ג'ברה עלית 85t – אוזניות True Wireless עם ניטרול רעשים אקטיבי

תמיר עיואן
21-12-2020 13:45

ב-3.12.20, ביקונקט השיקו בישראל את אוזניות הדגל שלהם: Jabra Elite 85t. אחרי שהיינו שם ורשמנו כל מילה, יצאנו לבדוק האם המוצר עומד בהבטחות היצרן?

מי את, ג'ברה? 

ג'ברה היא חברה דנית המתמחה בציוד שמע, שעברה לבעלות של GN Audio מאז שנת 2000. מה קרה שדווקא בשנת 2000 היא נרכשה? ככל הנראה מכיוון שבשנת 1999 הומצא לראשונה תקן בלוטות' 1.0 שהפך על פיו את עולם האלחוט.

האוזניות הנסקרות Jabra Elite 85t, הן מסוג True Wireless (TWS), כלומר צד ימין של האוזניה מחובר אלחוטית לצד שמאל, ושניהם מחוברים אלחוטית למקלט הבלוטות', שלרוב יהיה טלפון סלולרי.

אוזניות ה-TWS הראשונות צצו בשנת 2015, ונקראו The Dash. הן היו מגושמות, ועדיין גרמו לכל מי שניסה, להתאהב ברעיון. מאז חלו התפתחויות טכנולוגיות רבות, ביניהן בלוטות' בתקן 5.0, ואפילו Active Noise Cancellation (ANC).

אבל כיום, כשמדברים על אוזניות TWS, מתכוונים בעצם ל-2 אפשרויות: ה-Air Pods Pro של אפל והשאר. כך לפחות האמנתי, עד שקיבלתי את ה-85t לבדיקה.

Jabra_Elite_85t

להזכירכם, במצגת ההשקה של היבואן, הוצג שג'ברה עשתה הכל על מנת, שה-85t יהיה טוב יותר מה-Air Pods Pro בכל תכונה וזה ללא ספק ראוי להערכה! בדרך להישג זה, ג'ברה עשתה כברת דרך, מאז ה-65t, כאשר כל דגם משופר משמעותית מהדור הקודם לו. השיא היה כאשר ג'ברה הכריזה באוקטובר השנה על עדכון תוכנה חינם שיוענק לכל בעל 75t כך שיתווסף לו ANC בתוכנה. ככה סתם, חינם אין כסף. 

אז מה זה ANC ואיך זה עובד?

ANC הוא מנגנון ביטול רעשים בתדר נמוך. המנגנון פועל באמצעות איתור וניתוח אופי הצליל שנקלט, ויוצר גל קול מנוגד שפועל לביטולו. במידה והסביבה רועשת, עוצמת ה-ANC (התדר שאמור לבטל את רעשי הרקע) תעלה ואתם צפויים לחוש הפחתה של רעש הרקע. לעומת זאת, במידה והסביבה שקטה, עוצמת תדר ה-ANC יורדת.

סינון רעשים אקטיבי ב-2 רמות ANCמה באריזה?

2 אוזניות, נרתיק, בליסטר עם מתאמים לאוזן ב-3 מידות, כבל USB Type c והוראות הפעלה בעברית.

מה בערכה

איך הם ביחס לדורות הקודמים של ג'ברה?

כשמשווים את ה-65t ל-75t מוצאים דמיון רב ביניהם, למעט ה-ANC, אולם למראה ה-85t אני נזכר במשפט האלמותי של המונטי פייטון:

"!And Now For Something Completely Different"

התכנון של ה-85t שונה לחלוטין מהדורות הקודמים:

• ההצמדה לאוזן הפכה טובה יותר באמצעות עיצוב משופר

• ההרגשה שהרגע דחפת פקקים לאוזניים כבר אינה כה מוזרה כמו בעבר, בשל המבנה החצי פתוח והאנטומי

• השילוב של 6 מיקרופונים ב-85t, בהשוואה ל-4 מיקרופונים ב-Air Pods Pro וב-75t, אמור לנטרל רעשי רקע באופן מיטבי

• 5.5 שעות שיחה בשילוב ANC, או 7.5 שעות ללא ANC, בהשוואה ל-4.5 שעות ב- Air Pods Pro

• הטעינה אפשרית במגוון צורות, לבחירתך:

- הכנסת האוזניות לנרתיק שמשמש בעצמו כמטען נייד, ולאחר כשעתיים קיבלתם פול טנק.

הנרתיק משמש כמטען נייד

- את הנרתיק עצמו תוכלו לטעון באמצעות כבל ה-USB type C שהתקבל עימו (כשעתיים וחצי לטעינה מלאה), או באמצעות הנחתו על משטח QI (כשלוש וחצי שעות)

טעינת הנרתיק עם כבל

- נגמרה לכם הבטרייה וצריכים אוטוטו לעלות שיחה נוספת? בתמורה לרבע שעה טעינה בנרתיק, תקבלו שעה שלמה של שיחה!

• רוצים לדעת כמה זמן נותרה לטעינה? תוכלו לצפות בחיווי בנורת הלד שבחזית הנרתיק וגם באפליקציה.

• הדרייברים באוזנייה עלו לגודל 12 מ"מ בהשוואה ל-6 מ"מ ב-75t.

• בתוך האוזניות הוסף גריל על מנת למנוע מהשעווה לסתום את האוזניה

אז איך ההרגשה לענוד אותם באוזן? 

במילה אחת – נוח. בשתי מילים, נוח יותר. יותר מבדורות הקודמים. אבל אל תטעו. הנוחות לא תביא אתכם לשכוח אותם באוזן. אחרי הכל, זה עדיין פלאג שתקוע באוזן.

כדי שתתקיים התאמה מיטבית למבנה האוזן שלכם, ג'ברה סיפקה לכם 3 זוגות מתאמים בגדלי S,M,L בהתאם לקוטר חלל האוזן שלכם. ההחלפה פשוטה ומהירה. 

תרצו לענוד אוזניה אחת בלבד במקום שתיים? אין בעיה, ג'ברה מאפשרת לכם להשתמש גם רק באוזנייה הימנית! 

זיווג משמיים

הזיווג לסלולרי היה פשוט יותר משניתן לתאר. עם הצמדתם לאוזן, קולה של דיילת נחמדה לחש לי באוזן שעלי לחפש את ג'ברה בהתקני הבלוטות' בסלולרי וברגע שבחרתי בה, בוצע צימוד מיידי. ללא סיסמאות או דרישות מיותרות.

הזיווג היה יציב לאורך כל היום. ברשותי Samsung S10 Plus מעודכן לגרסת התוכנה האחרונה ולא חוויתי אפילו ניתוק בלוטות' אחד.

איך הסאונד?

אם יש זוג מילים מתאים לתאר את ההרגשה, הוא יהיה ללא ספק "מפתיע לטובה". תשכחו מהסאונד של אוזניות הכפתור שמקבלים עם הסלולרי וגם מהצליל של ה- TWS מהדורות הקודמים. ה- 85t בעל סאונד עשיר וברור, מותאם אישית לפי העדפתכם האישית, במוסיקה ובשיחה כאחד.

כיאה לחברה שעוסקת בפיתוח עזרי שמיעה, האפליקציה תבצע לכם בדיקת שמיעה בכל אוזן בנפרד, בעודכם עונדים האוזניות, על מנת להתאים עוצמות התדרים השונים לאוזנכם.

האפליקציה תאפשר לכם גם לבחור בין 6 כיווני אקולייזר מובנים: נייטרלי, שיחה, אקסטרה באס, אקסטרה טרבל, רך ואנרגטי. בנוסף תוכלו להתאים כל תדר באקולייזר לפי דרישתכם ולשמור אותו בזכרונות נוספים.

המעוניינים לשלוט בכל תכונה ישמחו לדעת שה- 85t מאפשרים שליטה כמעט על כל פרמטר.

• תוכלו להגדיר את פרק הזמן ללא שימוש באוזניה, לאחריו היא תיכנס לתרדמת ותחסוך באנרגיה

• האפליקציה תעדכן אתכם אוטומטית בעת זמינותו של עדכון גרסת תוכנה לאוזניה. עם התקנת האפליקציה קיבלתי הודעה שקיים עדכון זמין. המדובר בעדכון שהוציאה ג'ברה  ב- 23.11.2020 שכולל גרסת בלוטות' 5.1. השדרוג אמור לקצר עוד יותר את זמן הטעינה ואיכות השמע בשיחה. עדכון הגרסה אורך דקות ספורות ומבוצע כאשר האוזניות מאוחסנות בנרתיק.

התפעול של האוזניות באוזן קל ביותר. חלפו הימים שצריך לגשש עם האצבעות את הכפתור המתאים, או לשלוף האוזניה מהאוזן על מנת לאתר הכפתור הנכון. בכל אוזניה כפתור אחד ענק שיפעל בדיוק כפי שתצפו:

• בעת שמיעת מוסיקה, הכפתור באוזן ימין יפעל באופן הבא:

o לחיצה אחת: הפסקת\חידוש מוסיקה

o לחיצה כפולה: הפעלת העוזרת המובנית בסלולרי

o לחיצה משולשת: בחירה של אחת מתוך 5 אפשרויות שונות לבחירתכם!

• במהלך שיחה, יבוטל ה- ANC אוטומטית והכפתורים בשתי האוזניים יפעלו באותו האופן:

o לחיצה בודדת: השתקת המיקרופון

o לחצה כפולה: ניתוק שיחה

o לחיצה משולשת: בחירה של אחת מתוך 5 אפשרויות שונות לבחירתכם!

• בעת קבלת שיחה נכנסת, כפתור שמאל יפעל באופן הבא:

o לחיצה בודדת: מענה לשיחה

o לחצה כפולה: סינון שיחה שאיננו רוצים לענות לה

o לחיצה משולשת: בחירה של אחת מתוך 5 אפשרויות שונות לבחירתכם!

אחד החששות של רוב בעלי אוזניות TWS הוא לאבד אותם. אז לג'ברה יש פיתרון גם לזה:

• Find my Jabra: תכונה באפליקציה שמאפשרת לזהות את המיקום האחרון בו האוזניות היו מקושרות לטלפון.

• חיבור פיזי בין האוזניות באמצעות המגנט המובנה בתוכם, מונע הפרדתם האקראית.

חיבור אוזניות באמצעות מגנט

איכות שיחה

מבדיקתי עולה שמי שעונד האוזניות ישמע מוזיקה מעולה, ברור וללא קושי, גם בתנאי רעשי רקע.

באמצעות ארבע מתוך שש המיקרופונים המובנים ב- 85t, יבוטלו כמעט לחלוטין רעשי הרקע של שיחת אנשים במשרד לצידך. לעומת זאת, קולות באס חזקים כדוגמת רכב כבד או אופנוע ימוסכו חלקית בלבד.

שימו לב כי במידה ובחרתם להפעיל את ה- ANC, הוא יבוטל אוטומטית בעת שיחת טלפון, וישוב לפעול בגמר השיחה.

איכות הקליטה של הבלוטות' גרמה לי להשתאות. יצאתי מהחדר בו היה הסלולרי, עליתי קומה, ואפילו קיר בלוקים היה בינינו ועדיין השידור לאוזניות היה מעולה.

בדקתי את האוזניות גם במגוון מקומות רועשים: בלול תרנגולות, לצד כלב נובח, בכביש ראשי ובגינת משחקים. בעוד רעש מונוטוני כדוגמת מכוניות בכביש ראשי מותן דרמטית, צעקות או נביחות כלב היו בעייתיות יותר לסינון.

לדוגמא לאיכות הסאונד - לחצו כאן

עם זאת, לטענת הצד השני בשיחה, השמע בשיחה ישירה דרך המיקרופון המובנה באמצעות הצמדת הסלולרי לאוזן היה חד וברור יותר בהשוואה לשיחה דרך ה- 85t. 

בדקתי את האוזניות גם במהלך רכיבה באופני כביש. במהלך שעתיים של רכיבה, הפעלתי spotify ואת אפליקציית Endomondo והרגשתי כמו במסיבת ספינינג מטורפת. השילוב של מוסיקה נכונה והאוזניות שלא זזו לי מהאוזנים ולרגעים לא שמתי לב שהם באוזן, היה מנצח. ה- ANC עבד נפלא לביטול רעשי הרוח סביבי והמבנה החצי פתוח של האוזניות גרם לי לחוש בטוח יותר. השידור של האוניות היה רציף, ללא קיטועים או ניתוקים אקראיים.

לאחר שעתיים רכיבה עם ANC מופעל ומוסיקה, נותרו 60% בטריה באוזנית ימין ו- 80% בשמאל. יתכן שהסיבה לכך היא שהבטריה באוזניית ימין נגמרת מהר יותר מאוזניית שמאל היא שהשידור לטלפון מבוצע דרך אוזניית ימין.

אחוז סוללה באוזניות

רוכבי האופניים חווים את ההרגשה חסרת האונים של קבלת שיחת טלפון במהלך רכיבה. אז ניסיתי לקיים שיחה במהלך רכיבת אופניים במהירות של כ- 40 קמ"ש. התוצאה היתה רעשי הרוח דומיננטיים, ועם זאת עדיין ניתן היה להבין האחד את השני.

ומה לגבי קורונה?

בעידן שיחות הועידה מהבית באמצעות המחשב, האוזניות הללו מגיעות בול בזמן – הן מסוגלות לבצע חיבור אוטומטי לעד 8 מכשירים, כולל למחשב נייד עם בלוטות' מובנה, לשיחות ב- Teams, Zoom וכו'. רוצים יותר מזה? הם מסוגלים להתחבר במקביל לשני מכשירים. חיברתי את ה- 85t במקביל לטלפון הנייד ולמחשב, הדיילת באוזן כורזת "חיבור ל- 2 מכשירים" וזה עובד מעולה!

עמידות במים או אבק?

ה- 85t נוחות מאוד לאימונים כמו הליכה מהירה, מתח והרמת משקולות. היציבות נהדרת, אולם חשוב לזכור שבניגוד ל- Jabra Elite Active 75t, ה- 85t בעלות תקן IPX4, כלומר אינן עמידות במים למשך זמן. בנוסף, המבנה החצי פתוח שלהם עלול לחשוף אותן לאבק ולגרום לנזק אפשרי לרכיבים הפנימיים.

האם כדאי לקנות אותם?

במידה והגעתם עד כאן, בודאי הבנתם שה- 85t ללא ספק הרוויחו ביושר את השם Elite. במהלך בדיקתי מצאתי שג'ברה אכן התאמצה מאד ליצר מוצר שינצח בכל פרמטר את המתחרה Air Pods Pro. החל מהאריזה המהודרת, הנרתיק היוקרתי, איכות הבניה, ועד המחשבה על כל תכונה באפליקציה. אני מצאתי בהם כמעט כל מה שחיפשתי. 

אהבתי: הנוחות באוזן, הבניה המעולה, משך זמן הבטריה הארוך, הצליל המשובח, איכות השיחה הטובה מאד, סינון רעשי רקע, אפליקציה נוחה ושליטה אבסולוטית בתכנות הכפתורים. בנוסף, ג'ברה הוכיחה בעבר תמיכה במוצר ועדכון גרסאות וזה מעשה ראוי להערכה. אמנם המחיר 799 ₪ גבוה, אולם התימחור המקומי הוגן בהשוואה למחיר חו"ל.

פחות אהבתי: ביטול הרעשים האקטיבי ANC מבוטל אוטומטית במהלך שיחת טלפון וסינון רעשי הרוח לא מיטבי.

אחריות: שנתיים, לנרשמים באפליקציה

לסיכום, במידה ואתם מחפשים אוזניות TWS, כדאי שתכניסו את ה- 85t לרשימה, כי הוא עשוי להיות בחירה מעולה.

השוואה בין אוזניות מאותה קטגוריה

 

מעבר לתגובות בפורום