סמארטפון Samsung Z Flip 3 במבחן

תמיר עיואן
23-09-2021 10:02

קיבלנו את ה ה-Z Flip 3 לבדיקה. כיצד הוא עמד בה?

אם יש משהו שחסר בטלפונים הסלולרים שיוצרו מאז המצאת הסמרטפון, זה חוסר היכולת שלהם להתקפל. הטמנתם בכיס המכנס הופכת למשימה בלתי אפשרית, במיוחד עם רכשתם גרסא גדולה במיוחד. 

בניגוד גמור לסלולרי הראשונים, שככל שהתקדמו, הפכו קטנים יותר, הסמרטפון נמצא מיומו הראשון במגמה הפוכה לחלוטין – עם השנים המסך שלו גדל והופך את המכשיר למסורבל יותר.

מבחינתי לפחות, עד המצאת הסמרטפון, הסלולרי היוקרתי ביותר היה הסטאר טק של מוטורולה: מכשיר לביש שמתקפל לגודל של צדפה, במחיר אגדי של כ-8,000 ₪. מאז הושק בשנת 1996, נמכרו ממנו כ-60 מיליון יחידות, במחיר התחלתי של כ-1000 דולר. לא לחינם הוא זכה בתואר אחד מששת הגאדג'טים המוצלחים ביותר ב-50 השנים האחרונות.

מוטורולה ידעה למשוך את ההצלחה המסחררת עד תום, בעודה משחררת גרסה מחודשת בשנת 2004, וגרסה שלישית ב-2007. עד שמכירתו הסתיימה התקשו המתחרים לחקות את ההצלחה הכבירה שלו.

ה-Z Flip 3 מנסה לענות בדיוק על הצורך הזה.

דור הולך ודור באדור הולך, ודור בא

סמסונג

סמסונג מובייל מהווה מובילת שוק עקבית בשוק הסמארטפונים העולמי. ברבעון הראשון של 2021 היא החזיקה בנתח שוק עולמי של 22 אחוזים בשוק הסמארטפונים. כדי לקבל מושג על הכמות העצומה של נפח המכירות, בשנת 2020 לבדה, סמסונג מובייל מכרה בעולם כ-267 מיליון סמארטפונים.

נזכיר שמאז שנת 2009, שוק הסמארטפונים עבר מהפכה. עד אותה שנה, נוקיה הובילה את השוק הסלולרי עם כמעט 50 אחוזים מנתח השוק, וצללה לכשלושה אחוזים בשנת 2013. 

אפל וסמסונג הפכו המובילות. הגלקסי, שיצא לראשונה בשנת 2009, נותר המותג המוביל במכשירי האנדרואיד, בעוד אפל יצרה לעצמה שוק נפרד עם מערכת ההפעלה IOS.

סמסונג Z Flip 3

ב-11.8, באירוע שהתקיים בו זמנית ברחבי העולם, ערכה סמסונג אירוע השקה למספר מוצרים, ביניהם ה-Z Flip 3. באירוע ניתן היה להתנסות במוצרים החדשים שהושקו באותה העת. למרות המגוון שכלל גם שעונים חכמים ואת אחיו הגדול, ה-Fold 3, היה זה ה-Z Flip 3 שתפס את עיני. בינינו, מי מאיתנו לא דמיין את הסלולרי שלו מתקפל לשניים? אז הנה סופסוף סלולרי שמתקפל לגודל הגיוני והוא בידי לסקירה.

שניה לפני שנצלול לפרטים, בואו נעשה סדר בדורות ה-Z Flip. למרות ששמו הרשמי Z Flip 3, הוא מהווה רק את הדור השני של מכשיר ה-Flip. הוא נקרא בשם Z Flip 3 ולא Z Flip 2 על מנת להתיישר עם השם Fold 3 של אחיו הגדול, שבאמת קדמו לו 2 דורות.

חומרה

המכשיר כולל את המעבד החדשני ביותר שהתקינה סמסונג בסלולריים שלה: Snapdragon 888. מעבד זה גם הותקן באחיו הגדול, Fold 3. ה-RAM בנפח 8GB, וכזיכרון איחסון תוכלו לבחור בין 128 או 256GB. המסך המתקפל הוא OLED עם קצב ריענון של 120 הרץ ובגודל 6.7 אינטש.

נתוני חומרה על פי אפליקציית Geekbench 5נתוני חומרה על פי אפליקציית Geekbench 5

הסוללה בגודל 3300 מילי אמפר, רזה יחסית, וזה הורגש אצלי בשימוש היומיומי – היא פשוט מתרוקנת מהר מהמצופה. בתום יום עבודה תידרשו להטעינה מחדש. יתכן גם שזה בשל העובדה שהמדובר באטרקציה חדשה בבית, ולכן בני משפחתי ואני מתעסקים עימו יותר.

ביצועים על פי אפליקציית Geekbench 5ביצועים על פי אפליקציית Geekbench 5

תוצאות בדיקת ביצועים באמצעות אפליקציית Geekbench 5 מצביעות על כך שכ-Single-Core ה-Z Flip 3 מהיר יותר מהגלקסי S21 Ultra, אולם ב-Multi-Core הוא מעט איטי ממנו.

אם יש חלק בחומרה שניתן להצביע עליו ככזה שניתן לשיפור, הוא הצילום. המצלמה הראשית ב-Z Flip 3 בגודל 12 מגה פיקסל f/1.8 ולצידה מצלמה אולטרה רחבה גם כן בגודל 12 מגה, f/2.2. מצלמת הסלפי 10 בגודל מגה, f/2.4. אני מציין שיש שיראו בכך נתון שניתן לשיפור, כיוון שב-S21 שהושק מספר חודשים לפני כן, יש לצד מצלמת ה-12 מגה, גם מצלמת 64 מגה עם זום אופטי כפול 3.

ניכר שסמסונג השקיעה בתוכנת העזר לצילום, כך שהחוויה הכוללת ומגוון האפשרויות הפכו רבים מאי פעם. כפי שקיים גם ב-S21 שהושק לאחרונה, נוסף על אפשרויות הצילום הרגילות, תוכלו לצלם וידאו מקצועי, הכולל שליטה במגוון פרמטרים כגון חשיפה, רגישות המיקרופון וחיווי ויזואלי חי בסטריאו על קליטת הסאונד. צילום הלילה מאד מרשים. בנוסף על האפשרות לצילום איטי, נוספה האפשרות לצילום סופר-איטי.

עיצוב

גוף המכשיר והציר שלו, עשויים מחומר קשיח ביותר שסמסונג מכנה Armor Aluminum. זוהי סגסוגת אלומיניום המחוזקת במתכות אחרות. כתוצאה מכך, המתיחה והקיפול שלו מרגישים כאילו מדובר בחלק אחד, ולא בשניים. 

למסך יש קפל רך באמצע. מהר מאד התרגלתי לזה, וזה לא מפריע או מסיח את הדעת כשהצג דלוק. הקפל הזה גם לא מונע מלהשתמש בטלפון באופן כלשהו. 

הקפל במרכז המסך הקפל במרכז המסך 

כדאי לשים לב גם שהמסך לא מתקפל לחלוטין. זה לא נחצה כמו דף נייר שקיפלתם לשניים. המסך מתעגל באיזור הקיפול, כך שהוא עדיין שומר על מבנה אחיד. בנוסף, נשמר רווח באיזור הקיפול, בין שני חלקי המסך, על מנת שצד אחד לא יגע באחר. ככל שמביטים בפלא הזה, הוא לא יאומן ומדהים בחידוש שהוא מציע.

הרווח במרכז המכשירהרווח במרכז המכשיר

בעוד בסטאר טק של מוטורולה ניתן היה לענות ובעיקר לסיים שיחה באמצעות פתיחת הקלפה וסגירתה ביד אחת, ב-Z Flip 3 נדרש שימוש ב-2 ידים לביצוע פעולה זו. מיטיבי הלכת זוכרים שהפתיחה ובמיוחד הסגירה של הסטאר טק כללו צליל מיוחד, שכולם הכירו כמענה וסיום של שיחה. ב-Z Flip 3 הפתיחה והסגירה שקטים, אולם ניתן באמצעותם לענות לשיחה ולסיימה.

מסך

המסך המתקפל של המכשיר הוא OLED עם קצב ריענון של 120 הרץ, רזולוציה של 2640x1080 וגודל של 6.7 אינטש, כולל זכוכית דקיקה מסוג Gorilla Glass Victus, שהיצרן שלה טוען שהיא חזקה יותר מ-Gorilla Glass 6

ציטוט מאתר היצרן Corning:

"In lab tests, Gorilla Glass Victus achieved drop performance up to 2 meters when dropped onto hard, rough surfaces. Competitive aluminosilicate glasses typically fail when dropped from less than 0.8 meters. Gorilla Glass Victus also surpasses Gorilla Glass 6 with up to a 2x improvement in scratch resistance. Additionally, the scratch resistance of Gorilla Glass Victus is up to 4x better than competitive aluminosilicate glasses." 

הרעיון של זכוכית מתקפלת מהווה ללא ספק עוד שבירת מוסכמה.

צג חיצוני

בשל היותו מתקפל, סמסונג התקינה מסך תצוגה נוסף בשליש החלק החיצוני, לצד המצלמות האחוריות. לצג זה משפר שימושים נוחים: לקרוא הודעות טקסט נכנסות, לצפות בצילום סלפי ולשלוט בעוצמת השמע. לדוגמא, במידה ותקישו פעמיים על לחצן סורק טביעות האצבע, הצג החיצוני ישמש כצג לצילום סלפי. על מנת לבדל אותו ממכשירים אחרים, תוכלו להשתמש בתמונה שלכם כרקע לצג זה.

צג חיצוני רב שימושיצג חיצוני רב שימושי

הקשה על הצג החיצוני מאפשרת להחליק ימינה ושמאלה על מנת לצפות במגוון התראות כגון מיילים, הודעות, יומן, מזג אויר וכו'.

עמידות למים

בהתאם לטרנד לפיו כל מוצר טכנולוגי שמושק כיום עמיד למים באופן כזה או אחר, ה-Z Flip 3 עמיד על פי תקן IPX8, כלומר מותר לטבול אותו במים מתוקים בעומק של עד 1.5 מטרים, למשך עד 30 דקות. דגם זה אינו עמיד בפני אבק.

סורק טביעות אצבע

אם יש משהו ששימח אותי זה סורק טביעות האצבע. נזכיר שעד כה הסורק היה מובנה מתחת למסך, והתקנת מגן זכוכית על המסך היתה מקשה עד מבטלת את האפשרות לסריקה. ב-Z Flip 3 הסורק נמצא לצד המכשיר, ורגישותו גבוהה ביותר. החלקה או הצמדה קלילה של האצבע עליו פותחת מיד את נעילת המסך. נזכיר שלסורק שימוש נוסף: לחיצה עליו גם פותחת וסוגרת את המסך.

סורק טביעות אצבע מתחת ללחצני עוצמת השמעסורק טביעות אצבע מתחת ללחצני עוצמת השמע

מערכת הפעלה

ה-Z Flip 3 מריץ את אנדרואיד 11 הישר מהקופסה, ללא צורך בעידכונים כלשהם, ומספק בכך את חווית המשתמש המיטבית. בשימוש האינטנסיבי שעשיתי בו מצאתי שהכל עובד חלק, ללא תקלות או קריסות. נזכיר שגוגל כבר חשפה את האנדרואיד 12 בחודש מאי השנה, ולכן עדכון של המכשירים צפוי בקרוב ביותר.

בנוסף לכך, סמסונג גם התחייבה שה-Z Flip 3 יקבל עדכוני אבטחה לפרק זמן של לפחות ארבע שנים. אגב, עדכון אבטחה ראשון כבר הוכרז בתחילת החודש

טעינה הפוכה

ה-Z Flip 3 יכול לשמש גם כמטען אלחוטי למכשירים אחרים. כך לדוגמא, תוכלו להטעין את האוזניות האלחוטיות ללא שימוש במטען קיר. כדי למנוע ריקון של של הסוללה, תוכלו לקבוע בתפריט המכשיר, את אחוז הסוללה המינימלי שמתחתיו תבוטל הטעינה ההפוכה.

Flex Mode

כדי להפוך את חווית המסך המתקפל (Flex Mode) למקסימלית, סמסונג עבדה במקביל עם מספר חברות על מנת להתאים את מערכת ההפעלה של גוגל ואפליקציות נבחרות. דוגמאות לא חסר:

באפליקציות הבאות אתם צפויים להפתעה נעימה:

במצלמה, שיחות וידאו בטלפון, Google Duo, יו-טיוב, גלריית תמונות, ספוטיפיי וסנאפצ'אט -בכולן, קיפול חלקי של המכשיר, כלומר מצב Flex, יגרום לכך שהוידאו או התמונה במצלמה, יוצגו בחצי העליון של המסך, והסמלים או התפריט יעברו לחצי התחתון.

פיתחו המסך באופן מלא, והתצוגה תחזור למסך מלא כפי שאנו מכירים במכשירים הלא מתקפלים.

ניצול אופטימלי של Flex Modeניצול אופטימלי של Flex Mode

התחממות

המכשיר נוטה להתחמם בעת פעילויות מאומצות ובעת טעינה. לדוגמה, צפיתי בסרטון ארוך ביו-טיוב, העליתי סרטון מהמכשיר, האזנתי למוסיקה בסטרימינג והמכשיר התחמם. גם לאחר שיחות טלפון ארוכות הוא מתחמם. יתכן שזה קורה בשל גודלו הזעיר שמקשה עליו לפזר את החום בתוכו.

חיסכו ואימצו

כפי שהכריזה מוקדם יותר השנה סמסונג רתמה את הטרנד הירוק והרצון למחזר, והחסירה מהמוצר מטען קיר, אוזניות וחריץ הרחבה לכרטיס Micro SD. כבל Type-C to Type-C נותר בינתיים באריזה, שעוביה צומצם בחצי. מדוע, אתם שואלים? אם בשנת 2020 לבדה, סמסונג מכרה בעולם כ-267 מיליון סמארטפונים, תכפילו את החיסכון, קטן ככל שיהיה, במטענים, אוזניות, חריצי הרחבה ואריזות קרטון דקות יותר ותקבלו את התשובה. חיסכון של מיליונים רבים.

תרצו בכל זאת לרכוש מטען? סמסונג תשמח למכור לכם בנפרד באתר שלה במחירים שבין 99 ל-179 ש"ח.

תמחור

מחירו לצרכן של Z Flip3 הוא 3749 ₪ עם זכרון של 8 גיגה בייט ונפח אחסון של 256 גיגה בייט. מבחינה זו, יש כאן בשורה אמיתית, כיוון שמחירו דומה למכשירים שאינם מתקפלים.

סיכום

אם הגעתם עד לכאן, בוודאי הבנתם שלמכשיר הזה יש ג'וקר אחד מנצח – הוא מתקפל בדיוק כפי שרצינו! בעת שהשתמשתי בו, הוא גרף תגובות משתאות מכל הסובבים ובחוויה שלי מצאתי אותו נוח מאד לשימוש. לאורך הסקירה הצגתי את מעלותיו, כמו גם את הנקודות בהן הוא עשוי להשתפר, כגון הסוללה הקטנה, מצלמה שיכולה להיות יותר מושקעת וזה שהוא מתחמם. להבנתי, כל אלה מתגמדים לנוכח העובדה שה-Z Flip 3 הוא הסלולרי המתקפל הבוגר ביותר של סמסונג. כדי להסיר חסמים, סמסונג מציעה לתקן שבר במסך ב-699 ₪, ללא צורך בהתחייבות למסלול ביטוחי כלשהו. 

נזכיר שהמכירה המוקדמת שלו החלה כבר ב-11.8, וכי האספקה החלה כבר בראש השנה. 

מחיר: 3,749 ₪

יבואן: סמסונג ישראל

מעבר לתגובות בפורום