מסך הדגל של Sony דגם XR-85X95J במבחן

איציק ירקוני
17-10-2021 11:20

היום בסקירה נפגוש מסך דגל חדשני 85 אינצ' מבית סוני, המביא עמו מגוון שיפורים וחידושים בכל הנגזרות!

לפני שנתחיל בסקירה, בואו ונעשה קצת סדר בדגמים החדשים הכוללים את מעבד העל הנקרא SONY BRAVIA XR. השנה להבדיל משנים עברו, סוני החליטה להטמיע את מעבד העל החדשני שלה מדגם BRAVIA XR בחמשת הדגמים המובילים באסופת המסכים שהיא מציגה לשנת 2020-2021, מה שלא מומש בדגמים היוצאים עם מעבד העל ה-X1 Ultimate.

להחלטה הזו של סוני ישנן מספר משמעויות, מכיוון שהמעבד החדש ניחן ביכולות על, לא רק בתחום עיבוד התמונה אלא גם בשלל נגזרות המסך, הכוללים חידושים ותמיכה בתקנים ובמגוון יכולות ואפשרויות שאותם ניתן יהיה לממש רק עם המעבד החדיש BRAVIA XR - הראשון מסוגו בעולם הפועל בטכנולוגיית Cognitive Processor XR עליו נרחיב בהמשך.

את המעבד החדש נפגוש במסכי האולד (OLED) של החברה בדגמי A8J ו-A9J, במסכי הלד בדגם X90J ובדגם הנסקר X95J התומכים בפורמט ה-4K. בכל הגדלים, וגם במסך הדגל החדיש שהחברה מציגה בפורמט 8K דגם Z9J המגיע בגדלים (75-85 אינצ'), התעוזה הזו של סוני הקפיצה למעשה את המסך הנסקר מדגם X95J למקום גבוה יותר מקודמו כספינת דגל ייחודית בפורמט ה-4K, הכולל חידושים ושיפורים רבים מול הדגם היוצא, החל מאיכות החומרים בשילדה ובנראות הכללית, כשהוא כולל תאורה אחורית חזקה יותר בטכנולוגיית עמעום מקומי הכוללת תתי אזורים המאפשרים פיזור אור מדויק יותר, פאנל VA משובח בציפוי ייחודי בטכנולוגיית XR Triluminos pro המתמודד היטב מול החזרים והשתקפויות, ואשא מציג זווית צפייה רחבה במיוחד בטכנולוגיה ייחודית שפותחה על ידי החברה בשם X WIDE ANGLE. 

מי אנחנו סוני

סוני הוא תאגיד יפני בינלאומי המתמחה בפיתוח ייצור ושווק מוצרי בידור בדגש על תחום האלקטרוניקה הביתית והמקצועית בנוסף לחברה מגוון שירותים פיננסיים.

סוני נוסדה בשנת 1946 תחת השם "טוקיו צושין קוגיו" ב-1958. עם התבססות החברה החליטו מייסדי החברה "מוריטה" "ואיבוקה", שחברתם תהיה בינלאומית והוחלט לשנות את שמה ל-SONY וב-1960 ייסדה החברה את התאגיד המיני שלה.

סוני היא חברה עם סממן לחדשנות טכנולוגית ונחשבת עד היום לחלוצה ומובילה בתחומי אודיו / וידאו רבים כשרשמה על שמה פיתוח מוצרי טכנולוגיה מתקדמים רבים כמו: הרדיו טרנזיסטור הראשון בעולם, נגן קלטות הראשון, מסך טלוויזיה "טריניטרון" ומסך CRT השטוח הראשון בעולם, הווקמן הראשון, מצלמת וידיאו 8 מ"מ וה HI8 ווידיאו BETAMAX דיסקמן, הקומפקט דיסק ראשון, המיני דיסק, SACD, מצלמת HD, ומיני DV MEMORY STICK DVD (בשיתוף עם חברות נוספות) פלייסטיישן 1.2.3.4.5, PS PSP 'VITA BLU-RAY, פורמטי בלוריי בתקן 4K-8K ומסכים בפורמט4K ו-8K.

לצד המצאות אלו, החברה עוסקת בפיתוח תחום הצילום החובבני והמקצועי, בקו מוצריה מצלמות סטילס ומצלמות ווידיאו מקצועיות המיועדות גם לאולפנים בפורמט 4K, ביניהם מצלמת VENICE FULL-FRAME 6K וגם מצלמות 8K מקצועיות. עוד בבעלות החברה אולפני הקלטות וחברות בידור, כמו חברות התקליטים CBS ואולפני ההסרטה של "קולומביה" ו"טרייסטאר", אולפני MGM וספריית הסרטים הענקית שלהם.

עיצוב ומראה

המראה הפיזי ועיצובו של המסך הנסקר שונה מהדגם היוצא X9505H. כפי שציינתי בפתיח, סוני החליטה להציב את המסך החדש מדגם XR-85X95J המגיע בגדלים של (65-75-85) בתקרת מסכי הלד בפורמט ה-4K שמציגה החברה. מבט לחזית המסך יציג לנו מראה מאוד מינימליסטי עם מסגרת מסך דקיקה העשויה מנירוסטה מוברשת שכמעט ואינה נגלית לעין.

כאשר פאנל המסך מוטמע בתוך אותה מסגרת דקיקה שיוצרת מראה אחיד ללא מסגרת מובלטת, בחלקו התחתון ממוקם לוגו המותג ונורית חיווי בגוון תכלכל הניתנת לשינוי תפקודי לפקודות המסך, בתחתית המסך נפגוש את מסגרת הנירוסטה הדקיקה.

דופן המסך

מבט צד יציג לנו מסך בפרופיל די סימטרי המחולק לשלושה חלקים. מסגרת נירוסטה רחבה המשדרת איכות ויוקרה שעל גביה מוצמד פאנל המסך, בחלקו המרכזי יחידת תאורת המסך ובחלקו האחורי לוח המחברים ומערכת האודיו.

הצבה שולחנית

מבט לגב המסך יציג לנו מראה אחיד בצורת קוביות מחוספסות בעיצוב קווים אלכסונים שבמרכזם קוביית ענק בדמוי המעבד. למסך ארבעה אפשרויות התקנה צמוד קיר, ושלושה מצבי הצבה ע"ג המזנון. ה-XR-X95J מגיע עם זוג רגליות גדולות ברמת גימור אלומיניום מוברש יוקרתי הניתנים למיצוב בשלושה מצבים שולחניים בדיוק לפי האיור.

הצבה שולחניתמערכת אודיו

מסך ה-XR-85X95J הינו בעל תאורה אחורית מלאה, מה שמטבע הדברים אינו מאפשר לקבל דופן דקה. המבנה הזה מאפשר ליצור תיבת תהודה די משובחת שהפתיעה אותי לטובה בזכות שיפור ניכר ברכיבי האודיו. גם בנגזרת זו סוני מציגה שיפור ניכר לעומת הדגם היוצא. הדגם החדש מגיע עם יחידת אודיו חדישה ומרשימה הנקראת Acoustic Multi-Audio המטפלת גם בתדרים גבוהים, כאשר היחידה הזו ממוקמת בחלקו העליון של המסך כאשר הפתחים מופנים לצידו. מערכת האודיו המתקדמת במסך נשלטת ומעובדת גם היא ע"י המעבד החדיש מדגם BRAVIA XR הכוללת מערכת כיול RC איכותית המכיילת את מערכת האודיו בלחיצת כפתור דרך השלט. מערכת האודיו החדישה מציגה תחושה של סאונד תלת מימדי שאינו בוקע רק מתחתית המסך כפי שהכרנו, אלא מכל אזורי המסך. הרמקולים במסך עשו עבודה טובה מאוד בסרטים וגם דרך קונסולת המשחק מדגם SONY PS5 הם העבירו בצורה משכנעת את המוזיקה, כמו גם את קולות האפקטים ורעמי הפיצוצים.

שלט רחוק חדיש ואיכותי

שלט המסך מגיע בטכנולוגיית בלוטות' די דומה לקודמו בתוספת תאורה וכפתורים מוארים. כאשר אנחנו מרימים את השלט, במרכזו נפגוש ארבע כפתורי גישה גדולים המיועדים לאפליקציות נטפליקס, יוטיוב, דיסני ופריים... ועוד שלל כפתורי גישה המאפשרים שליטה על מוצרים נוספים של סוני, כך שהוא הרבה מעבר לשלטים שאנחנו מכירים ממותגים אחרים.

חלקו העליון עשוי מאלומיניום מוזהב - מוברש המשדר איכות, כאשר לוגו המותג מובלט בחלקו התחתון. חלקו האחורי עשוי מחומר פלסטי מחוספס שאינו גורם לתחושת החלקה מהיד. הוא דק נח וארגונומי, לחיצה על מתג הווליום תזניק במהרה את עוצמת השמע במסך, הוא מגיב היטב. במהירות ובדיוק מכל מקום ומכל זווית.

שלט רחוק

חכמה עם גוגל TV תפריטים ו-GUI חדישים

ה-XR-85X95J עושה שימוש במערכת גוגל TV מתקדמת וב-HEY GOOGLE וזה בזכות תמיכת המעבד העוצמתי מדגם BRAVIA XR המאפשר ליהנות מאפליקציות ופורמטים חדשים כגון: PURE STREAM שתעניק תמונת סטרימינג גבוהה, פורמט IMAX ENHACED העוצמתי, וכמובן אפליקציית BRAVIA CORE שתאפשר גישה לספריית הסרטים הענקית של סוני ללא כיווץ בתוכן האודיו והוידיאו. לפי חברת ישפאר נציגת סוני ישראל נוכל ליהנות מאותה ספריית וידיאו מתורגמת לעברית במהלך שנת 2022, כדי ליהנות מהחוויה נזדקק למהירות רשת של 100MB. אל תדאגו סוני לא זנחה את אנדרואיד TV, המסך החדש תומך בגרסת אנדרואיד 10 מהירה וחזקה התומכת במאות אפליקציות חינמיות. 

google-tv

ה-X95J מגיע עם תפריט חדיש ונוח יותר לשימוש ומקלדת בעברית, תמיכה וממשק מתורגם כמובן (ע"י גוגל) עם תוספות של סוני, כגון מדריך מפורט למשתמש גם הוא מוצג בשפת הקודש. אפליקציית נטפליקס מגיעה בגרסה ייחודית למסכי סוני עם יכולת כיול אוטומטית. היא עובדת מצוין באופן מרשים ביותר.

הגדרות מהירות

 

חיבורים

- שקעי USB

- כניסות HDMI 

- HDMI 3 EARC HDCP 2.3 תומכת בתקן VRR ALLM 4K 120 FPS ו-8K 60FPS

- HDMI 4 HDCP 2.3 תומכת בתקן VRR ALLM -4K 120 FPS ו-8K 60FPS

- 1 מחבר קומפוזיט

- חיבור אינטרנט

- חיבור RF אנטנה

- 2 חיבורי אנטנת לווין

- 1 שקע אודיו אנלוגי

- 1 CAM SLOT

- 1 Optical

- 1 שקע מיני פלג אוזניות

הגענו לפרמטר הכי חשוב במסך, התמונה.

מעבד התמונה שמציגה חברת סוני הינו מהמשובחים בעולם ויש הטוענים לטוב ביותר. כולנו זוכרים את מעבד העל שהציגה החברה במסכי הדגל שלה מסוג X1 Uitimate האגדי, המבוסס על רעיון Object-based Super Resolution. Object-based HDR remaster. Super Bit Mapping 4K HDR Dual database processing. Dynamic Contrast Enhancer. Precision colour mapping. השנה סוני החליטה לקחת את מעבד העל החדיש SONY BRAVIA XR כמה צעדים קדימה, להיות הראשונה בעולם בעלת אינטיליגנציה קוגנטיבית המעניקה לך את התחושה הקרובה ביותר למציאות, מה שמאפשר לעין האנושית לחוות איכות תמונה ריאליסטית שלא חווינו עד היום.

ואיך זה עובד? בפועל מעבד התמונה החדש Cognitive Processor XR מאפשר לחקות את האופן בו המוח שלנו חושב, רואה ומפרש את העולם סביבנו. המעבד מדמה את התנהגות העין האנושית. כאשר אנחנו רואים דבר כל שהוא במציאות, העיניים שלנו אינן מתבייתות על כל התמונה בבת אחת אלא רק באובייקט שאנחנו רוצים לראות, מעבד ה-XR פועל בצורה דומה הוא מזהה את נקודת המוקד הראשית של ההתרחשות ומשפר כל פרט באובייקט הנצפה כדי להבליט אותו וליצור תחושת עומק טבעית כפי שקורה במציאות. יכולות העל שמציג המעבד החדיש ירשים גם את חובבי הספורט לעיבוד תנועה מרשים עם יכולות אפסקייל הטובות בעולם.

המסך החדיש מבית סוני דגם X95J מציג השנה שיפור בכל סעיף שקשור לאיכות התמונה בקו מסכי הלד המגיע עם פאנל מסוג VA משובח בטכנולוגיית XR Triluminos XR, המציב רף חדש בציפויי המסך המאפשרים צפייה באור יום, המטפלים היטב בהחזרי אור. במקרה שלי גם כשפתחתי את הוויטרינה האחורית, המסך המשיך להציג תמונה מוארת, קונטרסטית וצבעונית במיוחד, כמו בחדר חשוך בזכות עוצמת ההארה החזקה שמציג המסך. לצד זה סוני מציגה טכנולוגיה חדישה הנקראת X WIDE ANGLE המאפשרת צפייה בזווית רחבה מבלי לאבד מאיכות התמונה. 

הדגם החדש מגיע עם פאנל מבריק. הוא מציג איכות שחור משובחת במיוחד ולבן בוהק עם רווית צבעים איכותית עשירה וריאליסטית במיוחד.

כיול התמונה במסך נעשה במצב קולנוע מקצועי ובכיול סטנדרטי. במצב הזה אפקט ה-HDR הרשים אותי במיוחד בשני המצבים, ואת זה אני כותב לכם מתוך השוואה למסך הדגל הקודם מדגם XG9505 שנמצא ברשותי ומציג עוצמת הארה מרשימה שעומדת על 1200 ניט. המסך החדש X95J מציג עוצמת הארה חזקה יותר משמעותית! גם איכות השחור פנטסטית כיאה למסכי סוני הכוללים פאנל VA ותאורה אחורית מתקדמת הנשלטת היטב ע"י מעבד התמונה מדגם XR, המסך מצליח לייצר איכות שחור מגוון לצד פירוט וחדות מרשימים במיוחד בהפקת צבעים אדומים ירוקים וכחולים ובכך מגדילה את מרחב הצבע לתקן DCI-P3 כאשר מתוך ארבעת כניסות HDMI, כניסות 3.4 תומכים בתקן 4K 120 FPS מלא.

הדגם הנסקר מצריך כניסה למקורות HDMI כדי להשמיש את הכניסות לתמיכה בתקני HDR & DOLBY VISION כדי לתת כיסוי מלא מהתקן בפורמט 4K החדיש בכיסוי ותמיכה במרחב הצבע Adobe RGB המיועד לתמונות, תקן BT2020 ויש גם תמיכה בתקן בפורמט IMAX Enhanced.

לצד שיפורים ויכולות אלו מתהדר המסך בממשק קל ונח לתפעול – מערכת אנדרואיד גרסה 10 ומערכת GOOGLE TV חדישה, תפריט הגדרות מהירה הנפתח בתחתית המסך המאפשר שינוי בהגדרות המסך גם בשעת צפייה, לדומה שינוי עוצמת הברייטנס ועוד שלל יכולות שליטה מהירות הטמונות במסך.

איכות תמונה בשידורי SD\HD 

באשר לתכני SD הנעלמים ממרקע הטלוויזיה, קהלים רבים מגלים עדיין התעניינות בתכנים אלו וזאת למרות שכיום מרבית הערוצים משודרים באיכות HD. 

שידורי התוכן בערוץ 20 משודרים עדיין באיכות SD ירודה וחשוב מאוד היה לי לבחון את יכולותיו של המסך הענק הזה ברמת תוכן זו. המסך שברשותי מדגם XG9505 מצליח לבצע המרת תוכן SD ברמה מיטבית למסך בפורמט 4K, יכולת אפסקייל שמציג המסך הנסקר מדגם X95J הכולל את מעבד התמונה החדיש מדגם BRAVIA XR גורם לצופה תחושה שתכני SD נראים כתוכן HD, בתמונה המוצגת ניתן לראות את פאנל האורחים שבמרכזם יושב הפרשן יעקב ברדוגו בצורה ברורה ודי מרשימה.

ערוץ 20

בשידורי יס HD מציג המסך תמונה חדה, מבריקה ומוארת בשילוב צבעים מרשים במיוחד. בתמונה המוצגת מערוץ כאן 11 ממשחק הכדורגל שהתקיים בין נבחרת סקוטלנד לנבחרת ישראל ניתן לראות את החדות והפירוט שמציג המסך על גווניו העשירים, ואם נתמקד בכיתוב הברור והחד על חולצתו של שחקן נבחרת סקוטלנד נבין שהמסך הזה מעלה אותנו כיתה נוספת ביכולת האפסקייל שהרשימה אותי במיוחד הנותנת תחושה שאנחנו צופים בתוכן בפורמט 4K.

סקוטלנד נגד ישראל - כאן 11איכות תמונה בנטפליקס + Netflixs Calibratedmode 

הדגם הנסקר XR-85X95J בעל מעבד התמונה העוצמתי מתהדר בעיבוד ושליטה בכל נגזרות המסך. יכולות אלו אפשרו לשלב במסך יכולת כיול אוטומטית ששולבה בספריית הסרטים של נטפליקס.

אז מה בדיוק עושה מצב כיול אוטומטי? מצב כיול אוטומטי של נטפליקס מבטיח תמונה מושלמת בטלוויזיות החדישות של סוני הכוללות את מעבד העל החדשני BRAVIA XR וזאת כדי לתת לצופה לקבל את איכות התמונה הטובה ביותר. ראוי לציין שניתן לכבות מערכת כיול זו ולעבור למצב כיול אישי.

ומה לגבי איכות התמונה שמציג המסך דרך אפליקציית נטפליקס? כהרגלי בחרתי שוב בסדרה נרקוס עונה 3 בפורמט 4K בשתי סצנות. 

נרקוס

בסצנה הראשונה: מפגש בין הסוכן פנייה לבין ברון הסמים ברנה לפני היציאה לחילוץ החטופה בג'ונגלים של קולומביה. התמונה הזו ממחישה היטב את עוצמת המעבד המציג תמונה קונטרסטית חדה ועשירה בצבעים ריאליסטים המגובים בעוצמת הארה מרשימה במיוחד, החושפים כל פרט ופרט בתמונה.

בסצנה השנייה: חשוב היה לי להציג בפניכם את חשיבותו של הגוון הירוק בתמונה על כל גווניו.

בתמונה המצולמת ממעוף המסוק המשקיף על בסיס האימונים של האחים קסטניו הממוקם בלב הג'ונגל בקולומביה המיוערת, המסך מציג עושר מטריף של גוונים ירוקים שלא ראיתי בשום מסך, לא רק שמדובר בעושר צבעים ירוקים עם יכולת ההפרדה בין הגוונים הוא גם מציג את חבורת הלוחמים במרכז התמונה בצורה פרטנית מה שמוביל אותנו שוב לסעיף המעבד העילאי בעל אינטיליגנציה קוגנטיבית מרשימה במיוחד.

אזור מיוער

תכנים בבלוריי 1080p

בתכני 1080p התמקדתי בקטעים המלווים בחשיפה לאור, מה שקשה לקבל בצורה מיטבית בתכני SDR. בסצנה הראשונה התמקדתי בסרט "האביר האפל", קטע הפתיחה בו מתבצע שוד הבנק בהנהגתו של הג'וקר הפסיכופט אותו מגלם השחקן הית' לדג'ר. בתמונה המוצגת ניתן לראות את חדירת קרני השמש על כתפו של הג'וקר ועל חלקי המסכה הצבעונית שעל פניו כשהיא מציגה תמונה קונטרסטית להפליא ברווית צבעים מרשימה במיוחד. את החשיפה המרשימה הזו קשה לקבל בתכני SDR מכל מסך. מסך ה-X95J הנסקר מציב רף חדש בעיבוד התמונה השולט היטב על עוצמת התאורה באופן יוצא מהכלל.

האביר האפל ב-1080

כך גם בסצנה השנייה בסרט "האיש שנולד מחדש" בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו המגלם את (גלאס), ניתן לראות בברור את חדירת קרני השמש השוטפים את פניהם של אשתו ובנו לפני מעשה הזוועה שבוצע בהם.

האיש שנולד מחדש 1080

תוכן בפורמט 4K HDR

הגדרות HDR בברירת המחדל קובעות עמעום מקומי על ערך גבוה, כמו כן גם מגביר הניגודיות. הניגודיות הטבעית הזאת יוצרת אפקט של עומק בתמונה ותחושת תלת מימד גם בתכני דו מימד כמו בסרט "לוסי", בו מגלמת השחקנית סקארלט ג'והנסן המדהימה את "לוסי". בסצנה הזו, החבר של לוסי מנסה לפתות אותה בסכום כספי שתבצע עבורו משלוח קטנטן, מה שיוביל אותה לבסוף לעולם שלא הכירה. ניתן היה לראות את משחקי האור במעברים בינה לבינו, מה שמגדיר לנו שלעוצמת הארה חזקה במסך יש צורך במעבד תמונה עוצמתי שישלוט היטב על אותם אזורי תאורה ובכך יחשוף ויציג איכות תוכן מרשימה בין משחקי האור והצל ויציג חשיפה טובה יותר של פרטים וגוונים.

לוסי

תכנים בפורמט DOLBY VISION 

המסכים של חברת סוני תומכים בפורמט DOLBY VISION המשובח, יחד עם זאת הפורמט הזה דורש עוצמת הארה גבוהה כדי לקבל חשיפה מיטבית.

בחרתי בשני סרטים – הראשון "עשרת הדיברות" משנת 1956 שצולם במצלמת 65-70 מ"מ, והשני "ערי הטרף" משנת 2018 שצולם במצלמה דיגיטלית בפורמט 8K ושונמך לפורמט 4K מלא.

איכות ההמרה שבוצעה ל-"עשרת הדיברות" שהומרה ממצלמת 65-70 מ"מ הינה מהמרשימות ביותר שראיתי עד היום. איכות התמונה כמעט לאורך כל הסרט פנומנאלית: מוארת, קונטרסטית, צבעונית, עמוקה ומדויקת. התמקדתי בסצנה בה מגיע השחקן צ'רלטון הסטון, המגלם את משה רבנו, עם בשורות מרנינות לפרעה כדי להציג בפניו את הצלחתו בדיפלומטיה שתוביל את ממלכת מצרים לחזקה ועוצמתית בשלום ושגשוש מול ממלכת אתיופיה. עוצמת ההארה ועיבוד התמונה של המסך חושפים בצורה פנומנאלית את עושר הצבעים בצבעוניות עשירה בגוונים דיי ססגוניים.

עשרת הדיברות

בסרט "ערי טרף" החדש שצולם במצלמת 8K התמקדתי בקטע הפתיחה עם השחקנית הרה הילמר בתפקיד הנוקמת, כשהיא מצולמת ברקע הנוף הפתוח, המסך חושף בצורה פנומנאלית את כל פרטי פניה על כל גווניהם ובאופן מרשים במיוחד חושף את גוון עיניה הכחולות ושערה האדמוני. גם כאן הציג המסך תמונה מוארת, צבעונית, קונטרסטית ומדויקת להפליא עם רווית צבעים עשירה וריאליסטית במיוחד.

עיניים כחולות

לגיימרים שבינינו

בסקירות הקודמות החמרתי עם מסכי האולד של סוני ואל ג'י בכל הקשור לעוצמת ההארה בהתמודדות באזורים חשוכים. בסקירה הזו בחנו את המסך הנסקר בשידוך לקונסולה משחק SONY PS5 בפורמט 4K במשחקים חדשים התומכים בתקן 4K 120FPS. המשחק הראשון שנבחן הינו, Ratchet and Clank והמשחק השני ASTRO PLAYROOM שנבחנו בסצנות חשוכות.

רייצאט באזור מואר

מסך הלד החדיש מדגם X95J בעל עוצמת ההארה החזקה במיוחד מציג תמונת משחק מהמשובחים שראיתי עד היום, תמיכת המסך בתקני 4K HDR 120FPS VRR ALLE מציגים בפנינו תמונת משחק מטריפת חושים, ניתן לראות שהמסך מצליח לחשוף פרטים בקטעים חשוכים במיוחד, כך בסצנת המערה במשחק Ratchet and Klank ניתן לראות שהמסך מצליח לחשוף ברמה מיטבית את דמותו של Ratchet.

רייצאט במערה

בקטע המשחק ASTRO PLAYROOM בסצנת החלל, ניתן לראות שעוצמת ההארה החזקה של המסך חושפת אובייקטים רבים בכול אזורי התמונה. במשחקים נוספים שנבחנו באזורים מוארים המסך הציג תמונה קונטרסטית וצבעונית להפליא עם חשיפה מרשימה במיוחד עם רווית צבעים עשירה ומרשימה ועם זמן תגובה מרשים במיוחד בסצנות מהירות.

החלל החיצון

סיכום

מסך הסוני דגם XR-85X95J הוא מסך לד גדול ומשובח במיוחד בקטגוריית מסכי 4K LED הוא ממוקם בטופ מסכי הלד שמציגה החברה בטכנולוגיית LOCAL DIMMING בפורמט 4K.

הדגם החדש מציג שיפורים בכל הנגזרות מול הדגם היוצא, הוא מגיע עם פאנל VA חדיש בטכנולוגיית X-WIDE ANGEL המאפשר זווית צפייה רחבה יותר, ומעבד תמונה סופר עוצמתי דגם SONY BRAVIA XR בטכנולוגיה הראשונה בעולם בעלת אינטליגנציה קוגנטיבית עם יכולת עיבוד תמונה וביצועי אפסקייל מרשימים במיוחד. בכל סוגי התכנים מוצגת תמונה חדה, מדויקת וקונטרסטית להפליא עם שחור מצוין ושליטה פנטסטית על כל אזורי התאורה במסך הרוויים בגוונים עם עומק, פירוט, דיוק וצבעוניות מרהיבה, עם עוצמת הארה חזקה במיוחד וזמן תגובה מרשים, גם בקונסולת המשחק בתמיכה בכל סוגי התקנים SONY PS5 4K 120FPS. ה-X95J מגיע עם מערכת שמע חדשה ומרשימה הנקראת Acoustic Multi Audio. מערכת תפריטים ו-GUI חדשה ונוחה, מערכת Google TV ומערכת הפעלה אנדרואיד 10 חדישה וזריזה הכוללת מבחר אפליקציות מרשים במיוחד, ביניהם אפליקציית נטפליקס משובחת הכוללת כיול אוטומטי. לשלל התכונות המרשימות הללו נקבל שלט חדיש, איכותי ומואר הפועל בטכנולוגית בלוטות'.

ואם נחזור שוב לסעיף התמונה נגלה תמיכה בתקנים משלל הפורמטים כמו: DOLBY VISIOV. HDR10. HLG HDR. IMAX Enhanced בטווח צבעים מורחב בתאימות של 98% לתקן DCI-P3.

לזה נוסיף את הנדסת הצבע המרשימה שהטלוויזיה מפיקה בנוסח צבעים קולנועי יותר. מה זה אומר בפועל? שהמסך הנסקר מציג צבעים עשירים במיוחד עם יכולת הפרדה מרשימה בזכות מעבד התמונה העוצמתי החדש מדגם BRAVIA XR אשר מציג תמונה חדה צבעונית מוארת מדויקת ורכה לעין מבלי לאבד את הטבעיות שאמורה להיות לה.

מסך הלד שנסקר חף מכל הבעיות שמלוות את קטגורית טלוויזיות LCD \ LED. אין בה זליגות אור בלתי רצויות ועננות בחלקי המסך. בכל המקורות שבהם צפיתי נראה שהמסך החדש מזכיר באופיו את מסכי האולד החדשים מבית סוני דגמי A8J \ A9J הפועלים בדיוק עם אותו מעבד תמונה מדגם BRAVIA XR, אם זה במרקם הצבעים, בטבעיות התמונה, זווית צפייה רחבה, שחור איכותי וניגודיות סופר מרשימה.

לטעמי מסך הדגל בקטגורית 4K LED הוא מסך עם תכונות דומות למסך SONY OLED בתוספת עוצמת הארה חזקה יותר משמעותית הנחוצה לאיכות התכנים בפורמטי DOLBY VISIOV HDR 10.

שורת המחץ

מסך הלד הטוב ביותר שפגשתי, פשוט שונה מכולם!

מחירים אחריות ושירות

מחיר 17,880 ₪ לדגם XR-85X95J 

מחיר 13,880 ₪ לדגם XR-75X95J 

מחיר 9,990 ₪ לדגם XR-65X95J

3 שנים אחריות מלאה של ישפאר.

רשימת ציוד

נגן אופו UDP-203 4K 

נגן אופו BDP-105D 

קונסולת משחק SONY PS5 

ממיר YES HD 

 

מעבר לתגובות בפורום