כיסא תלמיד Marvo CH-308 במבחן

תמיר עיואן
16-11-2021 13:37

תמיר עיואן קיבל לידיו את כיסא התלמיד CH-308 של Marvo, והרשמים שלו לפניכם

הידעתם שלמידה ממושכת בישיבה משפיעה על גוף התלמיד? קיימים מחקרים שמעידים על כך שישיבה סטטית ממושכת עשויה להביא לידי כאבי גב תחתון גם בילדים. לכן חשוב כל כך לזכור לקום לעתים קרובות כדי להזיז את הגוף, אולם גם כיסא נוח ומותאם למימדי הגוף עשוי לעזור לתנוחת ישיבה טובה ולתמוך טוב יותר בגוף בתנוחת הלימוד. 

כפי שציינתי גם בעבר, אם תבחרו כיסא לילדכם רק באמצעות קריאה באינטרנט, אתם עלולים לגלות שזה לא פשוט לדעת האם הוא נוח וארגונומי. בנוסף, במבט מהצד רוב כיסאות התלמיד עשוים להראות דומים פחות או יותר ומציעים תכונות דומות: תמיכה בגב תחתון, משענות יד מרופדות ומושב נוח. למרות האמור, לדעתי כיסא הוא מוצר שחייבים להתנסות בו אישית על מנת לקבל החלטה אם יתאים לאדם שאמור לשבת עליו.

בשונה מכיסא למבוגר שיכול להיות מעוצב גם בצבעים שחור\אפור, הכיסא לתלמיד אמור גם להראות אטרקטיבי, וכאן נכנס נושא העיצוב. בנוסף, חלק ניכר מהתלמידים גם משחקים במחשב, ולכן הוא מעוצב גם ככיסא לגיימרים, בשילוב צבעים עזים שמושכים את העין.

Marvo

Marvo הוא יצרן לציוד היקפי לגיימרים תוך שימוש בסלוגן Born for gaming. היצרן מיעד את מוצריו על מנת לשפר את חוויית המשתמש עבור גיימרים ברחבי העולם תוך היצע של מוצרים מוצלחים במחיר משתלם, כגון מקלדות, עכברים, אוזניות, רפידות עכברים, כסאות משחקים, רמקולים וכל שאר הפריטים הקשורים למשחק. כמו רוב יצרני כיסאות הגיימינג, גם יצרן זה ממוקם בסין. ליצרן סדרת כיסאות גיימינג עם המותג Scorpion.

CH-308 

המדובר בדגם המתאים במיוחד לתלמיד במידות גוף ממוצעות. הוא מגיע מפורק וארוז באופן שטוח בקופסה, עטוף בבידוד מוקצף ובכיסוי ניילון על מנת למנוע נזקים במהלך הובלתו. את ההרכבה תוכלו לבצע לבדכם באמצעות הוראות התקנה ברורות וסט ברגים ומפתח אלן. 

לפני ההרכבה

אמנם קיימים 4 סוגי ברגים, אולם דף ההוראות ברור ומבהיר במדויק איזה בורג מתאים לכל חיבור. משכך, זה לא אמור להוות אתגר רציני מידי אם תבחרו לבצע את ההרכבה לבד. לי היא ארכה כ- 10 דקות. הסימונים על גבי חלקי הכיסא מונעים מכם להתקין את המוצר באופן שגוי. לדוגמא, על מנת לחבר את המנגנון לתחתית המושב בכיוון הנכון, תזהו כיתוב מוטבע על המנגנון "Front" ותוית תואמת גם על תחתית המושב.

עיצוב

הכיסאות של Marvo דומים מאד בעיצובם כך שהדגם CH-308 מהווה גרסה מוקטנת לתלמידים, אולם איכות הריפוד, שילוב הצבעים והלוגו מאד דומים בין הדגמים השונים. הכיסא שבדקתי התקבל בצבע שחור, עם שוליים אדומים מעט בולטים יותר מהדגם הקודם אותו סקרתי. התוצאה מרהיבה ונראית כמתאימה לבנים ובנות כאחד. התפירות בחוט אדום על רקע שחור, ובחוט שחור על רקע אדום מספקים תוצאה כוללת המשווה לו מראה יוקרתי.

המושב ומשענת הגב מצופים עור סינטטי מסוג פוליאוריטן (Polyurethane Leather), שמוכר גם בשם Pleather, מה שמעניק לו מראה של מושב מכונית יוקרתית ללא הצורך להשתמש בעור בעל חיים אמיתי. מכיוון שהמושב והמשענת עשויים מחומר זה, שילוב של אזור מגע גדול של משטח Pleather עם הגוף בישיבה ארוכה במיוחד, עלול לגרום לזיעה מסוימת. עם זאת, בצידי הכתפיים יש פתחי איוורור שעוזרים לקרר את העורף.

מלפנים, מאחור ומהצד

חומרים

שלדת הכיסא, מושב ומשענת עשויה פלסטיק מוקשח שניצוק לתבנית מתאימה ויוצרת שלד קשיח במיוחד. עם זאת, בשונה מכיסא גיימרים למבוגרים, הריפוד בכיסא עבה, כך שהישיבה עליו נעימה ונוחה לאורך זמן. המושב ומשענת הגב בנויים כך הם מקיפים את הישבן ועוטפים את הגב, כך שהם שומרים את היושב על הכיסא בבטחה ובמיקום ובתנוחה מומלצים. בניגוד לכיסא גיימרים מוקשה, ה- CH-318 הוא בדיוק הכיסא עליו הילד יוכל לזרוק את גופו עליו וליהנות מהריפוד העבה. כל משענת הגב והמושב מצופים באותו החומר, Prime PU. שלא כמו עור אמיתי, ניתן לנקות אותו פשוט על ידי ניגובו במטלית לחה, ללא צורך בשימון או כל סוג טיפול אחר. 

לכן, במידה וילדכם נוהג לאכול ולשתות בעודו יושב על הכיסא, שווה לזכור שהריפוד בכיסא עמיד בפני נוזלים. מכיוון ש"תאונות" עלולות להתרחש, במידה ואכן נשפכים עליו נוזלים, כל מה שצריך כדי לנקות אותו הוא ניגוב פשוט.

משענות היד עשויות גם כן ממשטח פוליאוריטן מעוגל עם שכבה עליונה ספוגית ונעימה למגע. הידיות אינן מתכווננות אולם הזווית שלהם מאפשרת קירוב הכיסא לשולחן וכך לשמור על גב זקוף.

ידיות לא מתכווננות אולם מאפשרות קירוב הכיסא לשולחןידיות לא מתכווננות אולם מאפשרות קירוב הכיסא לשולחן

הגלגלים עשויים פלסטיק קשיח שמאפשר אחיזה וגילגול יעילים על משטחים קשים.

גלגלים לאחיזה על משטח קשיחגלגלים לאחיזה על משטח קשיח

ארגונומיה

נזכיר שהכיסא הזה מתאים לתלמידים מגיל צעיר אולם גם להושיב בנוחות מתבגר בגובה מקסימלי של כ- 160 סנטימטר. מבחינת מימדים, אורכו ורוחבו של המושב לעכוז הוא 48 ס"מ, וגובהה של משענת הגב והעורף הוא 68 ס"מ. 

משענת גב גבוהה ורחבה במיוחד
משענת גב גבוהה ורחבה במיוחד

התאמה אישית

מבחינת התאמה, הכיסא מאפשר רק התאמה של גובה המושב, והטייתו אחורה. ההטיה ניתנת לנעילה באמצעות הכנסה פנימה של הידית. בנוסף, ניתן לקבוע את עוצמת התנגדות הציר להטיה אחורה. זווית משענת הגב לא ניתנת להטיה, אלא קבועה. גם הידיות קבועות ולא ניתנות להתאמה. עם זאת, הכיסא עוטף את היושב בעכוז ובגב, על מנת לוודא ישיבה זקופה על המושב.

ידית לקביעת גובה והטיית המושבידית לקביעת גובה והטיית המושב

כמי שבריאות הגב חשובה לו, שמחתי מאד למצוא תמיכה משמעותית בגב התחתון. אמנם לא קיימת תמיכה מתכווננת, אולם הקשיחות וזווית המושב נעימים ונוחים גם לאחר זמן ישיבה ממושך.

מנגנון לקביעת עוצמת התנגדות להטיה אחורהמנגנון לקביעת עוצמת התנגדות להטיה אחורה

סיכום

כיסא הוא אחד המוצרים שדורשים התאמה לגופכם ולהרגשתכם האישית. שהדרך המומלצת לודא התאמתו מתבצעת לאחר ישיבה ממושכת עליו. לכן, שווה שתתנו לאדם שהכיסא מיועד לו, לשבת עליו לזמן ממושך, בטרם הרכישה.עם זאת, מכיוון שהוא מיועד לשימוש על ידי ילדים, הוא גם צריך להיראות אטרקטיבי בנוסף להיותו נוח. מהבחינה הזו מצאתי עת ה- CH-318 כעונה על כל הצרכים: מושך את העין, יציב, בעל יכולת התאמה בסיסית ונוחות גם לאחר ישיבה ממושכת. 

ה- CH-308 של Marvo ממוקם במקום טוב באמצע מבחינת סקאלת המחירים של כיסאות תלמיד בעיצוב גיימרים. הוא מתאים לרוכשים פוטנציאליים שמעוניינים בכיסא בנוי היטב, מרופד בגימור איכותי ויוקרתי, עם התאמה של גובה המושב והטייתו אחורה לטווח רחב של מידות גוף מילדים ועד נערים. הרכבתו פשוטה ומהירה מאד גם לי שאינו טכני במיוחד. המראה שלו הביא לידי כך שבני המשפחה אהבו לשבת עליו מהרגע הראשון. לאחר שימוש אינטנסיבי אני יכול לסכם שהוא נעים מאד לישיבה. המבנה הקשיח שלו שומר על הגב הצעיר של הילדים רענן גם לאחר ישיבה ממושכת. 

מחיר: 749 ₪ 

יבואן: סיריוס

 

מעבר לתגובות בפורום