מדריך לבחירת SSD חיצוני

תמיר עיואן
02-11-2021 17:19

צריכים כונן חיצוני ומתכננים על ה- Black Friday? תמיר עיואן עושה לנו סדר ומציג את החידושים בתחום.

בעיקרון, כל כונן קשיח, SSD או אפילו דיסק און קי חיצוני, יאפשרו לנו להעביר, לאחסן ולגבות קבצים. עם זאת, יהיו בינינו כאלה שיעדיפו דיסק SSD חיצוני בשל נפח איחסון גבוה במהירות העתקה גבוהה ובמחיר משתלם. כונן ה- SSD עשוי בעיני רבים לתפקד כ"ארנק" איחסון לכל הקבצים השימושיים, שיכול בקלות להיטמע בכיס החולצה ועם זאת לשאת נפח איחסון גדול במיוחד. בין אם המדובר בחיבור ל- PC או Mac או אפילו לסלולרי או הרחפן החדיש, גיבוי נתונים עשוי להוות תעודת הביטוח של רבים בפני מחיקה בטעות.

אבל עם עשרות כוננים חיצוניים זמינים, וחודש של חגיגות מבצעים שכוללים את Black Friday, Cyber Monday ואחרים, איך נדע איזה כונן חיצוני כדאי לקנות? האם להתקדם  ל-SSD חיצוני מהיר שיקר יותר מכונן קשיח מכאני חיצוני? בטרם נקבל החלטה בנושא, כדאי לבחון מהם השימושים שלו, האם הוא אמור להיות מוגן בפני פגיעה פיזית, מהו הנפח הנדרש ואיזה סוגי חיבורים יהיו במחשב אליו נחבר הכונן הנייד שנרכוש. הדברים נכתבים מכיוון שיתכן ונשלם על כונן עם חיבור USB מהיר במיוחד, אולם במחשב אליו נחבר אותו אין תמיכה בתקן, זה יהיה ממש חבל.

מכאני או SSD?

כוננים מכאנים כוללים מגשי אחסון מסתובבים. הם אמנם זולים יותר, ונמכרים במחירים משתלמים יותר מכונני SSD, אולם מהירות הכתיבה והקריאה מהם איטית יותר בהשוואה ל- SSD, וגם פגיעים יותר מהם. לכן, אם אינכם נדרשים לנפח איחסון של 1 טרה ומעלה, ואתם נוטים לשנע את הכונן ממקום אחד לאחר, שווה לשקול רכישת SSD  נייד. ה- SSD הנייד הרבה יותר מהיר בקריאה ובכתיבה ובשל היותו Solid State Disk, גם הרבה פחות פגיע בטלטולים.

אם יש המלצה אחת ששווה לזכור היא לא להשתמש בכונן קשיח נייד כגיבוי היחיד שלכם! כוננים קשיחים ניידים מכאניים עלולים להתקלקל, ובמידה והמידע שמאוחסן בהם אינו מגובה במקום נוסף, עלול להתחיל מסע יקר ומורט עצבים לאיחזורו. בעוד כונן SSD עמיד יותר בפני פגיעה, גם הוא עלול בסופו של דבר לשבוק חיים, ולכן שווה לגבות את המידע ב- NAS, כדוגמת DS720+ שנסקר כאן לאחרונה.

לפניכם שלושה SSD חיצוניים מהמובילים בתחום:

WD Elements SE SSD 

הדיסק של וסטרן דיגיטל שהושק בחודש אוגוסט האחרון, צפוי להגיע לארץ בימים הקרובים. במהירות קריאה מקסימלית של 400MB/s הוא מהיר עד פי 4 מדיסק קשיח מכאני שמסתובב במהירות של 5400 rpm. 

הדיסק בסדרת Elements כה קטן, שהוא מסוגל בקלות להכנס בכיס החולצה או המכנס.

נכנס לכיס

בנוסף, כשהשוויתי בין דיסק קשיח מכאני מסדרת Passport שיש ברשותי, ל- SSD מסדרת Elements באותו נפח איחסון, מצאתי שהמכאני גדול פיזית פי 2 ביחס למקבילו ה- SSD, וזה משמעותי ביותר.

דיסק קשיח מכאני בנפח 500 ג'יגה, מול מקבילו ה- SSDדיסק קשיח מכאני בנפח 500 ג'יגה, מול מקבילו ה- SSD

מחיר: 90 יורו.

Samsung T7 Touch

ה-T7 Touch של סמסונג הוא SSD נייד חדשני שמשלב ביצועי USB 3.2 Gen 2 שמסוגל להעביר קבצים במהירות של עד 10GBps. יש לו אבטחת חומרה נוחה של AES 256 bit שמבוטלת באמצעות סורק טביעות האצבע המובנה בו. זוהי דרך נוחה מאד ואלגנטית ביותר לאפשר קריאת נתונים כה. העיצוב מודרני וגימור ברמה גבוהה מכוננים של יצרנים אחרים. יציקת האלומיניום שלו מאסיבית, והוא מתקבל בצבעים שונים, בהתאם לטעם שלכם.

Portable SSD T7 Touch

ה- Portable SSD T7 Touch מחליף את ה-T5 שהוצג בשנת 2017. הגרסה הנוכחית נראית דומה מאוד לקודמתה מבחוץ - מלבנים קטנים עשויים אלומיניום. מימדיו קטנים כך שניתן לאחסן אותו כמעט בכל מקום. הוא מתקבל עם כבל USB-C משני צדדיו, וגם עם כבל USB-C to USB-A.

ssd

מחיר: 150 דולר

Aegis Padlock SSD

Apricorn היא חברה אמריקאית שמייצרת מגוון מקיף התקני USB מאובטחים לחברות בתחומי הפיננסים, בריאות, חינוך וממשל בארה"ב. יש לה מגוון מוצרים מאובטחים מעניינים, שעל אחד מהם כתבתי כאן.

הדגם הזה ייחודי בכך שהוא קשיח ביותר, קומפקטי, כולל תקן IP66 נגד אבק, ועמיד בפני מעיכה בשל ציפוי האלומיניום הקשיח שעוטף אותו. הוא כולל כבל USB 3.1 מובנה ולוח מקשים שלא מבייש לערכות בקרת כניסה למבנים. מנגנוני ההצפנה ובקרת המידע כוללים חומרה מסוג 256-bit AES XTS encrypted. המידע מוצפן תוך כדי העתקתו ונשאר מוצפן גם כשהכונן ללא שימוש. 

מנגנוני ההצפנה

הכונן מתאים ל- PC ו- Mac. וההצפנה תהיה פעילה גם בעת חיבור להתקנים "טיפשים" כגון מכונות וציוד אחר שיש לו חיבור USB אולם ללא מערכת הפעלה מתקדמת. כל הרכיבים הפנימיים מוגנים מפני נסיון לחלץ אותם פיזית מהכונן, באמצעות שכבת אפוקסי מוקשח, והקושחה שלו נעולה כדי למנוע כל התקפה באמצעות תוכנה זדונית כגון BadUSB. קיים בנפח עד 4 טרה.

מחיר 250 דולר לנפח 480GB.

ssd

לא נותר אלא לאחל לנו חודש קניות מהנות!

מעבר לתגובות בפורום