רמקולים מדפיים Buchardt A500 במבחן

ניב נמר
03-09-2021 12:21

מותג צעיר, מנכ''ל צעיר, סאונד בוגר - בוקארדט רוצים לתת לכם הכי הרבה תמורת הכי מעט. ניב נמר עם הסקירה.

אודיופיליה 2.0

כבר תקופה שאני מרגיש שינוי פרדיגמה בתחום האודיו - כמעט כל שירות סטרימינג היום מציע, או ככל הנראה יציע בהמשך, אודיו באיכות גבוהה ויש יותר תמיכה בשירותי סטרימינג לא בהכרח חדשים אך יותר ויותר מוצרים אודיו מציעים תמיכה שכזו כבר מהקופסא.

כוכבים עולים ומובילי שינוי הם הרמקולים האקטיביים ואפילו אלחוטיים המציעים באנדל אטרקטיבי למדי כמערכת All in one שחוץ מלחבר לחשמל, לאינטרנט ולתת לה שם לא צריך לעשות יותר מדי. ניתן למצוא פתרון שכזה אצל המון חברות מוכרות, לדוגמא -KEF, Dynaudio, B&W, Q Acoustics ועוד ויש חברות שכלל המוצרים שלהם הינו אקטיבי לגמרי לדוגמא ה Kii שסקרתי כאן או Dutch & Dutch.

בוקארדט

בוקארדט (Buchardt) היא יצרנית רמקולים הי-אנד הממוקמת בדנמרק אשר הוקמה על ידי בחור בשם מאדס בוקארדט, צעיר למדי אך מנוסה, ששמה לעצמה דגש חזק על יחס תמורה/כסף גבוהה ביותר. לא רק שהם מציינים זאת בפירוש וגם טוענים שהם הגיעו למטרה אלא הם מסבירים על מה היו צריכים לוותר או להתפשר כדי לצלוח אותה - בעיקר שיווק ישיר(למקומות נבחרים) ואאוטסורסינג של פס הייצור לחברה סינית בבעלות סינית/דנית המתמחה בייצור מוצרי אודיו הי-אנד. סה״כ מדובר בחברה די צעירה בהנהגתו של אדם צעיר שהצליחה לייצר לא מעט גלים עם דגם ה-A500 המדובר שלה אותו אבחן היום, וזה חברים, די מרשים בזמן כה קצר ואם זה לא מספיק לכם אציין שהקרבה למאדס מאוד מורגשת והוא סופר פעיל בפורומים ומשדל לתת מענה ללקוחות שלו באופן אישי ולשתף בתוכניות העתידיות של החברה באופן שקוף לחלוטין.

מי אני

ה-A500 הם רמקולים מדפיים אקטיביים התומכים בתקן (WiSA (Wireless Speaker & Audio והאחים הקטנים של דגם ה-A700 -הריצפתי בסדרה. תקן הWiSA מאפשר העברה של אודיו בין רכיבים תומכים באיכות Lossless 24bit/96khz בצורה איכותית, נחה, יעילה ויציבה. התקנים אשר תומכים בתקן זה יכולים להתממשק בקלות אחד עם השני, לדוגמא, הטלוויזיה החדישה שלכם תוכל לשדר בתקן זה ישירות לרמקולים ללא צורך בחיבור לרסיבר והרצה של כבילה בסלון לעד 7.1 ערוצים (7 רמקולים וסאב וופר נתמך) או שהקדם מגבר הבא שלכם יוכל גם הוא לשדר ישירות לרמקולים. יותר ויותר מוצרי אודיו ו-וידאו מאמצים את התקן לטובת עתיד אלחוטי יותר ונטול כבלים.

נחזור ל-A500, מדובר ברמקולים אסתטיים למראה בלי הרבה חוכמות בגימור מט עדין שמגיע בגוונים שחור, לבן ואגוז ובגודל של רמקול מדפי ממוצע (ג36*ר18*ע28) ובמשקל צנוע יחסית של כ9 קילוגרמים ליחידה. מבנה התיבה הוא תיבה סגורה עם זווית מתונה בה הטוויטר ממוקם מעט אחורה ביחס לוופר - מעיין מקבילית אם מסתכלים מהצד. בדרך כלל זוויות שכאלו מתוכננות כדי למקם את המרכז הסוני של הדרייברים ועל ידי כך למנוע ביטולי פאזה בין יחידת טוויטר לוופר סביב נקודת החיתוך של מפצל התדרים, במקרה של ה-500 אני חושב שמדובר באלמנט עיצובי שנשאר מהדגמים הפאסיביים של החברה היות וברמקול הזה כל יחידה מנוהלת ומגוברת באופן נפרד כך שאין בעיה לפתור בעיות פאזה ותזמון בצורה תוכנתית.

כל יחידה מכילה כשלושה דרייברים - טוויטר טקסטיל בגודל 0.74״ עם וויבגייד (waveguide) גדול למדי ושני וופרים עשויים נייר בגודל 6״ - האחד קדמי והשני אחורי.

Buchardt A500

לכל אחד מהדרייברים ישנו מגבר דיגיטלי ייעודי הכולל DAC מדגם CS4398 ואת החיבור ביניהם מנהל DSP משוכלל למדי אשר ניתן ״לתכנת״ בעזרת קבצי מאסטרטיונינגס, עליהם ארחיב בהמשך, אשר קובעים את אופי הרמקול ונקודת החיתוך בין הדרייברים כך שהרמקול יכול לשמש כרמקול 3Way בו יחידת הבאס היא הוופר האחורי והוופר הקדמי משמש על תקן מיד בלבד או כ 2.5Way בו גם הוופר הקדמי יחלוק בנטל התדרים הנמוכים.

Buchardt_A500

ה-500 מגיעים עם גרילים מגנטיים, שניים במספר, לכל רמקול - אחד לוופר הקדמי והשני לטוויטר. הוויבגייד של הרמקול זהה לגודל הוופר ולכן כל גריל מתאים לכל האלמנטים מה שמאפשר לשים את אחד הגרילים על הוופר האחורי ולהשאיר את הטוויטר חשוף בלי לחשוש שהוא ילך לאיבוד - אהבתי. 

בצידו האחורי של כל רמקול ניתן למצוא חיבור למקור מתח, כניסת USB לצורך עדכון והעברת מאסטרטיונינגס, כפתור Pairing המשמש גם לקביעת מיקום הרמקול בחלל (ימין, שמאל, קדימה, אחורה וכו׳) וכניסת XLR המאפשרת חיבור ישיר ,מאוזן או לא, כדי למקסם איכות של 24bit/192khz. למי שהנתון האחרון קצת בלבל אותו אסביר בקצרה: היות ומדובר ברמקולים מוגברים דיגיטלית המנוהלים על ידי DSP גם אות אנלוגי ישיר נדרש לעבור דיגיטליזציה לפני שהוא מומר חזרה לאות אנלוגי ונשלח לכל אלמנט.

Buchardt A500

טווח התדרים המוצהר הוא 25hz-40khz עם סטיה של 1.5db - נתון מרשים שבקריאה והתבוננות על הרמקול קשה להאמין לו, אזכיר לכם שמדובר ברמקול מדפי לא גדול ולא כבד עם וופרים של 6״.

אז מה הם אותם מאסטרטיונינגס - מדובר במעיין פריסטים ל DSP אשר מאפשרים מעט משחק עם אופי הרמקולים, הטופולוגיה והגוון הכללי - סוג של אבולוציה של כפתורי הוספה והפחתה של התדרים הגבוהים שניתן למצוא על רמקולים מסוימים גם היום אך משוכללת הרבה יותר. ניתן לראות את המבחר הגדול של קבצי המאסטרטיונינגס באתר החברה והם כל הזמן מתעדכנים אך אלו הם העיקריים אותם בחנתי:

- חיזוק ווקל ותדרי ביניים - בגוון חמים יותר עם ווקל קדמי יותר ובמה הדוקה

- הפחתת באסים - ריסון מתון של התדרים הנמוכים, מצוין לחדרים קטנים

- קרבה לקיר - התחשבות בהחזרים מקיר אחורי וצידי

- טופולוגיית 3Way - הוופר הקדמי משמש כמיד בלבד 

- הגדרות מפעל - כמה שפחות התערבות בצליל

- שימוש כ״ניר-פילד״ - כשמרחק ההאזנה מהרמקולים קטן כמו באולפן או חדר קטן מאוד 

רוב המאסטרטיונינגס כוללים LLE שזה בעצם מנגנון פיצויו לתדרים הנמוכים מותאם ווליום שבא לפצות על איך שאנו תופסים תדרים בעוצמות שונות על פי עקומת פלצ'ר / מונסון עליה לא ארחיב כעת.

טעינה של מאסטרטיונינגס נעשית די בקלות על ידי הורדת הקובץ הנבחר מאתר החברה, שמירה על דיסק-און-קי, כיבוי הרמקול וחיבור הדיסק-און-קי, הפעלה מחדש של הרמקול, אינדיקציה שהתהליך בוצע בהצלחה (חיווי ויזואלי) וניתוק הדיסק-און-קי, סה טו.

המקור

אז כפי שכבר ציינתי, הרמקולים תומכים בתקן WiSA אז ללא מקור תואם לא נוכל לנצל את התקן לא? כאן נכנס המשלים של הצמד, הבאנדל האולטימטיבי, ה-האב (hub) של Platin והשלט התואם. הפלטין הוא מעין סטרימר משולב קדם, עם שלל כניסות וטכנולוגיות סטרימינג המיוצר על ידי חברת צד שלישי - פלטין אודיו העובדת באופן צמוד והדוק עם חברת בוקארדט. למרות שהשלט ממותג כבוקארדט יש לזכור שמדובר בחברה נפרדת ולמה אני מציין זאת, אסביר בהמשך.

הצמד המשלים

ההאב קטן וקל משקל ותומך בשלל דרכים להאזנה:

 Spotify connect, Airplay, Bluetooth, HDMI, Line in, Aux, Coax, 3 Optical inputs ואחרון חביב USB.

אז כן… אין לו תמיכה ישירה ב TIDAL אבל סה״כ לא חסר כלום. ההאב נשלט על ידי שלט נאה סה״כ בגודל נורמלי עשוי מתכת ובעל משקל נח. היות ולהאב אין שום אינדיקציה על מצבו (ווליום, כניסה וכו) חוץ מנורת לד קטנה מקדימה המציגה האם הוא דולק ומחובר לאינטרנט כל האינדיקטורים נמצאים בשלט - מצב הווליום והכניסה הנוכחית. השלט ככל הנראה מחובר בבלוטות' להאב ויש ביניהם תקשורת דו כיוונית שזה די נחמד - אם אני מנמיך דרך האייפד השלט מואר וחיווי הווליום מתעדכן. השלט שולט בכניסה, ווליום, נגינה וגם קדימה ואחורה וכמובן השתקה, כיבוי והפעלה. היות והשלט משמש כממשקו היחידי של ההאב הוא מציג את מצבו כל פעם שמרימים אותו לשימוש, פונקציה נחמדה אך לא תמיד חסכונית בסוללה ולפעמים קצת מסורבלת שהסוללות חלשות (אין אינדיקציה למצב הסוללה) ובמידה והשלט הולך לאיבוד הלך גם בורר הכניסות וכפתור הווליום. 

השלט

למרות זאת אמורה לצאת אפליקציה עדכנית של בוקארדט אשר בתקוה ובקרוב מאוד תאפשר שליטה מלאה על ההאב ולא רק על קליברציה של החדר. רגע, מה? רום קורקשן???

אז ההאב הקטן הזה מכיל עוד פונקציה קטנה גדולה - כיול חדרים. בוקארדט יצרו אפליקציה המאפשרת כיול אקוסטי של החדר ישירות מהאייפון בתהליך פשוט למדי: מסתובבים בחדר כדקה תוך נגינה של רעש לבן ובסוף הדקה נוצר קובץ תיקון של החדר שנשלח ישירות להאב, נשמע קסום נכון? אז לא מדובר בגימיק, זה אשכרה עובד ואפילו טוב מאוד! ביצעתי כמה מדידות והן שיקפו את הבעיות המוכרות לי בחדר וגם היו די עקביות והכי חשוב, התוצאה המכוילת נשמעת טוב יותר ומשופרת לעומת ביטול הפונקציה. אגב, הסיבה שהאפליקציה קיימת רק לאייפונים כיום היא שהמיקרופון שבו משתמשת חברת אפל יצרנית האייפון הינו איכותי יותר ומספק תוצאות עקביות יותר. אז אם זה לא היה ברור, מדובר בפונקציה מוצלחת שנמצאת בהאב ולכן תקפה רק למה שעובר דרכה.

תהליך ההגדרה של ההאב מתבצע על ידי אפליקציית google home וסה״כ מדובר בתהליך די פשוט של מציאת ההאב בעזרת Wifi וחיבורו לרשת הביתית. ברגע שהוא מחובר לרשת הביתית בוחרים לו שם ופה בערך נגמר תהליך ההתקנה.

אז… זה המקום לציין חלק מהצרות בגן עדן הזה שלנו ולהוריד אותם מהפרק אחת ולתמיד, אין המון אז זה יהיה קצר - למרות שרוב הזמן דברים עובדים חלק הם לא עבדו לי חלק כל הזמן. אם ישנה נקודת חולשה בסט הזה היא ההאב - הוא הרכיב היחידי שמרגיש מעט זול ביחס לרמקולים. כשבחנתי את הסט בחדר ההאזנה שלי הכל עבד די חלק - מדי פעם התקשורת בין השלט להאב קירטעה אבל לרוב עבדה טוב, כשהעברתי את המערכת לסלון בו יש יותר ״רעש אלחוטי״ ורכיבים חשמליים חוויתי מעט(מאוד) ניתוקים מדי פעם בין הרמקולים להאב, לפעמים ברמקול יחיד לפעמים בשניהם - משחק עם מיקום ההאב פתר את הבעיה ויתרון נוסף שקיים אצלינו בארץ הוא תמיכה של היבואן המקומי. חסרונות נוספים הם חוסר תמיכה בתקן Airplay2 ושלא קיימת אופציה ״לשחק״ עם מערכת הכיול כך שיהיה ניתן לרסן אותה או לתקן אותה מעט מבלי לכבות אותה לגמרי.

שינוי הפרדיגמה הזה של רמקולים מלאי טכנולוגיה הוא יתרון וחסרון בו זמנית - הוא מאפשר שחרור מהיר יותר של דגמים ומוצרים תוך הסתמכות על עדכונים עתידיים מרחוק מה שמוביל לכך שלא תמיד כל הבעיות נפתרות לפני שחרור המוצר וחלק מתהליך בקרת האיכות מתבצע על ידי המשתמשים הראשונים. במקרה של בוקארדט מדובר בחברה סופר אקטיבית ורספונסיבית כך שבמהלך התקופה שבה הרמקולים אצלי הם וההאב כבר קיבלו כמה עדכונים ושדרוגים שפתרו לא מעט בעיות ואף שיפרו את היכולות הסוניות שלהם ולכן באופן אישי אם איכות הצליל שווה את זה מדובר בטרייד-אוף שאני מוכן לקבל.

*עדכון - הוכחה לכך היא העובדה שמתחילת כתיבת כתבה זו ועד לרגע פרסומה בוקארדט שחררו אפליקציית בטא(גרסה לא סופית) שבה התווספה תמיכה בבחירת המקור/כניסה וגם אופציה למשחק עם האקולייזר ככל הנראה גם על הפריסט של כיול החדר - שתי פונקציות מבורכות.

כמה אתה מקשקש, תן לנו לשמוע כבר…

Buchardt A500

Norah Jones - Turn Me On - פסנתר נעים פותח את השיר שאליו מצטרפת שירה יפייפיה, קולה של נורה, מלאת נוכחת ומופרדת בצורה מושלמת מהמוסיקה שמלווה אותה. מייד ניתן להבחין בדינמיקה וניואנסים שרק נורה יכולה לבצעה, מעט ג׳אז, מעט בלוז, המון קלאסיקה, בייס דראם שמן מרכך את השיר וברגע צוללים פנימה. זה קורה כל כך מהר שממש מתאכזבים שנגמר השיר, המשכתי לSummertime בביצועם של Ella Fitzgerald ו Louis Armstrong, מדובר בביצוע מהמם לקלאסיקה מוכרת עם המון כלי נשיפה כמובן וכלי מיתר הבוקעים כרחף מהרמקולים האלו בצורה מאוד טבעית, ההופעה שלהם גדולה משמעותית מגודלם הפיזי בצורה מרשימה ביותר, הגברתי את הווליום והמשכתי. Roberta Flack - Killing Me Softly With His Song מתנגן והצמד פשוט לא מפספס כלום, הם מושכים פנימה עם פירוט, דינמיקה ובמה יוצאים מן הכלל - כאלו שלא חשבתי בכלל לפגוש ברמת מחיר שכזו, גם לא כפולה ומשולשת ממנה, הקראש שלי עליהם הוביל אותי לשעות מרובות של הקשבה במשך ימים רבים שאנסה לסכם למאפיינים הבולטים ביותר של הרמקולים הנ״ל כדי שהסקירה לא תמרח על כמות עמודים לא הגיונית.

אמ;לק

האופי הכללי שלהם הוא צליל מלא, נעים ועגול עם גבוהים רכים שמאפשרים האזנה ממושכת ללא התעייפות, מיד על הצד הניטרלי של הסקאלה ונמוכים שמצליחים לרמות את חוקי הפיזיקה ולא נשמעים כמו שום רמקול מדפי. ההבדלים בין המאסטרטיונינגס מאפשרים נוחות מאקסימאלית במציאת האיזון של הרמקול למשתמש - קצת כמו בחירת דגם אחר מאותה סדרה של אותו הרמקול, רוצים את המדפי הקטן, אין בעיה, רוצים אחד גדול יותר? רק תטענו את הקובץ המתאים ואתם מסודרים. 

לא אמ;לק

במה - Friday Night In San Francisco עשרות שנים שאני מקשיב לאבלום הזה והמון שנים לא הרגשתי ״בפנים״ כמו עם ה-500. מיקום הנגנים על הבמה פשוט מדהים, כל אחד מהנגנים נשמע בדיוק איפה שהוא אמור להיות בהיכל, הצליל עוטף הרבה מעבר לגבולות גזרת הרמקולים ועם זאת כל אחד מהם ממוקם בצורה כזו שקל מאוד למח לתרגם לויזואל בלי הרבה מאמץ. קטעים מאתגרים ומשחקי פאנינג (מעבר בין הצד הימני והשמאלי) לא היוו שום מכשול לסט הזה - הוא צלח את ״מבחן הבמה״ בכל מה שזרקתי עליו והציג תמונה מאוד הומוגנית ונעימה.

דינמיקה - גם בסגמנט הזה אין לי מילה רעה להגיד, הופתעתי, טרנזיינטים עוברים חלק ונראה שהמגברים שצוותו לאלמנטים עושים עבודה מצוינת בשליטה וריסון הדרייברים, תצוותו אותם לתיבה סגורה וקיבלתם רמקול דינמי, זריז ומדויק. בין אם זה תוף הבאס ב The Chain של Fleetwood Mac או זה של Comfortably Numb של Pink Floyd ההבדלים בין המכות יקפצו לכם לאוזן גם אם אתם לא מחפשים אותם וכך גם בשאר התדרים בין אם זו הגיטרה של פאקו דה לוסיה, אל דמיולה וג׳ון או הלזלי (רמקול רוטורי ששימש ליצירת אפקט טרמולו - מעין צליל שבא והולך בתדירות מסוימת) בפתיח של Fix You של להקת Coldplay - כל ניואנס מורגש. 

פירוט - שום דבר לא בורח מהם לטוב ולרע, הקלטות ישנות? כנראה שתגלו דברים שלא ידעתם שהמיקרופון אפילו תפס. הקשבה לאלבום המוכר של The Moody Blues - Days Of Future Passed היה חוויה אודיופילית לגמרי - מדובר באלבום מופת אם לא יצא לכם להכיר אותו עדיין, את הקטע The Night בטוח יצא לכם להכיר ובצדק (כנראה בשמו הנוסף Nights in white satin) אך דווקא פתיח האלבום הפרוגרסיבי והאורקסאראלי הוא זה שמושך אותי פנימה - הרמקול הציג טוויטר שיודע לשחזר תדרים גבוהים באופן טבעי מאוד ולא מעייף וזאת למרות שהפתיח מלא בהם. חשבתי שהטוויטר יזייף בקסילופון וישמע מעט עמום, טעיתי, חשבתי שהוא יפספס את כלי המיתר, טעיתי שוב, הטוויטר הפיצי והרך הזה עושה יופי של עבודה והזכיר לי את זה של ה-Concept 500 של חברת Q Acoustics לטובה, עבודה יפה.

מיד - מדויק, מלא, רך ועגול. מדובר במיד שקל לחיות איתו ומשתלב טוב בכל סגנון מוזיקלי שבחנתי עליו. הניטרליות שלו היא גם החיסרון שלו למי שמעדיף מיד קצת יותר חמים ושופרי אך ישנו מאסטרטיונינג שמדגיש בדיוק את האופי הזה ולדעתי הוא אחד הטובים שהחברה מציעה. למרות זאת, בהאזנה לרוק ומטאל האופי הנוח של המיד איפשר לי להגביר קצת את הווליום ולהנות מהחשמליות של Goliath של להקת Karnivool שפשוט קפצו החוצה מהרמקולים והופרדו לרמת מגבר גיטרה בחדר.

נמוכים - בוקארדט לגמרי עומדים במילה שלהם, אל מול הספנדור D7 שלי המציגים נתונים דומים לא הרגשתי שום ויתור או יתרון לרצפתיים, פייר, הופתעתי גם כאן. אם לספנדור יש יתרון הוא היכולת להתמודד עם תדרים נמוכים כשהווליום עולה אך בווליום סביר פלוס פלוס לא צריך יותר מזה. The Carpenters בביצוע עם הפילהרמונית המלכותית לשיר המוכר Yesterday Once More מציג תופים עצומים בגודלם וגיטרה באס הדוקה מבלי לעוות את האורקסטרה המלווה או מבלי לפגוע בשירה אפילו מעט, את אותן יכולות הרמקול הציג בקטעים נוספים כגון Giorgio by Moroder של Daft Punk. כדי להיזכר שמדובר ברמקולים מדפיים הייתי צריך לדחוף אותם אל הקצה עם קטע כמו Twenty Zero One של Jamiroquai המכיל המון מידע בטווח התדרים הנמוך עם תדרי סאב באס עמוקים שקשה לתאר, במידה אתם לא מכירים את הקטע זה הזמן, הוא יעזור לכם להכיר את המערכת שלכם טוב יותר. הקטע מתחיל עם מקצב תופים ולאחר כמספר תיבות מצטרף סינטיסייזר באס שמנגן על טווח תדרים נמוכים מטורף ומכיל המון מידע. הרמקולים צלחו אותו יופי אך כשהווליום עלה כך גם הקושי של הרמקול בלשמר את הדינמיקה הכללית ולא להגיע למצב של שבירת ממברנה ומיצוי טווח התזוזה של הסליל. המצב הוקצן כאשר מערכת הכיול הייתה במצב פעיל מה שדרש מהרמקולים - הדרייברים והמגברים כח נוסף. 

קולנוע - אז בחנתי אותם גם בקונסטילאציה של רמקולים קדמיים המחוברים ליציאת הקדם של הרסיבר קולנוע ביתי שלי. היות ומדובר ברמקולים עם במה רחבה ועוטפת ודינמיקה מצוינת כמעט מיותר לציין שהם עשו יופי של עבודה. מה שכן אציין זה שהאופי שלהם עובד מאוד טוב עם קולנוע ביתי כך שגם כזוג סטריאו הם יכולים לתת חוויה קולנועית לא רעה.

Buchardt A500

הערה: בחודש שלי איתם יצא לי לשמוע המון מוסיקה מהמון סגנונות שונים, גם בחדר קטן מטופל אקוסטית וגם בסלון ממוצע ולא מטופל. בעזרת מערכת הכיול הם הצליחו להעביר את אותו המסר בשני החדרים באופן אחיד ומוצלח. 

לסיכום

מדובר ברמקולים, או יותר נכון באנדל, משובח למחירו. אני חושב שמבחינה סונית צריך לא מעט זמן להגיע לתוצאה שהצמד הזה מספק על ידי הרכבת מערכת באופן פרטני. הקלות והנוחות שבה הרכיבים מותאמים ועובדים יחד לבין החדר היא קלף רציני ולמי שלא מחפש את ההרפתקה שבהחלפה והתאמת רכיבים לכדי סט התמורה תספק אותו שנים קדימה ללא הצורך התמידי להמשיך לחפש ובכל מקרה, המאסטרטיונינגס נותנים איזו שהיא חויה של ניסוי וטעייה לכל המעוניין וגם ישנה גם אופציה לחבר מקור ישירות לרמקולים. בחיבור המקור הקבוע שלי (Macbook Pro + RME DAC) באופן ישיר לרמקולים הרגשתי שיפור בדינמיקה ובתמונה הכללית אך הנוחות בשידור הישיר להאב ויכולת הכיול הרגישו לי כטרייד אוף משתלם. צלילם הטבעי ואופיים הניטרלי לא בהכרח יתאים לכולם, ישנם כאלו שפחות יאהבו את הניטרליות והחושפניות של ה-500 ויעדיפו סט עם אופי שונה וצביעה של הצליל אך לטעמי מדובר בחוזקה - סה״כ מדובר באחד הבאנדלים היותר מוצלחים שסכום כסף שכזה יכול לרכוש עם יחס מחיר/תמורה גבוהה, סאונד מעולה, ורסטיליות ושימושיות יוצאת מן הכלל.

יתרונות

● צליל משובח, מפורט ודינמי

● באסים יוצאים מן הכלל

● מערכת כיול חדר (דרך ה hub)

● נוחות שימוש

● אלחוטי

● מאסטרטיונינגס

חסרונות

● האב מרגיש מעט זול

● שליטה בכניסות מהשלט בלבד (נכון לרגע הכתבה, התווספה אופציה באפליקציית הבטא)

● מוצר בהתהוות שעדיין לא ממש את מלוא הפוטנציאל שלו (מבחינה תפעולית)

מחיר לרמקולים כולל ההאב: 19,900₪ רשמי וכרגע במבצע 17,900₪

יבואן: Beeps Israel


מעבר לתגובות בפורום