טלוויזית סמסונג Neo QLED QN90A בגודל 65 אינטש במבחן

תמיר עיואן
10-11-2021 17:07

סמסונג הטמיעו בטלוויזיות טכנולוגיה חדישה. כיצד היא משפיעה על הביצועים?

ההתפתחות הטכנולוגית בעולם הטלוויזיות נמצאת בשיאה. כל הדגמים הבכירים של יצרני הטלוויזיות כוללים שידור באיכות 4K, ודגמי הקצה אפילו תומכים באיכות 8K. בנוסף, תכנים שכוללים HDR הפכו נפוצים יותר, והטכנולוגיה מתפתחת ומסתעפת לתתי תקנים.

שתי טכנולוגיות עיקריות מתחרות כיום זו בזו: OLED ו- QLED. בעוד שטכנולוגיית ה- OLED (Organic Light - Emitting Diode) מסוגלת לשלוט בהארה וכיבוי של כל פיקסל, ולהביא לכדי כיבוי מלא עד לשחור האולטימטיבי, היא גם סובלת מחסרונות כבדים: 

- צריבות במסכים עד כדי המלצה שלא לצפות דרך קבע בערוצים בעלי לוגו סטאטי

- עוצמת הארה נמוכה יחסית ל- QLED שמקשה על צפיה בחלל מואר היטב

מולה ניצבת טכנולוגיית ה- QLED (Quantum-dot Light-Emitting Diode) שמסוגלת כיום גם כן לשלוט בהארה של כל פיקסל, אולם בניגוד ל- OLED, ה- QLED מסוגלת להגיע להארה גבוהה הרבה יותר ואינה סובלת מתופעת צריבות כמו ה- OLED. כתוצאה מהצריבות, חלק ניכר מבעלי ה- OLED בישראל משלמים אלפי שקלים לשם הרחבת אחריות לשם כיסוי בפני צריבות מעבר לאחריות הבסיסית. 

השנה, סמסונג הגדילה עוד יותר את הקונטרסט בדגמי ה- QLED שלה, באמצעות התקדמות טכנולוגית מתאורה אחורית סטנדרטית לתאורת מיני LED שהוטמעה בדגמי הפרימיום שלה, הנקראות טלוויזיות 'Neo QLED'. בהתאם לשמם, התאורה האחורית כוללת נורות LED קטנות המזכירות גרגירי חול שנארזים במסך. הגדלת מספר הלדים, הביאה להגדלת מספר אזורי העמעום העצמאים, וכתוצאה מכך הניגודיות עולה דרמתית.

סמסונג

אומרים שניתן ללמוד לא מעט באמצעות חוכמת המונים, אז בטרם נצלול לדגם הנסקר, שווה לדעתי להבין את מגמות השוק והבחירה של הלקוחות. גם ברבעון הראשון של שנת 2021 סמסונג שומרת על מעמדה כיצרנית הטלוויזיות המובילה בעולם, ועתה אף מגיעה לשיא של נתח שוק של 32.9 אחוזים, על פי האתר Korea Herald, באמצעות צמיחה עם קו טלוויזיות ה- QLED. אחריה יריבתה הדרום קוריאנית LG Electronics עם 19.2 אחוזים וסוני היפנית עם 8 אחוזים בלבד. 

נתח שוק

סמסונג, שמובילה את שוק יצרניות הטלוויזיה בעולם מאז 2006, מציגה אסטרטגיה של התמקדות בטלוויזיות QLED וצגים גדולים, שזכתה לרוח גבית בתקופת הקורונה.

ומה בגזרת הפרימיום?

בגזרת טלוויזיות היוקרה, הכוללות טלוויזיות שמחירם עולה על 2,500 דולר, מובילה סמסונג עם נתח שוק של 46.6 אחוזים, ואחריה LG עם 24.5 אחוזים וסוני עם 17.6 אחוזים. לסמסונג גם מובילות בטלוויזיות בגודל 80 אינטש ומעלה עם נתח שוק של 52.4 אחוזים.

QN90A

ביולי השנה השיקה סמסונג בישראל את ה-Neo QLED, שמקפיץ את ה-QLED לשלב הבא, באמצעות מקור תאורה חדשני, ה-Quantum Mini LED, הנשלט על ידי טכנולוגיית Quantum Matrix ומעבד התמונות החזק Neo Quantum המותאם לעבודה אופטימלית עם מסכי Neo QLED.

נזכיר שבקטגוריית ה- Neo QLED קיימים 2 קטגוריות מסכים:

- Neo QLED 8K שכוללים את הדגמים QN900A ו- QN800A. 

- Neo QLED 4K שכוללים הדגמים QN90A ו- QN85A.

הדגם בו אתמקד בסקירה זו הוא QN90A המהווה הדגם הבכיר בסדרת ה- Neo QLED 4K.

עיצוב

בכל הנוגע לעיצוב טלוויזיה, סמסונג תמיד הציבה את הרף ליצרניות האחרות. אם זה במסך דק, מראה חלק גם מאחור, התקנה בקו אפס עם הקיר ומסגרת דקיקה במראה infinity edge. חלפו הימים בהם היה צורך בקופסת ה- One Connect. סמסונג מצליחה כיום לארוז את כל החיבורים בגוף טלוויזיה דק במיוחד ללא טוסיק בולט כמו אצל חלק מהמתחרים.

מבחינה עיצובית, ה- QN90A בעל מראה מרהיב על המעמד שלו ומשכך גם על הקיר. עם זאת, כשהטלוויזיה על המעמד הגלי, ניתן לחוות נידנוד עדין של הטלוויזיה קדימה ואחורה, בשל מבנה הסטנד המעוגל. לפיכך יש להניח שככל שהמסך יהיה גדול יותר, האפקט עלול להחריף, ולכן המלצתי להעדיף התקנה של מסך גדול על הקיר, על פני הנחה על מזנון.

סטנד

כיאה לאופנת NeoSlim דגם זה רזה בעוביו ביחס למקבילו בשנה שעברה. 

עובי המסך קטן לעומת הדגם המקביל משנה שעברהעובי המסך קטן לעומת הדגם המקביל משנה שעברה

התקנה

סמסונג הפכה את תהליך ההגדרות של הטלוויזיה לפשוט מאין כמוהו. מחברים למסך כבלי אנטנה ורשת, ולאחר שמדליקים אותה נפתח לפנינו ממשק בעיברית. במידה ובחרתם להתחבר לאינטרנט אלחוטית, תתבקשו לספק את סיסמת הרשת, להכניס את החשבון של סמסונג במידה וכבר יש לכם, לסרוק ערוצים ואנחנו בפנים.

תקשורת וחיבורים

ה- QN90A תומכת ב- Wi-Fi 5, IPv6 ובלוטות' בתקן 4.2. בכך מתאפשר קישור בקלות לאוזניות בלוטות', להקרנת תוכן מסלולרי על הטלוויזיה, התממשקות מקרן קול ללא צורך בחיווט, וקישורים לעוזרות קוליות.

מעט מאכזב היה לראות שדגם זה מספק חיבור HDMI 2.1 אחד בלבד (חיבור מספר 4), ולפיכך לא נוכל לחבר במקביל את מקרן הקול ואת קונסולת הגיימרים שלנו לחיבורים תומכי eARC. עם זאת, הגיימרים שבינינו ישמחו לגלות שכל ארבעת חיבורי ה-HDMI כוללים תמיכה ב- PS5 ו- XBOX Series X באיכות 4K ב-120 הרץ, שכולל VRR (variable refresh rate) ו-ALLM (Auto Low Latency Mode). בנוסף, אלו מבינינו שירצו לחבר לטלוויזיה זו מקרן קול כדאי שידעו שרק חיבור HDMI מספר 3 תומך ב-eARC. בנוסף, יש לו 2 חיבורי USB בתקן 2.0.

שלט רחוק

כיאה ליצרן פורץ דרך טכנולוגית, התרגלנו שבכל שנה סמסונג מציגה חידושים טכנולוגיים מפתיעים. כזה הוא גם השלט רחוק. אם בשנים האחרונות הוא שינה עיצוב והפך לאינטואיטיבי ביותר מבין כל יצרני הטלוויזיות, ובשנה האחרונה אפילו נמכר בציפוי מתכתי, השנה החליטה סמסונג לעדכן אותו שוב כך שבשונה מהמתחרים שדורשים סוללה לשם הפעלתו, בסמסונג הוא יטען סולארית ולחלוטין לא ידרוש החלפת סוללות. השימוש ראשוני בו לא דורש טעינה ובהמשך הוא נטען מחדש בקרני האור.

בגבו יש תאים סולאריים שמאפשרים לנו לטעון אותו באמצעות תאורת השמש ואפילו תאורה ממקור חשמלי. בנוסף, הוא כולל חיבור USB-C שמאפשר הטענה במקומות בהם אין תאורה מספקת. באופן זה סמסונג מקדמת חיסכון של מיליוני סוללות AAA ברחבי העולם.

ואם זה לא מספיק, אז השלט משדר בבלוטות' ולא באינפרה אדום כמו חלק מהמתחרים, ולכן פועל גם ללא צורך בכיוון ישירות לטלוויזיה. הוא כולל מיקרופון מובנה שעשוי להתממשק גם ל- Samsung Smart things. 

השלט הסולארי מרגיש לי קל ונוח לאחיזה. העיצוב שלו מלבני ביחס לגרסה משנים קודמות שהיתה מעוגלת. כך פוחת הסיכוי שלו להתחבא בין כריות הספה.

שלט רחוק סולארישלט רחוק סולארי

גם השנה השלט כולל לחצנים ייעודיים לפתיחה מהירה של אפליקציות נטפליקס ואמזון פריים TV. בעוד שאלו המנויים לשירותים הללו יהנו מגישה ישירה אליהם, אלו שאינם מנויים עלולים לחוות לחיצות חוזרות ונשנות בטעות, כך שיפתחו להם מסכי חיבור לשירותים שהם אינם מעוניינים בהם, ובמקביל יאריכו את זמן החזרה לתוכן בו צפו. לדעתי, זה היה יכול להיות נפלא במידה וניתן היה לקבוע באמצעות תפריט הטלוויזיה לבטל את חלקם. 

מערכת הפעלה

כזכור, סמסונג מעמיקה השימוש בפלטפורמת Tizen גם למוצרים נוספים, ולכן ממשיכה לפתח אותה. 

לא נראה שמגוון האפליקציות התחדש במיוחד, ויתכן שחלקנו ימצא שאף אין צורך בכך, מכיוון שהאפליקציות הגלובליות כגון אפל TV, נטפליקס, אמזון פריים TV ובקרוב אף דיסני כבר שם. בקרב ספקיות התוכן המקומיות נמצא את פרטנר TV, סטינג TV, וסלקום TV ובערוצי השידור נמצא את מאקו, כאן 11 ורשת. כדאי גם להוסיף שהמהירות בה הן נטענות, גבוהה הרבה יותר מבשנים הקודמות ולכן ראויה לשבח.

מערכת הפעלה

במידה ותרצו לבצע הזרמת סרטים ממחשבים אחרים ברשת, ניתן לעשות זאת בקלות באמצעות התקנת תוכנת DLNA חינמית כגון Serviio, או PLEX. במידה ותבחרו ב- Serviio, תמצאו אותה בלשונית המקורות, ללא צורך בהתקנת אפליקציה בטלוויזיה. בחירה ב- PLEX, לעומת זאת, תדרוש גם התקנה של אפליקציה זו בטלוויזיה.

בהיבט נוחות השימוש, אני מוצא את ממשק ה- Tizen נוח וברור מאד, במיוחד למשתמש המבוגר וגם לאלו שפחות מתמצאים בתתי-תפריטים. לחיצה על לחצן הבית מציגה סרגל תחתון ועליו קיצור דרך לאפליקציות הנפוצות, המקורות הפעילים וההגדרות הנפוצות. 

כדאי לציין שיש שיחושו שהמעבר בין מקורות השתפר בהשוואה לדגמי השנים הקודמות, מכיוון שכאשר מדליקים את הטלוויזיה היא נמצאת בברירת המחדל שלה ב- HOME, כלומר התפריט הבית, ולא מציגה כברירת מחדל תמונה של מקור פעיל, כדוגמת טלוויזיה. כך גם במידה וגמר השימוש הקודם בטלוויזיה כיביתם מקור, כדוגמת NVIDIA Shield, כשתדליקו אותה בשנית היא תחשיך את המסך, ולא תציע לעבור למקור פעיל אחר, כדוגמת שידור DVB-T.

מצב גיימינג

אחד השינויים הגדולים ביותר שסמסונג הטמיעה בקו הטלוויזיות השנה הוא ה- Game Bar החדש, שמספק גישה מהירה לתכונות המסך שקשורות בתצוגה. התמיכה ב- AMD FreeSync Premium Pro, בתדר של עד 120 הרץ ומצב 'Super Ultrawide GameView' שאפשר לגיימרים לשחק ביחס תמונה במיוחד, 21:9 או אפילו 32:9. מרגע שהטלוויזיה מזהה שכניסת ה- HDMI הפעילה מחוברת לקונסולה כגון פלייסטיישן, או XBOX, הטלוויזיה עוברת אוטומטית למצב גיימינג, ומשגרת לתחתית המסך את סרגל הכלים החדש לגיימרים. 

מצב גיימינג

בנוסף, תוכלו לבחון את תכונות המסך ללא הצורך בכניסה לתתי תפריטים: לוודא שה- HDR פעיל, מהו קצב ריענון התמונה, והאם ה- VRR פעיל. גיימרים עם קונסולות ומחשבים אישיים ישמחו לכך מאד.  

תמונה

מכירים את המשפט "טוב מראה עיניים"? אז הוא מתאים כאן בול, כי בכל הנוגע לאיכות התמונה, ה- QN90A עם Quantum Matrix Technology מספקת לחלוטין את הסחורה. היא פשוט חיה, דינאמית ומוארת. הודות ל- 4K AI Upscaling ב- HDR או SDR, בצפייה בעידן פלוס או מקור אחר, התוכן נראה חד וברור, וככל שאיכותו המקורית גבוהה יותר, הוא מאפשר לטלוויזיה למצות את הפוטנציאל והופך למהמם באיכותו.

תשכחו מהצורך להחשיך החדר, להגיף וילונות או לסגור התריס כדי ליהנות מעומק הצבעים ומהשחורים. התמונה בדגם זה עוצמתית וצבעונית כל כך ועם קונטרסט יותר חזק מכל המתחרים בהם צפיתי עד כה, כנראה בזכות הטכנולוגיות החדשות שהוטמעו בה. על כל טכנולוגיות אלו שולט המעבד Neo Quantum 4K שמבצע Upscaling לתמונה ומשפר את הקונטרסט והצבעים.

לראשונה סמסונג מציעה מצב הסתגלות חכם, במקום לעבור בין מצבי תמונה מוגדרים. במידה ותבטלו המצב החכם, תוכלו לעבור ידנית בין המצבים המוכרים, שכוללים:

- דינאמי: לעיתים נקרא גם מצב חנות. התמונה בו מוצגת בהירה וברורה יותר בסביבות צפייה עם תאורה גבוהה

- סטנדרטי: מתאים לתנאי צפיה רגילים

- טבעי: מפחית עוד יותר את התאורה וכך גם את העומס בעיניים לחווית צפייה נעימה לאורך זמן

- סרט: מתאים לצפייה בסרטים בחלל חשוך

- Film Maker המכבה לחלוטין את מעבדי התנועה. 

אני אהבתי את מצב הצפייה סטנדרטי בעת צפיה בטלוויזיה, ובמצב סרט בעת צפיה בסרטים באיכות UHD, אולם זה ענין של טעם.

כזכור סמסונג לא תומכת בטלוויזיות שלה בתקן דולבי וויז'ן אולם כן תומכת בפורמט HDR 10 Plus שמאד פופולרי גם בסצינת שיתוף הקבצים.

התחלתי עם Mad Max: Fury Road

הסצינה בה גיבור הסרט שפניו כה ברורים וחדים, כבול בשלשלאות, מובל ברכב יורק אש, היתה כל כך ריאליסטית ועמוקה, במגוון הצבעים כה רב, שלרגע ניתן היה לנסות ולגעת בו. 

Mad Max: Fury Road

עברתי לסצינת עצירת הכדורים ב-Matrix Reloaded. בעוד הצבע השחור כה בולט בבגדיו של ניאו, הבוהק סביב הכדורים ברור וחד, ובמקביל, למרות שהסצינה חשוכה יחסית, הפרטים בתמונה שמאחוריו ברורים וחדים.

סצינת עצירת הכדורים ב-Matrix Reloaded

סיימתי בסרט Dawn of the planet of the apes. אין המדובר רק בתמונה ויזואלית, כי אם גם חומר למחשבה. כששני הצדדים מתכוננים למלחמת הכל בכל, המבט שמשתקף בתמונה פשוט מקפיא.

Dawn of the planet of the apes

השתקפויות

החלל בו הצבתי את הטלוויזיה כולל גופי תאורה ייעודים לחדרי קולנוע, שאינם כוללים אור ישיר. עם זאת, כאשר הדלקתי אותם, ראיתי השתקפות שלהם על הטלוויזיה, באזורים בהם המסך מוחשך. 

משחקי הדיונון

ההשתקפות נוצרת גם כאשר התמונה מוארת. נציין שהנברשת בתמונה מהווה חלק מהסרט..

השתקפות במסך

סאונד

לדגם זה מצב Intelligent Mode בו הטלוויזיה מזהה ומנתחת את הסביבה, הרעש, התוכן ודפוסי השימוש שלכם על מנת להביא לחווית צפייה אופטימלית. בפועל מצאתי את איכות הסאונד של ה- QN90A בסיסית, כמצופה מטלוויזיה דקיקה כל כך.

בממשק הסאונד ניתן לעבור ל"מצב מוגבר" והוא מעמיק את קולות המיד והבאס. עם זאת, מכיוון שההגברה שלה בהספק של 60 וואט ובפורמט של 4.2.2, הסאונד נעים לאוזן והדיאלוגים ברורים. 

תרצו לשפר את הסאונד? באמצעות טכנולוגיית Q-Symphony שייחודית לסמסונג, ניתן להפעיל עם מקרן הקול שלה (שנמכר בנפרד) גם את הרמקולים של הטלוויזיה.

תכונה חשובה שנוספה לה היא Adaptive Volume שמאפשרת להתאים את עוצמת הסאונד באופן אוטומטי לעוצמה קבועה בה אנו צופים בד"כ בטלוויזיה. הטלוויזיה מנתחת את היסטוריית השימוש שלנו על מנת להתאים את עוצמת הקול. כך במידה ובפרסומות עולה עוצמת הקול, הטלוויזיה תדע לנרמל אותו בהתאם להרגלי השמיעה שלנו.

בהקשר זה כדאי לציין שהטלוויזיה תומכת בדולבי אטמוס באופן הבא: היא אמנם אינה מסוגלת לפענח ולהשמיע פורמט אטמוס ברמקולים שלה, אולם היא מסוגלת לקלוט אותו כאשר הוא מופק מאפליקציה מובנית בטלוויזיה כגון נטפליקס או אפל TV, ולהעבירו ישירות לרסיבר או למקרן קול שישורשר אליה, על מנת שהוא יפענח את האטמוס וישמיע אותו דרך הרמקולים שלו.

Ambient Mode

סמסונג שיפרה השנה את התכונה הזו שעד היום הציגה רק תמונות, ועתה ניתן לצפות בנוסף גם במידע אקטואלי כגון מזג אוויר, זמן וחדשות על מסך הטלוויזיה.

Ambient Mode

Multi View

אם בעבר ניתן היה להציג תמונה בתוך תמונה (PIP) רק ממקורות חיצוניים כמו עידן פלוס ומקור HDMI, כעת סמסונג מרחיבה את מגוון האפשרויות ומציגה את ה- Multi View. כך בזמן הצפייה בטלוויזיה, תוכלו לצפות בו זמנית במספר מקורות מפוצלים, כולל אפליקציות. 

צפייה ביו טיוב במקביל לערוץ טלויזיהצפייה ביו טיוב במקביל לערוץ טלוויזיה

לדוגמא, אם אתם צופים בערוץ טלויזיה והחלו פרסומות, תוכלו במקביל לצפות גם בערוץ יוטיוב, עד לגמר הפרסומות, להחליט מהו גודל המסך שיוקצה לכל ערוץ, מי המקור שישדר האודיו, וניתן אפילו לקבל סאונד משני המקורות בו זמנית, וגם לזפזפ בינתיים בתוכן של כל מקור. תוכלו אפילו לשמור את ההגדרות הללו בזיכרון הטלוויזיה, ולהציג הבחירה גם בעתיד.

הקלטת תוכניות

אחד השימושים המומלצים ביותר למי שמחובר לשידורי עידן פלוס היא היכולת להקליט שידורים ישירות לטלוויזיה ולהשתמש באופציית ה-time shift באמצעותה עוברים קדימה ואחורה בשידור. כל שנדרש הוא לחבר דיסק און קי או כונן דיסק קשיח קטן לגב הטלוויזיה שתזהה את החיבור, ומיד תתחיל בהקלטת buffer של ערוץ העידן פלוס בו אתם צופים. כך במידה ואתם מעוניינים לחזור אחורה בשידור, כל שנדרש הוא ללחוץ על לחצן ה- play/pause בשלט, ולזפזפ בחיצים אחורה.

בחירה בלוח השידורים המובנה של עידן פלוס על תוכנית עתידית, תאפשר הקלטתה העתידית. למען הסר ספק, ההקלטה תתבצע גם במידה והטלוויזיה כבויה, במצב standby.

הקלטה מתוזמנת לתוכניות בטלוויזיההקלטה מתוזמנת לתוכניות בטלוויזיה

האופציה הזו לא זמינה למי שצופה בשידורים באמצעות ממיר הוט או יס.

עוזרת קולית

כבשנים קודמות, גם השנה העוזרת הקולית שמוטמעת בטלוויזיה היא Bixby, אולם לעומת שנים שעברו היא התפתחה ומאפשרת כיום מענה למגוון רחב יותר של תכונות, ובבקשות מפורטות יותר, כמעט בכל התכונות שהטלוויזיה מספקת. לדוגמא, ניתן להורות ל- Bixby על העלאת עוצמת השמע ב- 10 דרגות, כניסה לערוץ ספציפי ביו-טיוב, חיפוש תוכן מדויק בגוגל, שינוי הגדרות, הפעלת מכשיר באמצעות Smartthings, והצגת תחזית מזג אויר מבוססת על הרשאת מיקום של הטלוויזיה.

מצלמה

מיד עם חיבור מצלמת רשת מאחד הדגמים בהם הטלוויזיה תומכת, תיטען בטלוויזיה אפליקציית Google Duo. עם צימודה של האפליקציה בסלולרי, ניתן ליזום שיחות וידאו עם כל מכשיר סלולרי בו מותקנת Google Duo. מצאתי את האפליקציה מאד נוחה, כיוון שיזמתי שיחות בעודי יושב על הכורסא, ישירות מממשק הטלוויזיה. חבל שסמסונג לא תומכת במגוון גדול יותר של דגמי מצלמות רשת.

מול המתחרים

ברמות המחיר האלו, תהיה זו שאלה מתבקשת כיצד ה- QN90A עומדת מול המתחרים. נכון לכתיבת שורות אלו, LG רק השיקה את קו הטלוויזיות החדש, ולכן טרם יכולתי להתנסות בו, אולם ה- X95J של סוני עשויה להוות השוואה מעניינת. בשורה התחתונה, מהתנסותי הארוכה עם ה- QN90A , וההתרשמות מ- X95J בנתונים על הנייר ומצפיה בה, שתיהן עשויות להוות בחירה מעולה. עם זאת הסמסונג עשויה להוות בחירה טובה יותר מהסוני בפרמטרים הבאים: אם חשובים לכם שחורים, ניגודיות ואחידות, בסמסונג תמצאו את השחורים עמוקים יותר וניגודיות טובה יותר. עוצמת ההארה של הסמסונג גבוהה בכ-50% מזו של הסוני, ב-HDR וב-SDR. בנוסף הסמסונג דקיקה יותר וחסרה את הבטן התחתונה של הסוני.

בכל הנוגע לפורמטים של HDR, המצב מעורב. בעוד הסמסונג תומכת ב- +HDR 10 והסוני לא, הסוני תומכת בדולבי וויז'ן וסמסונג לא. 

בכל הקשור לגיימינג, בעוד הסמסונג תומכת רשמית בפורמטי VRR (variable refresh rate), Free Sync Premium Pro, ו- Input lag נמוך, הסוני בעלת Input lag כפול. בהקשר זה נזכיר שסוני בחרה שלא להתאים המסכים ל- GSYNC או VSYNC מכיוון שהיא מכוונת עצמה לקונסולת  PS5.

הסוני גם אינה תומכת ב- ALLM (Auto Low Latency Mode) בעוד הסמסונג כן תומכת בכך. מצב ALLM מאפשר להגדיר באופן אוטומטי את המצב האידיאלי לצפייה חלקה בתוכן עם קצב התרחשות מהיר כמו בקונסולת משחקים, מחשב אישי או כל מקור אחר. 

למרות האמור, בשורה התחתונה תמונה היא עניין של טעם, ולכן חשוב שתביטו בעיניים ותתרשמו בעצמכם לפני קבלת החלטה מי מהן עדיפה.

סיכום

סמסונג ביצעה קפיצת דרך משמעותית באמצעות הטמעת טכנולוגיה חדישה – Mini LED – באמצעותה היא מגיעה קרוב מאד לקונטרסט ולשחור אולטימטיביים. הוסיפו לזה את יכולת עיבוד התמונה המתקדמת, פורמט HDR 10+ הפופולרי, עמידה בתקן גיימינג שקיים במסכי גיימרים ייעודיים, ושלל התכונות שהיא מציעה, וקיבלתם תשובה לשאלה מדוע היא חולשת על כ- 46% משוק טלוויזיות היוקרה בעולם. סרגל המדיה המובנה מינימליסטי ולכן מאפשר גם למאותגרים טכנולוגית לאתר תכנים מבוקשים. השלט הפשוט להפעלה ונטול עשרות הלחצנים שקיים אצל המתחרות מנגיש את השימוש בה עוד יותר.

מאחורי המיתוג "Neo QLED" עומדים שיפורים ניכרים באיכות התאורה האחורית הייחודית שלה ובעוצמתה, כך שאף יצרן אחר לא מתקרב אליה.

לכן במידה וחשבתם לשדרג הטלוויזיה, כדאי שתכניסו את ה-Neo QLED QN90A לרשימת הצפייה שלכם.

יבואן: סמליין

מחיר: 8,790 ש"ח

 

מעבר לתגובות בפורום