, ולכן שווה להתעכב על ענידה נכונה. כתוצאה מהנסיונות לקיבוע האוזניה קרה לי מספר פעמים שלחצתי בטעות על הלחצן באוזניה.

ענידת האוזניות שונה מהמצופה 

המארז כולל חיבור USB-C ובאריזת המוצר נקבל כבל טעינה מסוג USB-C-to-USB-A. תוכלו להטעין את המארז גם באופן אלחוטי באמצעות התקן תומך QI.

חומרה

החומרה כוללת 3 מיקרופונים בכל אוזניה: לדגימת קול בתוך האוזן, מחוץ לאוזן, ובתחתית ה"מקל" מיקרופון המשמש לקליטת קולו של העונד אותה. כל אוזניה שוקלת 5.2 גרם, כך שממש לא מורגשת כמשקל עודף על האוזן. הבלוטות' בתקן 5.2.

שלושה מיקרופונים בכל אוזניהשלושה מיקרופונים בכל אוזניה

סוללה

הספק הסוללה בכל אוזניה הוא 68mAh, ובמארז הטעינה 390mAh, מה שמאפשר עד 10 שעות שימוש ללא ANC ו-6 שעות כולל ANC. המארז יספק עוד 15-24 שעות בהתאם להפעלת ה- ANC. 

משך זמן הטעינה החוטית הוא שעתיים. טעינה של 5 דקות במצב חוטי תספק לכם 60 דקות שימוש. נזכיר שטעינה אלחוטית בתקן QI אפשרית אולם מאריכה את פרק הזמן עד לטעינה מלאה.

תרצו לבדוק מצב הטעינה של המארז? פיתחו אותו והתאורה תבהיר מיידית את אחוז הטעינה: ירוק מעל 80%, אדום מתחת ל-20% וצהוב באמצע.

IPX4

בדומה למתחרים, גם אוזניות אלו מציעות עמידות במים IPX4, מה שמאפשר להשתמש בהן כאוזניות לחדר כושר גם במידה ואתם מזיעים במיוחד. בהקשר זה שווה לשים לב שלמרות תקן ה- IPX4 בהן עומדות אוזניות אלו, בסעיף 18 לתעודת האחריות שמספקת חברת ח.י. עם המוצר, מציין היבואן ש"מגע עם נוזלים ולחות" פוטר את היבואן ממתן אחריות. בנוסף, בסעיף 2 לפסקת הוראות הבטיחות, מציינת ח.י. "אין להתקין את המוצר באזורים לחים או בסמוך למים". בהקשר לכך שווה לשקול עדכון תעודת האחריות כך שתאפשר לרוכש ליהנות מתכונה זו.

אפליקציית TONE FREE

בדומה ליצרנים מובילים אחרים, גם LG מספקת אפליקציה שתאפשר לנו שליטה מלאה על האוזניות. בצימוד הראשוני האוזניות מקפיצות הודעה להוריד האפליקציה, עזר שמעצים את חווית השימוש ואפילו הכרחי לניצול מקסימי של האוזניות.

מיד עם הפעלת האפליקציה התבקשתי לעדכן גרסת תוכנה. תשומת הלב שלא ניתן להשתמש באוזניות או לשים אותן במארז עד לגמר העדכון. במילים אחרות – במידה ותיכנס לכם שיחת טלפון, יש להתחיל בתהליך העדכון מחדש.

אפליקציית TONE FREE

אחת התכונות הנוחות ביותר באפליקציה הוא תקציר המדריך למשתמש ב- 6 שקופיות, שמזכיר את תפקיד הלחצנים. לכל לחצן 4 תכונות: לחיצה בודדת, כפולה, משולשת וממושכת. רוצים לדעת את אחוז הטעינה של האוזניות ברגע מסוים? הורדת הוילון בסלולרי מציגה זאת, גם ללא פתיחת האפליקציה. 

תוכלו לעבור בין 5 מצבי סאונד מובנים, ועוד 2 מצבי סאונד מותאים אישית באמצעות כיוונון אקולייזר רב ערוצי. 

אפליקציית TONE FREE

תכונות ייחודיות ל-LG:

- איבדתן את האוזניות מחוץ למארז? בלחיצה מהאפליקציה תוכלו לייצור סאונד מחריש אוזניים שכל אחת מהן תשדר על מנת לאתר אותן בקלות. 

- רוצים לקצר את ההשהייה (Delay) בין הצליל לוידאו? האפליקציה תסדר זאת.

- רוצים לדבר בלחש לאדם בעבר השני של קו הטלפון? האוזניה הימנית תעבור למצב לחישה.

תכונות ייחודיות ל-LG:

עוזרת קולית

בניגוד למתחרים, LG בחרה שלא להטמיע באוזניות ממשק לעוזרת קולית כדוגמת אלקסה או Google Assistant. 

Meridian

השם הזה, Meridian, מופיע על אריזת האוזניות, ללא כל הסבר נוסף, בדומה לרמקול הבלוטות' XBOOM של LG שסקרתי לאחרונה.

לאלו שלא הספיקו לקרוא אותה אציין ש-LG התקשרה כבר ב-2017 עם חברת Meridian, יצרנית אודיו בריטית עטורת פרסים ומפתחת טכנולוגיות שמע חדשניות ומוצרי שמע מאז שנת 1977, לצורך הטמעת טכנולוגיות ופיתוחים במוצרי השמע שלה. 

ההכרזה על שיתוף הפעולה, מפורסמת באתרי שתי החברותההכרזה על שיתוף הפעולה, מפורסמת באתרי שתי החברות

אציין בקצרה שמרידיאן הוקמה על ידי שני מהנדסים באנגליה בעלי אמונה משותפת שהנדסת שמע, הנדסה אקוסטית ופסיכו -אקוסטיקה - ההבנה כיצד בני אדם תופסים צליל וכיצד אנו מגיבים אליו, יוכלו להשתלב באופן מוצלח במוצרי אודיו. 

מאז שנת 2018 בוחרת ענקית האלקטרוניקה LG לשלב הטכנולוגיה של מרידיאן במוצריה. את רשימת החברות הנוספות שבחרו בהטמעת הטכנולוגיה של מרידיאן ניתן למצוא כאן

צימוד ל-2 מקורות במקביל

נזכיר שלמרות שהתכונה הזו עשויה להיות שימושית ביותר אצל רבים, חיבור האוזניות למחשב ולסלולרי בו זמנית, לא קיימת ב- LG TONE-FP8W. היצרן אינו מתיחס לכך אולם כשבדקתי זאת מצאתי שהאוזניות מסוגלות להתחבר רק למקור אחד. המקור לפני אחרון ינותק מיידית עם החיבור למקור החדש.

ניהול שיחה באוזניה אחת – Mono Mode

LG מאפשרת להשתמש באיזה אוזניה שתבחרו במצב בודד, ימין או שמאל, לבחירתכם. נזכיר שבדור הקודם של אוזניות ה- TWS, במידה ורציתם להשתמש באוזניה אחת, ניתן היה לעשות זאת רק עם אחת מהן. תכונה זו מכפילה את משך זמן השימוש באוזניות, כי ניתן להשתמש באחת מהן בכל פעם.

סאונד 

אם אנסה לתאר את הסאונד של האוזניות במילה אחת, אבחר במילה "חי". הוא מדגיש נכון את המיד, הטרבל, וכמובן מספק גם באסים הגונים. באופן כללי מצאתי את האיזון טוב מאד. עם זאת, אין המדובר באוזניות אודיופיליות, ולכן הבמה לא מספיק גדולה. פילטר ה- 3D soundstage אמנם מספק הרגשה תלת מימדית מסוימת, שגורמת לשירים להישמע יותר אווריריים, אולם יש שעלולים לחוש שזה לא מספיק טבעי

ANC – Active noise cancellation

נזכיר שאחרי הכל המדובר באוזניות לאנשים שבוחרים להיות ניידים, ולמרות שהרעש נמצא בכל מקום, מבקשים שקט יחסי באמצעות ביטול רעשים אקטיבי (ANC), שמסוגל לבודד את המוסיקה שלי מרעשי הסביבה. 

מהבחינה הזו אני מאד שבע רצון. ראשית האוזניות מסננות את רעשי הסביבה באמצעות מתאמי האוזניים שמספקים אטימה משמעותית לרעש. בנוסף, LG מספקת פונקציית ANC שעוצמתה ניתנת להתאמה אישית ויכולת להחליט כמה רעש נרצה לבטל.

בבדיקתי בכביש סואן מצאתי שסינון הרעשים האקטיבי אפקטיבי במיוחד לרעש המכוניות אם הוא בתדרים נמוכים. תדרים גבוהים יותר נטו להישמע באוזניות. קולות אדם נטו שלא לעבור סינון, אולם שואב אבק וקולט אדים סוננו באופן אולטימטיבי. 

על מנת לאפשר תיקשורת עם הסביבה, הטמיעה גם LG מצב Hear Through בו האוזניות מגבירות את רעשי הסביבה באופן מלאכותי, וכך ניתן לשמוע את המתרחש סביבכם מבלי להסיר אותם. המעבר בין מצבי ANC On ו- Hear Through מבוצע באמצעות לחיצה בודדת ממושכת על הלחצן.

מוסיקה

פתחתי עם השיר שקשה שלהישאר סטאטי כשמקשיבים לו ולכן פותח אצלי כל רכיבה על אופניים: Proper Education של Eric Prydz כעיבוד לשיר האלמותי של פינק פלויד. נזכיר שהמדובר בחלק השני לטרילוגיה של יצירות באלבום "החומה" שיצא בשנת 1979. בשונה משירים אחרים באלבום, הלהקה הטמיעה בשיר אלמנטים של מוסיקת דיסקו, שהיה פופולרי באותה העת. מילותיו עוררו שערוריה: מרגרט תאצ'ר אמרה שהיא "שונאת אותו". רבים טענו שהשיר מתאר את חווית הילדות של רוג'ר ווטרס ולא של כלל התלמידים במערכת הלימודים בבריטניה.

ההאזנה לשיר היתה חוויה קיצבית מכיוון שבמידה ותבקשו, האוזניות ייצרו באסים עמוקים, תוך שמירה על איזון עם שאר הצלילים. הגברה של עוצמת השמע לא יצרה עיוות.

עברתי לשיר Beauty and the Beat של ג'סטין ביבר שהוליד שערוריה. מעטים הם הזמרים שבמהלך הופעה מצליחים לכבוש את ליבה של אישה נשואה ולגרום לה לבגוד בבעלה. ג'סטין ביבר עשה זאת בהיותו בן 18 בלבד. נתחיל מההתחלה: ביבר הוזמן להופיע באירוע השנתי של Victoria Secret Fashion Show של שנת 2012, עם השיר Beauty and the Beat והשמועות שמיד לאחר ההופעה ניצת הקליק עם הדוגמנית Miranda Kerr וכי השניים המשיכו בבילוי משותף בו Kerr היתה ידידותית במיוחד לביבר. מזכיר שבאותה העת Kerr היתה נשואה לשחקן אורלנדו בלום. זמן קצר לאחר מכן בלום התגרש מ- Kerr למרות בנם המשותף.

נחזור לשיר. הוא אמנם כולל מעט פחות באס בהשוואה לקודמו, אולם התופים שהולמים באוזן נשמעים מאוזן ולא ממסכים את קולו של ביבר. המסיבה שנוצרה בין האוזניים היתה מוצלחת בשל הדרייברים הדינאמים. השימוש באקולייזר שבאפליקציה איפשר איזון הסאונד בהתאם לצורך. 

סיימתי Easy Lover של פיל קולינס ו- Philip Baily מלהקת "אדמה רוח ואש". למרות שהשיר הופיע באלבום הסולו של Baily, פיל קולינס ביצע אותו בכל הופעותיו החיות, ולכן הוא מזוהה בעיקר איתו. הוא נולד כתוצאה מכך שקולינס נשכר על מנת להפיק את אלבומו של Baily, היוזמה לכתוב שיר משותף עלתה, והשאר היסטוריה.

הביצוע נשמע באוזניות מאוזן.

איכות שיחה

לאחר שימוש של כשבוע ברצף, אוכל לסכם שאיכות השיחה מעולה לשני הצדדים. בכל הפעמים שעברתי בין שיחה דרך האוזניות לשיחה ישירות מאפרכסת הטלפון, קשה היה לאדם בצד השני לזהות את ההבדלים. בכל הפעמים השיחה היתה ברורה וללא הפרעות. איכות הקליטה של הבלוטות' היתה תקינה גם כאשר התרחקתי מהסלולרי למרחק של כ- 15 מטרים, עליתי קומה, ואפילו קיר בלוקים היה בינינו. בשום שלב בו שמרתי על מרחק סביר מהסלולרי, האוזניות לא איבדו את איזון הסינכרון ביניהן מול המקור.

תקנים אלחוטיים

האוזניות תומכות בתקן בלוטות' 5.2 וכן בקודקים AAC שמתאים לאפל ו- SBC שאופטימלי לאנדרואיד, אולם לא ב- AptX או LDAC.

לסיכום

נזכיר שזהו רק הדור השני של אוזניות ה- TWS של LG, ומשכך הן עשו עבודה מעולה בפיתוח מוצר חדשני יחסית מבחינתם. דגם ה- FP8W קטן מאד, מספק איכות שיחה והאזנה למוסיקה טובים מאד, ובזמן סוללה ממוצע ביחס למתחרים. איכות ה- ANC טובה והאפליקציה מאפשרת התאמות רבות למשתמש. השילוב עם הסאונד של Meridian משדרג את חווית השמע ואת ההנאה הכוללת. האוזניות אמנם לא כוללות אפשרות להתחבר ל-2 מקורות במקביל, כדוגמת מחשב וסלולרי, אולם תכונה זו לא מחויבת. לסיכום, במידה והחלטתם להיפטר מעיצוב האוזניות המסורתי ולעבור ל- TWS, כדאי שתקחו את דגם ה- FP8W של LG בחשבון.

יבואן: קבוצת ח.י

מחיר: 799 ש"ח


מעבר לתגובות בפורום