QUMI עורי כי בא אורך - Q3plus-WH

אורי פז
09-05-2021 10:43

אורי פז קיבל את מקרן הכיס של ויויטק למבחן וחזר עם תובנות.

בשנים האחרונות שוק המקרנים עובר תפנית. מסכי הטלוויזיה הולכים וגדלים ואם פעם היינו כלואים בקופסאות CRT של 32 אינטש, היום מסכי לד בגודל 75" אינטש הם כמעט סטנדרט. הדבר גרם להקצנה גם בשוק המקרנים והם עונים על שני צרכים ניגודיים: האחד, להקרנת גודל מעל 75" והשני מקרן כיס: משהו שאפשר לקחת איתך, לתת לילדים לצפות בו בחצר או בטיול או לקחת לפגישות עסקיות ולא להיות תלוי עוד בציוד של אף חדר ישיבות לעולם. 

קיבלתי לבדיקה את ה-Qumi מדגם Q3plus-WH והוא משמש בעיקר למטרה השנייה: מקרן כיס. 

המקרן מיוצר על ידי חברת דלתא אלקטרוניקס הטאיוואנית עבור חברת ויויטק. דלתא הוקמה בשנת 1971 ובמשך שנים ייצרה רכיבים אלקטרוניים לטלוויזיות, באתר החברה מצוין כי הם היו הראשונים לייצר מקרן Full HD המופעל בתאורת לד. להבנתי מטרת השימוש במקרן זה היא לא לקולנוע ביתי אלא לניידות ולצרכים עסקיים וכך אני עומד להתייחס אליו בסקירה.

נראות כללית 

תצורת המקרן מזכירה מצלמת פוקט משנות השמונים, אני קיבלתי גרסה בלבן פנינה עם מעטפת פלסטיק כסופה, בחזית רמקול וכיסוי לעדשה, מאחורה החיבורים השונים ולמטה רגלית, פתח אוורור וחיבור לחצובה. נראה שהגוף עמיד וחזק וניתן לשאת את המקרן בתיק ללא חשש שייפגע מחפצים אחרים בתכולתו. 

qumi

אריזה: 

האריזה כוללת את המקרן, השלט, סוללה לשלט, ספק כוח וכבל HDMI. 

כניסות ויציאות 

שתי כניסות USB, כניסת HDMI, כניסה לספק כוח (12V 3A), יציאת אוזניות חוטית, שקע לכרטיס SD, מקלט בלוטות' ומקלט WIFI. 

נתונים כלליים (על פי היצרן) 

רזולוציה טבעית 720P ותמיכה עד 1080P

יחס קונטרסט 1:5000 

עוצמת הארה 500 לומן 

מעבד 1.5 מרובע ליבות

למקרן סוללה פנימית (על פי היצרן הסוללה מחזיקה שעתיים).

qumiחווית שימוש

כשמדליקים את המקרן, המאוורר מתחיל לעבוד ישר והרעש די סביר. המסך הראשון שרואים הוא התפריט ויש חיווי בראש המסך לקליטת WIFI ולחיבור לחשמל או סוללה. בתפריט מספר אפשרויות בחירה: תמונות, וידאו, מוסיקה, מסמכים, חנות אפליקציות, דפדפן, אפליקציות, הגדרת WIFI והגדרות כלליות. 

שני הדברים הראשונים שצריך לעשות זה לכוון את הפוקוס (באמצעות כפתורי +- בשלט) ובמידה והמקרן בשיפוע לכוון את ה-Keystone (יש גם מצב אוטומטי במסגרתו ה-Keystone מתכוונן לבד). שני הכיוונים מאוד נוחים ואינטואיטיביים. 

כעת אנו מוכנים לצפייה: מבחינת מקורות חיצוניים ניתן להזרים מידע מכונן USB או מכניסת HDMI. בכונן ה-USB האודיו לא עבד לי ואני מעריך שיש פה עניין עם התאמה של CODEC. מכניסת ה-HDMI הכל עבד חלק. בסה"כ התמונה נראית טוב, יש חיות יפה בצבע וקונטרסט סביר בהחלט. עוצמת ההארה נותנת מענה נאה גם בחדר מואר, לא מורגשים ריצודים או Latency, התמונה נראתה יפה גם מקרוב (טווח של שני מטר - הערכה שלי שווה ערך ל-50" מסך) וגם מטווח של ארבעה מטר (הערכה שלי שווה ערך ל-65" מסך). בתור נגן תמונות או מצגות, הטקסט נראה בהיר וברור והמקרן בהחלט מספק את הסחורה. 

השלט

השלט מאוד פונקציונאלי וכולל את הכפתורים העיקריים. עינית הקליטה של השלט קולטת רק בגב המקרן, ניסיון לשלוט על המקרן עם השלט כשיושבים לפניו נכשל, לא הייתה כל תגובה (עד כדי כך שקפצתי לחנות היבואן כדי שיבדקו את המקרן), מצד שני, ניתן לחבר למקרן מקלדת באמצעות כניסת ה-USB ולשלוט בו בנוחות.

qumi

הרמקול 

למקרן רמקול שנשמע מספק לחדר קטן, הוא לא יתאים לצפייה בסלון או בחדר הגדול מ-3X3 מטר. 

חנות האפליקציות 

בתכלס, חנות האפליקציות די מבאסת, לא עושה רושם מהימן ולא נראה שכוללת משהו איכותי ושמיש. לא מדובר בחנות של אנדרואיד אלא בחנות של צד ג'. ההמלצה שלי היא לחבר אל המקרן סטרימר או מחשב דרך כניסת ה-HDMI ולא להשתמש בחנות. אני מציין זו גם בהקשר של התאמה לקודקים ותלות בחומרה ותוכנה "מוחלשת" כדי לנהל את המקרן. 

לסיכום

אחרי מספר שבועות של בדיקה רכשתי את המקרן לשימושי האישי, ברור שאין מה להשוות אותו למקרני קולנוע ביתי יקרים ייעודיים, אך לצורכי משרד או כדי לתפוס איזה קיר ולתת לילדים לצפות בסרט הוא מושלם. הוא קטן, קל, עמיד, לא תופס מקום, פונקציונאלי בעל אפשרויות רבות ובהחלט יותר אמין ואיכותי ממקרנים שעולים 400 ש"ח בעלי אקספרס.

מחיר: 2,190 ש"ח
יבואן: סיריוס אלקטרוניקה


מעבר לתגובות בפורום