Caterpillar משיקה את הסלולרי החדש – ויש לו תכונה שאין לאף מתחרה!

תמיר עיואן
03-04-2021 20:05

באיזה סכום יוצע ומי קהל היעד הייחודי שלו?

המכשיר Cat S62 Pro של חברת מוצרי הבניין Catterpillar זמין כבר בארה"ב. זהו הסמארטפון החדש שממותג Cat. ייחודיותו בהיותו בעל מצלמה תרמית. הוא תוכנן תוך מחשבה לפנות לעובדי בניין ותעשייה, ובמחיר 700 דולר הוא עשוי להיות אטרקטיבי ביותר.

ה- S61 שהושק בשנת 2018, הוצע בארה"ב במחיר של 900 דולר. ה- S62 Pro כולל צג ברזולוציית 1080p בגודל 5.7 אינטש, מעבד Snapdragon 660 שנמצא גם במכשירי ביניים אחרים, עם 6GB RAM, אחסון בנפח 128 GB  וסוללה בנפח 4000 mAh. 

אולם בניגוד למכשירי הביניים האחרים, הוא אינו תומך 5G או מערכת הפעלה אנדרואיד 11, אלא אנדרואיד 10 עם הבטחת היצרן לספק עדכון ל- 11 בעתיד. 

למרות ש- S62 Pro זול משמעותית מקודמו, הוא כבר לא מציע את חיישני איכות האוויר, ובעל סוללה מעט קטנה יותר (לעומת 4,500 mAh).

עד כאן החלק המשעמם. החדשנות מגיעה בדמות מצלמת הדמיה תרמית מסוג Flir מובנית, עם פי ארבעה פיקסלים תרמיים מקודמתה. 

אז מה המשמעות של מצלמה תרמית בסלולרי? ניתן לזהות עימה הצטברות של לחות, נזילת מים, נקודה חמה במיוחד במכשיר חשמלי, בלוח חשמל, או על משטח, פעולות שחשובות במיוחד לעובדים בבניין ובתעשייה. 

המצלמה כוללת את ה- FLIR Lepton ברזולוציה הגבוהה ביותר הקיימת כיום, חיישן ה- FLIR Lepton 3.5 ברמה המקצועית, שמאפשר פי 4 פיקסלים התרמיים בהשוואה לדור הקודם. בשילוב עם טכנולוגיית VividIR של FLIR, Cat S62 Pro מספק איכות תמונה משופרת, תמונה חדה יותר ורזולוציה תרמית גבוהה יותר.

תמונה חדה יותר ורזולוציה תרמית גבוהה יותר

ניתן גם להגדיר אזעקה שתודיע לך כאשר מתגלה רמת טמפרטורה מסוימת. 

 כך נראית הדמיה של צינורות:

הדמיה של צינורות

אולם אין המדובר רק במצלמה תרמית. המידע מהמצלמה התרמית "מולבש" על צילום רגיל של מצלמת 12 מגה של סוני, ובכך מתאפשר להציג את המידע התרמי על הצילום הרגיל.

עמידות יוצאת דופן

כיאה למכשיר המיועד לעובדים בבניין ובתעשייה, ה- S62 Pro מדורג ב- IP68, כלומר בטוח להטביל אותו במים בעומק 1.5 מטר למשך עד 30 דקות. אולם הוא גם עומד בתקן IP69 שמאפשר התזת מים בלחץ גבוה עליו, ללא פגע. לטענת היצרן, המכשיר נבדק בתנאים קשים אפילו עוד יותר, אולם היא מתחייבת לרמת דירוגי ה- IP הרשמיים הללו.
אולם זה לא הכל. היצרן מתחייב שהמכשיר יכול לעמוד בנפילה מגובה של כשני מטרים על משטח מתכת ללא נזק, ובנוסף, מסך ה- Gorilla Glass 6 שלו מחוזק על ידי מגן מסך נוסף שהורכב במפעל. S62 Pro עונה גם על דרישות התקן הצבאי MIL-STD-810, כולל עמידות בפני רעידות ועמידות בפני הלם תרמי.
Caterpillar
את המכשיר יוצא הדופן הזה ניתן לרכוש אונליין באתר היצרן.
זה כמובן לא מכשיר לכל אחד, אולם הערכים המוספים שלו, הכוללים מצלמה תרמית ועמידות יוצאת דופן, עשויים לקרוץ לפלח אוכלוסייה ייחודי, שעד כה טרם קיבל פתרון ייעודי.
מעבר לתגובות בפורום