סקירת מסך גיימינג ViewSonic elite xg270q

תמיר עיואן
08-02-2021 16:46

במשך שנים הגיימרים נאלצו להתפשר בכל הנוגע לצגים שבחרו: או שקיבלו קצב רענון מהיר עם איכות תמונה בסיסית, או שקיבלו תמונה עשירה, עם קצב ריענון נמוך יותר. בדיוק את המשוואה הזאת המסך הנדון מבקש לשנות.

את הסקירה הזו קשה לנתק מהסגר המתמשך בו אנו נמצאים. בשנה האחרונה נשארנו הרבה יותר בבית, ויש מי שנהנה מזה במיוחד. בהשוואה שנערכה בין המשחקים המשוחקים ביותר בנובמבר 2019 לבין המשוחקים ביותר בנובמבר 2020 נמצא שחלה עלייה של 30% בזמן המשחק הממוצע. 

מכירת משחקי הוידאו גדלה ב-63% לעומת שנה קודמת. את העלייה ניתן ליחס לשני גורמים עיקריים: מגיפת הקורונה והמגמה הכללית של צמיחה בעולם הגיימינג בשנים האחרונות.

הגורם הראשון ברור לכל. לאורך שנת 2020 הרבה יותר אנשים מצאו את עצמם מבלים יותר ויותר זמן בבית, בשל עבודה מהבית, או בגלל שפוטרו מעבודתם. הגיימינג נותן מענה לכל הזמן הפנוי הזה שנוצר וגם מספק סוג של אסקפיזם. במקום לשבת כל היום מול הטלוויזיה ולהתעדכן בחדשות, אנשים יכולים לשחק במחשב, לצלול לתוך המשחק ולהתנתק קצת מכל מה שקורה בחוץ.

אבל זה לא הכל. מכירות המחשבים והציוד ההיקפי גדל גם הוא ללא כל פרופורציה ביחס לשנים האחרונות, מה שהביא לעליות מחירים ולנסיקת מניות חברות המחשבים בעולם.

לכן הסקירה של מסך הגיימינג הזה הגיעה בדיוק בזמן: כל בני המשפחה שלי בבית, מחוברים למחשבים כמו לשקית הרטמן לאחר מסע כומתה.

במשך שנים הגיימרים נאלצו להתפשר בכל הנוגע לצגים שבחרו: או שקיבלו קצב רענון מהיר עם איכות תמונה בסיסית, או שקיבלו תמונה עשירה, עם קצב ריענון נמוך יותר. 

מסך ViewSonic Elite XG270Q שהושק באוקטובר 2020, מבקש לשנות משוואה זו באמצעות טכנולוגית IPS עם קצב ריענון מקסימלי של 165 הרץ (באמצעות חיבור ל-Display Port בלבד) ורזולוציית QHD (2560x1440).

כדבריו של רינו צרור – נתחיל בהתחלה.

ViewSonic elite xg270q

ViewSonic:

מדובר בחברה בבעלות פרטית שבסיסה בארה"ב ומרכז פיתוח בטיוואן, המתמחה בטכנולוגיית תצוגה: מסכי LCD, מקרנים ומסכי הקרנה אינטראקטיביים. כשהוקמה בשנת 1987, שמה היה Keypoint Technology Corporation. בשנת 1990 השיקה את קו מסכי המחשב הצבעוניים ViewSonic ומאז שינתה את שמה בהתאם לקו מוצרים זה.

ViewSonic elite xg270q

עיצוב:

סדרת העלית של מסכי ViewSonic כוללת עיצוב חדשני ונוח מאד לשימוש: 

- בעוד שחלק מהמסכים המתחרים כוללים צג עם מסגרת אפורה עד משעממת, מסכי העלית של ViewSonic כוללים מסגרת שחורה הכוללת תאורת RGB היקפית ואחורית מדליקה. מאחור ניתן לראות מסגרת תאורה בצורת משושה, שמקיפה את המעמד המאסיבי ומקרינה על הקיר האחורי. את התאורה ניתן לכוון כך שתהיה קבועה או מתחלפת. בנוסף, קיימת גם שורת לדים בתחתית המסך, שמאירה על השולחן. מכיוון ש- ViewSonic נמנית על ה- RGB Alliance, שכוללת את cooler master, Razer ו- Thermaltake, תוכלו לשלוט בפסי הלד של המסך, גם באמצעות התוכנות של חברות אלו, ואף לתזמן את החלפת הצבעים ביחד עם המקלדת, העכבר והמארז יחדיו.

- המסך כולל Mouse Bungee: תופסן שמחזיק את חוט העכבר באויר, כך שלא תצטרכו למשוך כל הזמן את חוט העכבר.

Mouse Bungee

- המסך כולל מסגרת בעלת גבול קשה לזיהוי עם המסך, כאשר הוא מכובה.

- בסיס המסך מאסיבי ביותר עשוי מתכת. בניגוד למסכים אחרים חסרי הטיה, כדוגמת אלו של Gigabyte, למסך זה הטיה צידית של עד 45 מעלות, וסיבוב של 90 מעלות למצב Portrait.

למסך זה הטיה צידית של עד 45 מעלות

אבל יש לזה מחיר: גב הבסיס עמוק במיוחד (22 ס"מ) ולכן דורש הרחקה משמעותית יותר מהרגיל מהקיר. במידה ולא תעשו כן, ישתפשף הקיר, כפי שקרה לי.

גב הבסיס עמוק במיוחד

- המסך תואם תקן VESA 100x100 כלומר ניתן לתליה באמצעות מתלה מתאים.

המסך ניתן לתליהחיבורים:

- המסך כולל רמקולים מובנים בהספק 2 וואט. נראה לכם מיותר? אני דווקא מוצא אותם שימושיים ביותר בעידן הקורונה ושיחות הזום.

- חיבורים בתחתית המסך כוללים USB, Display Port, 2x HDMI וחיבור לאוזניות. באופן זה תוכלו לחבר התקני USB ישירות למסך. לדוגמא, להטעין את הסלולרי בישיר חיבור למסך.

חיבורים בתחתית המסך

מה באריזה:

מסך, כבל חשמל, שנאי חיצוני, כבל Display Post, כבל USB A/B ומדריך מקוצר

תאימות:

חובבי Nvidia ישמחו לדעת כי המסך עומד בתקן G-SYNC Technology. המדובר בתקן המסנכרן את קצב הריענון של המסך עם זה של כרטיס המסך. בכך מתאפשרת תמונה חלקה גם בקצבי ריענון מסך גבוהים, ללא תופעות "קריעה" של התמונה.

רזולוציה:

המסך מסוג in-plane-switching (IPS) ברזולוציית 2K, או בשמה הנוסף QHD. בשל מרחק הצפיה הקרוב למסך, לרזולוציה הגבוהה ערך מוסך משמעותי לחוויה.

קצב ריענון:

קצב הריענון של המסך, גבוה ביותר. תדר של 165Hz, בחיבור דרך Display port בלבד, מאפשר צפיה חלקה בסצנות של תנועה מהירה, ללא טישטוש. במידה ותתעקשו לחבר דרך חיבור HDMI, תקבלו קצב ריענון מקסימלי של 144 הרץ בלבד.

קצב ריענון של המסךזמן התגובה:

זמן התגובה המהיר במיוחד של 1 מילי שניה מאפשר לגיימר צפיה מיידית בכל המתרחש במשחק, ללא שיהוי.

HDR 400:

למסך הסמכת VESA DisplayHDR 400, מה שמאפשר להינות יותר מתוכן HDR.

חווית שימוש

כמו ברוב מסכי ה- IPS, גם מסך זה אינו מייצר שחורים עמוקים, אולם יש לו זויות צפיה רחבות. איכות התמונה במסך יוצאת דופן. עומק הצבעים ואיכות התמונה הם בדיוק מה שאני מצפה לראות במסך לגיימינג. המסך חובר למחשב גיימינג ייעודי שהמפרט המלא שלו בסוף הסקירה. 

התמיכה של המסך הזה ב- G-Sync מתבטאת במחשב שלי באופן מדהים, ומאפשרת הפחתה משמעותית בטשטוש התנועה. מבחינת חווית המשחק שלי, קצב ריענון של 165 הרץ הוא אופטימלי, מכיוון שלרוב המשחקים בהם אני משחק קשה לשמור על קצב רענון גבוה יותר לאורך זמן. 

השילוב עם התאורה ההיקפית אותה ניתן גם לסנכרן עם תאורת העכבר והמקלדת, מעצימים את החוויה.

ה-ViewSonic Elite XG270Q הוא פשוט בחירה מעולה מכיוון מסביב לאלה שנהנים מלהיות בעל מסך תוסס ויפה, הן כתצוגת המשחק העיקרית שלהם והן כמארח של רוב סרטיהם. ותוכניות טלוויזיה.

לסיכום:

מצאתי את המסך ViewSonic Elite XG270Q טוב מאד לרוב השימושים. בשל תמיכה בתקן G-SYNC, הוא פעל באופן מיטבי כשחיברתי למחשב בעל כרטיס מסך של NVIDIA. המסך אינו תומך בתקן FREE SYNC, ולפיכך רישמית אינו תואם לכרטיסי המסך של AMD. גודלו 27 אינטש ורזולוציית 1440p ולכן יתאים גם לשילוב עבודה משרדית עם מספר חלונות במקביל. בשל היותו בטכנולוגיית IPS, הוא אינו מספק שחורים אולטימטיביים, אולם הצבעים שלו מרהיבים וזויות הצפיה בו רחבות, ומכאן שנוח לשבת ולשחק עם חברים. זמן התגובה שלו מהיר במיוחד, וההשתקפויות מינימליות. לכן אני ממליץ שבמידה ואתם שוקלים להחליף את מסך המחשב הנוכחי שלכם בצג גיימינג איכותי, כדאי מאד שתקחו את XG270Q בחשבון.

מפרט מלא של המסך:

מפרט מלא של המסך

מפרט המחשב עימו נבדק המסך:

ANTEC PSU 750W High Current Gamer Gold

Corsair SSD 1.0TB MP600 NVMe PCIEx4 M.2

Gigabyte RTX 3070 GV-N3070GAMING OC-8GD

Intel Core i7 10700K / 1200

Coolermaster ML240L ARGB V2 Liquid Cooler

Gigabyte Z490 Gaming X

Antec Case NX800

Corsair DDR 4 16G (8Gx2) 3600 CL18 Vengeance LPX Black 

 

מחיר: 2,499 ש"ח

יבואן רשמי: גטר

מעבר לתגובות בפורום