מסך 32un500-w של LG במבחן

אורי וינגרט
17-11-2020 11:54

צפיית סרטים, עבודה על קוד, עיצוב וגיימינג. אורי וינגרט חוזר עם תובנות.

אחת המעלות הברורות שהביאו בעשור האחרון המסכים השטוחים לחיינו, היא האופציה ליהנות ממסכים גדולים במיוחד. החוויה של לעבוד או לראות סרט או לשחק על מסכים בגדלים כאלו היא חוויה מסוג אחר אשר משנה את הדרך בה אנחנו צורכים מידע ויזואלי.

ואז הגיעו להם הפורמטים החדשים של רזולוציה גבוהה ונכנסו למימד חדש של Life Like Experience.

אל המערכת הגיע מסך ״קטן״ בגודל 31.5 אינץ' ברזולוציה של 4K60Hz מבית LG.

המסך מגיע בתצורה ש-LG מגדירה Borderless Design אשר משאירה מעט מאוד מסגרת מסביב ונותנת תחושה של כמעט 100% מסך מולנו. רמת הגימור גבוהה ומאחור נמצא פאנל לבן לגמרי אשר בו שתי כניסות hdmi וכניסת Display Port. בנוסף נוכל למצוא חיבור לספק החיצוני שמגיע גם הוא בלבן ויציאת אוזניות לחיבור של רמקולים, אוזניות וכו'.

המסך עצמו מגיע עם שני רמקולים מובנים היורים למטה.

עם המסך נקבל גם כבל hdmi התומך ברזולוציה הגבוהה של המסך ואת מעמד הרגל. ההרכבה של המסך קלה ביותר וב-3 קליקים וסיבוב בורג ללא מברג, המסך כבר יושב על השולחן ומוכן לעבודה. 

הייתי שמח לקבל גם כבל DP בצבע לבן אבל אי אפשר לבקש הכל בחיים כן?

נקודה אחת בעייתית שכבר הזכרנו בסקירת מסך 32״ קודם של LG הוא עיצוב הרגל של המסך. משום מה, גם הפעם מתעקשים ב-LG להשתמש באותה רגל של המסכים הקטנים יותר. מה שגורם לכל תזוזה להרעיד קלות את המסך. בעצם הציר עליו יושב המסך לא מחוזק מספיק כדי למנוע טלטול שלו. אז LG שימו לב!

דבר נוסף שחסר לי הוא מפצל usb כלשהו. במסך ברמה הזו לדעתי אפשר היה להוסיף את האופציה הזו אשר פופולארית בהרבה מסכים כיום.

LG-32un500-w

המסך עצמו מבוסס פאנל מסוג VA, אשר נותן לנו מחד קצבי ריענון גבוהים יותר ממסכים מבוססי פאנל IPS הפופולארי וקונטרסט הרבה יותר גבוה. למשל המסך בסקירה נותן לנו יחס קונטרסט של 1:3000, ומאידך, זמני התגובה של פאנל VA ארוכים יותר ולכן הם פחות מתאימים למשחקים. 

בנוסף פאנלים מסוג VA פחות רגישים ל-Burn-in (צריבה), מה שאומר שאם יש לכם תצוגה עם ניגודיות גבוהה ומצב סטטי רב, פחות תסבלו מצריבות שאפשר למצוא בסוגים אחרים.

בגדול, פאנל VA הוא עוד טכניקה בין פאנלים מסוג IPS ופאנלים מסוג TN והם מאפשרים לנו עוד שלב של בחירה לפי השימוש שלנו.

 

את השליטה באופציות השונות של המסך אנו עושים בעזרת ג׳וייסטיק הנמצא במרכז המסך למטה. התפריט מכיל המון אופציות לשינוי ולפרופילים שונים. 

המסך מגיע עם 8 מצבי תמונה מובנים:

- מצב אישי שבו אנו נכייל את המסך איך שנרצה.

- מצב VIVID שמעלה את הקונטרסט, הבהירות והחדות לרמה גבוהה במיוחד על מנת לתת צפיה חיה מאוד.

- מצב HDR למצב של תמונות בעלות טווח דינמי גבוה מאוד.

- מצב קריאה

- מצב סינמה

שני מצבי משחק המותאמים למשחקים של של היום RTS - Real-time-strategy ו- FPS - First-person-shooter.

- המצב האחרון הוא מצב לאנשי בעלי עיוורון צבעים, אשר אינם יכולים להבחים בין אדום לירוק.

בנוסף לכך נמצא כיולים מוכנים ל-Super Resolution+ אשר מבצע אופטימיזציית חדות למסך לפי השימוש בו: משחקי וידאו, צפיה בסרטים או עריכת תמונות.

נוכל לשלוט גם ברמת השחורים בחיבור ה-HDMI וכמו כן להפעיל מנגנון בהירות אוטומטי.

לטובת משחקים, נוכל לשחק עם מהירות זמן התגובה של המסך ב 4 רמות. 

המסך תומך בתקן AMD FreeSync, לבעלי כרטיסי מסך התומכים בכך וגם כאן נוכל לשחק במהירות הריפרש של המסך.

כמובן שכל הכיולים הנוספים של Gamma, color temp, RGD levels, Six Color גם נמצאים בחגיגה.

לסיכום, תוכלו לעשות כמעט כל כיול שתרצו ולהתאים את המסך לכל מצב.

LG-32un500-w

בשביל הסקירה הנ״ל השתמשתי בכמה מחשבים בגלל ההבדלים בין החיבורים, כרטיסי מסך וכו'.

בנוסף המסך עבר לזמן מה גם ל״סטודיו למיתוג ועיצוב גרפי״ וזאת לשם התרשמות עם תוכנות אדובי שונות.

אחד הדברים הברורים הוא שלרוץ בגרפיקה המקסימלית של המסך 3840 X 2160 @ 60Hz מצריך כרטיס מסך טוב ותומך.

בחיבור למקבוק פרו שלי שתומך בכך בחיבור DisplayPort הרגשתי את המעמסה על המעבד אשר מכיל בתוכו את כרטיס המסך Intel Iris Plus Graphics 655 ועל אף שהתמונה היתה מעולה, קיבלתי הרגשה של תנועה מעט איטית יחסית לרזולוציות פחות כבדות.

ריצה עם המחשב הרגיל שלי בעל כ.מסך פנימי מסוג Intel 4600 אשר תומך רק עד 24Hz ברזולוציה מקסימלית היתה חוויה טובה. הצבעים היו טובים מאוד, התנועה דיי חלקה, והקונטרסט מעולה.

מנגד, התחברות לכרטיס מסך מסוג RTX 2070 משאירה אותנו באמת עם פה פעור.

הכרטיס החזק מסוגל להחזיק את הרזולוציה המקסימלית בלי להילחץ ונותן לנו את האופציה ליהנות מהמסך באופן מלא. תנועה חלקה לגמרי, צבעים מלאים, וחווית צפייה מעולה.

מכיוון שלפאנל VA יש מעט פחות זוויות צפיה, נוכל להרגיש בהבדלים קלים בצידי המסך כאשר אנו קרובים מדי למסך. לכן יש להתאים את מיקום הישיבה בהתאם לגודל המסך או להפך כמובן.

בצפיה בסרט הג׳וקר ברזולוציה מלאה בנטפליקס UHD, אנו מקבלים תמונה חיה ביותר, את החוויה המלאה שהבמאי מנסה ליצור בעזרת זוויות הצילום המיוחדות שבהן ישנו בוקה משתנה בזמן הצילום וכמו כן הצבעים של הסרט והצילום של עיר מנוונת מוסרית ודמות אחת צבעונית ועצובה על המסך.

חוויית העבודה (על קוד וריבוי חלונות) עם המסך היא כיפית. שורות הקוד הארוכות ברורות מאוד ואפשר להעלות מספר חלונות שונים על המסך בבת אחת לשם עבודה ממקובלת. נוחות היא שם המשחק פה והיא טובה מאוד.

LG-32un500-w

 

קונטרסט השחור של המסך הוא טוב מאוד. כמובן שכולנו נאלץ לכוון את הבהירות והקונטרסט בהתאמה אישית וזאת מכיוון שיש הבדל בתאורה במקומות שונים. מה שכן, רואים שהמסך כבר מותאם בימים אלו למצב Dark שאפליקציות שונות תומכות בו.

אבל, קחו בחשבון שהיה וכרטיס המסך שלכם מעט איטי, תחוו בעיות זמן תגובה קלות במעבר בין שחור ללבן ולהפך, אך בולט במעבר לשחור מלבן. הדבר הזה לא מופיע עם כרטיסי מסך חזקים ומראה שזה שיש לנו מסך חזק לא אומר שאפשר לחבר אותו לכל מחשב ולקבל את כל היכולות שלו.

 

כמו שכתבתי המסך ביקר גם בסטודיו לעיצוב לשם התרשמות וזו חוות הדעת שהגיעה:

״מדובר במסך גדול, חד ומאיר עיניים, העבודה ברזולוציה של 3840X2160 פיקסלים מאפשרת נוחות ומייתרת את הצורך בשני מסכים למי שלא חייב או אינו רגיל לעבוד עם שני מסכים במקביל.

עיצוב שולי המסך המינימלים תורמים למיקוד והיעדר הסחות בעבודת העיצוב. הכוונון נוח וישנה אופציית שליטה טובה בהגדרות הצבע, רוויה, בהירות כהות ואור.

סה"כ חווית עבודה מצוינת למעצבים שביננו - מסך בעל מראה נקי ומינימליסטי, גב מסך לבן ונקי מלוגו ואלמנטים שיווקיים הגורעים מהמראה.״

LG-32un500-w

 

המסך משווק ע״י חברת ח.י. במחיר של כ  2,190 ₪.

ברכישת מסך מחשב מהליין החדש מקבלים שלוש שנות אחריות של קבוצת ח.י, היבואן הרשמי.

מעבר לתגובות בפורום