יצרניות הסלולר מעלימות חיבורי אוזניה? יש מי שעושה מזה כסף!

תמיר עיואן
12-04-2021 10:26

בזו אחר זו, יצרניות הסלולר מחסירות את חיבור האוזניה השימושי כ"כ, באמתלה שכולם עוברים לאוזניות אלחוטיות. על מנת לאפשר בכ"ז חיבור אוזניה פיזית, מספקות היצרניות מתאם USB לחיבור אוזניה.

לא כולם עוברים לחיבור אלחוטי, מכיוון שלעיתים הצליל שמופק אלחוטית פשוט לא מספיק איכותי. במידה ואתם שייכים לאלו שמעדיפים חיבור חוטי, כדאי שתדעו שקיימות דרכים לשפר אותו. לשם כך תזדקקו לממיר מדיגיטל לאנלוגי (DAC). 

ישנן מספר אפשרויות שכבר קיימות בשוק. אחת הוותיקות שבהן הוא מתאם ה-DAC והמגבר הקומפקטי Apogee Groove שהושק לפני מספר שנים והותאם לחיבור למחשב. ה-Groove כולל DAC התומך ב- 24 bit / 192kHz, שבב של ESS Sabre, אולם גודלו אינו קטן כ"כ. המוצר ארוז בעטיפת אלומיניום קשיחה המגינה עליו ממכות. בעוד חלק ניכר מהמשתמשים מדווחים על שיפור אדיר בסאונד, לעומת חיבור ישיר לשקע אוזניות המחשב, ההנאה הזו מגיעה עם תג מחיר של 300 דולר.

אד צ'רני

עתה חברת האודיו והטכנולוגיה THX מוסיפה את שמה לרשימת היצרנים עם המוצר הראשון שלה לצרכן, האוניקס (Onyx). בכך, מוסיפה החברה אלטרנטיבה זעירה ועוצמתית למכשירים משולבי מגבר ו-DAC המסורתיים.

כמו ה-Apogee, אוניקס גם כן בנוי כדונגל USB ממתכת קשיחה, עם כבל בקצה אחד ושקע אוזניות בצד השני. תקע ה-USB-C הוא מגנטי, מסתובב בחזרה ומתחבר לגוף האוניקס כאשר הוא אינו בשימוש. היצרן מציע להשתמש בו כדי לשמור על חיבור האוזניות. 

אוניקס

המכשיר תומך באוזניות הכוללות מיקרופון, וגם באלו שאינן כוללות אותו. 

בחזית ממוקמת שלישיית נורות LED המציינות את איכות השמע שאליו תאזינו: רזולוציה רגילה, גבוהה, Digital Stream Digital (DSD) ו-Master Quality Authenticated (MQA). המכשיר מגיע עם מתאם USB-C ל-USB-A, כך שאם תרצו לחברו למחשב הנייד שלכם שאינו מכיל חיבור USB-C, תוכלו עדיין להשתמש בו עם המתאם שמסופק.

אוניקס

בתוכו, כולל האוניקס שבב מגבר מדגם THX AAA-78. המדובר במגבר+DAC הנייד הראשון בעולם שיוצר בשילוב שבב מדגם זה. לטענת היצרן, השבב AAA-78 הופך את המוצר לעוצמתי בדיוק כמו DAC שולחני, ועדיין שומר על מימדים מזעריים כ"כ. הוא אמור להקטין את העיוות (distortion) בכ- 40dB ובו זמנית להעצים את ההגברה. כדברי THX, המוצר יביא ל-extreme highest fidelity" audio".

במילות היצרן:

"THX Achromatic Audio Amplifier (THX AAA™) ensures the ultimate no-compromise headphone audio experience by delivering the world’s highest fidelity audio with infinitesimally low levels of noise, distortion and power consumption."

טבלת השוואה בין השבב באוניקס לבין מגברים אחרים:

טבלת השוואה

טבלת השוואה

דגם שבב ה-DAC שבמכשיר הינו ESS ES9281PRO. כאמור, ה- Onyx מותאם לתמוך בפורמט MQA. המדובר בפורמט שכולל את כל הפרטים שהוקלטו במקור, אולפן הקלטות או הופעה חיה. ל-Onyx מעבד MQA המסוגל "לפתוח" את המידע שאוחסן בפורמט MQA, גם משירותי סטרימינג כדוגמת TIDAL. ה-Onyx תומך בכל מכשיר הכולל חיבור USB-C או USB-A עם המתאם שמסופק בערכה. במידה ותבחרו לחברו למחשב, כדאי שתדעו שנדרשת מערכת ההפעלה חלונות 10.

מחירו של האוניקס עומד על 200 דולר, וניתן לרכוש אותו ישירות מאתר היצרן.

ספציפיקציות של האוניקס:

ספציפיקציות של האוניקס

לסיכום, טרנד המיזעור מביא עימו בשורה אמיתית. בעולם של תנועה מתמדת ותלות מתמדת בסלולרי, חיבור של מגברים אודיופילים לסמארטפון הופך לבקשה מובנת מאליה.


מעבר לתגובות בפורום