מחשב נייד DELL XPS 9700 במבחן

תמיר עיואן
13-07-2021 15:55

ה- XPS 9700 משלב בין מסך גדול לעיצוב דקיק וקל הרבה יותר מחלק מהמתחרים, בעוד הוא בנוי גם למשימות מורכבות. האם המדובר בבשורה אמיתית?

מחשבים ניידים מזמן אינם מיועדים רק לעבודה. יש מי שמתיחס אליהם כמוצר אופנה שחשוב שיענה על דרישות סטייל. אחרים שידם משגת, ירכשו מחשב מעוצב, דקיק וייחודי שמשדר יוקרה, ושכאשר ישלפו מהתיק, ימשכו את תשומת הלב של כל מי שסביבם. 

קבלו את המחשב הנייד DELL XPS 9700, עם מסך ה- 17 אינטש. זהו המחשב החדש והגדול ביותר בסדרת ה- XPS של דל, הכוללת גם את ה- XPS 13 עם מסך ה- 13 אינטש ו-XPS 15 עם מסך ה- 15 אינטש.

DELL

את דל כבר אין צורך להציג, אולם בקצרה נציין שהמדובר בחברה גלובלית מובילה בעולם המחשבים הממותגים, שבסיסה בארה"ב ועברה מספר גילגולים. בשמה הראשון היתה PC's Limited, בהמשך Dell Computer corporation וכיום פשוט Dell Inc. מידע נוסף תוכלו לקרוא עליה בהרחבה בסקירה שכתבתי כאן על המחשב הנייד G17.

מפרט

כרגיל, ניתן להרכיב לדגם זה מגוון רחב של מפרטים. מכיוון ששדרוג מחשב נייד אינו פשוט כמו מחשב שולחני, ובמרכיבים מסויימים אף בלתי אפשרי (כדוגמת מסך), שווה להשקיע מחשבה טרם רכישתו, על מנת להפיק ממנו המיטב בהמשך. קומבינציות המפרטים האפשריות מפורטות בהרחבה בסוף כתבה זו.

xps

עיצוב ואיכות בניה

במילה אחת? וואו. גוף המחשב עשוי אלומיניום ונראה שקצותיו נחתכו בחיתוך יהלום. צורתו הדקיקה עם הקוים הנקיים מותירים רושם של מוצר יוקרתי.  עובי הקלפה העליונה 8.6 מ"מ, והתחתונה 13 מ"מ, כלומר עובי המחשב כולו כ- 2.2 ס"מ. האלומיניום מקנה למוצר מבנה קשיח ביותר, למרות מראהו השדוף בהשוואה לסדרת ה- G. תוסיפו לזה מסך כמעט ללא מסגרת, ובניה שכוללת גם זכוכית וסיבי פחמן, וקיבלתם מוצר ייחודי.

לא לשווא השקיעה דל כה רבות בעיצוב. המתחרה האולטימטיבי, המק בוק פרו 16, בעל עיצוב ומשקל דומים מאוד של 2.5 ק"ג. אמנם בעלי מק בוק לא יחליפו מהר את הממשק למחשב עם Windows 10, אולם מכיוון ששני הדגמים פונים לקהל דומה, שמוכן להשקיע כסף על עיצוב, חשוב שהעיצוב יהיה הולם. והוא כזה. אפילו הלוגו XPS חרוט על המוצר, ולא כתוב במדבקה.

הדגם חרוט על המחשבהדגם חרוט על המחשב

מסך

מתלבטים איזה מסך לקחת? 4K או FHD? חשוב שתדעו שהמסך ביחס 16:10, כלומר כולל יותר פיקסלים לתמונה ביחס למסך ביחס 16:9, ובגרסת ה- 4K הוא כולל גם מסך מגע. 

בנוסף, מכיוון שבעידן הקורונה, רבים מאיתנו עובדים על המחשב גם בחוץ, דל השקיעה במסך עם תאורה חזקה של 500 ניט, שמאפשרת עבודה נוחה גם לאור השמש. תרצו לצפות בסרט או בסדרה אהובים? המסך תומך ב- 94% ממניפת הצבעים של תקן DCI-P3, בנוסף על תמיכה ב- HDR ודולבי ויז'ן.

מסך ענק עם מסגרת דקיקה

מסך ענק עם מסגרת דקיקה

מקלדת ועכבר

מבחינת איכות, מצאתי את המקלדת והעכבר דומים מאד לאלו שבגרסת ה- G15 שסקרתי כאן לאחרונה. מכיוון שה- XPS 9700 כולל מסך 17 אינטש, מימדי המחשב מאפשרים הצבת מקלדת מרווחת ביותר ומוארת. פרט למקשי ה- Page Up  Page Down, כל המקשים בגודל מלא. 

משטח העכבר ענק. גדול יותר ממה שניתן לתאר. יש מי שעלולים לחוש שגדול מידי. השימוש בו דורש תירגול למי שרגיל לעבודה עם מחשבים ניידים של חברות אחרות, מכיוון שבמחשב זה לחצני העכבר מובנים במשטח. לדוגמא, הלחצן הימני בעכבר נמצא בצד הימני התחתון של המשטח.

מקלדת מרווחת ומשטח עכבר ענק

מקלדת מרווחת ומשטח עכבר ענק

תאורה

למחשב תאורה קידמית, להארת המשטח בין המחשב לבין המשתמש, על מנת לאפשר קריאה נוחה של מידע כגון דפי עבודה, במקביל לעבודה במחשב. בנוסף, המקלדת מוארת בתאורה נעימה לעיין. התאורה הקידמית וזו של המקלדת נדלקות אוטומטית בהתאם לרמת התאורה בסביבה. כמי שעובד על המחשב הנייד גם בלילה, אני מעריך זאת מאד.

תאורה קדמית למשטח העבודה

תאורה קדמית למשטח העבודה

חיבורים וכפתור הפעלה

גיזרת החיבורים הפתיעה אותי. ה- XPS כולל 4 חיבורי USB Type C שניתנים לשימוש גם כחיבור למטען (Thunderbolt), וחיבור לכרטיס SD-Card. 

חיבורי USB Type C המשמשים גם לטעינה

חיבורי USB Type C המשמשים גם לטעינה

לעומת זאת, אין בו יציאות HDMI, חיבור LAN או חיבורי USB בגודל רגיל – לשם כך תידרשו להשתמש במתאם שמסופק עם המחשב. המתאם שהתקבל עם המחשב כולל חיבור USB type A אחד בלבד.

מתאם חיצוני עם חיבור HDMI ו-USB type A

מתאם חיצוני עם חיבור HDMI ו-USB type A

עוד הפתיע שחלקו האחורי של המחשב נקי לחלוטין מחיבורים. כנראה כחלק מהקו הנקי.

xps

כפתור ההפעלה מתפקד גם כקורא טביעת אצבע, תכונה נוחה מאד לשם ביצוע login למערכת ההפעלה.

מטען

פה אני ממש מרוצה. אין לכם מושג כמה פעמים חיברתי המטען למחשב, והוא התנתק מהקיר, או מהחיבור של הכבל עם השנאי. דל מצאו לכך פיתרון קלאסי בדמות נורת לד זעירה שמאירה בקצה החיבור של כבל הטעינה למחשב. כך תמיד תדעו שהכבל לא התנתק לכם מהחשמל.

קישוריות

המחשב כולל בלוטות' 5.1 ו- Wifi 6 (802.11ax). השליטה מבוצעת מאפליקציה ייעודית נוחה לשימוש.

אחריות

דל מספקת אחריות מקיפה של שנה אחת על המחשב, עם אפשרות להרחבה. במאמר מוסגר אציין שבניגוד למחשב שולחני, בו ניתן להחליף בקלות כל חלק שמתקלקל, במחשב נייד נדרש שירות של טכנאי לשם כך. כמי שעובד מזה שנים רבות על מחשב נייד, אשתף שכתלות בתדירות העבודה על המחשב, ואופיה, חלקים כגון המקלדת, העכבר, והסוללה נוטים להישחק עם הזמן, ולכן נדרשים בהחלפה. על כן לאחריות מורחבת למחשב נייד יש ערך מוסף גבוה במיוחד.

ביצועים

השילוב של מעבד חזק, זיכרון בנפח גבוה וכרטיס מסך עם יכולות עיבוד גבוהים לוידאו, באריזה יוקרתית - מנצח. הקרנת סרט ברזולוציה גבוהה והתקנת אפליקציה במקביל למשחק אונליין עברה חלק. גם לאחר הוספת צ'ט קולי לכל אלו, הביצועים היו מספקים. נתתי לילדי להתנסות בו בשיחות ועידה, משחקי רשת, יו טיוב והתקנת אפליקציות, תוך שימוש בתקשורת wifi לשעות רבות. התוצאה: באופן כללי התקבלה שביעות רצון גבוהה והתפעלות לאיכות המוצר. עם זאת, כרטיס המסך המובנה של אינטל גרם למשחק RUBLOX לפעול באופן לא חלק במידה והופעל מוד איכות מקסימלית. לכן במידה ותרצו עיבוד וידאו חזק יותר, שווה לבחור באפשרות כרטיס המסך הנפרד.

רמקול, מיקרופון ומצלמה

הרמקולים ממוקמים משני צידי המקלדת, והמיפתח שלהם גדול. יש שעשוים לטעון שאפילו גדול מידי. מתחת לגרילים תמצאו שני טויטרים ושני וופרים, עם הגברה בעוצמה כוללת של 8 וואט.

המצלמה במחשב משולבת בחלקו העליון. היא כ"כ זעירה, שאתם עלולים לשכוח שהיא שם. בשל כך חשוב לי לציין שאין לה כיסוי פיזי שמונע צילום לא מכוון. איכות הצילום בוידאו היא 720p ב- 30fps, ובסטילס 0.92 מגה פיקסל. 

המיקרופון מסוג Digital-array, כלומר קולט בעיקר את הקולות שמגיעים ממול המסך, אולם מסנן את אלו שמגיעים מצידיו. אני מוצא זאת נוח מאד בשיחות ועידה, בהן המיקרופון מסנן הרעשים מעובדים היושבים לצידי.

סוללה וטעינה

הסוללה שמגיעה עם המחשב היא מסוג ליתיום 3 תאים (56 WHr). ניתן לחליפין לרכוש סוללה 6 תאים (97 WHr), שתוסיף למחשב כ- 110 גרם למשקלו.

מפרט

לבחירה מבין האפשרויות הבאות – בצהוב המפרט שהתקבל לסקירה

מעבד:

- 10th Generation Intel Core i5-10300H

- 10th Generation Core i7 10750H (12MB cache)

- 10th Generation Core i7 10875H (16MB cache)

- 10th Generation Intel Core i9-10885H

מערכת הפעלה:

- Windows 10 Home

- Windows 10 Pro

זיכרון DDR4-2933 MHz:

- 2x4G

- 2x8G

- 2x16G

- 2x32G

דיסק קשיח M.2 PCIe NVMe Solid State Drive

- 256 GB

- 512 GB

- 1 TB

- 2 TB

כרטיס מסך 

- מובנה בלוח Intel® UHD Graphics 630

- NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti 4GB GDDR6

- NVIDIA GeForce RTX 2060 6GB GDDR6 with Max-Q

מסך 17 אינטש מסוג infinity edge 500 Nit 

- 1920x1200 non touch Anti-Glare

- 3840x2400 touch Anti-Reflective

צבע

- שחור

- כסוף

לסיכום

בעידן בו אנשים עובדים יותר מהבית, הדרישה למחשבים ניידים גוברת מאי פעם. רק באפריל האחרון דווח על מכירות שיא הזמנים ממחשבים ניידים.  בכירים שהתרגלו לעבוד עד כה רק מהמשרד, החלו בשנה האחרונה לעבוד בעיקר מהבית. מכיוון ששליפת מחשב נייד יוקרתי מהווה סוג של סמל סטטוס ומעמד, קיים בהחלט מקום גם למוצרים אלו על המדף. 

מכירות שיא של מחשבים מאז שנת 2015 – כ- 70 מיליון יח' ברבעון

מכירות שיא של מחשבים מאז שנת 2015 – כ- 70 מיליון יח' ברבעון

התחרות על ליבם של הלקוחות בין שני הענקים, דל ואפל, עולה עוד שלב, בבואם להציע מחשבים ניידים מעוצבים. תת השוק הזה, שנשלט מאד על ידי אפל, מהווה פוטנציאל ללקיחת ניתחי שוק מהמקבוק פרו. דל עושה צעד נוסף בתחרות על לב הלקוח, בהשקת הדגם המעוצב XPS 9700 עם המראה הדקיק והיוקרתי. 

לטעמי, השילוב של יצרן בעל מוניטין, שירות עד בית הלקוח, איכות ויוקרה ומפרט לפי בחירה, עושים את העבודה. 

לכן, במידה ורכישה של מחשב נייד על הפרק, כדאי שתבדקו גם את סדרת ה- XPS. לדעתי, היא עשויה להפתיע אתכם לטובה.

אהבתי:

• המסך הענק

• העיצוב הנקי והיוקרתי

• המצלמה והמיקרופון האיכותיים

לשיפור: 

• תוספת חיבורי LAN, USB-A

יבואן: DELL

מחיר: 8,949 ש"ח

מעבר לתגובות בפורום