שעון הספורט החכם: Amazfit T-Rex Pro במבחן

תמיר עיואן
19-04-2021 10:17

ב- 16.2 קיימה ח.י מסיבת עיתונאים, בה הכריזה על הרחבת פעילותה בשוק מוצרי המחשוב הלביש, עם העמקת המגוון במותג AMAZFIT. תמיר עיואן לקח לבחינה את השעון החדש.

מאד שמחתי כשקיבלתי את ה- TRex Pro לסקירה, מכיוון שעל הנייר הוא אמור לענות על הדרישות של רוב המעוניינים בשעון ספורט חכם: מראה מדליק, GPS, התראות מהנייד, אין סוף נתונים באפליקציה, ניטור עשרות פעילויות ספורט, עברית מובנית, יבואן מקומי ומחיר סופר משתלם ביחס למתחרים.

נזכיר ש- Amazfit הוא מותג שנוסד ב-2015, בבעלות Huami טכנולוגיה, המציע שבע סדרות של שעונים וצמידים חכמים. קו המוצרים כולל סדרת Stratos, סדרה בסיסית, סדרת הדגל, סדרת בריאות, סדרת אופנה, סדרת פעילות חוץ וסדרת X. 

המותג Amazfit כולל גם חומרה נוספת הקשורה לספורט ובריאות, כולל אוזניות ספורט TWS, הליכונים חכמים, משקלי גוף חכמים וציוד ספורט. 

Huami Technology, הפועלת מאז 2013, היא ספקית שירותי בריאות מבוססת ענן המציעה את הטכנולוגיות הלבישות החכמות המובילות בעולם. בפברואר 2018, Huami טכנולוגיות נרשמה בבורסת ניו יורק (NYSE).

במסגרת בדיקתי, ביצעתי עם השעון מגוון פעולות, הכוללות שחיה בבריכה, רכיבה על אופניים והליכה, על מנת לבחון את הדיוק של הנתונים שהשעון מספק, ואת נוחות השימוש בו.

חשוב להדגיש, שלמרות ששעון ספורט מספק מידע לגבי מדדים בריאותיים כגון דופק וסטורציית חמצן (רמת חמצן רווי בדם), תכונות הניטור שלו, נועדו לצורך ייחוס בלבד, ולא לאבחון או מעקב רפואי.

המכשיר משווק ב- 3 צבעים: Meteorite Black, Desert Green, Steel Blue

משווק ב-3 צבעים

מבנה

השעון בקוטר 47.7 מ"מ, בעובי 13.5 מ"מ, בנוי פוליקרבונט, בעל מראה גברי ומחוספס, יש שייטענו שאף מגושם. במשקל 59.4 גרם הוא לא מורגש על פרק כף היד. ה-T-Rex Pro עמיד בפני מצבי קיצון: הוא יכול לעבוד בטווח טמפ' רחב מקור של מינוס 40 מעלות, ועד 70 מעלות, בעל תקן MIL-STD-810G, ועמיד במים בעומק של עד 100 מטר (10 אטמוספירות).

צג השעון בנוי מסך מגע AMOLED בגודל 1.3 אינטש ברזולוציית 360x360 פיקסלים. הכיתוב בוהק וחד ולכן קל לקרוא גם באור שמש בוהק. 

לשעון סוללה בהספק של 390 mAh אשר מספקת ל- T-Rex Pro חיים ארוכים במיוחד שעשוים להמשך עד 18 יום, במידה ולא תפעילו השעון בכלל. בשימוש אמת הוא החזיק לי ללא טעינה כשבוע. בהשוואה לשעונים אחרים זה זמן ארוך ביותר. המטען שלו מגנטי, יתרון אדיר ביחס לחיבור פיזי שנדרש מכבלי טעינה של רבים מהמתחרים. הצג של השעון מאד ברור וחד. המדובר בצג AMOLED בהיר וצבעוני בגודל 1.3 אינטש.

השעון מגיע עם רצועת יד ברוחב 22 מ"מ מסיליקון נוח שנשאר במקומו בזמן הפעילות. עם זאת, מצאתי את האבזם ממוקם במרכז פרק כף היד במקום בשליש שלו, מה שגורם לכך שבעת הנחת גב פרק כף היד על משטח כלשהו, אתם עלולים לחוש באבזם. מדובר במיקום מעט שונה מזה אליו אני רגיל, ולכן דורש התרגלות.

בגב השעון מצויות נוריות ה-LED של החיישן האופטי החדש PPG Bio-Tracking 2, המודד את קצב הלב ואת ה- SpO2 (סטורציית חמצן בדם). בשעון מצוי גם מד תאוצה, ג'ירוסקופ, מד גובה, חיישן גיאומגנטי (מצפן) וחיישן תאורת סביבה לשם קביעה אוטומטית של עוצמת התאורה של התצוגה. בקיצור, תתכוננו לאיסוף ים של נתונים.

אפליקציה

לשעון אפליקציה חינמית לסלולרי בשם Zepp אשר גוירה לעברית, עוזרת בהגדרת השעון ובניתוח הנתונים שאסף. עם הדלקת השעון לראשונה, מוצג קוד QR שמפנה אתכם להורדתה. לאחר התקנת האפליקציה מתבצע צימוד לשעון ולאחריו עדכון גרסה של השעון. בתחילת השימוש בה, ניתן להגדיר כל פונקציה בשעון, כולל שפת ממשק. בתחילה תידרשו להכניס נתונים מזהים כגון גיל, גובה ומשקל.

תכונות

השעון מריץ מערכת הפעלה ייחודית, סגורה של היצרן, שגם היא תורגמה לעברית. התצוגה והתפריטים רצים חלק ללא כל תקיעות או השהיות. 

לשעון עשרות מצבי ספורט - החל בריצה וטיול ועד גלישה בסנובורד, טיפוס הרים וסקי, ועד שחיה במים פתוחים או בבריכה, אימון במכשיר חתירה, כדורגל או גלישה. לשעון יש GPS מובנה על מנת שתוכלו לקבל נתונים חיים במהלך רכיבה באופניים או ריצה, על מהירותכם ובסופה מפה מפורטת.

עשרות מצבי ספורט

השעון מסוגל להציג התראות מכל אפליקציה שמותקנת בסמארטפון שלכם, או רק לאלו שתאפשרו - ישירות על צג השעון. בנוסף, באמצעות Bluetooth 5.0, תוכלו לשלוט בניגון מוסיקה מהטלפון. עיצוב תצוגת השעון ניתנת לבחירה מתוך מגוון אפשרויות, באמצעות ממשק האפליקציה או מהשעון עצמו. ה-T-Rex Pro ינטר לכם את שעות השינה, ידרג אותה ויציין אם אתם ישנים מספיק עמוק או שמשהו אינו כשורה.

עם זאת, יש הטוענים שעל מנת ששעון חכם באמת יהיה חכם, נדרשות מספר תכונות עיקריות. לדוגמא, היכולת להשיב להודעות, להתקין אפליקציות, להגדיר תזכורות, להשתמש בעוזרת קולית, ליזום שיחות, לאחסן מוזיקה במצב לא מקוון וכו'. אלו תכונות שזמינות בחלקן בשעוני ספורט חכמים של מותגים אחרים בקטגוריה דומה, אולם לא בדגם שעון זה.

4 לחצני ההפעלה פועלים בדיוק כפי שתצפו. לא נתקלתי בלחיצות מקריות. זאת בשונה מהגרמין שלעיתים נלחץ לי בטעות באמצע אימון.

ניתן להחליף את תצוגת השעון, דרך האפליקציה או מתפריט השעון עצמו, למפורטת במיוחד, שתציג מגוון נתונים על המסך, או כזו שתציין אך ורק מידע עיקרי. גם הרקע ניתן לשינוי במגוון טפטים.

מגוון טפטים

מסך המגע בנוי מזכוכית מחוסמת, מגיב בקלות, ולכן הפעלת השעון נוחה ביותר. החלקה עם האצבע כלפי מטה מחליפה את תצוגת השעון הראשי בלוח הבקרה. תחליקו מעלה ותגלו עולם שלם של איסוף נתונים בזמן אמת, כולל טמפ' עדכנית בסביבתכם.

ה-T-Rex Pro מסוגל לאסוף אין סוף נתונים ביחס למה שהוא אמור לאסוף במחיר הנמוך שהוא מוצע. לשם השוואה, שעונים אחרים בקטגוריה מסוגלים לאסוף הרבה פחות מידע. עם זאת, ניטור ה-GPS והדופק הם כנראה החשובים ביותר, ושניהם עבדו היטב במהלך הבדיקה שלי במשך כשבוע פעילות. השעון ימדוד את הדופק שלכם כל עשר דקות בזמן מנוחה, וכל הזמן במהלך פעילות.

איסוף נתונים

לצורך מדידת דופק אמינה ומדויקת במהלך פעילות, יש להדק היטב את הרצועה לפרק כף היד, במרחק של כ-2 ס"מ מעצם הפרק.

מדידת דופק

במהלך פעילות גופנית ולאחריה, תוכלו לקבל נתונים ישירות מהשעון או מהאפליקציה בסלולרי, כולל קלוריות שנשרפו, דופק ממוצע שלכם ואפילו פרטים יותר ממוקדים כמו כמו קצב ריצה, מספר תנועות שחיה לבריכה, מספר צעדים ממוצע ליח' מרחק, מהירות, שינויים בגובה ואזורי דופק. ברגע שתסיימו פעילות גופנית כגון ריצה או שחיה, ה-T-Rex Pro ימליץ לכם על זמן התאוששות מומלץ. ועוד לא דיברנו על VO2 max. מבחינתי לפחות, השעון באמת מספק המון נתונים.

במהלך פעילות גופנית ואחריה, תוכלו לקבל נתונים ישירות מהשעון או מהאפליקציה בסלולרי

קיימות שתי דרכים לעקוב אחר הפעילות שלך. האפשרות הראשונה היא לתת לשעון לזהות אותה אוטומטית. לא לחינם השעון זיהה הליכות קצרות שלי ותיעד אותן כהליכה איטית. 

אפשרות שניה תהיה בחירת הפעילות שלך ממגוון הפעילויות הקיימות, וללחוץ להפעלה. לחץ פיזית על כפתור המצב וגלול מטה עד שתגיע לפעילות המיועדת שלך - כגון ריצה בחוץ, הליכה, ריצה על הליכון, סקי וכו'. מבדיקתי עולה שלא תמיד השעון מזהה נכון את הפעילות לבדו, ולכן עדיף לציין ידנית טרם הפעילות הספורטיבית שבכוונתכם לבצע. 

בחירת פעילות

באמצעות ה-T-Rex Pro תוכלו לקבוע שעות בהן אינכם מעוניינים לקבל התראות בשעון. התכונה הזו שימושית מאד בשבילו, כיוון שהויברציה שלו אימתנית במיוחד.

מגבלות

חשוב לכם לדעת מהן מגבלותיו של המכשיר? 

המידע הרב שהוא אוסף נותר באפליקציית Zepp. תוכלו אמנם לפרסמו ברשתות החברתיות, אולם פה זה נגמר. אם אתם משתמשים באפליקציות כמו Strava, RunKeeper, Google Fit או MyFitnessPal כדי לעקוב אחר הפעילות שלכם ושל חבריכם, אלו יהיו 2 מעגלים שאינם נפגשים.

במידה ותרצו להשמיע באמצעותו מוסיקה, תידרשו לקחת איתכם גם את הסלולרי. לא תוכלו להוריד שירים מאפליקציות כמו Spofity לשעון ולנגנן ללא הסלולרי.

ניתן אמנם לבחור את מספר אזורי התצוגה בזמן אימון, אולם לא ניתן לקבוע את תוכנם. 

בפעילויות שחיה בבריכה ובמים פתוחים לא ימדד קצב הלב. בנוסף, התצוגות מובנות. ניתן רק להוסיף שדות תצוגה או לצמצם את מספרן.

לשעון אין אנטנת wifi מובנית. כלומר, על מנת לעדכן תכנים כגון מזג אוויר, זמני זריחה ושקיעה ומצב ירח (כן, גם את זה הוא מנטר..) הוא נדרש לחיבור בלוטות' מול הסלולרי. כמו כן, לא ניתן לחבר אליו חיישן חיצוני, פרט לחיישנים המובנים שלו.

המאמץ לגיירו אינו עניין של מה בכך, כי כמות התפריטים באפליקציה ובשעון גדולה מאד. עם זאת, כדאי לציין שקיימים מספר תרגומים שגויים. לדוגמא בתפריט התראות שחיה בשעון, המילה "time" תורגמה בעברית ל"פעמים" כשבעצם היתה אמורה להיות מתורגמת ל"זמן". קיימות גם טעויות בתרגום לעברית באפליקציה.

לסיכום,

מגוון שעוני הספורט החכמים כיום אדיר. כמעט כל יצרן סלולרי יוצר מותג שעונים ובנוסף קיימים המותגים הייעודיים, ביניהם גרמין, סונטו, פיט ביט ופולאר. אליהם נוסף ה-T-Rex Pro של Amazefit. 

ההתרשמות הכללית שלי שמדובר בשעון עם המון תכונות מאד נוחות ומתאימות למשתמש. 

לעיצוב הנוכחי יתחברו כל מי שאוהבים שעון מאסיבי גברי, ויש הרבה כאלה. נראה שתוכלו להתנגש עימו במשאית, ללא שיקרה כלום לשעון. עם זאת, ארבעת הברגים בלוח המסגרת משווים לו מראה תעשייתי ומעט פלסטי, בדומה למראה של שעון קסיו G- SHOCK, מה שעשוי לא להתאים לכולם.

המלצתי שבמידה ותרצו במעקב אחר קצב הלב שלכם, בנוסף לאין סוף מדדים אחרים, בלי לטרוח להטעינו בתדירות גבוהה וכל זאת במחיר משתלם, כדאי מאד שתוסיפו את ה-T-Rex Pro לרשימה, מכיוון שהוא מציע מעקב יעיל ונוח לשימוש.

 

מחיר: 799 ש"ח

יבואן: קבוצת ח.י


מעבר לתגובות בפורום