רמקול בלוטות' Beosound EXPLORE במבחן

תמיר עיואן
18-11-2021 09:36

יוצאים לקמפינג בכינרת, או ל לטיול קייאקים עם חברים וחושבים לצרף לחופשה גם קצב? חופשה בחגים שטופי שמש יכולה לעתים קרובות לכלול הרבה מוזיקה, אבק ומים. האם הרמקול בלוטות' הזה הוא הפיתרון?

רמקול מוגן מים, אבק ובפני מכות, מתאים במיוחד אם אתם הולכים בסביבת מים, חול, סלעים, או באתרי קמפינג, רמקולים מתאימים עשוים להיות עמידים בפני בלאי מואץ.

במקום להסתכן ולקחת את רמקול הבלוטות' הנייד שבביתכם, שווה לשקול לרכוש רמקול עמיד בפני פגעי טבע. 

את היצרן הדני Bang & Olufsen הצגנו אין ספור פעמים. מדובר בחברה ותיקה שחגגה לאחרונה 95 שנים להיווסדה. עשינו זאת בהשקת אוזניות היוקרה H95, ברמקול הנייד הסופר יוקרתי BEOLIT 20 ובאוזניות Portal שמיועדות לגיימרים שמעריכים איכות לא שיגרתית.

מבחינת אופי הבילוי שהשתנה אצל כולנו מהקצה אל הקצה בשנתיים האחרונות, ההשקה של רמקול הבלוטות' העמיד בתנאי חוץ של של Bang & Olufsen הגיעה בתזמון מעולה. 

מה באריזה

האריזה כוללת:

- רמקול

- הוראות שימוש

- כבל טעינה USB-C to USB-A

מה באריזה

עיצוב ועמידות

הרמקול שמשקלו כ- 630 גרם, גובה 12 ס"מ וקוטר 8 ס"מ, מעוצב בצורה שמזכירה פחית שתיה מעוגלת, כך שיתאים לכף היד. הוא כולל אבזם תליה יצוק מאלומיניום, שמחובר לרצועה מחומר סינטטי גמיש, שמחוברת לשאקל. כך תוכלו לתלות ולעגן אותו במגוון מיקומים לא שיגרתיים, כדוגמת תיק גב, עגלת טיולים, ועד סירה או ג'יפ. 

תליה ועגינה במיקומים לא שיגרתייםתליה ועגינה במיקומים לא שיגרתיים

בסיס הגומי הקשיח מאפשר לכם לשים את הרמקול בבטחה על כל סוג של משטח ללא חשש להחלקתו ממנו. מבחינת צבעים, האופציות הן שחור Black Anthracite, ירוק, או אפור Grey Mist. כרגיל אצל B&O איכות הבנייה של המוצר מעולה. ה-Beosound Explore בנוי לעמוד בפני פגעי מזג האוויר: עונה על תקן IP67, כלומר אטום לחלוטין לאבק ויכול לעמוד בפני טבילה במים בגובה של עד מטר, לפרק זמן מקסימלי של 30 דקות. 

עמידות בפני מים ואבקעמידות בפני מים ואבק

בנוסף, הוא עמיד בפני שריטות באמצעות מסגרת אלומיניום בציפוי "Anodize" שמגדילה את העמידות שלו. הבסיס שלו כולל פלסטיק מוקשח, ועל הפאה העליונה נמצא את הלחצנים מחומר דומה. חיבור הטעינה שלו מסוג USB-C מצוי בחלקו האחורי התחתון, ולא כולל אטימה חיצונית כלשהי בפני מים וחול.
מסגרת אלומיניום בציפוי Anodize נגד שריטותמסגרת אלומיניום בציפוי "Anodize" נגד שריטות
תשומת הלב שהיצרן מציין שלרמקול אין הסמכה רשמית לעמידות בפני פגיעות, ולכן כדאי להימנע מהפלתו בכוונה.

חומרה
ה-Beosound Explore כולל דרייברים כפולים בגודל 1.8 אינטש ושני מגברים מסוג Class D בעוצמה 2x30 watts. הגריל חתוך באופן אופקי בכל היקפו של הרמקול, כך שהוא מפיק את הצליל בכל הכיוונים., ולכן כל שנדרש הוא להציב אותו במרכז האירוע, והוא כבר יפזר המוסיקה מסביב האופן זהה לכל הכיוונים.

שליטה
הלחצנים של הרמקול ברורים ביותר. יש לו לחצן הפעלה ייעודי, שהפעלתו הראשונה מפעילה את אפשרות לאיתור המקור בחיבור בלוטות'. לחיצה אחת על לחצן Play תתחיל ניגון, צמד לחיצות עליו יעביר לשיר הבא, ולחיצה משולשת לשיר הקודם. לחצני הפלוס ומינוס יכוונו את עוצמת הסאונד, ולחצן הבלוטות' הייעודי יאפשר צימוד למקור חדש.
תשומת הלב שהלחצנים אינם כוללים הסבר, אלא רק סימון מינימלי, ולכן יתכן שחל מהמשתמשים יידרשו לקרוא את המדריך על מנת לזכור את דרך הפעלת הפונקציות השונות.

לחצנים עם סימון מינימלילחצנים עם סימון מינימלי
בניגוד לחלק מהמתחרים, רמקול זה לא כולל קישוריות לעוזרת קולית כגון אלקסה או Google Assistant.

אפליקציה
האפליקציה של מוצרי B&O אחידה ומהבחינה הזו אני מוצא זאת נוח מאד. היא תואמת לאנדרואיד ו- IOS, וניתן לחבר אפילו 2 רמקולים של B&O על מנת להשיג אפקט סטריאו. מבחינת כיוון סאונד, האפשרויות דומות מאד לשאר מוצרי היצרן. 
ממשק BEOSONIC מאפשר לכם לעבור ויזואלית בין מצב שמע בהיר, רגוע, חמים ואנרגתי. לחליפין תוכלו גם לעבור בין מצבי סאונד מובנים:
- Ambient
- Party
- Speech
- Favorite
- Optimal

בלוטות'
אם יש משהו שכדאי מציין כיוצא מהכלל, זה איכות קישוריות הבלוטות' שלו. הוא כולל תקן 5.2 שמאפשר חיבור הרמקול לשני מקורות בו-זמנית, מה שמאפשר מעבר בין מקורות שמע במהירות. תקני הצימוד שלו כוללים צימוד מהיר מסוג Google fast Pair, Microsoft Swift Pair ואפילו Made for IPHONE. בנוסף, הדיליי הנפוץ כל כך ברמקולי בלוטות' כשצופים ביוטיוב כמעט ולא קיים כאן, ולכן הוא מתאים מאד לצפייה בקליפים וסרטים. הקוד בו משתמש הרמקול הוא SBC.

סוללה
הסוללה במכשיר בהספק של 2400mAh ועל פי נתוני היצרן, הרמקול אמור להחזיק עד 27 שעות ללא טעינה. בפועל, הזמן תלוי כמובן בעוצמת המוסיקה ובמרחק הרמקול מהמקור. על מנת לשמור על הסוללה, הרמקול יעבור למצב המתנה לאחר 15 דקות בהן המקור לא שידר לו סאונד. במידה ותבחרו, תוכלו לבטל תכונה זו דרך האפליקציה.
Beosound_EXPLORE
סאונד
לאחר התנסות בו במספר שירים שהזרמתי מהסלולרי, אוכל לסכם שהסאונד המקורי שלו היישר מהאריזה, נוטה למעט עודף באסים. בכך הוא עשוי למסך את קולות השירה. עם זאת, האפליקציה הנלווית של B&O כוללת האפשרות לשנות את הסאונד באמצעות האקולייזר, במצבי סאונד מוגדרים מראש, או בהתאמה אישית. עם זאת, כדאי שנתאם ציפיות. בשל גודלו הקטן יחסית, לא תחושו באסים עמוקים מידי. מבחינת במה הוא מפתיע. שימו אותו במרכז ההתרחשות, והוא יפזר את הסאונד לכל הכיוונים ב- 360 מעלות. 
הרמקול הזה לא מסוגל להגיע לעוצמה גבוהה מידי ולכן לא מומלץ לנסות ולאתגר אותו בחללים גדולים מידי. נציין שהמלצת היצרן לחללים בגודל 5-30 מ"ר. בנוסף, הוא לא כולל בתוכו מיקרופון מובנה, ולכן לא תוכלו לקיים בעזרתו שיחות טלפון, במידה ויכנסו לכם במהלך שמיעת מוסיקה. כ"כ, בלוטות' הוא אמצעי התקשורת היחיד שלו עם המקור, כלומר לא תוכלו לחבר אותו בחיבור Line In מסוג 3.5mm, על מנת לחבר מקור באופן קווי.

סיכום
ה- Explore של Bang & Olufsen מהווה ריענון חשוב למגוון רמקולי הבלוטות' הניידים, בשל היותו מוגן מים, אבק ושריטות. בשל כך הוא מהווה מועמד אולטימטיבי לכל מי שיוצא לטיולי קמפינג במדבר, בחופי הים, או סתם לטיולי ג'יפים בשטח, ורוצה מוסיקה צמודה אליו. הסאונד שלו אמנם אינו אודיופילי ודורש התאמה אישית באמצעות האפליקציה, אולם זו עשויה להיות לטעמכם. היותו רב כיווני, מאפשר להציבו במרכז ההתרחשות, תוך הבטחה שהסאונד יתפזר לכל עבר. לכן במידה ואתם מתכננים לרכוש רמקול בלוטות' נייד לתנאי חוץ, כדאי שתקחו בחשבון גם את ה- Beosound EXPLORE.

יבואן: ביקונקט
מחיר: 799 ש"ח

מעבר לתגובות בפורום