כיסא גיימר לתלמיד B force Giulietta עם תאורת RGB במבחן

תמיר עיואן
22-09-2021 10:23

הקמת מרחב עבודה מתאים לילדינו הוא צעד גדול שנוכל לעשות כדי להבטיח שהלמידה מרחוק תתנהל בצורה חלקה. לכל הפחות, כל תלמיד זקוק לשולחן עבודה וכיסא נוח. הבעיה שלא כל הכיסאות זהים

השנה הזו לחלוטין אינה רגילה, במיוחד לתלמידים. הורים רבים אינם שולחים את ילדיהם לבתי הספר, מחשש שיידבקו בקורונה וידביקו את המבוגרים. משכך, תלמידים רבים לומדים בבית, והתקווה שבקרוב נראה בבתי ספר רבים ברחבי הארץ לימודים היברידיים המשלבים תלמידים בבית עם תלמידים בכיתה.

גם מעבר לשעות הלימודים, הילדים מבלים בבית. אם בעבר ההשתתפות בחוגים אחר הצהריים היתה פופולרית, כיום היא פחות נפוצה, ולכן רבים מהילדים מבלים כיום זמן רב במשחקי מחשב וקונסולה. כיסא גיימרים נועד לעזור לילד לשמור על יציבה נכונה ולספק את התמיכה הדרושה לגב ולצוואר כשהוא משחק במחשב. כיסאות אלה יכולים לשמש גם ללימודים.

בעוד שבעבר הכיסא של הילד נותר בחלל החדר, משחקי האונליין הביאו לידי כך שהכיסא עליו הם יושבים, מככב כשהוא מפעיל את המצלמה. לכן חשוב כל כך שהילד יאהב את הכיסא וירגיש בנוח לשבת עליו.

כיצד לבחור?

כיסא גיימר מומלץ לילד צריך לספק תמיכה נכונה לגב ולאפשר יציבה נכונה לילד. כדי לוודא שהכיסא לא יאכזב את ילדך, מומלץ שתאפשר לו להתנסות בו לפני הרכישה.

כדאי לזכור שלא כל כיסאות הגיימרים מעוצבים באופן זהה. הכיסא צריך להתאים לגודל הילד, ולא להיות גדול או קטן מדי לגילו. 

גם בכיסא יש פן של בטיחות. חשוב מאוד לודא שהכיסא יציב מספיק גם כאשר הילד נע בו בזריזות. כמו כן, ייתכן ותרצו לנעול את מנגנון השכיבה של הכיסא, למניעת התהפכות.

B Force Giulietta with RGB 

הכיסא שקיבלתי לסקירה מגיע מפורק וארוז באופן שטוח בקופסה, עטוף בבידוד מוקצף ובכיסוי ניילון כדי לשמור מפני פגיעה בהובלה. ההרכבה לא מהווה אתגר מורכב מידי במידה ויש לכם חוש טכני מינימלי. 

B Force Giulietta באריזה

לצורך קנה מידה, היא הרבה יותר פשוטה מהרכבת רהיט שנרכש מאיקאה. הוראות ההתקנה ברורות והשלבים מועטים. עם החלקים מגיעה תבנית הכוללת ברגים ממוספרים ב-4 גדלים. משך ההרכבה ארך לי כ-10 דקות.

B Force Giulietta באריזה

על מנת למנוע פגיעה בריפוד חלקי הכיסא במהלך ההתקנה, מומלץ לבצע ההרכבה על שטיח או מגבת, משום שבשלבים מסויימים בהתקנה, נדרש להפוך את המושב.

עיצוב

הכיסא של BFORCE דומה בעיצובו לזה של כיסאות גיימרים אחרים, ומהווה באופן מסוים גרסה מוקטנת של כיסאות גיימר לבוגרים. הכיסא שהתקבל, הגיע בצבע שחור, עם רקמה לבנה ופסי LED צבעוניים. תוספת פסי הלד משווה לכיסא מראה עתידני מעורר התפעלות שמכניס את הילד למוזת המשחק. הכיסא מגיע עם שלט שמאפשר לשלוט לחלוטין בהפעלת אורות הלד, החל מהשליטה בצבעים ועד קצב החלפתם. לשם הפעלת תאורת הלדים יש לחבר את הכיסא למקור חשמל 5 וולט בחיבור USB type A. במידה ואינכם מעוניינים בהפעלת הלדים, ניתן להכניס את החיווט לכיס אחורי במושב הכיסא.

שלט המתקבל עם הכיסאשלט המתקבל עם הכיסא

המושב ומשענת הגב מצופים עור פוליאוריטן (polyurethane) הידוע גם בשם pleather, מה שמעניק לו מראה יוקרתי. משענת הגב כוללת 2 פתחי איוורור לאיזור הגב העליון והצוואר. תשומת ליבכם שבשל השימוש בציפוי זה, משענת הגב עשויה להתחמם מהמגע עם הגוף, ולגרום להזעה.

לעור פוליאוריטן יתרון בכך שניתן לנקות אותו פשוט על ידי ניגובו במטלית לחה. נוזלים אינם עוברים דרכו, ולכן הוא עמיד בפניהם. לכן במידה והילד שפך עליו נוזל, ניגוב פשוט פותר את הבעיה. 

B force Giulietta עם תאורת RGBנוחות

זהו ללא ספק אחד הכיסאות הנוחים שנתקלתי בו לילדים. התמיכה המותנית בו מצוינת, כך שאם אתם חוששים שילדכם יסבול מכאבי גב תחתון לאחר שישב על הכיסא יותר מדי זמן, הכיסא הזה בהחלט אמור לעזור בכך. 

דרגת הרכות שלו מאפשרת לילדכם להתרווח עליו, ללא חשש מקשיחות יתר. הרכות מטופלת במספר מימדים: הכיסא כולל כרית מובנית על גבי המושב, לרוחב משענת הגב תפורות מיני-כריות שמנעימות את המגע עם המשענת ובנוסף, נוספו 2 כריות תואמות שניתנות להסרה, האחת לתמיכה בגב התחתון והשניה לתמיכה בצוואר.

כיאה לכיסא לגיימרים, משענת הגב כוללת גם תמיכה צידית, שעוזרת לגוף להישאר זקוף גם כאשר שרירי השלד המתעייפים במהלך משחק ארוך במיוחד.

אם ילדכם הוא הטיפוס שאוהב להתרווח, להטות את משענת הגב לאחור, להניח המקלדת על הירכיים ולהרים הרגליים על השולחן, הכיסא הזה מאפשר זאת.

לאחר כשבועיים של בדיקות, בהם ישבנו בתי המתבגרת ואני עליו, אני יכול לומר בביטחון שהוא די נוח לטווח הארוך. לא חשנו בעיה לשבת עליו כשמונה שעות, ועם זאת עלי לציין שלעיתים יש צורך להתאים את מיקומם של כריות הגב התחתון והצוואר בגב הכסא. 

מספר רב של כסאות לגיימרים נוקט בגישה דומה של תמיכה מותנית וכריות לגב תחתון ולצוואר. מצאתי זאת נוח מאד אם יש לכם גב רגיש. ניסינו להשתמש בכיסא גם ללא תמיכה לגב ולצוואר, וחשנו שהם הכרחיים. ללא כריות אלה, נותר מרווח של כ- 10 ס"מ בין המושב לצוואר ולגב התחתון, ובצירוף עימם מובטחת תמיכה רציפה.

חומרים

השלד של הכיסא בנוי צינורות מתכת בשילוב רצועות ספוג במגוון דרגות קושי וקרטון שנועד להקטין השחיקה של הספוג עם הריפוד. בכך מוקנית לכיסא דרגת קושי רכה יותר בהשוואה לכיסאות גיימרים של מבוגרים. בשל הרכות שלו, ניתן לשבת עליו בנינוחות, ללא חשש מכיסא קשיח.

מתכת, ספוג במגוון דרגות קושי וקרטוןמתכת, ספוג במגוון דרגות קושי וקרטון

משענות היד כל אחת עשויות פוליאוריטן בעל מידה מסוימת של ספוגיות נעימה לזרועות, אולם כזו שעדיין מספקת התנגדות לשמור עליהן במקומן, בעת משחק.

הגלגלים עשויים פלסטיק מצופה חומר רך יותר, על מנת להקטין נזק אפשרי למשטח כגון פרקט. האחיזה ברצפה טובה, וההחלקה על המשטחים חלקה.

גלגלים מצופים לאחיזה משופרתגלגלים מצופים לאחיזה משופרת

כריות הצוואר והגב התחתון ממולאות באקרילן.

משקל

היצרן מציין על האריזה שהכיסא מסוגל לשאת משקל מקסימלי של 150 קילוגרם. עם זאת, מכיוון שמימדי הכיסא מותאמים לילד, והכיסא עשוי חומרים רכים, לא הייתי ממליץ להושיב עליו מבוגר במשקל מקסימלי זה.

ארגונומיה

בשונה מהכיסא של Marvo שנסקר כאן ונמצא כמתאים לבעלי מימדי גוף גדולים במיוחד, הכסא הנוכחי מתאים למימדי גוף ממוצעים של ילדים. 

מימדיו הם שיקבעו את מידות הגוף אליהם הוא מתאים. גובה משענת הגב 77 ס"מ והמשטח לעכוז שלכם התחת ברוחב 34 ובעומק 52 ס"מ. הוא מסוגל בקלות להושיב בנוחות אדם בגובה 180 סנטימטר, במשקל סביר ורוחב האגן ממוצע. 

התאמה אישית

ניתן לשנות את זווית משענת הגב וזווית ההטיה של המושב, כך שהישיבה תתבצע בזווית של מספר מעלות אחורה, וכך תמנע החלקת העכוז קדימה.

ידיות שינוי גובה המושב וזוית משענת הגבידיות שינוי גובה המושב וזוית משענת הגב

את משענת הגב בכיסא זה ניתן להטות עד 180 מעלות, ובנוסף להטות את המושב אחורה בעוד 10 מעלות. באופן זה ניתן תיאורטית גם לשכב עליו כדי למתוח את הגב. 

180 מעלות הטיה של משענת הגב180 מעלות הטיה של משענת הגב

תוכלו להתאים את התנגדות ההטיה אחורה באמצעות הבוכנה המתברגת בתחתית המושב, וכך לשנות את דרגת הקושי של ההטיה.

שינוי ההתנגדות בהטיית המושבשינוי ההתנגדות בהטיית המושב

משענות הידיים ארוכות, מאפשרות הישענות ראויה של המרפקים עליהן, מתכווננות לגובה וניתנות להטיה לצדדים.

כדי להקטין הסיכוי לכאבי גב, צירף היצרן כריות לתמיכה בגב התחתון ובצוואר. זו של הגב התחתון מעוגנת אנכית, וזו של הצוואר מעוגנת אופקית.

סיכום

ההמלצה הגורפת שלי היא שעל מנת לוודא התאמה של הכיסא לגופכם, שווה שתתנסו בו בטרם רכישתו. ה- B Force Giulietta with RGB כולל את כל מה שנדרש מכיסא גיימרים לילדיכם, בתוספת נורות הלד שמשוות לו מראה ייחודי. הוא עונה לדרישת אלו המעוניינים בכיסא עם מגוון הטיות והתאמות זוויות למשענת הגב, למושב ולידיות. תוסיפו לזה כריות תמיכה לצוואר ולגב התחתון, וקיבלתם אפשרות להתאמה מקסימלית למשתמש.

הרכבתו פשוטה ומהירה יחסית גם לאלו מבינינו שאינם טכניים במיוחד. התוספת של נורות הלד משך תשומת לב גם מאלו שהיו מהצד השני של משחקי האונליין. לאחר שימוש של כשבועיים אני ובתי יכולים לסכם שהוא נעים מאד לישיבה, גם במצב שכיבה. הקשיחות הבינונית שלו נעמה במיוחד לצעירים וצנועי המימדים.

מחיר: 990 ₪ 

יבואן: ביקונקט


מעבר לתגובות בפורום