רמקול בלוטות' נייד LG XBOOM GO PL7 with Meridian במבחן

תמיר עיואן
19-09-2021 15:15

קיבלנו לידינו את האח הגדול בסדרת רמקולי הבלוטות' הניידים של LG, שמשלב טכנולוגיה מ- Meridian. האם הוא עומד בציפיות?

מציאת רמקול הבלוטות' המתאים ביותר לצרכים האישיים שלכם אינה משימה פשוטה. הקושי לא נובע מחוסר בהיצע. נהפוך הוא! מגוון היצרנים ובהם גל הדגמים של רמקולי הבלוטות' הניידים רק גדל. המוני יצרנים מתחרים על כיסנו, ודווקא כאן האתגר לזהות מהו הדגם הראוי ביותר בשבילכם.

יתכן ואתם מחפשים רמקול לבריכה או לים, ואולי בכלל רמקול שמתאים לחצר חשוף לשמש. בחיפוש אחר רמקול בלוטות' מוצלח, ראוי לדעתי לשקול מהו פרוטוקול הבלוטות' העדכני ביותר, איכות הסאונד, משך חיי הסוללה, האם כולל גם מיקרופון לשיחת טלפון אקראית, גודל ומשקל.

LG

אחד היצרנים שנכנס בעוצמה לתחום היא LG. חברת LG Electronics מהווה אחת מחברות הבת של קבוצת החברות LG, לצד LG Chemicals. החברה הוקמה בשנת 1958 בקוריאה ומובילה את תעשיית האלקטרוניקה במדינה מאז ראשית דרכה כיצרנית רדיו, טלוויזיות ומכשירים אלקטרוניים אחרים. כיום היא יצרנית האלקטרוניקה השנייה בגודלה אחרי סמסונג. שתי החברות נמצאות בתחרות הדוקה בתחומים כגון טלוויזיות, מכונות כביסה ומקררים.

LG XBoom Go PL7 with Meridian

ה- PL7 הוא הרמקול בלוטות' נייד הגדול בסדרת ה- X BOOM go. בטבלה הבאה ניתן להתרשם מההבדלים העיקריים מול אחיו הקטנים יותר, ה- ה- PL5 וה- PL2.

LG XBoom Go PL7 with Meridian

ה- PL7 לא גדול מידי. רוחבו כ- 25 ס"מ, עומקו וגובהו 10 ס"מ ומשקלו כ- 1.5 קילוגרם. הוא מעוצב בצורת צינור מעוגל שבקצותיו ממוקמים כדורים המעוטרים בטבעות לדים הפועלים במגוון צבעים ומהירויות, עליהם ניתן לשלוט באמצעות אפליקציית XBoom.

הכדורים בקצות הרמקול הצינורי פועלים גם כוופרים פאסיביים, שרוקדים לפי קצב הבאסים, בנוסף לאורות הלדים שמרצדים באותו הקצב.

שליטה וחיבורים

בחלקו העליון של הרמקול ממוקמים מגוון הלחצנים שאחראיים על הדלקת הרמקול, צימוד למקור בלוטות', שליטה בווליום, עצירה המוסיקה, מעבר לשיר הבא\הקודם, לחצן sound boost הפועל כמו לחצן ה- loudness המוכר לנו וחיווי תאורה למצב הסוללה. 

בחלקו העליון של הרמקול ממוקמים מגוון הלחצנים

בגב הרמקול ממוקם כיסוי סיליקון גמיש המכסה את החיבורים: כניסה למקור בחיבור 3.5 מ"מ, יציאת USB-C לטעינה, כניסת USB-A לניגון ישירות מדיסק און קי, ולחצנים להחלפת מצבי תאורת הלדים, הפעלת Multi Mode לחיבור שני מקורות במקביל ו- Mode Dual לחיבור מספר רמקולים יחדיו. 

כיסוי סיליקון גמיש המכסה את החיבורים

בהשוואה לרמקולי בלוטות' אחרים שנסקרו כאן, כדוגמת Beolit 20, השליטה ישירות מה-XBOOM P7 רבה מאד. אני מאמין שהרבה יותר נוח להפעיל את הפונקציות מהרמקול ישירות, מאשר לשלוט בהן רק מהאפליקציה.

תרצו לחבר אותו ליחידות נוספות של LG XBoom Go PL7? היצרן מאפשר חיבור של עד 100 יחידות יחדיו לאותו המקור. לשם השוואה, יצרנים אחרים מאפשרים בדרך כלל חיבור של רמקול אחד נוסף.

חיבור ליחידות נוספות

חיבור הבלוטות' של הרמקול למקור הסלולרי היה יציב מאד ושמר על הסיגנל גם במעבר בין חדרים. 

Meridian

השם הזה, Meridian, מופיע על הרמקול ועל הקופסא, ללא כל הסבר נוסף. 

האריזה

מחיפוש באתר היצרן עולה ש- LG התקשרה כבר ב- 2017 עם חברת Meridian, יצרנית אודיו בריטית עטורת פרסים ומפתחת טכנולוגיות שמע חדשניות ומוצרי שמע מאז שנת 1977, לצורך הטמעת טכנולוגיות ופיתוחים במוצרי השמע שלה. 

ההכרזה על שיתוף הפעולה, מפורסמת באתרי שתי החברותההכרזה על שיתוף הפעולה, מפורסמת באתרי שתי החברות

מרידיאן הוקמה על ידי Bob Stuart ו- Allen Boothroyd. הם נפגשו באוניברסיטת קיימברידג', שם החליפו רעיונות בנוגע לתכנון ציוד אודיו. מרידיאן הוקמה על ידם בשל אמונתם המשותפת שהנדסת שמע, הנדסה אקוסטית ופסיכו -אקוסטיקה - ההבנה כיצד בני אדם תופסים צליל וכיצד אנו מגיבים אליו, יוכלו להשתלב באופן מוצלח במוצרי אודיו. 

כמה מוצלח? עד כדי כך שענקית האלקטרוניקה LG, בוחרת מאז שנת 2018 לשלב הטכנולוגיה של מרידיאן במוצריה.

מרידיאן כנראה עושים עבודה טובה מאד, כיוון שחברות נוספות בחרו בהטמעת הטכנולוגיה שלהם. לרשימת החברות לחצו כאן. האם התוצאה מוצלחת? על כך בהמשך.

סוללה

במידה וטעינת הסוללה תהיה מעל 70%, צבע נורת הלד יהיה ירוק. מתחת ל- 10% טעינה ישנה הצבע לצהוב-כתום. היצרן מצהיר שהסוללה מסוגלת להחזיק מעמד בניגון מוסיקה למשך עד 24 שעות אם תפעילו אותו ב- 50% ווליום וללא תאורה.

עמידות למים

ברוח הטרנד לפיו כל מוצר חדש שיוצא לשוק כבר עמיד למים, גם הרמקול הזה כולל עמידה בתקן IPX5: כלומר עמיד בנתזי מים ממרחק 2.5-3 מטרים, למשך עד 3 דקות. בקיצור, יעמוד בשפריצים קלים מהבריכה הסמוכה, אבל יש לנגב אותו בטרם תמשיכו להפעילו אותו, ולא להטעין כשהוא רטוב.

עמיד למיםסאונד

חיברתי את PL7 לטלפון סלולרי מדגם Samsung S10 Plus וגם לסלולרי מדגם Z3 Flip – צפו לסקירה עליו בקרוב! בחיבור לכל אחד מהמכשירים הסלולרים, הרמקול הפיק צליל מפורט, צלול ומלא באסים. עוצמתו המקסימלית חזקה במיוחד.

מבחינת גוון צליל, מצאתי אותו נוטה לגוון בהיר עם באסים עבים ומאוזנים. בשום שלב לא חשתי ויברציות יתר או דיסטורשיין.

במידה ותרצו להעצים את הסאונד של ה- PL7, תוכלו. יש רק מצב צליל אחד, Sound Boost, הדומה באפקט שלו ללחצן ה- loudness שהיה כל כך פופולרי במגברים. 

ניכר כי השילוב של טכנולוגיית חברת מרידיאן תרמה לדינמיקה ולרגעים השקטים יותר בשירים. ניכר שהתוצאה מתקבלת ללא מאמץ של הרמקול – ערך חשוב כשלעצמו.

אפליקציה

בהתאם לטרנד, גם לרמקול זה אפליקציה ייעודית בשם LG XBOOM. באמצעותה תוכלו לקבוע את הניראות על ידי שליטה באורות הלד המרצדים, את הסאונד באמצעות בחירת sound boost או באמצעות כיוון ידני של האקולייזר, והתאמות נוספות. במידה ותרצו, ניתן לבטל תצוגת הלדים לחלוטין.

האפליקציה

סיכום

השימוש בסלולרי לשם הזרמת מוסיקה הפך את רמקול הבלוטות' הנייד למוצר פופולרי כמעט בכל בית. בעידן "סלולרי לכל ילד", הוא הפך למוצר נפוץ עוד יותר להזרמת מוסיקה בבית או מחוץ לו. LG השיקה בזמן האחרון מגוון רחב של רמקולי בלוטות' ניידים בשילוב טכנולוגיית חברת Meridian, כשה-  LG XBoom Go PL7 הוא הגדול שביניהם. בבדיקתי מצאתי שהרמקול הזה מספק את כל "החבילה": סאונד מדויק, עוצמה מקסימלית אדירה, סוללה שמחזיקה עד 24 שעות, עמידות במים, תאורת לדים מתכווננת, חיבור לאין ספור רמקולים נוספים, אפליקציה נוחה לשימוש ויצרן עם מוניטין. הוא אמנם אינו כולל עוזרת קולית מובנית, אולם שילוב התכונות שלו הופך אותו לאטרקטיבי במיוחד. 

מחיר: 699 ₪ 

יבואן: ח.י

 

מעבר לתגובות בפורום