Epic Games מחלקת כל שבוע משחקים בחינם – ויש לכך סיבה טובה מאוד!

תמיר עיואן
13-04-2021 15:45

תמיר עיואן מסביר מדוע המהלך הזה לא גורם לחברה להפסדים כבדים.

חנות משחקי האונליין של Epic מחלקת בחינם משחקים מדי שבוע ולעיתים קרובות מדובר במשחקים מבוקשים מאוד. ולמרות זאת, החברה מעולם לא הסבירה כיצד זה לא גורם לה לפשוט את הרגל. עד עכשיו. 

מסמכים חדשים שפורסמו כחלק מההליך המשפטי המתחולל בין EPIC לבין אפל, בנוגע להסרת פורטנייט מפלטפורמת iOS, מסבירים טוב יותר מדוע חלוקת המשחקים לא גורמת לה להפסדים כבדים.

על פי מסמך שהגישה אפל לבית המשפט, Epic Games מפסידה כסף רב כאשר היא משלמת למפתחי משחקים על מנת שימסרו לה את המשחקים שפיתחו, כך שתוכל למכור אותם. אולם בפועל EPIC מחלקת אותם בחינם, על מנת לודא שהגיימרים יחזרו לאתר שלה.. המדובר בסכום כולל של כמיליארד דולר ש-EPIC משקיעה למטרה זו, סכום נמוך בהרבה מהערך הקימעונאי של אותם משחקים, שמגיע לכדי 17.5 מיליארד דולר.

אז איך הם שורדים?

מסתבר ש-EPIC כלל לא משלמים למפתחים על המשחקים כפי שניתן לשער, אלא נותנים להם "סכום מוסכם" כולל, ולא תשלום על כל עותק שנמכר / שניתן בחינם ללקוחות. מבחינת EPIC אין שום בעיה כי המטרה העיקרית מושגת. בינואר השנה היא דיווחה ש"חנות המשחקים של EPIC הוכיחה את עצמה כהצלחה נהדרת בכניסת גיימרים חדשים באמצעות משחקים וכתוצאה מכך לגידול הפעילות של החברה". 

על פי ההגיון הזה, הזרם המתמיד של משחקים חדשים שמחולקים בחינם עשוי להשאיר יותר שחקנים בחנות המשחקים של Epic, ובסופו של דבר גם לגרום להם לבזבז את כספם על משחקים בחנות האונליין.

Epic games

EPIC דיווחה בתחילת 2021 שחנות המשחקים שלה צמחה בשנת 2020 בהשוואה לשנה קודם, בה הושקה. נכון לתחילת 2021 היו לה מעל 160 מיליון חשבונות של משתמשים שהתחברו במחשב האישי שלהם, לעומת 108 מיליון משתמשים שהיו רשומים בשנת 2019. בנוסף, מספר המשתמשים הפעילים היומי שלה גדל ל -31.3 מיליון, עליה של 192 אחוזים מול שנה קודמת.

החברה טוענת שכבר עתה הגידול מתבטא בצמיחה מהירה של חנות האונליין שלהם, ומוסיפה ששחקנים הוציאו יותר מ-700 מיליון דולר על החנות בשנת 2020, מתוכם 265 מיליון דולר על משחקים שלא יוצרו על ידי Epic.

הבוננזה של פורטנייט

אמנם איננו יודעים בדיוק כמה Fortnite תרמה לרווח של EPIC, אך מספיק לצפות בילדינו המסוגרים בחדרם, שואגים בכל פעם שיוצאת גרסה חדשה של המשחק הזה ומתקשרים באמצעות דיסקורט לאחרים שמעולם לא פגשו פנים אל פנים, על מנת להבין מה זה עושה ל-EPIC. בנוסף, כפי שנכתב כאן גם בעבר, מכירת משחקי הוידאו גדלה ב-63% לעומת שנה קודמת. מגיפת הקורונה והמגמה הכללית של צמיחה בעולם הגיימינג בשנים האחרונות, הם שגרמו לכך.

 

 

 

 


מה זה פורטנייט?

פורטנייט הוא משחק מלחמה אסטרטגי קבוצתי אונליין, שפועל לפי מודל שמציע את "הסחורה" בחינם, עם אפשרויות פרמיום בתשלום. ההנחה שברגע שתיתן לגיימרים טעימה מהמשחק, הם יאהבו אותו כ"כ, שתוכל להתחיל למכור להם בו תכני פרמיום. לדוגמא, תוכל להחליף ביגוד מיוחד עבור הדמות (אווטאר) שלך, או שתוכל לאפשר לדמות שלך לרקוד באופן מיוחד. לא תוכל לרכוש את נצחונך במשחק. הדמות שלך לא תהיה חזקה יותר, ולכן המשחק שיוויוני, אולם המודל טוען שאנשים עדיין יסכימו לשלם כסף עבור אפקטים דיגיטליים כאלה.

פורטנייטפורטנייט

ואז הגיעה הקורונה

במהלך הסגר העולמי, פורטנייט הפך שוב למקום מועדף על צעירים לבלות יחד, באופן וירטואלי. פורטנייט אף הוסיפה לאחרונה מצב "מסיבת רויאל", בו אין ירי באקדחים, אלא רק ירי בהקשרים לא אלימים. לא תראו שם מראות של דם או זוועה, בניגוד למשחקי מלחמה אחרים.

בשורה התחתונה

כמעט בוודאות EPIC מרוויחה כסף רב מפורטנייט: על פי המסמכים שפורסמו בערבות התביעה מול אפל עולה ש-EPIC הרוויחה יותר מ-700 מיליון דולר בשנתיים בלבד, רק בפלטפורמה של iOS. למרות שפורטנייט כבר לא זמין ב-iOS בגלל המאבק המשפטי עם אפל, הוא נמצא בפלטפורמות רבות אחרות, ולכן המדובר בהנחה די ודאית שפורטנייט מהווה פרה חולבת שגורפת הרבה מזומנים בעבור EPIC, ומעניק לה את הביטחון הכלכלי להמשיך ולחלק משחקים בחינם בחנות האונליין שלה.

 

 

מעבר לתגובות בפורום