מעמד טעינה אלחוטית עם רמקול מובנה של Belkin במבחן

ענבל סינגר
20-10-2020 13:05

ענבל סינגר עשתה סדרת ניסויים על מעמד טעינה אלחוטית עם רמקול מובנה של Belkin וחזרה עם דו"ח המעבדה שלה.

השוק הישראלי מציע כיום מבחר מעמדי טעינה אלחוטית ומנגד גם מבחר של רמקולים שמתחברים לטלפון הנייד, אבל מה קורה כשמשלבים את שני המוצרים בתוך אחד?

בימי קורונה טיים אלו אני עובדת רק מהבית מזה חודשים, כמו אנשים רבים בארץ, ואני מרכיבה בלגו את שעות העבודה שלי. זמני מתחלק בין חקירות אפידמיולוגיות עבור משרד הבריאות (מעניין אם בין הקוראים יש כאלו שאני זו שהכניסה אותם לבידוד...), זומים עם לקוחותיי בתחומי הדיגיטל שבימים כתיקונם היינו נפגשים בבתי קפה, ראיונות עיתונאיים עבור כתבות בתחום העסקי וגם תמלולים ללקוחות שונים מתחום האקדמיה. אני עושה עוד דברים כאילו שזה לא מספיק, אבל אני מדגישה ולא במקרה את כל העבודות שיש לי שמצריכות את הטלפון להיות על ספיקר שעות רבות במהלך היום, כדי לאפשר לידיי להיות פנויות על מקלדת המחשב. אז כשקראתי שהמוצר שהגיע לבדיקתי כולל רמקול מובנה, הייתי חייבת לעמוד על טיבו כדי לדעת האם הוא אכן מתאים לאנשים שעבודתם כוללת לא מעט שימוש בטלפון.

מעבר לכך, בין משימה למשימה, אני אוהבת להתענג על מוזיקה בסאונד איכותי ובתיאור המוצר כתוב כי הוא משדר באמצעות חיבור Bluetooh את המוזיקה האהובה מתוך כל אפליקציה שיש במכשיר, בין אם מדובר ביוטיוב או ספוטיפיי.

עד כמה המכשיר פשוט לתפעול?

אחד מן הדברים שאני הכי שונאת הוא לקרוא מדריכי הפעלה של מכשירים. יש לי פוביה לא מאובחנת באשר לעניין הזה. לשמחתי אין כל צורך להיעזר בשום מדריך כשמדובר במוצר של Belkin כי כל מה שצריך לעשות הוא לחבר אותו לחשמל, ללחוץ על כפתור ההפעלה שנמצא במרכז הרמקול המובנה, לזהות את המכשיר ב-Bluetooh בטלפון ולאפשר למכשיר להתממשק עם הטלפון. זהו, מכאן כבר אפשר להתחיל ולעמוד על טיבו של המוצר.

Belkin

מהבחינה הזאת, המכשיר הזה יכול לשמש אחלה של מתנה לסבא ולסבתא, שיכולים בקלות להשתמש במעמד לטובת שיחות זום עם בני המשפחה. גם עבור ילד קטן שבימים אלו מנהל את כל חיי החברה שלו עם שאר הילדים בכיתה א' דרך שיחות וידאו, או בכלל, לכל אדם טכנופובי באשר הוא – הפשטות הזו יכולה להסיר המון חסמים טכנולוגיים.

אז איך הרמקול המובנה?

קודם כל, הדבר הראשון שעשיתי היה להאזין באמצעות המכשיר למוזיקה באפליקציות כמו יוטיוב וספוטיפיי, וכמובן שגם צפיתי בסרטונים. הסאונד נשמע לא רע בכלל. נקי, איכותי, בעוצמה גבוהה מאוד. גם כשישבתי בסמוך למכשיר ועבדתי על המחשב וגם כשהתרחקתי ממנו עד לחדר סמוך, עדיין הסאונד נשמע היטב. אז במבחן ההאזנה, הסאונד עבר בהצלחה יתרה.

ניסיתי לתמלל קטעי שמע שקיבלתי מלקוחות דרך האזנה להם בטלפון בעודו מחובר למכשיר והסאונד היה טוב מאוד. שמעתי היטב את הנאמר ויכולתי לתמלל בקלות ובבהירות. זה חסך ממני את הכאב והלחץ באוזניים שאני סובלת מהם לאחר שעה ארוכה שבה אני עם אוזניות. אז לא רק הידיים משוחררות – גם האוזניים.

ואיך המיקרופון המובנה?

כאן פצחתי בסדרת ניסויים חשובים ביותר. קודם כל, קיימתי ראיונות וחקירות אפידמיולוגיות כאשר המכשיר ניצב על השולחן בסמוך אליי במצב ספיקר. יש לי ניסיון לא אידיאלי עם הספיקר של הטלפון, למרות שיש לי שני מכשירים דיי טובים – Samsung 9 plus ו-MI 10. בספיקר כפי שעבדתי עד היום לא תמיד שמעתי הכי טוב את הקול בצד השני וגם הצד השני, לא תמיד שמע טוב אותי, עד שנאלצתי להחזיר את הטלפון לאוזן ולג'נגל עם עבודה בעזרת יד אחת בלבד על המקלדת. כעת, כאשר המכשיר הוצמד לעמדת הטעינה האלחוטית, חוויתי שיפור משמעותי בעבודתי. ביצעתי חקירות וראיונות ארוכים בני לפחות כשעה ולא נרשמה כל הפרעה. גם אני שמעתי מצוין את הצד השני, בעוצמה גבוהה פי כמה ובבהירות גבוהה פי כמה, וגם הצד השני, לא אמר אף פעם "אני לא שומע טוב, מה אמרת?", כלומר זה פועל היטב לשני הכיוונים. יתרה מכך, התקשרתי לחברים, שוחחנו כמה דקות ושאלתי, תגידו, מרגישים שאני בספיקר? והתשובה תמיד הייתה: "לא, נשמעת בדיוק כמו בשיחה כשהטלפון צמוד לאוזן".

מעמד טעינה אלחוטית עם רמקול

הגדלתי לעשות, מתוך מחשבה על אנשים מבוגרים וההתאמה של מכשיר כזה עבורם, והרמתי טלפון לאבא שלי. אדם מבוגר שסובל מבעיות שמיעה. תמיד כשאני מתקשרת אליו, גם כשהטלפון צמוד לי לאוזן הוא מבקש שאחזור פעמים רבות על משפטים ואינו שומע טוב. כעת עם החיבור בין הרמקול המובנה לבין הטלפון שלי, בספיקר, אבא שמע אותי מצוין. הוא לא העיר פעם אחת שאינו מבין מה אני אומרת, ומנגד גם אני שמעתי היטב אותו על אף שהוא מעט מגמגם.

הגדלתי עוד לעשות, התרחקתי מן המכשיר והלכתי לעבר הקצה השני של החדר (ומדובר בחדר עבודה רחב ידיים) והמשכתי לדבר עם אבא שלי. אני שמעתי אותו מצוין, גם הוא אותי, ולשאלתי אמר שלא הרגיש בכלל שהתרחקתי מהמכשיר ועדיין לא נשמעתי לו כשמישהי שמדברת בספיקר. הווה אומר שהמכשיר של Belkin מאפשר להתרחק משמעותית מהטלפון, להסתובב ברחבי החדר, לעשות דברים שונים, ותוך כדי לנהל שיחות עבודה או שיחות חולין מבלי להיות משועבד לקירבה למכשיר או להצמדתו לאוזן בצורה לא נוחה במהלך התעסקות בעניינים אחרים.

מה ביצועי הרמקול והמיקרופון בזומים?

בדקתי איך אני נשמעת ואיך אני שומעת כאשר אני מקיימת שיחות זום ושיחות וידאו בוואטסאפ בעזרת המכשיר. גם במבחן הזה המכשיר עבר בהצלחה יתרה. כאשר אני מקיימת זומים דרך המחשב אני לרוב לא שומעת הכי טוב את הלקוחות שלי וזה מקשה על ניהול עבודה רציפה, פעמים רבות אני מתאמצת מאוד לשמוע מה הם אומרים בבירור. זה לא בגלל האינטרנט כי יש לי 1,000 מגה ברשת הסיבים האופטיים דרך אחת מן החברות (שלא נעשה לה כאן פרסומת). זה בגלל המיקרופון והרמקולים של הלפטופים שלי. יש לי שניים כאלה, ולמרות שאחד מהם ממש חדש (שוב, לא אציין איזה מטעמי 'לא באתי לעשות פה פרסומת') עדיין לא תמיד קל לקיים שיחות וידאו מבחינת השמע. לכן אני תמיד נעזרת באוזניות עם מיקרופון, שזה עובד סבבה אבל לוחץ על האוזניים כאשר מדובר בפגישות עבודה ארוכות.

כאשר ניהלתי את אותן שיחות באמצעות המכשיר של Belkin השיח עבר עם סאונד מצוין וגם שמעו אותי מצוין במשך שעה ארוכה והיה לי כיף לדבר בחופשיות ללא אוזניות ומיקרופון. גם שיחות וידאו בוואטסאפ עברו חלק מבחינת הסאונד.

שיחות וידאו בוואטסאפ

ומה לגבי מהירות ההטענה של הטלפון?

בדקתי את מהירות ההטענה כאשר מכשיר הסמסונג שלי היה על 83 אחוז. בפרסומים אודות המכשיר כתוב שהוא מבטיח את הטעינה המהירה ביותר הזמינה עבור תקן QI לטעינה אלחוטית. כתוב גם שהמכשיר מאפשר טעינה מהירה של עד W10. אחלה נשמע מרשים, אך האם זה אכן כך?

תוך כדי שימוש במכשיר לטובת האזנה למוזיקה, צפייה בסרטונים או שיחות קוליות / וידאו ההטענה הייתה איטית מאוד. הזדחלה לה מאחוז לאחוז כלפי מעלה מדי רבע שעה. מצד שני, כאשר הטלפון היה מחובר למעמד ללא כל שימוש בטלפון הגעתי להטענה מלאה של 100% תוך 10 דקות. אז במבחן ההטענה, המכשיר עבר בהצלחה רק כשהוא לא היה בשימוש אלא נטו בהטענה. אגב, אין צורך להוריד את הכיסוי של המכשיר בשביל להטעין, שזה אחלה של דבר.

מצב הטענה

מה עוד כדאי לדעת על המעמד?

סטנד הטעינה האלחוטית תומך במכשירים מתוצרת Sony, LG, Samsung ו-Apple. הלכה למעשה גם כשהצמדתי אליו מכשירים של שיאומי הוא הטעין אותם אבל ה-Bluetooh לא הסתנכרן. כך שאם בא אליכם בן משפחה או חבר שצריך הטענה ויש לו מכשיר של חברה אחרת, כל עוד זה מכשיר מתקדם הוא יוכל עדיין להטעין, גם אם לא ליהנות משאר הפונקציות שהמכשיר מאפשר. מעבר לכך, כדאי לדעת שניתן לשים את מכשיר הטלפון גם במנח אופקי וגם במנח אנכי – שזה נוח מאוד כאשר רוצים להשתמש במכשיר לטובת משחק או לטובת צפייה בסרטונים. מעמד הטעינה מתחבר לשקע חשמלי עם החיבור הכי סטנדרטי שיש.

ומה השורה התחתונה?

השילוב בין מעמד לטעינה אלחוטית עם רמקול ומיקרופון מובנים הוא אחלה של שילוב. המכשיר מספק את מרבית הבטחותיו. הוא מתאים לאנשים העובדים מהבית ומנהלים הרבה שיחות והרבה זומים. מצד שני, הוא גם מתאים מאוד לילדים קטנים או לאנשים מבוגרים הודות לפשטות התפעול.

מחיר: 299 ש"ח

צבעים: שחור או לבן

יבואן: bconnect

מעמד טעינה אלחוטית עם רמקול


מעבר לתגובות בפורום