סאונד בר LG SN7Y במבחן

אורי וינגרט
02-05-2021 09:39

עולם הסאונד הביתי מתחדש מעת לעת ואחד הדברים שחדרו בשנים האחרונות לסלון ביתנו, במקביל לכניסה של המסכים השטוחים, הם הסאונד ברים השונים. אורי וינגרט עם הסקירה.

עשור עבר מאז הצגנו בתערוכת דיגיטאון הראשונה את מקרן הקול המשוכלל של ימאהה אשר השאיר את המבקרים פעורי פה ועולם מקרני הקול והסאונד-ברים השתנה והתעדכן.

בעצם כחלק מהכניסה של המסכים השטוחים לביתנו ועדכון הפורמטים השונים בתחום הסאונד, רבים מהאנשים רוצים מינימום ציוד שיתמוך בפורמטים החדשים, ייתן פתרון נעים לאוזן במחיר סביר וגם מראה מעוצב זו לא מילה גסה.

חברת LG ידועה בתור יצרנית מסכי OLED מעוצבים ואף היא כמובן נכנסה לתוך שוק מקרני הקול והסאונד ברים.

אנו קיבלנו את אחד הדגמים הפשוטים של החברה, ה-SN7Y אשר מציע לנו לא מעט פיצ׳רים באריזה לא יקרה מעוצבת וקומפטית. על הסאונד מופקדת חברת Meridian אשר עושה שיתוף פעולה כבר זמן מה עם LG במוצריה השונים.

LG SN7Y

כחלק מהחוויה השלמה של סאונד וסראונד איכותי מגיע באריזה סאונד בר ברוחב של 89 ס״מ בעל זוג רמקולים עיליים לחווית Dolby-Atmos ומקדימה 3 רמקולים לימין, שמאל וסנטר.

בנוסף נקבל בתוך האריזה סאב וופר בעל אלמנט 6״ וחיבור אלחוטי שחוסך מאיתנו את ההתעסקות של העברת חוטים נוספים. פשוט נחבר אותו לחשמל וזהו. בכל תקופת הסקירה ומהרגע שחיברתי הכל לחשמל, הסאב נשאר מחובר אלחוטית לסאונד בר ללא בעיות ואף שהוא נכנס למצב השהייה כאשר הסאונד בר סגור, הוא נדלק מהר מאוד, וההרגשה שלי היא שחשבו על הלקוחות בכך שאחרי ההתקנה הראשונה אין צורך יותר להתעסק בחיבוריות הזו.

הסאונד בר עצמו מגיע עם ספק כח חיצוני ובכך עוזר בהקטנת גודל המוצר וגם בנוחות החיבור שלו לשקע. כמו כן נקבל כבל אופטי ושלט. עליי לומר שבלט בחסרונו כבל HDMI.

מאחור נמצא את פאנל החיבורים של הסאונד בר אשר מכיל, חיבור כניסה ויציאה של HDMI התומך בהעברת סיגנל באיכות 4K ותמיכה בתקן ARC.

כמו כן נמצא חיבור אופטי וחיבור USB. 

LG SN7Y

אז אחרי שדיברנו על מה יש בקופסא, נתאר מעט מה היא גם יודעת לעשות.

אז את ה-Dolby Atmos כבר חשפנו, וגם יש לנו  תמיכה בשאר פורמטי הדולבי וה-dts השונים.

דרך חיבור ה-HDMI נוכל להעביר סיגנל אודיו איכותי של עד 24bit/96kHz וקישורית ה-Bluetooth תאפשר לנו להתחבר בעזרת מכשירים שונים ולנגן. 

הסאונד בר של LG מגיע עם 5 מצבי אודיו שונים שנוכל לשלוט בהם ידנית בעזרת השלט. 

AI SOUND PRO - הסאונד בר מנתח את סוג הסיגנל הנכנס ומחליט לבד באיזה מהמצבים להשתמש.

Bass Blast & Bass Blast+ - הגברת התדרים הנמוכים.

STANDARD - מצב סאונד אשר עוצב ע״י חברת מרידיאן.

MOVIE - מצב סראונד מדומה לסרטים.

MUSIC - מצב אודיו למוזיקה פופולרית.

LG SN7Y

כאשר אנו צופים בתוכן של Dolby Atmos או DTS:x (דרך פלטפורמת ה-HDMI), מעבד האודיו של הסאונד בר עובר לכך באופן אוטומטי ותופיע לנו הודעה על תצוגת הסאונד בר. במצב הזה לא נוכל לשנות את המצבים.

מה שכן, נוכל להמשיך לשלוט בעוצמות השונות של הסנטר, הסאב וופר, הרמקולים העיליים, טרבל ובאס.

ההבדלים בין המצבים מבחינתי היו מאוד שונים אחד מהשני וכמובן כל אחד התאים לשמיעה של סוג אחר של פסקול שהגיע. אני מעדיף שלא להמליץ על אף אחד מהם כאולטימטיבי, פשוט כי אני מאמין שכשיש לנו שינויי סאונד כאלו כל אחד יהנה ממשהו אחר.

LG SN7Y

אז בואו נדבר קצת תכלס

רוב הזמן רובנו צופים בטלוויזיה ושומעים פסקול מלא בקול אנושי.

מכיוון שאינני בעל טלוויזיה חכמה חדשה של LG לא יכולתי להשתמש באופציית סנכרון הקול של LG ה-LG Sound Sync.

משום כך היו לי סוגים שונים של איבודי sync בין הקול לבין הסאונד בר אבל לרוב הבעיה מגיעה מהמקורות ולא מהסאונד בר. מה שכן, חסרה לי האופציה לסדר את זה בעצמי בעזרת השלט.

מעבר לכך, הדיאלוגים ששמעתי היו ברורים מאוד, הסאונד היה טוב, מלא וברור.

כאשר אנו מוסיפים גם מוזיקה של תוכניות וסרטים, אין הרגשה של ערבול וחוסר הבנה של הדיאלוגים, מה שאומר שההפרדה בין הצלילים מנוהלת נכון.

בצפייה בסרטים בעלי Dolby Atmos אכן הייתה הרגשה של סראונד, אך פה יש לומר בצורה ברורה, לא מדובר בתחליף למערכת סראונד מלאה של דולבי אטמוס.

בתור רמקול לצפיה בטלוויזיה וסרטים מדובר במוצר טוב מאוד. כמובן שהכל יחסי לגודל החדר שלכם. הסלון שלי בגודל סטנדרטי של 3 על 4 וגם ברמת העוצמה ואיכות הדיאלוגים שמעתי טוב מאוד. אבל קחו בחשבון שיש מצב שבסלון גדול יותר תאלצו לרכוש את הדגם הגדול יותר בסדרה. 

בניסיונות שערכתי עם סוגי מוזיקה שונים לצערי לא מצאתי מזור. גוף הפלסטיק, הרמקולים הקטנים ועיבוד הקול לא עשו חסד עם הסאונד בר. מכיוון שאני רגיל לאודיו באיכות גבוהה כבר עשרות שנים, יכול להיות שהדרישות שלי מאוד גבוהות וסה״כ מדובר במוצר מעט מעל מוצר כניסה במחיר אטרקטיבי. 

כמו כן חסר לי אישית חיבור אנלוגי כלשהו. אז נכון, היום כולם משתמשים ב-BT וזה החיבור הפופולרי ביותר, אך אני חושב שהיה אפשר להוסיף כניסת PL אחת ולאפשר זאת.

אז נסכם

ה-LG SN7Y הוא סאונד בר במחיר קורץ של 1,690 ש״ח. הוא מכיל בתוכו מגוון פונקציות התממשקות מסוגים שונים ואף מתקדמות לבעלי מסכים חכמים של חברת LG.

הוא מגיע עם שלט נח השולט בכל הפונקציות שלו, וסאב וופר אלחוטי לגמרי.

המראה שלו מאוד יפה ומעוצב והוא מגיע גם עם התקן תליה מקורי לקיר המותאם למוצר.

הסאונד שלו ממלא בקלות סלון ממוצע שלם וללא ספק ישפר לכם את איכות הקול מהמסך של הטלוויזיה.

ניתן להוסיף לסאונד בר גם זוג רמקולים אחוריים אלחוטיים עם מודל הגברה נפרד ברכישה נפרדת.

 

מעבר לתגובות בפורום