אמזון מאמצת גישה מרעננת – תרתי משמע!

תמיר עיואן
05-06-2021 10:55

"כאן באמזון תהפוך לספורטאי בעבודה" - נחשפה החוברת שחילקה אמזון לעובדיה

רבות דובר על תנאי העבודה של העובדים באמזון. דיווחים על עובדים שמשתינים לבקבוקים כדי לעמוד ביעדים שהוצבו להם, נדחו בתחילה על ידי ענקית הסחר, אולם בהמשך היא הודתה בכך.

עתה מתברר שבחוברת שאמזון מחלקת לעובדיה ושהודלפה, החברה מכנה את עובדי המחסנים כ"ספורטאים תעשייתיים" ומפרטת כיצד תוכנית "העבודה הנכונה" שלה תסייע לעובדים "להכין את גופם להליכה" של כ- 20 קילומטרים ביום, או להרמת משקל כולל של כ-  4.5 טון, סה"כ בכל משמרת.

מתוך חוברת שאמזון חילקה לעובדיה

"כאן באמזון תהפוך לספורטאי בעבודה. בדיוק כמו ספורטאי שמתאמן לאירוע, ספורטאים בעבודה צריכים להכין את גופם כדי שיוכלו להיות במיטבם בעבודה", נכתב בחוברת."אנו רוצים לוודא שתרגישו במיטבכם בזמן שאתם עושים כמיטב יכולתכם!"

עוד מסתבר, שהעלונים הופקו בשנת 2020, והופצו במחסני אמזון ברחבי ארצות הברית.

החוברת כוללת שישה חלקים שיעזרו לעובדים להכין עצמם לעבודה במחסן: תזונה, שתיה, שינה, הנעלה, ארגונומיה ומומחים למניעת פציעות בעבודה. 

לסיום, יש קטע שכותרתו "איך אני יכול להרגיש טוב יותר?" המציע טיפים מועילים כגון מתיחות ועיסוי. החוברת נועדה לשפר את תדמיתה של אמזון כמעסיקה אכזרית, ובמקביל להפיק המיטב מהעובדים, שעשויים לעבוד בתפקיד תובעני פיזית.

בכל הנוגע לתזונה, החוברת מעודדת הספורטאים בעבודה לאכול טוב מכיוון שהם עשוים לשרוף כ-400 קלוריות בכל שעת עבודה. לטענתם "עייפות מהווה גורם עיקרי בפציעות לעיתים קרובות".

מתוך חוברת שאמזון חילקה לעובדיה

הטיפים מתעלמים מהפיתרון הפשוט: הפחתת קצב העבודה. הסטוריית הפציעות בה מלמדת שאמזון מהווה מקום עבודה מסוכן במיוחד כיוון שהיא סוחטת כל עובד לפריון מקסימלי, תוך סיכון גדול לפציעה.

במענה לשאלת עיתונאים, ענתה אמזון שהחוברת נוצרה בטעות וכי היא הוסרה מיד. זאת למרות שהיא אותרה במחסן אמזון רק לפני מספר שבועות...

במקביל פורסם שאמזון תפסיק לבדוק אם עובדים שלה משתמשים במריחואנה, ולכן לא תאכוף יותר בדיקות סמים עבור עובדים שאינם עוסקים בנהיגה בעבודה. מדובר במדיניות חדשה מכיוון שבעבר אמזון השתמשה בתוצאות בדיקה חיוביות כסיבה לפסילת מועמדים במהלך גיוסם. אמזון הוסיפה שמדובר בשינוי לשם מטרה להוות "המעסיק הטוב ביותר בעולם". תרצו להגיש מועמדות?


מעבר לתגובות בפורום