סקירה למחשב Dell Inspiron 3881

תמיר עיואן
21-04-2021 15:19

תמיר עיואן קיבל לסקירה מחשב מסוג compact desktop. כמה הוא קטן, מה הן שלל האפשרויות ומה תמיר חשב עליו בסקירה שלפניכם.

בין אם פתחתם עסק חדש או החלטתם לשדרג מחשב בבית, עומדת בפניכם הדילמה האם לרכוש מחשב ממותג או גנרי שחלקיו מורכבים בחנויות מחשבים. מחשב גנרי מורכב מחלקים של מגוון יצרנים, נבנה כאמור בחנות המחשבים המקומית. מחשבים ממותגים מורכבים על ידי יצרנים כדוגמת Dell, HP, IBM או Acer וניתן לזהות אותם בקלות על ידי שם המותג המתנוסס עליהם. 

מה ההבדל?

ההבדל הברור ביותר בין מחשב ממותג למחשבים גנרי הוא המחיר. כפי שהייתם מצפים, מחשב המותג עולה בממוצע כ-30% יותר מהמקביל הגנרי שלו. ההבדל בתמחור נובע כתוצאה מהבדלי אחריות, תמיכה ואמינות.

האמנם מחשבים ממותגים אמינים יותר?

מחשבים ממותגים נבדקים בצורה יסודית יותר בטרם הם נמסרים ללקוח, בהשוואה למחשבים גנריים. יותר מכך, לעיתים קרובות, מחשבים גנריים נמכרים ללא מערכת הפעלה, ואז אפילו לא מדליקים אותם בטרם מוסרים אותם ללקוחות. 

במחשבים ממותגים הרכיבים הפנימיים נבדקים על מנת להבטיח תאימות זה לזה. כאשר רכיבים אינם עובדים באופן אופטימלי זה עם זה, המחשב עלול להתנהג באופן מוזר מסיבות שלעיתים קרובות קשות לאיבחון.

מניתוח של נתוני קריסת מחשב (מסך כחול) שנאספו מכמיליון מחשבים אישיים על ידי מיקרוסופט, עולה הבדלים בתדירות, לטובת המחשבים הממותגים. 

במילים פשוטות, הסבירות שמחשב גנרי יקרוס גבוהה מזו של מחשב ממותג.

אחריות ותמיכה משופרים

למרות האמור מעלה, הנסיון מלמד שבסופו של דבר כל מחשב עלול לקרוס. רובם צולחים את שלוש השנים הראשונות ללא כל בעיה, ובטרם התקלקלו, הם משודרגים בד"כ. אבל חלקם לא מגיעים כל כך רחוק, ואז האחריות הופכת לחשובה. 

רוב החלפים במחשבים הגנריים מגיעים עם אחריות בסיסית של שנה אחת. מה זה אומר בדיוק? שאם רכיב נכשל במחשב, יש להחזירו לחנות ממנה נרכש. החנות תריץ כמה בדיקות כדי לזהות איזה רכיב נכשל ותחליף אותו בחדש, בתנאי שיהיה לה במלאי. אם אין מלאי, תחליף ברכיב אחר מהיצרן. לעיתים זה עלול לקחת ימים ושבועות.

dell-3881

לעומת זאת, אחריות מיצרן מחשב ממותג כוללת גם אפשרות לשירות תוך יום עסקים אחד. כך מספקים יצרנים מובילים כגון HP ו-Dell. במקרה של תקלה, הספק יישלח טכנאי לביתכם, יאבחן ויחליף את הרכיבים הפגומים בתוך יום עסקים אחד. כך המחשב הפגום חוזר לפעול ללא כל עלות נוספת.

למקרא הדברים, בעולם אידיאלי, כל אחד היה עשוי להעדיף רכישת מחשב ממותג עם השירות המוסף שתואר מעלה. אבל המציאות היא שיש אשר מעדיפים לחסוך את הכסף. עם זאת, בין אם העסק שלכם בבית או במשרד, במידה וזמן ההשבתה של המחשב מתורגם לעלות כספית, הערך המוסף של מחשב ממותג עשוי להיות רלוונטי יותר.

דל טכנולוגיות

דל (Dell) היא חברה אמריקאית רב לאומית שנוסדה ב-1984 בשם PC's Limited על ידי יהודי (איך לא?) בשם מייקל דל. התפתחותה המואצת הביאה לידי כך שכבר ב-1988 הונפקה בבורסה בארה"ב וכיום היא מהווה אחת מיצרניות המחשבים הגדולות בעולם. לחברה סניף ישראלי הכולל גם מרכז מחקר ופיתוח.

Inspiron 3881

המחשב שהתקבל לסקירה זו הינו מסוג compact desktop. מידותיו אכן קטנות במיוחד: הוא קטן ב-16% מהדור הקודם, Inspiron 3671. משכך, דל מייעדים אותו באופן טבעי למשרד ביתי או למקומות עבודה עם מעט מקום למחשב על השולחן. מדוע על השולחן ולא מתחתיו? כי זה הרבה יותר נוח. הוא כ"כ קטן, בקושי תופס מקום על השולחן, וכך הגישה לחיבורי USB וכונן הדיסקים קלה במיוחד.

dell-3881

מפרט

- מעבד Ci7-10700

- זיכרון RAM 8GB

- דיסק קשיח Toshiba 512GB SSD Hard Drive Module

- כונן תקליטורים HL-DT-ST DVD +- RW GU90N

- כרטיס מסך GTX1650

- מערכת הפעלה WIN10 Professional

- אחריות 3 שנים. שירות טכנאי תוך יום עבודה אחד (3Yr NBD) 

מילה על המארז

אתם חייבים לנסות לפתוח את המארז. בניגוד למארזים של חברות מתחרות, כאן אני חש שהושקעה מחשבה נוספת. הברגים אינם מתנתקים מהכיסוי, הדלת אוחזת במארז באופן שברור כיצד להחזירו, ואפילו כונס האוויר של המעבד עוצב באופן ייחודי.

כמה קטן?

גובהו ועומקו כ- 30 ס"מ ורוחבו רק 15 ס"מ. מצאתי שנוח להציבו על השולחן לצד המסך. רק שימו לב שהרגליות האחוריות של המארז לא ישרטו לכם את השולחן, כי הזוג האחורי עשוי מתכת.

שלל אפשרויות

בניגוד לצפוי, השם Inspiron 3881 מתייחס לסדרת מפרטים. ניתן לצקת למארז שלל קונפיגורציות של מעבדים, זיכרון, כרטיס מסך ודיסקים קשיחים שונים. 

בנוגע למעבדים, דל מציעים את הדור העשירי של מעבדי אינטל, עד ל-Core i7, מה שמאפשר גמישות מחיר גבוהה במיוחד בכל הנוגע להתאמה לצרכי הלקוח.

במידה וחשוב לכם עיבוד תמונה מעבר לסטנדרט, תוכלו להוסיף את כרטיס המסך NVIDIA® GeForce® GTX 1650 SUPER™ 4GB GDDR6.

את הזיכרון RAM ניתן להרחיב עד ל-32GB DDR4 SDRAM, ולשלב בין איחסון של דיסק קשיח מכאני, לבין כרטיס M.2 SSD.

אם חשוב לכם ההספק, חשוב שתדעו שתוכלו לבחור בין מספר ספקי כח.

מבחינת חיבורים, מצאתי את המארז מזווד לעילא: 

מקדימה תמצאו חיבור לכרטיס זיכרון SD Card, חיבור 3.5 שיכול לשמש כיציאה למיקרופון או רמקול, וכן חיבורי USB 2.0, USB-C 3.2 Gen 2 & Gen 1

מאחור: Line out, HDMI 1.4b, Display Port 1.4, 2 x USB 3.2 Type-A Gen 1, 2 x USB 2., VGA, RJ45

הקישוריות כוללת:

- Bluetooth 4.2

- WiFi 802.11a/b/g

- Wi-Fi 4 (WiFi 802.11n)

- Wi-Fi 5 (802.11ac)

פוטנציאל

לחלק מהאנשים אין חדר ייעודי למחשב והם בוחרים לרכוש מחשב נייד, במחשבה שבסוף יום העבודה ניתן לקפל אותו ולהעלימו מהשולחן. ה-Inspiron 3881 מציע אפשרות אחרת: שימוש במחשב נייח קטן במיוחד, שמשתלב נפלא עם הציוד על השולחן, ללא עומס מיוחד.

אציין שמצאתי את המחשב יציב ומהיר לצרכי משרד ופרטי כאחד.

אהבתי:

• גודל מיניאטורי

• עיצוב ייחודי

• מגוון חיבורים קדמיים

• כונס אוויר ייחודי בין המעבד לחלון במארז, למניעת רעשי איוורור מיותרים

לשיפור:

• שדרוג הבלוטות' ל-5.0

• כונן ה-CD ROM הוא מהסוג העדין שמותקן במחשב נייד

• בתחתית המארז גומיות רק בחלקו הקדמי - עלול לשרוט שולחן עדין

מחיר: 5,290 ₪


מעבר לתגובות בפורום