מגבר משולב Electrocompaniet eci-80d-integrated במבחן

אורי וינגרט
26-07-2021 11:32

אורי וינגרט קיבל את המגבר של חברת אלקטרוקומפנייט הנורבגית. אז איך הרושם?

חברת אלקטרוקומפנייט מייצרת כבר 40 שנה מוצרי היי אנד בעלי מראה ייחודי שקשה לפספס. מוצרי החברה כולם, כולל התכנון, המחקר והייצור נעשים בנורבגיה. 

החברה מייצרת את כל טווח המוצרים ממגברים, דיגיטל ועד רמקולים אלחוטיים.

בסלוננו נחת ה-Electrocompaniet eci-80d-integrated מליין ה-classic של החברה.

נראות

בתוך האריזה מצאנו מגבר משולב בצבע לבן בעל 5 כפתורים כסופים מקדימה: כפתור הדלקה, ומערך של 4 כפתורים ששולט בווליום ובבחירת הכניסות.

electrocompaniet eci-80d-integrated

בחלק הקדמי נמצא לוח פרספקט איכותי ועבה אשר מוסיף למראה חלק ומעוצב. כבר ברגע הראשון ברור שמדובר במוצר ברמת גימור מאוד גבוהה.

עם המגבר נקבל שלט וכבל קומקום פשוט ביותר. על השלט נרחיב בהמשך.

אז מה בעצם יש לנו במגבר הזה?

מדובר במגבר משולב בגודל סטנדרטי אשר מספק לנו כ-80 וואט ב-8 אוהם וכ-150 וואט ב-4 אוהם, בעל יציאה לזוג רמקולים אחד בלבד. המגבר בעל הגברה מסוג A/B ולא דיגיטלית כמו הרבה מגברים היום ברמת המחיר שלו.

אז מה שונה פה?

מדובר במגבר אשר נותן לנו מענה כמעט לכל מה שאנו צריכים ברמת החיבוריות כיום. 

המגבר מגיע עם שתי כניסות אנלוגיות, כניסת פונו איכותית, 3 כניסות אופטיות ושתי כניסות קואקסיאליות התומכות ב: PCM: 44.1kHz/16bit up to 192kHz/24bit

כמו כן נמצא חיבור BT אשר תומך BT5.0, A2DP, SBC, AAC, aptX-HD, מה שאומר שהיה ויש לכם מכשיר התומך ב-aptX-HD תוכלו לשדר איכות CD מלאה של 48Khz/24bit.

בנוסף קיימת אופציה להשתמש במגבר כתחנה לחיבור אוזניות BT וכך להקשיב לכניסות השונות דרך אוזניות ה-BT שלנו.

בחלק האחורי נמצא גם שני חיבורים לאוזניות, אחד של pl 3.5 ואחד של 6.35, כך שכל אוזניה שתחפצו לחבר תוכלו לעשות כך ללא מתאמים.

לבסוף נמצא גם אופציית PREAMP לחיבור למגבר הספק, אך היא איננה מיועדת ל-B-amp, אלא להפוך את המגבר לקדם מגבר איכותי בפני עצמו.

אם נסכם את נושא האופציות של המגבר, נמצא כי מדובר במגבר משולב אשר נותן לנו כמעט כל אופציית חיבור למוצרים של ימינו. אולי חסר לו usb-dac.

electrocompaniet eci-80d-integrated

לעומת רוב המגברים שאני מכיר ברמת המחיר הזו, המגבר אינו מגיע עם טורואיד ענק ויקר, אלא עם ספק כח ממותג שתוכנן במעבדות החברה, אשר כולל בתוכו LLC current resonant power supply ו-PFC אשר מביעים את ה-power factor לאזור ה-1 לפי טענת היצרן. המטרה בכך היא חשמל נקי יותר וספק יעיל יותר, עם פחות הפרעות וזרם מיוצב יותר. זו אחת הסיבות שהמגבר הזה שוקל ״רק״ 8 ק״ג.

בנוסף ארצה לדבר על התצוגה של המגבר. היא מציגה את הכניסה המחוברת, האם אנו במצב אוזניות, ואת ה-sampaling rate אותו ה-dac הפנימי מקבל. מאידך יש מחסור בפרטים טריוויאלים כמו איזה התקן BT מחובר למשל. כמו כן הגדרות ה-dim אינן נשמרות לאחר שאנו מעבירים את המגבר לסטנד ביי. בקיצור, יש מה לשפר פה.

אז איך הוא נשמע?

נתחיל עם קטע בדיקה מאלבומו הידוע של מייקל ג׳קסון, Thriller. אם תהיתם למה, נזכיר שעל עטיפת האלבום נמצאת הקדשה לאנשי החברה. מתברר שהמגברים שלהם שומשו על ידי מהנדס הסאונד של מייקל ג׳קסון בזמן הקלטות האלבום.

הרצועה Thriller מהאלבום מלווה בקטע באס מחזורי, קולות רקע של חיות, דלתות נסגרות ולופים רבים של הקול של מייקל ג׳קסון. 

אחד הדברים הברורים מאוד בהקשבה היא שכל שכבת המיד שמיוצרת במגבר הזה מאוזנת וההפרדה של הקולות השונים מדוייקת להפליא. אין מריחות, אין אוברלאפינג, הכל יושב במקום. 

ברקע מנגן לו ליין הבאס המחזורי בדיוק היכן שהוא צריך, לא מוגבר מדי ואיננו משתלט.  

הקטע הזה נותן לנו הצצה ראשונית למוזיקת פופ שנשארת מאוזנת. כיאה לאחד מהאלבומים שהוקלטו על ידי הטובים ביותר בתחומם.

את הקטע הנ״ל ניגנתי מטידאל ב-casting ל-chromecast audio אשר חובר אופטית למגבר.

electrocompaniet eci-80d-integrated

הקטע הבא שננגן יהיה דרך הסלולרי בעזרת aptx-HD. האלבום הוא Beck - Morning Phase בגרסת המאסטר והרצועה היא Say Goodbyeמכיוון שהמכשיר שלי תומך ב aptx-HD נוכל לקבל איכות גבוהה.

הקטע מאופיין בסאונד מלא באס נמוך גיטרה אקוסטית המלווה את השיר, בנג׳ו, ותיפוף. מכיוון ששמעתי את הקטע גם בתקליט וגם ב-CD, אני מכיר את היכולת של המערכת שלי בתחום הבאס ופה יש מחסור קל בבאס ובעצם האופי היותר קודר של השיר משתנה מעט.

כמו בקטע הקודם, קולו המיוחד של בק הנסן נשמע בבירור והגיטרה האקוסטית המלווה את השיר נשמעת נעימה ולא משתלטת. נגיעות הבנג׳ו בסופו של השיר נשמעות לא רע בכלל אבל חסר לי משהו.

בשביל להבין האם מדובר בחיבור ה-BT או במגבר עצמו, אני מקשיב לשיר מחדש אבל הפעם בסטרימינג דרך ה-chromecast המחובר אופטית.

מה שאני מגלה הוא מה שחשבתי, הדברים שחסרים לי הם עקב חיבוריות ה-BT ולא המגבר. 

אני תוהה בקול רם האם לא היה נכון לוותר על BT לטובת חיבור מבוסס WIFI. כנראה שהעולם עדיין מעדיף את הפשטות של חיבור ה-BT לעומת הצורך בהגדרות והתעסקות ב-WIFI.

הקטע השלישי שאני מנגן מגיע מהפטיפון שלי לשם שימוש בפונוסטייג׳ הפנימי של המגבר. האלבום הוא Chuck Mangione-An Evening of Magic, Live at the Hollywood Bowl והקטע בהופעה חיה של Feels So Good.

בשביל לתת לעצמי את הרפרנס הנכון חיברתי גם את הפונוסטייג׳ האישי שלי לכניסות האנולוגיות של המגבר ועשיתי השוואה ביניהם.

הקטע מתחיל עם מחיאות הכפיים שהלהקה עולה ואז הפלוגהורן הידוע של צ׳אק מתחיל לנגן. ברקע מלווה אותו גיטרה קלאסית ואז מצטרפת הלהקה.

ברמת ההגברה עצמה, מגבר הכח עושה עבודה מעולה ושחזור האודיו נעים, קצבי ובעיקר הפרדת הכלים והשקט ברורים מאוד.

הפונוסטייג׳ הפנימי פחות הרשים אותי. הוא מייצר אווירה פחות דינמית מהפונו האישי שלי, אבל כמו בכל דבר יש פה עניין של טעם ומחיר. הפירוט של הפונו הפנימי טוב מאוד ואין הרגשה של עומס, אבל, כן, לא מדובר בפונו חיצוני.

קצת על השלט המצורף

השלט המצורף הזכיר לי ברגע הראשון את של השיאומיבוקס והוא מרגיש מאוד זול ביד.

אמנם נאמר שהוא משרת את המטרה שלו בלא שום בעיה, אך ממוצר ברמה הזו אנו מצפים להשקעה גבוהה יותר בשלט קצת יותר מכובד וארגונומי.

electrocompaniet eci-80d-integrated

לסיכום

את המגבר בדקתי במשך כמה שבועות מחובר למערכת שלי בזמן שאני מקשיב למוזיקה, צופה בסרטים, ומשחקי כדורגל.

מדובר במוצר בעל יכולות גבוהות אשר נותן פתרון לעולם המגוון שלנו כיום.

אם נתחיל מהמראה. בשני סוגי הגימורים שלו, שחור ולבן, הגודל שלו, הוא מתאים לכל סלון וחדר, אם מדובר בלופט מעוצב, בית של משפחה, או סטנד אודיופילי.

ברמת החיבוריות, נמצא בו כמעט הכל ובעיקר בנושא של חיבורים דיגיטלים המקלים עלינו היום בחיבור קונסולות וטלוויזיות שרובן באות היום ללא יציאה אנלוגית ורק עם יציאות אופטיות לאודיו נפרד, ומאידך הוא מרשה לנו לעשות קומבינה ולהתחבר אליו כמרכז המדיה שלנו בעזרת אוזניות אלחוטיות לשעות השקטות יותר ביום.

הוא עוקף בקלות מגברים זולים יותר שאינם מגיעים עם שלל אופציות החיבוריות ומכריחים אותנו לרכוש מוצרים נוספים ולהגדיל את הסיבוכיות בניגון מוזיקה.

אני מרגיש שאני יכול להמליץ על המגבר המשולב Electrocompaniet eci-80d בלב שלם לכל חובב אודיו שרוצה לרכוש מגבר שיפתור לו התלבטויות של חיבוריות ומצד שני לא מוכן לוותר על איכות, כח ומראה מלוטש.

יבואן: AV-Topline

מחיר: 13,500 ש״ח.

אחריות: 3 שנים

 

ציוד הבדיקה:

רמקולים - Mordaunt Short Mezzo 6

פטיפון - Thorens TD 209

פונוסטייג׳ - Musical Fidelity LX2-LPS

דיגיטל - Tidal, chromecast audio, LG TV

כבילת רמקולים QED x-tube xt-40

כבילת אנלוג - AudioQuest  Evergreen

electrocompaniet

 

מעבר לתגובות בפורום