סיבוב ראשון ולא אחרון אצל גיא רגואן שעושה את צעדיו הראשונים בתחום ייבוא האודיו

תומר צין
26-05-2021 13:26

גיא רג'ואן הכניס את תומר צין לביתו להאזנה קלילה של ציוד האודיו אותו הוא מייבא. הם האזינו לדגם הפתיחה של רמקולים Kaiser דגם Furioso Mini ומגבר משולב של חברת PILIUM AUDIO דגם LEONIDAS, אז איך הם נשמעים, מיד תבינו.

פתיחה

השבוע ביקרתי את גיא רג'ואן בביתו בהרצליה, שם גם נמצא אולם התצוגה-האזנה-והעסק לסטריאו, שהוקם רשמית בשנה שעברה, בעיקר בגלל וירוס הקורונה. בעודו מכין קפה הפוך, דיברנו על התנודות בשוק הישראלי ועל יבואנים אחדים שהחליפו לאחרונה כמה מותגי רמקולים ואלקטרוניקה. גיא מספר בגאווה על המותגים שהוא מייבא ועל הפילוסופיה שמאחורי בחירתם, הוא מייצג בישראל חברות יקרות שרוב היבואנים לא מעיזים לייצג ושנשמעים מעולה - הקרם דה לה קרם.

כאמור, הזכרתי לו נשכחות כיצד לפני למעלה מ-20 שנה רכש ממני מגבר הספק של KRELL FPB 400cx, שהיה מצוין לאותה תקופה. מאז אנחנו בקשר חברי ומדי שנה אנחנו מבלים בגרמניה ומחוצה לה בתערוכות הי-אנד במינכן.

בעבר, כתבתי על אחת המערכת שלו שנשמעה מעולה ועברה לאחר כבוד לאודיופיל אחר.

כאמור, מאז ערוצים קטנים של מים זרמו בירדן והרבה דברים השתנו במשך הזמן שחלף, היום גיא מזמין גם אתכם להאזנה לכל מה שתרצו ללא שום מחויבות. 

לגיא ניסיון של למעלה מ-17 שנה בתחום ההיי-אנד כאודיופיל, כאשר החליף לכובע של יבואן. הוא אומר: "אהבתי לצליל החלה עוד מעיסוקי בתחום ההגברה המקצועית, כשעד היום בבעלותי, חברה המתמחה בהגברה ותאורה להופעות חיות למיטב האמנים בארץ. לפני מעל לשנה הפעילות העסקית ירדה כמעט לאפס כתוצאה מהקורונה, הייתי צריך להמציא את עצמי מחדש".

חדר ההאזנה של גיא רג'ואןתחילת הייבוא 

שאלתי את גיא מספר שאלות על הציוד החדש, הנמצא בארץ וכזה שיגיע לארץ בשבועות הקרובים והוא השיב: "בקרוב מאוד אתחיל בייבוא של נציגות חדשה של רמקולים גרמניים ZELLATON AUDIO והדגם הוא PLURAL EVO, שיעלו 50,000 אירו לזוג בחו"ל". אני חושב לעצמי שזה לא מעט כסף, אבל יהיה מאוד מעניין להאזין להם.

בנוסף לנאמר, הוא התחיל לייבא בשנה שעברה 3 נגנים דיגיטליים / סרברים מבית ReQuest Audio השוויצרית, המיועדים לניגון ספריית אלבומים אישית, הממוקמת במכשיר עצמו על בסיס אחסון בטכנולוגיה SSD במגוון נפחים. בארץ נמצאים דגם הפתיחה ודגם העלית.

guy_raguan

כמו כן, הוא ייבא לפני כחודש את חברת הרמקולים הגרמנית Kaiser GmbH שנוסדה בשנת 1948. המנכ"ל הנס קייזר, התחיל במתן ייעוץ אקוסטי לאולפני הקלטה, חדרי ישיבות, אולמות הרצאות ובתי קולנוע ביתיים משוכללים. זהו עסק משפחתי, הממוקם בנוף אלפיני יפהפה ליד אונטריגסבאך, שהנוף מסביב עותק נשימה. כאמור, שריינר וובר, המנהל הטכני הבכיר ומומחה לאקוסטיקה, שמוחו עומד מאחורי רוב המוצרים של החברה.

Kaiser GmbH

לחברת Kaiser Acoustics חמישה דגמים, 2 מדפיים וסטנדים ו-3 ריצפתים. גיא מייבא לישראל דגם רצפתי ה-Classic שעולה 65,000 אירו לזוג ללא כל השיפורים מהחברה. דגם שני המיובא שהוא גם הפתיחה, הם רמקולים מדפיים Kawero Furioso Mini, להם נאזין בצורה לא מעמיקה ושטחית, שעולים 16,000 אירו לזוג עם סטנדים מהחברה וחזית מקרבון.  

אני חייב לציין, שכשראיתי את הרמקולים לראשונה הנחתי בטעות בתרחיש הגרוע ביותר: שהם תוכננו בעזרת מעט מדע והרבה בישול ביתי, הדבר לא הוגדר כמו אף אחד מהרמקולים שנשמעו לי טוב לאורך השנים. אבל, כשנכנסתי עם גיא לפרטי העיצוב של Furioso Mini, הבנתי עד כמה הוא באמת מהונדס.

ה-Kaiser Acoustics דגם Kawero Furioso Mini הם רמקולי סטריאו קטנים הבנויים מהנדסה מתוחכמת, חומרים משוכללים ותהליכי ייצור היי-טק, כדי למזער את הרטט הפנימי ולהציע קוהרנטיות טונאלית. התיבה עשויה מעץ ליבנה עם חפיסות MDF ולכה בצבעים סטנדרטיים. הפלטה הקדמית עשויה מ- Tankwood היקרה פי 20 מעץ רגיל, המציעה קשיחות של אלומיניום ומתגאה גם במאפייני הדעיכה הטובים בעולם. תיבת הרמקולים בנויה במבנה ייחודי עם דפנות שאינן מקבילות למניעת רזוננסים וגלים עומדים.

Kaiser Acoustics

בכל קייזר 4 אלמנטים, 2 בפיזור ישיר ו-2 בצד לתדרים נמוכים יותר ופיזור רב כיווני. הרמקולים הינם בתצורת 2 יציאות, "7.5 בשני הצדדים של התיבה, המיוצרות על ידי סקאן ספיק מאלומיניום והפועלות כרדיאטור פסיבי. מיד-וופר "7.5SB Acoustic Satori חרוט כפפירוס וטוויטר סקאן ספיק 34 מ"מ בעל כיפה רכה ואליפסית, בעלת עיוותים נמוכים במיוחד. חיווט פנימי וסטנדרטי מגיע מחברת Chord, חלקי קרוסאובר הם בעיקר ממונדורף עם כמה Jantzen, בגרסת הפרמיום קיימת אפשרות לרכיבים של Duelund. המפרט הטכני כולל רגישות 89 די. בי, עכבת 4 אום מינימאלית ותגובת תדרים 34 הרץ עד 30 קילוהרץ. מידות ומשקל: גובה 116 ס"מ, רוחב 30 ס"מ ועומק 48 ס"מ, משקל 40.2 ק"ג כל אחד. צבעים: בחירה חזית הרמקול ובצדדים. 

חברת PILIUM AUDIO הינה בבעלות יוונית, קיימים בארץ מגבר משולב וגם הספק שנחתו לפי כמה ימים, ה-KRELL של לפני 20 שנים נראה ומרגיש צעצוע לידו. המגבר היותר מעניין לטעמי ,LEONIDAS הוא מגבר משולב טרנזיסטורי הבנוי ללא פשרות ומבוסס על מיטב הטכנולוגיה של החברה. הוא כולל שתי הזנות חשמל נפרדות ושומר על הפרדה מלאה בין המעגלים המטפלים בסיגנל האודיו. זאת ועוד, עושה שימוש ב-7 ספקי כוח נפרדים (מה יש לא מספיק 1?), שני ספקי כוח בהספק 1.2KVA כל אחד, עבור דרגת ההגברה ושני ספקי כוח נוספים עבור דרגת הקדם מגבר. מערך קבלים של מגבר ההספק והקדם הוא אדיר ומספק 800 וואט ל-2 ערוצים ב-2 אום / 400 וואט ל-2 ערוצים ב-4 אום / 200 וואט ל-2 ערוצים ב-8 אום. המפלץ שוקל 100 ק"ג וצריכים שלושה אנשים בריאים להזיז אותו. המחיר לצרכן כמו בחו"ל, עומד על 34,000 אירו. 

גודל חדר האזנה של גיא 

גודלו של המרתף המשמש כחדר האזנה והמשמש גם לאירוח בו ממוקמת מערכת האודיו הוא 25 מטרים רבועים. האורך 5.5 מטר, הרוחב 3.6 מטר ועוד נישה של 1.5 מטר כפול 2.5 מטר. הגובה 2.42 מטר והרמקולים ממוקמים על הקיר הארוך יותר. המרחק של הרמקולים למאזין הוא כ-2.6 מטר, המרחק מהקיר האחורי 1 מטר ומהקירות הצדדיים 50 ס"מ. החדר טופל אקוסטית במהלך השנים האחרונות על ידי אלכס קורנבסקי, שמגיע עם ציוד מדידה, סבלני והתמחור הגון. החדר של גיא מבודד טוב בפלטות אקוסטיות בקיר ובתקרה. הזנת חשמל מהלוח ישירות למרתף עם מפצל חשמל של חברת echole, אותו הוא מייבא.

הדיסקים שברשותי

כאמור, לגיא נגן שמיועד לניגון ספריית אלבומים אישית הממוקמת במכשיר עצמו על בסיס אחסון, האזנו למעל מ-10 דיסקים בניהם יוזכרו:  

- Shabrang -  Sevdaliza

- Michel Jonasz - La fabuleuse histoire de Mister Swing

- ASTRIX  - HE.ART 

- Isao Suzuki Quartet -  Blow Up

- החברים של נטאשה - האוסף

- The Essential Stevie Ray Vaughan and Double Trouble 

- נקמת הטרקטור - מטבח אקוסטי

- Muddy Waters - Folk Singer

- Brian Bromberg - Jaco 

- Count Basie & His Orchestra - 88 Basie Street

- Yello - Touch

לפני האזנה

כאמור, הגעתי פעם אחת על מנת לבצע את ההאזנה והבדיקה למוזיקה וכפי שהיא צריכה לדעתי להתבצע. לפני כל האזנה, בדקתי שערוץ שמאל וימין לא הפוכים. בשלב השני הקשבתי "לקטע מחיאות הכף" שלי ולא נשמעו הדהודים בחדר המעידים על בעיות אקוסטיקה מיוחדות. העברתי את ספת הישיבה 20 ס"מ אחורה, עד שהתגלתה במה רחבה. טרם תחילת השמיעה הקריטית, וידאתי שהמערכת דולקת יותר משעה ושטרם לכך עברה ברייק-אין של 200 שעות לפחות.

Kaiser Acoustics Classic

לקחתי בחשבון, שתהיה השפעה על האנרגיה האקוסטית של הרמקולים המנגנים, כאשר הוופרים מ-Kaiser Acoustics Classic שעמדו יחדיו במרתף (לא היה ניתן להזיזם מכיוון שהם שוקלים כל אחד 100 ק"ג), נוכחים ומקשיבים בדריכות בצורה פאסיבית ומשפיעים על הוופרים ויחידת המידרינג' ברמקולים הנבדקים.

המערכת של גיא

הרמקולים להם האזנתי הפעם היו של Kawero Furioso Mini שהיו מחוברים בהתחלה לשני מגברי מונו Absolare signature שהיו מחוברים לקדם מגבר Absolare preamp signature. אולם, את רוב האזנה ביצעתי עם PILIUM AUDIO דגם LEONIDAS ועם נגן רשת (מקור צליל) ,Request audio raptor כשעל הפענוח אחראי הממיר של MSB Reference DAC. כבלים וחשמל Echole ניצחו על התזמורת וארון מערכת היה של Stabilian Rack.

מי שרוצה להתעמק הנה האתר של גיא: raguan-audio.com.

guy_raguanהאזנה קלילה

לדעתי האישית, מחצית מגיא עדיין נשארה אודיופיל, זה בדמו ואי אפשר לקחת לו את זה. 

קלישאות כמו "זה הקטן גדול יהיה", "דברים טובים באים בקטן" ו"הגודל לא קובע", כולן נכונות כאן ורק מחזקות את הטענה, שמערכת שמע בוחרים עם שתי האוזניים. כפי שנאמר בתחילת הכתבה, זאת תהיה האזנה קצרה ולא מחייבת אותי, אבל, טמון פה פוטנציאל אדיר, של המגבר המשולב והרמקולים הכי ריצפתים שאפשר לבקש, גם בעזרתם של ארבעת המיד-וופרים הפסיביים הנמצאים בכל רמקול. מערכת האודיו מדגימה בצורה מרשימה, שאפילו רמקולים בגודל קטן יכול להשתייך לצמרת, שום פרט לא הושאר כאן במקרה - אופטימיזציות נוספות אינן מתקבלות על הדעת.

מערכת השמע הזו נראית טוב מאוד, תעלם ברקע אם תרצו, תעבור בקלות כל אישור נשי ותהיה סלחנית מאוד עם ההצבה בבית. אתה מקבל צלילים זריזים ומהירים, משקל בתחום תחתון עם בערך 35 הרצים בבאס, כאשר הצליל המשוחזר אינו רזה. קטעי צלילי האמצע ברורים ומוגדרים בדרך כלל, הצלילים הגבוהים מספקים שקיפות, ברק ואווירה למוזיקה, הדינאמיות הייתה טובה ופיזור הסטריאו מדויק ויציב. 

לעיתים מערכת אשר מענגת אותי ברבע שעה הראשונה, נוטה להטריד כאשר הזמן חולף, לא כך עם הרמקולים של קייזר והמגבר של הפלימיום. המערכת מנגנת נפלא בעוצמה נמוכה ובינונית ושולטת ביד רמה, מצליחה להביא את השקט המופתי וממלאה את כל חלל החדר. 

הסתכלתי והופתעתי, כיצד מערכת השמע מנגנת ביחד כמו קסם, אל לנו לשכוח שהחדר של גיא מטופל מבחינה אקוסטית כראוי. היא משולבת בחלל הבינוני בו היא נמצאת וגורמת לשלם להיות גדול מסכום חלקיו. אם אתם מחפשים מערכת איכותית שמתאימה לחדר בינוני ומנגנת את כל סוגי המוזיקה בנינוחות מדהימה, הגעתם למקום הנכון.

guy_raguan

סיכום

מבלי לשים, חולפות להן 3 שעות בהאזנה למוזיקה איכותית ונעימה ואני חש באווירה הביתית החמה.

מערכת האודיו שלו ראויה להיות בהכרה וההמלצה הגבוהה ביותר, בעוד חודש אני מסכם עם גיא, על האזנה לרמקולים ריצפתים Kaiser דגם Classic.                          

אמרתי בתחילת הסקירה הזו, שאני לא יודע למה לצפות מהמערכת, עכשיו אני עושה זאת כשבסיס הניסיון האודיופילי שלי הועשר מאוד. יש לה צליל מאוד מיוחד, אני חושב שתיהנו ממנה המון.

guy_raguan

 

מעבר לתגובות בפורום