השקת ערוץ הגיימינג הישראלי – הוט 66

תמיר עיואן
20-07-2021 11:41

אתמול, ה- 19.7, הושק בבר הגיימינג LVLUP, ערוץ הגיימינג הישראלי. תמיר עיואן היה שם לדווח מהאירוע.

אל האירוע בו השתתפו שחקנים המחופשים לדמויות מעולם הגיימינג, שהצטלמו עם הקהל, הוזמנו עיתונאים וילדיהם הגיימרים.

על פי ההערכות, קיימים בישראל כארבעה מיליון גיימרים בפלטפורמות השונות (מובייל, pc וקונסולות משחק), ואלו נמצאים בערוצי מדיה כמו יו טיוב ו-Twitch. במאמץ להחזיר את הגיימרים למסך הקטן, חברו קבוצת צ'רלטון והמפיק יוני פארן למיזם משותף.

מתחם בר הגיימינג LVLUP

בצל הקורונה, האירוע שולב בחלל פתוח וסגור כאחד ונפרסו עמדות מחשבים וקונסולות משחק רבות להנאת הגיימרים.

מתחם בר הגיימינג LVLUP

את האירוע ניהלו מנהלי התוכן של הערוץ, אייל יוסף ושלומי בן עטר המוכרים מערוץ "המרתף", והמגיעים עם נסיון רב בעולם הגיימינג ותוכן ברמה טלויזיונית.

אייל יוסף ושלומי בן עטר

מדובר בערוץ שלם שכל שידוריו יוקדשו לעולמות הגיימינג. הערוץ ישדר מגוון רצועות שידור, שיכללו תכני מקור ורכש מהמבוקשים בעולם, e-sport live ותוכניות בהובלת הטאלנטים והיוטיוברים המובילים בישראל, ויהיה זמין בחינם עד להודעה חדשה.

בר אובלס זיגי ומעריצים

בר אובלס זיגי ומעריצים

הערוץ יעלה בחברת HOT באפיק 66 בשלט בקיץ הקרוב ובהמשך ביתר פלטפורמות השידור, עם רצועות שידור יומיות שיחלו בשעות הבוקר ויסתיימו בשעות הקטנות של הלילה. בין הטאלנטים הבולטים בערוץ: שחר טבוך, בן קיסר, ליאור בוכנר-נונסטופ גיימינג, אסיף בצלאל-דידקשן, שלומי בן עטר ואייל יוסף, גיל גולן, רון נשר, נועה בונה, שי בן בסת-מר שיבולת, איתי בנוז, רעות אריה, ארז גבאי, רועי פלדמן ועוד ועוד.

הטאלנטים של הערוץ

הטאלנטים של הערוץ

יוני פארן, הבעלים של פארן סטודיו ושותף בערוץ, ציין שלפני כ-8 חודשים היתה לו פגישה משנת חיים עם אלי עזור, איש עסקים והמו"ל של ג'רוזלם פוסט, מעריב, הבעלים של וואלה ובעל אחזקות נוספות. לדבריו, אלי דחף אותו להכנס לעולם הגיימינג. "יש כיום כארבעה מליון גיימרים בישראל, לכמליון וחצי בתי אב יש כיום קונסולת משחק בישראל, בכל הגילים ועם מגוון רחב של תחומי עניין. ערוץ הגיימינג קם כדי להיות הבית. אנחנו נשלב תכני מקור שמופקים אצלנו ע"י צוות תוכן מומחה בעולם הגיימינג, לצד כמה מהליגות הגדולות בעולם לספורט אלקטרוני ורכש של סדרות מבוקשות מחו"ל. יינתן דגש רב לנושא האינטרקטיביות ושיתוף הצופים בזמן אמת". 

יוני פארן

יוני פארן

משעות הבוקר, ישדר הערוץ, תכני מקור שמדברים לקהל הצעיר; בשעות הצהריים ישודרו תכנים לכל הגילים - חדשות, תרבות, מוזיקה, קולנוע, גאדג'טים או ספורט אלקטרוני. החל מהשעה 20:00, הערוץ יותאם לבני 16+ עם תכנים משוחררים והומוריסטים לגיימרים הבוגרים יותר. הערוץ הוא מרחב כייפי, מהנה אבל בטוח לחלוטין מבחינת השקט הנפשי של ההורים, אל מול ערוצי היוטיוב.

הרעיון למיזם נולד בעקבות זיהוי המצב בו גיימרים מובילים ערוצי יוטיוב עם מאות אלפי עוקבים ועשרות אלפי צופים בשידורים חיים שעות רבות במהלך היום, מחוץ לפלטפורמת הכבלים והלווין.

במטרה להשיבם, הוקם המיזם של ערוץ הגיימינג, לשם יצירת תוכן איכותי, מושקע ומבוקר עם ערך מוסף ברמת ההשקעה בהפקת המקור. מטרת הערוץ להעניק לחובבי הגיימינג, חוויה גדולה ומרגשת יותר מפלטפורמות כמו יוטיוב וכדומה. בנוסף, זיהו בערוץ את החשש של ההורים משידורי הלייב ביוטיוב שמתקיימים ללא פיקוח, ולעיתים בשפה לא ראויה. להבדיל, על התוכן וההפקה בערוץ הגיימינג של הוט אחראים מיטב אנשי התוכן המובילים בעולם הגיימינג בארץ ובעולם. 

תקופת הקורונה עשתה לתחום הגיימינג בעולם ובארץ רק טוב. למעשה מדובר בתעשיית הבידור היחידה שלא רק שלא נפגעה, אלא צמחה: המכירות בשוק הגיימינג העולמי צמחו בשנת 2020 ב-20% ל-179.7 מיליארד דולר, יותר מרווחי תעשיית הקולנוע והספורט יחדיו. על הרקע הזה יותר גורמים וגופי שידור בעולם מבינים את הפוטנציאל הטמון בעולם התוכן הזה, מזהים את פניית הקהל הצעיר לערוצי האונליין, ולכן נכנסים אליו.

השקת ערוץ הגיימינג הישראלי – הוט 66

מעבר לתגובות בפורום