רמקולים מדפיים מדנמרק - Dail Ikon 2

נמר לוי
01-09-2008 00:25

דאלי Ikon 2 משתייך למשפחה הגדולה של רמקולים מדפיים, הוא כולל זוג טוויטרים ומגיע עם צליל פתוח, מהיר ומפורט, אך היה שמח אם היה בא לעזרתו גם סאב וופר.


Dali IKON 2 הוא אחיו הקטן של  ה-IKON 6 המצוין, אותו בחנו בעבר.
דגם ה-2 מהווה רמקול מדפי בגודל בינוני, עשוי עץ MDF במשקל שכבד יחסית לגודלו, פתיחת הגריל מגלה יחידת מיד-בס בקוטר 6.5 אינטש, מתחתיה לוגו החברה. מעל יחידה זו מצוי טוויטר דינמי, מעליו משקיף טוויטר נוסף – הפעם מסוג ריבון - זהו סופר טוויטר שאחראי על התדרים מעל 20Khz.

בחלקו האחורי של הרמקול נימצא פורט גדול למדי ומעליו פלטת מתכת עליה חתום מבקר איכות שאישר את הרמקול בטרם צאתו לשוק. מתחת לפורט מצויים ארבעה טרמינלים עשויים מתכת מוזהבת בחיפוי פלסטיק (אפשרות ל-BIWIRE). איכות הבניה איכותית למהדרין כיאה ל-DALI, טרם נתקלתי במוצר שלהם שאינו בנוי כהלכה.

בחרתי לבחון דגם זה מול אותם קטעים איתם בחנתי את אחיו הגדול וזאת על מנת להבין את אופיו מול אחיו וכמובן לגלות יתרונות וחסרונות.

מוסיקה אוורירית


מתחילים עם MERCEDES SOSA בקטע מספר 3, הגיטרה פותחת את היצירה והרמקול מפגין רמת פירוט מצוינת, הזמר פותח בשירה. קולו אמנם נשמע אוורירי, ממורכז וניתן לחוש בגרונו אך חסר לי מעט משקל בנמוכים, ההרגשה כי הטוויטר הוא הדומיננטי כאן ולא המיד.
SOSA מצטרפת וגם בקולה חסר מעט משקל. הבמה מרשימה מאוד והרמקול נעלם בחדר ללא כל בעיה.

ממשיך עם מוסיקה אלקטרונית. VENITION SNARES  בנגן התקליטורים והיצירה מתחילה.
יצירה זו תבחן את הדינמיקה של הרמקול, את מהירותו ויכולתו לעמוד בקטעים תובעניים, הוא מתחיל בסינטיסיייזר והצליל נשמע מרשים אך מעט בהיר, תוף הרגל האלקטרוני ניכנס לפעולה יחד עם מצילות ושלל צלילים עתירי דיסטורשן ואפקטים משונים, הרמקול מגלה מהירות אדירה ויחד עם זאת מצליח לעמוד במשימה שהיא להישאר דינמי ומדויק לאורך כל היצירה, מרשים בהחלט אך רזה במקצת, שוב ההרגשה שקיים חוסר איזון בין הצלילים הגבוהים שמככבים לבין יחידת המיד-בס שנשמעת מעט רזה.

MICHAEL NYMAN הוא היוצר של פסקול הסרט הפסנתר, סרט מצוין וכך גם המוסיקה.  צליל פסנתר פותח את היצירה והוא נשמע מעט רזה ונטול תיבה. אני זוכר בהחלט שגם אחיו הגדול השמיע אותו באופן דומה אך כאן הוא עדיין רזה לעומת ה – IKON6, הרמקול הזה היה נשמע משמעותית טוב יותר אם יחידת הבס הייתה מעט יותר דומיננטית.
הבמה מדהימה, רמקול זה נעלם ובונה תמונה מרשימה בין צמד הרמקולים וגם חוצה את גבולותיהם מימין ושמאל.

מוסיקה ווקאלית

מוסיקה ווקאלית מאת – VILLA LOBOS – BACHANAS BRASILEIRAS
כמו עם אחיו הגדול אני בהחלט מצפה להפרדת צליל טובה ככל האפשר,  ביצירה הזו הזמרת מובילה ומאחורי להקת גברים ששרה מאחוריה, אני זוכר שאחיו הגדול לא ממש הוציא את להקת זמרי הרקע מאחור כמו שצריך וכאן התמונה לא השתנתה, עדיין הם מאחור ובכדי לשמוע אותם כיאה רצוי להשאר מרוכז ורגיש ליצירה,  בתחום המיד הנמוך הרמקול הזה לוקה בחסר ואפשר גם לומר שהגבוהים שלו דומיננטים מידי, או להנמיך אותם או להגביר את המיד-בס.

רמת הפרטים בתחום הגבוה היא מהטובות ששמעתי עד כה מרמקול במחיר הזה, אך חבל שהתחום הנמוך מעכיר את הרושם שהרמקול הזה מייצר שם למעלה.

GANGSAERS PARADAISE של זמר הראפ COOLIO שהיה להיט שנות ה-90 הטוב ביותר בתחום השחור. הקטע נפתח עם תוף רגל שילוב גיטרה בס ומאחור סינטיסייזר. תוף הרגל אינו מרשים, אינו עמוק במיוחד אך הדוק ומדוייק באופן חד משמעי, הרמקול אמנם יורד על פי הנתונים ל-42Hz בנמוכים אך זה אינו מורגש במיוחד, הוא עדיין רזה לטעמי, בהמשך הקטע מצטרפות זמרות הלווי והרמקול מגלה הפרדת צליל מרשימה וכושר העלמות נינג'אית מעוררת כבוד. אך עדיין לא הצלחתי לחוש את הרמקול מתמסר למוסיקה ונותן את כל כוחו, משהו חסר בו גם במוסיקה הזו.

עם מגבר היוניקו סקונדו שילוב המנורות אמר את דברו אך לא באופן חד משמעי, ראשית הרמקול הזה הוא קל להנעה וה-100 וואט אינם מתאמצים במיוחד על מנת להוציא ממנו תוצאה טובה, הרזולוציה בנמוכים נשארה כמו שהייתה אך עם מעט יותר פתיחות במיד. ההמלצה שלי היא באמת לשלב איתו מגבר מנורתי או היברידי והתוצאה אכן תשתפר.

סיכום

אני מעדיף את אחיו הגדול. לטעמי הוא טוב יותר, מאוזן יותר אך במחיר של מהירות פחותה.

מצד שני, יש לדגם IKON 2 יתרון, היתרון הגדול של רמקולים מדפיים אלו הוא שקל יותר למקמם, התוצאה הטובה ביותר במבחן הזה התקבלה כאשר עמדו עם הפנים בזוית ישרה (90 מעלות) ללא הטיה פנימה כלל.


בימת הצליל אכן מרשימה מאוד ותמונת הסטריאו מעוררת כבוד, מה שחסר הוא משקל מסוים בתחום הנמוך וזה מורגש במיוחד כאשר מאזינים לקטעי שירה של גברים או נשים עם קול עמוק.

לדעתי שילוב של סאב תואם יכול להביא את ה- Dali IKON 2 לתוצאה מצוינת שתשלב את יתרונות הבמה, המהירות והפירוט את הרמקול הזה עם משקל שחסר לו (עבור מוסיקה וגם לשימושי קולנוע ביתי).

מחיר: 4,700 ₪
אחריות ושירות: אקורד אודיו בע"מ
מעבר לתגובות בפורום