חברת OnePlus הכריזה על הדור התשיעי של הטלפונים ששיגעו את העולם

טל גורן
05-04-2021 10:27

השנה, סדרת הדגל החדשה תכלול שלוש גרסאות בסך הכל. גרסה מוזלת, גרסה בסיסית וגרסה משופרת

OnePlus נוסדה בסוף שנת 2013 בשנזן שבסין ורוב המניות שלה נמצאות אצל OPPO. את הדגם הראשון שלה השיקה ביוני 2014.

כמו כל חברה מוכרת, חברת OnePlus מעדכנת מדי שנה את סדרת הדגל שלה עם דגמים נוספים במהלך השנה. כשכל סדרה חדשה כוללת בתוכה מגוון חדש של טכנולוגיות בנוסף למעבדים וחומרה חזקים יותר. 

השקת שלוש גרסאות אומנם נשמעת דבר די נורמלי, אך בתחילת דרכה, השיקה החברה רק טלפון אחד כל שנה, כך שהיא נותנת מספר אפשרויות לאנשים שלא רוצים את כל הדברים הכי חדשים או הכי חזקים.

הדגמים החדשים הם:

• OnePlus 9R

• OnePlus 9

• OnePlus 9 Pro

לכל הדגמים יש הרבה דברים במשותף, כולם מגיעים עם אותן אפשרויות לנפח זיכרון ואחסון פנימי, 8GB זיכרון עם 128GB נפח אחסון או 12GB זיכרון עם 256GB נפח אחסון, אותה בטרייה בנפח של 4,500 mAh, מסך עם 120Hz ובנוסף גם +HDR10, לכולם יש זיהוי טביעות אצבע מתחת למסך, חיישן קדמי עם 16MP, אותה מערכת ההפעלה של החברה OxygenOS 11 המבוססת על Android 11. אך שימו לב שאין כניסת 3.5 מילימטר לאזניות או אפשרות להרחיב את נפח האחסון באמצעות כרטיס MICRO SD. והנה כל שאר הדברים שאתם צריכים לדעת על כל דגם בלי להיכנס יותר מדי לפרטים הקטנים על הדגמים:

OnePlus 9R

הדגם המוזל שבחבורה. מה זה אומר? מחיר נמוך יותר כשזה מתבטא בחומרה חלשה יותר מהאחים הגדולים שלו. מבחינת מעבד, הוא מצויד ב-Snapdragon 870 מבית Qualcomm. מבחינת המצלמה, ישנו מערך מרובע בגב המכשיר הכולל: חיישן ראשי עם 48MP, חיישן משני עם עדשה רחבה עם 16MP ושני חיישנים נוספים האחראים למאקרו ועומק עם 5MP ו-2MP בהתאמה. הוא חולק הרבה תכונות עם אחיו האמצעי, OnePlus 9 בכך שלשניהם יש מסך בגודל 6.55 אינץ' עם אותה רזולוציה של 2400X1080.

זמין בצבעים שחור וכחול.

OnePlus 9

אז אחרי שהבנו שהדגם OnePlus 9R מאוד דומה לדגם הזה, למה בכל זאת אנשים ירצו לקנות דווקא אותו? התשובה היא די פשוטה, גם הוא וגם האח הבכור, מציעים מעבד חזק יותר, את ה- Snapdragon 888 שהוא מעבד הדגל של חברת Qualcomm, אך פה הדמיון מסתיים. מפרט נוסף של ה-OnePlus 9: בהירות מסך של עד 1100 ניטים. מבחינת מצלמה, האח הסנדוויץ' מציע מערך אחורי אומנם משולש אך החיישנים מתקדמים יותר: חיישן ראשי בעל 48MP, חיישן עם עדשה רחבה עם MP50, כן כן, יותר מפי 3 ממה שבן הזקונים מציע אך החיישן השלישי הוא חיישן לעומק עם 2MP בדיוק כמו בדגם הקודם.

זמין בצבעים שחור, סגול וכחול.

ONE PLUS 9OnePlus 9 Pro

והגענו לדגם הכי טוב שהחברה הוציאה עד כה. הוא אומנם חולק הרבה מהמפרט שלו עם שאר אחיו, אך ישנם הרבה דברים שרק הוא מציע כמו המסך. הדגם הזה מציע מסך גדול יותר העומד על 6.7 אינץ' עם מיליארד צבעים, בהירות של עד 1,300 ניטים, רזולוצייה של 1440X3216 (או 4K) בנוסף לקצב ריענון המשתנה באופן אוטומטי בהתאם לתוכן בניגוד לדגמים הקודמים שלא יכולים להשתנות.

זמין בצבעים שחור, אפור וירוק.

ONE PLUS 9 PROמבחינת מחירים:

OnePlus 9R - יתחיל ב-579$ (או ב- ₪1,930 בחישוב גס)

OnePlus 9 - יתחיל ב-729$ (או ב- ₪2,430 בחישוב גס)

OnePlus 9 Pro - יתחיל ב-969$ (או ב- ₪3,230 בחישוב גס)

באופן אישי, אני לא מבין למה חברות ממשיכות להוריד את האפשרות לחיבור אזניות או הוספה של כרטיס זיכרון. לפי דעתי זה משהו מאוד הכרחי. נכון, אפשר לקנות מגוון אביזרים על מנת לפצות על הדברים האלה כמו מתאם או כונן חיצוני עם כניסת USB C אך זה אומר שתצטרכו להוציא עוד כסף על טלפון שהוא לא ממש זול. בעיקר בגלל זה אני באופן אישי לא אקנה טלפון שלא מציע לפחות את האפשרות להכניס כרטיס זיכרון. זה הרבה יותר קל כשמחליפים בין טלפונים פשוט להוציא את הכרטיס זיכרון ולהכניס לטלפון החדש מאשר להתחיל להעתיק את התוכן הפנימי של הטלפון למחשב ואז להעתיק שוב מהמחשב לטלפון החדש.

מה אתם חושבים על החברה? האם יש לכם ניסיון איתה או שבכלל מעדיפים להתרחק ממנה? מוזמנים לספר לנו בתגובות.


מעבר לתגובות בפורום