מסיבה פרטית עם הרמקול הנייד של Bang & Olufsen

ענבל סינגר
30-12-2020 18:08

ענבל סינגר לקחה את Beosound A1 דור 2 למבחן. האם רקדה כאילו אין מחר?

כבר חודשים שאין בתי קפה? התפנקתי עם מכונה חדשה. אין חדרי כושר? הסלון השתדרג עם הליכון ואליפטיקל. אין הופעות ומסיבות? בדקתי האם רמקול נייד, קטן ותמים למראה Beosound A1 דור 2 יכול למלא את החלל (תרתי משמע) שנוצר בחיי התרבות שלי ולגרום לי ולבן הזוג לרקוד כאילו אין מחר.

לא חסרים בשוק רמקולים ניידים מכל המינים והצבעים אבל עוד טרם פתיחת הקופסה שנחתה על סף דלתי, היו לי ציפיות גבוהות מרמקול מבית באנג אנד אולפסן, חברה שיש לה מוניטין יוקרתי קל וחומר בגזרת מוצרי האודיו שלה. אם אי אפשר ללכת כבר כמעט שנה להופעות, השתוקקתי כי חוויית הנאה ממוזיקה (כמעט) כמו בהופעה תגיע עד אליי הביתה. חשוב לציין שמדובר ברמקול נייד שתג המחיר שלו אינו זול – 990 ₪ (יבואן רשמי ביקונקט) ועל כן, גמלה בי ההחלטה לסקור כל שקל ושקל שמתבקש לשלם עבורו.

טרם הפעלת המכשיר עמדתי על טיבו העיצובי. העיצוב של מעצבת דנית ששמה Cecile Manz מתיימר להיות דק וקל יותר לעומת הרמקול מהדור ה-1 בסדרה. מחוברת אליו רצועת עור דקה בצבע חום, לטובת מי שאולי מעוניין לתלות את הרמקול על וו או על ענף יציב בטבע (לאחר שהסגר ייגמר ונחזור לטייל הרצועה הזו בטוח תתגלה כשימושית). לגבי עניין המשקל והדקיקות - אנחנו מדברים על 558 גרם. זה לא הרמקול הכי קליל ודק שראיתי מימיי, אבל רמקול אמור להישאר במקום אחד, בין אם זה על השולחן, על המיטה או על הדשא בגינה, אז לא הייתי ממהרת להתבאס ממנו על שום כך.

Beosound A1

מה עוד ניכר כשבוחנים את המכשיר בחיצוניותו? הכפתורים! הכפתורים בחלקו התחתון אינם מספיק בולטים לעין. מבלי להחזיק את המכשיר מול העיניים ומקרוב, לא יהיה לכם קל למצוא את כפתור ההפעלה והכפתורים להגברת והנמכת הסאונד. אין חיווי אור כלשהו שנדלק סביבם לפני או אחרי לחיצה עליהם. לא אידיאלי גם בחדר או במקום חשוך.

אבל היי, בואו נדבר על מה שבאמת חשוב - מה שקורה מרגע שמפעילים את הרמקול הזה! קודם כל, הפעלה פשוטה וחלקה להפליא. מרגע שלחצתי על כפתור ההפעלה ברמקול מיד קפצה התראה בסמארטפון (אנדרואיד במקרה שלי) שמציעה לי לאשר את החיבור בין המכשירים. לא הייתי צריכה להיכנס להגדרות הבלוטות' (למי שמתעניין מדובר בבלוטות' בתקן 5.1).

קליק לספוטיפיי היישר למיקס היומי, שמורכב בעיקר משירי רוק, והנה הסלון שלי הפך להיכל של הופעה רוקרית מ-ש-ו-ב-ח-ת! אין מה להגיד, אין, הבאנג אנד אולפסנים האלה הפתיעו אותי ממש. מתוך הרמקול העגול והקטן הפציע סאונד מדהים. הצלילים היו מצוינים, חזקים, עוצמתיים, הגיטרות נתנו בראש, התופים נתנו בקצב, ואיזה בס, וואו, איזה בס. חשוב לציין שהסלון בביתי ממש גדול והרמקול בכלל לא התקשה למלא את כל החלל בחוויה המוזיקלית. בן הזוג פסק ממלאכתו בחדר העבודה ורקדנו לנו במשך דקות ארוכות וכיפיות במיוחד.

מצאתי והורדתי גם אפליקציה שנקראת בדיוק כשם החברה – Bang & Olufsen שיש בה אחלה של אקולייזר שמאפשר לעשות משחקים עם הסאונד ולייצר איתו כל מיני תחושות מהנות. יש עיגול כזה שניתן לנוע בו בין feel רגוע, חם, באסי, אנרגטי ועוד. ניתן לשמור את ההעדפה שלכם תחת "מצבי האזנה".

 Beosound A1

אם בא לכם להרגיש עד הסוף כמו בהופעה או במסיבה, אפשר לחבר בין שתי יחידות של ה-A1 וכך למלא חללים גדולים. לדעתי, לא הכרחי, אני נהניתי מאוד עם רמקול אחד בסלון רחב ידיים, אבל אתם יודעים מה אומרים, "טובים השניים מן האחד"? הייתי הולכת על אופציה כזו אם הייתה לי חצר ענקית. ואם כבר מדברים על חללים פתוחים, הפעלתי את הרמקול גם במרפסת, ששטחה מרווח מאוד והיא אמנם לא פונה לכביש ראשי, אבל יש מתחת לבניין פארק שרובצים בו המוני ילדים רעשנים. גם במשימת האוויר הפתוח והרעש, הרמקול עבר בהצלחה עם אחלה של חוויה מוזיקלית נקייה ועוצמתית.

שימוש משני שקיים ברמקול ה-A1 הוא ביצוע שיחות טלפון, והוא אכן כולל 3 מיקרופונים, אבל לא הייתי בונה עליו בקטע הזה. איכות הסאונד בבדיקה שלי לא הייתה מיטבית. אני לא שמעתי טוב את האנשים שהתקשרתי אליהם, והם שמעו אותי באופן סביר. אבל זה באמת בקטנה לעומת איכות הסאונד המצוינת שעשתה לי את היום. 

ונושא חשוב נוסף – כמה זמן המכשיר מחזיק ללא טעינה? אני שמעתי מוזיקה תוך כדי עבודה על ענייניי השונים משמונה בבוקר עד שמונה בערב ללא הפסקה בכלל. במפרט הטכני מצוין שהמכשיר מחזיק אפילו 18 שעות, שזה מרשים ביותר.

לסיום, חשוב שתדעו כי הרמקול אמור להיות עמיד בפני מים, אבק וחול כדי שניתן יהיה ליהנות ממנו בכל מקום, אפילו בגשם ואפילו בחוף הים. לי אישית אין אומץ לבדוק את העמידות הזו כאשר מדובר במכשיר ממש יפה ויקר. לא הייתי נותנת גם לילד קטן לשחק איתו שמא ייפול מידיו ויהפוך בין רגע לז"ל.

יבואן: ביקונקט

מעבר לתגובות בפורום