מיקרופון JLAB Talk Pro במבחן

תמיר עיואן
14-07-2021 20:29

ה-Talk Pro הוא הדגם הבכיר מבין 3 דגמי המיקרופונים של JLAB. האם הוא עומד בהבטחה?

מי מאיתנו לא הקשיב פעם להסכת (Pod Cast)? גם אם מתנגנת לכם מוזיקה בחדר, בפקק במכונית, בריצה או בטיול עם הכלב – רבים מחברים את האוזניות ומאזינים להם. אנשים רבים מוצאים פודקאסטים כמקור למידע אין סופי. העלייה בפופולריות שלהם הביאה גם לפריחה במספר האנשים שמקליטים פודקאסטים ברחבי העולם.

במקביל, חלה גם עליה דרמטית במספר הוולוגרים (Vloggers) ברחבי העולם. וולוגים הם בעצם בלוגים המועברים בפורמט וידאו, כאשר הוולוגרים מדברים מול מצלמה ומיקרופון. על פי מידע שפורסם לאחרונה נמצא שכ- 44% מהגולשים באינטרנט, צופים בוולוגים כל חודש, וכי המקור הפופולרי ביותר לצפיה בוולוגים הוא יו-טיוב. 

ולבסוף, בשנה האחרונה אנו עדים ליותר ויותר שיחות ועידה והרצאות בתשלום המועברות באמצעות תוכנות כמו זום או Microsoft Teams. מכיוון שלעיתים קרובות הקהל צופה במצגת ולא במרצה, אם יש דבר שחשוב לכולם באירוע כזה, הוא שישמעו את המרצה באופן מיטבי. 

על מנת שהדובר יישמע באופן מוצלח, חשוב לוודא שהקלטת הקול שלו תבוצע באמצעות מיקרופון איכותי. אמרנו מיקרופון? קבלו את מיקרופון ה-USB של JLAB.

JLAB Audio

מדובר ביצרן ציוד היקפי שנוסד בשנת 2005 בארה"ב, הכולל מגוון רחב של אוזניות לכל מטרה. TWS, גיימינג, ילדים, צ'ט, On-Ear, Over Ear, ואפילו כאלה הכוללים ביטול רעשים אקטיבי (ANC). בגזרת המיקרופונים, ההיצע כולל 3 סוגים של מיקרופונים, שנבדלים באיכות הדגימה וברגישות ההקלטה. המנכ"ל של JLAB מצוטט באתר החברה כאומר ש"החברה משוכנעת שהלקוח יהיה מרוצה, במידה וינסה מוצריה". 

האתר של היצרן יושב על פלטפורמת ענקית המכירות Shopify, ומשכך משלב בין אתר אינפורמטיבי לרכישת אונליין מהירה. 

האם JLAB עומדת בהבטחה? הישארו עימנו..

Talk Pro USB Mic

ה- Talk Pro, מהווה את הדגם הבכיר בין 3 דגמי המיקרופונים של JLAB: Talk Go, Talk, Talk Pro, שנבדלים ביניהם באיכות הדגימה, מספר הקונדנסורים, ומספר מצבי ההקלטה. 

ספציפיקציות

לדגם הבכיר Talk Pro יש 4 מצבי הקלטה:

- Cardioid: קליטה מכיוון אחד

- Omnidirectional: קליטה מ-360 מעלות

 - Stereo: קליטה משני ערוצים שונים

- Bidirectional: בשיח בין שני אנשים שיושבים האחד מול השני

JLAB Talk Pro- איכות הדגימה שלו 24kHz 192Bit.

- 3 קונדנסורים

- ניתן לשלוט על עוצמת הווליום, ה- Gain, כלומר רגישות המיקרופון וכן לחצן השתקה

- כבל ה- USB הארוג שמתקבל עימו ארוך במיוחד: כ- 2 מטרים

- משקל עם החצובה כ- 400 גרם

- גובהו עם החצובה כ- 23 ס"מ, על 7 ס"מ רוחב. מכובד מאד ודורש מקום ייעודי על השולחן.

- תואם חלונות 7,8,10 ומאק 10.10 ומעלה

 

מה בקופסא?

- מיקרופון

- חצובה

- כבל USB type C To type A

- הוראות התקנה מודפסות בעברית ובאנגלית

JLAB Talk Proתכולת האריזה

עיצוב

מבחינת עיצוב, המיקרופון מתאים מאד לצילומי וולוגים. יש לו נוכחות, מראה של ציוד אודיו מיקצועי וצבע שלא ניתן להתעלם ממנו. החצובה יציבה, והכפתורים איכותיים. הוא עשוי שילוב של פלסטיק ומתכת. בתחתיתו נמצא החיבור למחשב ושרשור out לאוזניות. מצאתי זאת מאד נוח לפוד קאסט וולוגים, בהם השדרן נדרש גם לאוזניות. הארה לשיפור: מיקום החיבורים בתחתית המיקרופון קרובים מידי לקצה החצובה על כדי שיפשוף בה, ולכן מקשים על כיוון המיקרופון מדי פעם.

רוצים לבלוט בוידאו? בתחתית המיקרופון כפתור שמדליק תאורת לד טבעתית.

JLAB_Talk_Pro

התקנה

האמת? הופתעתי. מתי לאחרונה נכנסתם לאתר יצרן גלובלי והורדתם מדריך למשתמש בעברית? אז JLAB מאפשרים זאת. ההתקנה סופר פשוטה: חברו המיקרופון לכניסת USB, אם אין לכם מיקרופון קיים, כאן נגמרת ההתקנה. במידה וכבר יש מיקרופון קיים, לדוגמא במצלמה, או באוזניות, תידרשו להחליף את ההתקן שבשימוש.

ציפיתם לתוכנה תומכת? אין, ולדעתי גם לא נדרש. הכל מבוצע באמצעות הלחצנים הפיזיים על המיקרופון, או במסך השמע במערכת ההפעלה.

JLAB Talk Proמדריך למשתמש אונליין בעברית

כיוונון

הכיוונונים פשוטים ביותר. מכיוון שההקלטות שביצעתי היו של אדם אחד בלבד, הגדרתי הקלטה בפורמט Cardioid: רגישות מלאה לצד הקידמי של המיקרופון, ורגישות מינימלית לצידו האחורי. 

JLAB Talk Pro

שליטה פשוטה

ביצועים

כל 4 מצבי ההקלטה הניבו איכות הקלטה מעולה. לא ניתן להשוות זאת בכלל לאיכות השמע כתוצאה מהקלטה מהמיקרופון המובנה של מחשב נייד ממוצע, או של מיקרופון באוזניות גיימרים. המדובר באיכות אחרת לחלוטין. מבחינת כיוונון Gain, מצאתי שבעוצמה של 50% מתקבלת איכות מקסימלית, ללא דיסטורשיין ומינימום רעשי רקע.

בנסיון להקליט שיר דרך המיקרופון, התוצאה הבהירה שהוא לא מיועד למטרה זו, אלא בעיקר להקלטת קול אדם.

כפתור ההשתקה המובנה, נוח באופן יוצא מהכלל כאשר מבצעים שידורי לייב ביו-טיוב, בשל ההפתעות הלא מתוכננות במהלך שידור. מבחינתי אפשר לקרוא לו "כפתור מניעת פדיחה". אם ארצה להתעטש, או ליצר קולות אחרים, הדבר האחרון שארצה הוא לחפש את כפתור ההשתקה בתוכנה.

מתחרים

מתלבטים? המתחרה הבולט, Yeti Pro, בעל תכונות דומות מאד ועולה כמעט כפול. לכן לא פלא שה-Talk Pro נמכר בארה"ב, בנוסף לאתר היצרן, גם באמזון וברשתות דיסקאונט כמו Walmart. 

JLAB Talk Pro

השוואה בין Talk Pro למתחרה העיקרי

סיכום

עולם המיקרופונים למחשב הוא תחום מתפתח וצפוי שיגדל עם השנים. מבדיקתי מצאתי שהשילוב של ביצועים טובים עם מראה מעוצב ומחיר משתלם, הופכים את ה- Talk Pro לרב מכר. העובדה שהתקנתו לא דורשת ידע מיוחד, או רכישת ציוד משלים, כמו חצובה שכבר מגיעה עימו, מנגישה אותו גם לקהל פחות טכנולוגי. לכן, במידה וחשוב לכם לשפר את האופן בו אתם נשמעים בעיני אחרים, כדאי שתקחו בחשבון את ה- Talk Pro. 

מחיר: 799 ₪

יבואן: ביקונקט

 

מעבר לתגובות בפורום