מכשירי טלוויזיה מתוצרת אמזון?

תמיר עיואן
05-09-2021 12:21

המותג הפרטי של אמזון מהווה את אחד הנכסים המניבים ביותר שלה. האמנם יושקו בקרוב טלוויזיות ממותגות בשם "אמזון"?

המותג הפרטי של אמזון מהווה אחד הנכסים המניבים ביותר שלה. זהו סוד גלוי שאמזון מנטרת את המותגים שנמכרים בה, ובמידה והיא רואה הזדמנות לרווח, היא לוקחת מוצרים קיימים שנמכרים על ידי צד ג', ומפתחת מוצרים שמתחרים בהם על מנת שימכרו תחת המותג amazon basics.

עתה הודלף שאמזון אמורה להשיק בקרוב טלוויזיות ממותגות בשם "אמזון" בארה"ב כבר באוקטובר הקרוב. הטלוויזיות צפויות לכלול את העוזרת הקולית "אלקסה", והמסכים יהיו בגדלים של 55 עד 75 אינטש. היצרן יהיה TCL, אולם מנסיון העבר למדנו שבמידה והמוצרים יהיו מאד מוצלחים, אמזון עשויה לרכוש את פס הייצור ולייצר הטלוויזיות בעצמה.

TCL

נזכיר שאמזון כבר השיקה בשנה שעברה בהודו טלוויזיות תחת המותג amazon basics, שם יוצרו על ידי היצרנים Radiant Appliances ו-Electronics Pvt שכללו מערכת ההפעלה של Fire TV והעוזרת הקולית אלקסה. טלוויזיות ה- 55 אינטש נמכרו בהודו במחיר של כ-500 דולר. 

בנוסף, רק בחודש שעבר פורסם שאמזון חברה ל-best buy על מנת לשווק ברשת הקמעונאות הזו טלוויזיות של המותגים טושיבה ו-Insignia כך שיכילו הגרסה המחודשת של מערכת ההפעלה Fire TV, שיכללו טכנולוגיית Quantum dot HDR, מסכים בעלי מסגרת דקיקה, תמיכה מלאה בפורמט האודיו DTS Virtual-X ופורמט התמונה Dolby Vision

טלוויזיית Insignia עם מערכת הפעלה של Fire TV מובניתטלוויזיית Insignia עם מערכת הפעלה של Fire TV מובנית

אולם במקרה זה הטלוויזיות יהיו ממותגות בשם היצרנים טושיבה ו- Insignia, ואילו ביוזמה עם TCL הם אמורות להיות ממותגות בשם "אמזון". 

כדי להבין כמה המהלך הזה עלול להכאיב למובילת הקטגוריה, נזכיר שרק לאחרונה השיקה סמסונג את קו הטלוויזיות שלה לשנת 2021, ללא תמיכה בפורמט האודיו DTS Virtual-X וגם לא בפורמט התמונה Dolby Vision. כשסמסונג נשאלה מדוע החסירה אותם, ציינה "שהתוספת של פורמטים אלה היה מייקר את הייצור בשל עלויות נוספות בייצור ובתשלום רשיונות". 

המותגים טושיבה ו- Insignia אמנם פונים לפלח שוק טלוויזיות הביניים, אולם אמזון פונה במקביל גם ללקוחות המעוניינים בצגי OLED יוקרתיים. בגרמניה היא חברה ליצרן גרונדינג לצורך ייצור OLED עם מערכת הפעלה של Fire TV.

טלוויזיית גרונדינג OLED עם מערכת הפעלה של Fire TVטלוויזיית גרונדינג OLED עם מערכת הפעלה של Fire TV

מועד ההשקה המדויק עם היצרן TCL נשמר בסוד מכיוון שמדובר בשלב האחרון של פרויקט בן שנתיים, הכולל צוותים משולבים של עובדי הפיתוח של אמזון עם מפתחי יצרנית הטלוויזיות TCL. ממבט בדגמי היצרן TCL נמצא שהיא לא מהססת להטמיע מגוון מערכות הפעלה במכשירי הטלוויזיה שלה, ביניהן Ruko TV וגם Android TV, כך שהטמעת Fire TV הוא רק שלב נוסף במגוון המכשירים שלה.

טלויזיות TCL עם מערכת הפעלה אנדרואיד או RukoTV לבחירתכםטלויזיות TCL עם מערכת הפעלה אנדרואיד או RukoTV לבחירתכם

טלויזיות TCL עם מערכת הפעלה אנדרואיד או RukoTV לבחירתכם

ההשקה של טלוויזיות אמזון אמורה להציב אותה בחזית אחת מול היצרניות הגדולות, הכוללות את סמסונג, LG, וסוני. אלו שרק לאחרונה התגאו שהם כוללות את העוזרת הקולית אלקסה, סופגות את אלקסה משיקה טלוויזיות בעצמה.

אולם הבעיה של היצרניות הללו משמעותית עוד יותר מכיוון שאמזון מהווה ערוץ מכירה עיקרי בארה"ב לכל יצרניות הטלוויזיה הגדולות, ואמזון עלולה להקשות עליהן כאשר היא שולטת בפלטפורמת המכירה הפופולרית כל כך.

כדאי לציין ש-TCL אמנם אינה שחקן משמעותי בישראל, אולם היא מוכרת מאד בארה"ב בעבר היוותה יצרן גם לחברות כמו סמסונג, ואלקטל. יותר מכך - סמסונג אפילו מושקעת ב- TCL.

השמועות אומרות שגם אפל מתחממת על הקוים, לאחר שהשקיעה כספים רבים בשירותי הסטרימינג Apple TV, ומשכך גם היא עשויה לפתח טלוויזיות ממותגות בשמה.

הכינו את הפופקורן!


מעבר לתגובות בפורום