מבחן סאב: Power Sound Audio S1812IPAL

איציק ירקוני
07-10-2020 10:22

איציק ירקוני מדליק זרקור נוסף על סאב בקוטר 18 אינצ' מתוצרת PSA האמריקאית

בסקירה הקודמת שלי שמתי דגש לגבי סאבים בעלי אלמנטים בגדלי 18 אינצ' ומעלה מכיוון שמרבית יצרניות הסאבים מציגות כסאב הדגל שלהם, במקרה הטוב גודל 15 אינצ'. כיום ישנן חברות אמריקאיות בודדות המייצרות סאבים משובחים בגודלי 18 אינצ' ומעלה עם הגברות משובחות הנעות מ-960 וואט עד ל-6,000 וואט, את אלו כפי שהזכרתי נפגוש בחברות האיכות מבית PSA ו-JTR. 

הסאב הנסקר הינו בעל תיבה סגורה הכולל אלמנט מתוצרת B&C האיטלקית מדגם IPAL18 היוקרתית שכבר בחנתי בסקירה הקודמת בגרסת הסאב הפתוח הכולל סלוט פורט, היחידה הפנטסטית הזו שולבה במותג האמריקאי Power Sound Audio הידועה בהתמחותה בבניית סאבים ורמקולים איכותיים בתחום השמע הרב ערוצי שמרביתם מיועדים לחדרי קולנוע. הדגם הקודם שנסקר PSA V1812IPAL הרשים אותי מאוד ולבסוף גם רכשתי אותו, מה שמטבע הדברים סיקרן אותי מאוד, איך יתפקד אחיו התאום בעל התיבה הסגורה, הכולל את אותו סוג של אלמנט והגברה זהה?

בסקירה זו נבחן את דגם S1812IPAL המתאים לסלונים רבים וגם לחדרי קולנוע. הסאב הנסקר הינו בעל תיבה סגורה מאסיבית הכוללת יחידת וופר בקוטר 18 אינצ' מדגם B&C IPAL שמשקלה 16.6 ק"ג במבנה צלעות אלומיניום הכוללת יחידת 4.5" four layer aluminum voice coil. במראה ראשוני ניתן להבחין שיחידת הממברנה מאוגדת בטבעת כפולה מסוג סיליקון, במראה שאינו מסורתי Double silicon spider with optimized compliance. היחידה הזאת ממוקמת בחזית, בדיוק במרכז התיבה המשודכת להגברה דיגיטלית משובחת, מסוג ICE POWER של חברת האיכות B&O. המניבה 960 WATTS RMS (2100WPEAK) הממוקמת בחלקו האחורי של הסאב.

POWER SOUND AUDIO S1812IPAL

מי אתם POWER SOUND AUDIO?

חברת PSA הינה חברה אמריקאית המעצבת, מפתחת ומרכיבה רמקולים סאבוופרים באיכות גבוהה לקולנוע ביתי בארה"ב, על כל מרכיבה עד לרמת הבורג (יחידות הוופרים החדשות המיועדות לסאבים נרכשות דרך חברת B&C האיטלקית). החברה מציגה בליין המוצרים שלה מגוון רחב של דגמים בעלי תיבה סגורה ופתוחה החל ממידות 15 אינצ, 18 בודדות, כפולות וגם כאלו עם 4 אלמנטים. לצד אלו מציגה החברה גם דגם הכולל סאב דאבל 21 אינצ'. עוד נמצא את חטיבת הרמקולים שמציגה החברה כאשר כולם כוללים אלמנטים בקוטר 10 אינצ'. החברה ממוקמת במדינת אוהיו, הבעלים TOM VODHANEL עוסק בתחום למעלה מעשרים שנים ולקח חלק בתכנון ובעיצוב מוצרים ידועים ברחבי העולם, כאשר היווה חלק פעיל ביותר בהקמתה של חברת SVS ועבד שם עד שנת 2007. המטרה המרכזית של הבעלים להציע מוצרים מקצועיים מובילים העולים על כל הציפיות במחירים נוחים ללא פערי תיווך במכירה ישירה דרך הרשת.

 POWER SOUND AUDIO S1812IPAL

עיצוב נקי ומרשים

ה-S1812IPAL מבית POWER SOUND AUDIO מיוצר בארה"ב, מלבד יחידת הוופר המיוצרת באיטליה ע"י חברת B&C האיטלקית. תיבת הסאב בעלת מראה מרובע: גובה 52.07 ס"מ רוחב 50.8 ס"מ עומק 55.88 ס"מ ומשקל 45 ק"ג. במבנה תיבה סגורה מאסיבית הכוללת יחידת וופר בקוטר 18 אינצ' מדגם B&C IPAL שמשקלה 16.6 ק"ג במבנה צלעות אלומיניום הכולל יחידת 4.5" four layer aluminum voice coil. במראה ראשוני ניתן להבחין שיחידת הממברנה מאוגדת בטבעת כפולה מסוג סיליקון במראה שאינו מסורתי Double silicon spider with optimized compliance.

ה-S1812IPAL בעל יחידת וופר בקוטר 18 אינצ' אקטיבית משודכת להגברה דיגיטלית ICE POWER עוצמתית מבית B&O, המניבה 960 WATTS RMS (2100watts PEAK), תחום היענות התדרים נעה מ-Frequency Response 17Hz-200Hz +/-3db.

בלוח ההגברה של הסאב נמצא מתג הפעלה בשלושה מצבים: ON/AUTO ו-OFF .12V בורר GAIN, בורר DELAY, בורר CROSSOVER ובורר ROOM SIZE ייחודי שמאפשר להגיע לרמת דיוק בהתאם לגודל החלל. זוג מחברי טריגר 3.5 מ"מ 12v' זוג מחברי XLR, זוג מחברי RCA ושקע מתח חשמל אוניברסאלי 100-240. ה-S1812 IPAL הוא מסוג המוצרים המכיל רכיבים סופר איכותיים, מה שמטבע הדברים מציג מוצר מוגמר הבנוי לעילא ולעילא. הסאב מגיע ברמת גימור SATIN BLACK TEXTURE בצביעה מרשימה במיוחד (גריל שחור) בנוסף ניתן לקבל את הסאב בחמישה גימורים שונים (בתוספת תשלום) ה-S1812 IPAL הוא בעל אלמנט 18אינצ', הוא שומר על מימדים צנועים לעומת מותגים אחרים הכוללים אלמנט 18. כבר במבט ראשון הוא משדר כוח. ה-S1812 IPAL תוכנן כדי ליצור חווית קולנוע ביתי ומוסיקה מרשימה ביותר עם צליל של באס עמוק, מהיר, מפורט ומדויק שאותם אחשוף בהמשך הסקירה גם בשמע רב ערוצי ובדו ערוצי.

גוונים לבחירהמבחן שמע רב ערוצי

אז כהרגלי נתחיל בקטע הפתיחה של "קוונטום של נחמה", הסרט ה-22 בסדרת ג׳יימס בונד, אשר מדגים לנו מצבור של אלמנטים מאתגרים: מנועים של מכוניות עצבניות, יריות, התנגשויות, פיצוצים וחריקות צמיגים, כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה היוצרת אווירת ״מלחמה״. מרבית האלמנטים מתנקזים בסופו של דבר לסאב, כאשר בשאר הרמקולים נקבל את צליל הירי שמגיח מכל עבר: מרמקול הסנטר, מהקדמיים והאחוריים, אבל את עיקר מימד האימפקט תקבלו מהסאב שהרשים אותי במיוחד לכל אורך הקטע.

אני יכול לספר לכם שאני מכיר היטב סאבים סגורים, אך הסאב הזה נטע בי תחושה סופר חיובית לעומת שאר הסאבים הסגורים שעברו תחתיי עד היום, ולמה אני מכוון? ה-S1812 IPAL אינו יוצר אפקט "בומי", הוא פשוט נמצא בחלל האזנה כל הזמן. וכשאני מתכוון לכל הזמן, משמע שהוא מלווה אותך לאורך כל הסרט. הוא פוגע בכל מטרה בצורה נכונה, מהירה ומדויקת בכל רגע נתון. ההגברה המשובחת הטמונה בו מתוצרת B&O בעלת הספק של 960 וואט RMS מציגה יכולת שליטה מרשימה במיוחד ביחידת ה-18 אינצ' מדגם IPAL. הוא מסוג הסאבים הנותנים תחושה שפשוט מלווה אותך לכל אורך הסרט בצורה נכונה עם עוצמה, פירוט ודיוק. ואיך זה בא לידי ביטוי? תפקידו של הסאב אינו מיועד רק לבעוט בכם בכל ירייה וירייה, אלא להיות זמין ומוכן כדי להכיל בדיוק ובזמן עוד אלמנטים המתרחשים באותו פרק זמן, ללא סרחים המלווים בתדרים עמומים לאחר מכן.

ומכאן נמשיך לסרט "מקס פיין", בסצנה סופר אנרגטית ועוצמתית בה מגיח השטן בתנופה ובעוצמה כשהוא נעצר בעוצמה עם רגליו על שמשת הבניין. אני יכול לספר לכם שצפיתי בקטע הזה מאות פעמים. עוצמת החבטה הזו הייתה עוצמתית, הדוקה ומדויקת כפי שהציג ה-S1812 IPAL, במילה אחת פנטסטי!

במעבר חד נעבור לפורמט דולבי אטמוס בסטאפ מלא בתצורה של 7.1.4 ערוצים בסרט די מאתגר לבחינת מערכת שמע רב ערוצי. הסרט "מקס הזועם" העתיר אנרגיה ודינמיקה וכל מה שחובב קולנוע ביתי רק יכול לדמיין, כשהם מלווים במצבור של אלמנטים מאתגרים שרק סאב ראוי יכול להכיל אותם. הסאב הזה המשיך להפתיע אותי כל פעם מחדש! הוא פשוט חזק, מהיר, הדוק, מדויק ומפורט, לא נכנע לשום סצנה בפס הקול האנרגטי המוצג בסרט. הוא היה נוכח, מכיל, חזק, מפורט ומדויק בכל רגע נתון, אך מה שהופך אותו לכל כך טוב, זו העובדה שהבס שלו כל כך נכון, נעים ומרשים. אז כן, ה-1812 IPAL יבעט בכם בכורסא כשצריך כמו סאבים של 18 אינצ' ומעלה למרות שמדובר בסאב בעל תיבה סגורה, ה-S1812 IPAL אינו בא רק כדי להציג כמות גדולה של באסים - זה לא שם המשחק, אלא להציג דיוק מרבי עם איכות צליל פנומנאלית שעדיין לא קיבלתי משום סאב אחר בגודל 18 אינצ'. כך שבמכלול הביצועים שלו הוא ברמה אחרת מסאבים סגורים אחרים ששמעתי ובחנתי והוא שם בכיס הרבה סאבים יקרים ממנו משמעותית.

לוח הגברה

מוסיקה

לגבי שילוב סאבוופר במוסיקה דו ערוצית, אני נוטה לאלה הטוענים שסאבים סגורים מתאימים יותר למוסיקה מאשר סאבים פתוחים בעלי פורט שברובם מתאימים יותר לקולנוע רב ערוצי, אך עדיין זה לא אומר שסאב פתוח משובח לא יתפקד טוב במוסיקה דו ערוצית. ה-S1812 IPAL הוא מסוג הסאבים שמנגנים תווים במוסיקה דו ערוצית, הוא שודך לרסיבר אינטגרה בשילוב עם רמקולי החזית שלי, כאשר הוא מוצב בחזית הבמה. למרות שרמקולי החזית שלי בעלי אלמנטים כפולים של 10 אינצ' בכל רמקול, שילובו של הסאב הזה הורגש והוסיף מילוי נוסף בו הרמקולים שלי נופלים. שילוב הסאב לא רק העשיר את הבמה, הוא פשוט סידר אותה טוב יותר בכך שהוא בסופו של דבר משפיע על התחום הגבוה, וזאת כיוון שהוא משנה גם את התחום הטונאלי.

התחושות הללו המשיכו ללוות אותי כהרגלי בדיסק המצוין של אריק טרפאז Quartet Bending new corners, המשלב בקטעיו מיטב כלי נגינה ביניהם פסנתר, קונטרבאס וכלים נוספים. הסאב המשיך להרשים אותי בביצועיו במיוחד כשהצליח לשחזר קונטרבאס באופן טבעי ומדויק עם איזון נכון ומרשים, בזכות יחידת הוופר מדגם IPAL. איכות התיבה המשובחת הסגורה אפשרה לו לנגן ולספק תוצאות מרשימות כאלה. את התוצאות הללו לא זוקפים רק לזכות התיבה ויחידות הוופרים, אלא גם בזכות יחידת ההגברה הדיגיטלית המעולה השולטת בצורה פנטסטית על האלמנט תזוזה מהירה ועצירה מוחלטת, ושוב יציאה מהירה ועצירה מוחלטת. את ה-S1812 IPAL הייתי מגדיר כסאב חזק מהיר מדויק וסופר ממושמע, כך שגם בתחום הזה הוא הציג יכולות סופר מרשימות!

הופעות בשמע רב ערוצי

שמע רב ערוצי דומה למוסיקה, כך גם בהופעה חיה נדרשים ביצועים זהים לאותן יכולות שהפגין ה-S1812 IPAL בשמע דו ערוצי. הוא אמור להיות מהיר, מדויק, מפורט וטבעי. במהלך חיי צפיתי בעשרות הופעות אשר שולבו עם שלל סוגי סאבים, גם כאן ה-S1812 IPAL נטע בי תחושה טבעית יותר עם באס מלא, מהיר, מדויק ונכון יותר במרקם עדין ואמיתי. ראוי לציין שיחידת הוופר האיטלקית מתוצרת B&C שונה באופייה מהאלמנטים הקודמים ששכנו בדגמים היוצאים שהציגה החברה. ה-S1812 IPAL השתלב היטב עם רמקולים גדולים בהופעות, הוא משדר כוח דיוק וטבעיות. חשתי זאת בעשרות קטעים ובמיוחד בקטע הפתיחה של להקת פוליס "The Police: Certifiable - Live In Buenos Aires" - כך שגם בתחום הזה הוא הציג יכולות פנומנאליות.

POWER SOUND AUDIO S1812IPAL

העמדה

מדובר בסאבוופר בעל תיבה סגורה הבנויה היטב. את הסאב המצוין הזה ניתן למקם כמעט בכל מקום וזה גם בזכות גודלו הצנוע יחסית לסאב פתוח בגדול 18 אינצ'.

שיכוך

הסאב מגיע עם רגליות שיכוך מקוריות העשויות מגומי משובח, מה שמאפשר להציב אותו על משטחי רצפה או פרקט.

סיכום

אז מה קיבלנו היום בסקירה? היכרות מחודשת עם המותג האמריקאי Power Sound Audio, המציג מהפכה בתחום יחידות הוופרים בליין הסאבים החדש שמציגה החברה, כשהנבחן הפעם הינו סאבוופר בעל תיבה סגורה מדגם PSA S1812 IPAL. הדגם הנסקר הינו סאב סגור בעל אלמנט 18 אינצ' דיי ייחודי באופיו ומרכיביו וגם בזכות טבעת הסיליקון הכפולה הייחודית שאינה נראית מסורתית. אספר לכם שאינני נמנה עם חובבי הסאבים הסגורים כשמדובר בשמע רב ערוצי, במהלך חיי יצא לי לפגוש ולבחון אין ספור דגמי סאבים סגורים ברמות שונות מהזולים ליקרים ביותר.

הסאב הזה הוא הטוב ביותר שיצא לי לפגוש ולבחון ולא בגלל רמת התמחור שלו, הסאב הזה מכיל שלל תכונות המתאימות לשמע רב ערוצי וגם לדו ערוצי. הוא מהיר, חזק, דינאמי, מדויק ומפורט ברמה מיטבית! איכות ההגברה והבניה שלו היא לעילא ולעילא. הוא מסוג המוצרים שריגשו אותי כל פעם מחדש בכל קובץ שהתנגן, אם ברב ערוצי וגם בדו ערוצי, הוא השתלב מעולה עם רמקולי החזית הבריאים שלי Klipsch RF7MKIII בעלי אלמנטים כפולים של 10 אינצ' בכל רמקול. הוא מסוג המוצרים שפוגעים בכל מטרה עם כוח ובדיוק מרבי. היכולות הפנומנאליות שלו העלו חיוך על פניי בכל רגע שהוא ניגן.

בכל הנוגע לקולנוע והופעות ברב ערוצי, הכל ברור, סאב הוא הכרחי וזה לא משנה אם יש לך רמקולים ענקיים שיורדים הכי נמוך. תפקידו של הסאב חשוב ביותר זה משום שהוא לא משתתף רק בפיצוצים אם כי בכל החגיגה. כשהוא לא נמצא בסביבה תחושת הקולנוע יורדת. מבחינתי הסאב הוא רכיב חשוב ביותר במערכת קולנוע רב ערוצי. בכל קובץ שנוגן הסאב הזה הצליח לשכנע אותי לכתוב עליו בהתלהבות, וזאת בזכות יכולת ההתמזגות הפנטסטית שלו כדי להשלים תדרים חסרים בצורה נכונה ומדויקת ביותר. נכון להיום הוא הסאב הסגור היחידי שעבר דרכי שפשוט הצליח להשתלב בצורה מגובשת ונכונה בשמע רב ערוצי, וגם במוסיקה דו ערוצית וזאת בשידוך לרמקולים גדולים ובריאים, וזאת בזכות ההנדסה המצוינת שהושקעה בו.

הוא בנוי מדהים, הוא עוצמתי, מהיר, מאוזן, מפורט ומדויק באופן מרשים ביותר. יחידות ה-18 אינצ', האקטיביות החזקה שלו תצליח לנער את הסלון הגדול שלכם בקולנוע באופן מרשים ותנגן מדהים בשמע דו ערוצי, במיוחד בזכות היחידה הטמונה בו היוצרת דיוק והתאמה מושלמת בין היחידה למגבר, מה שקשה יהיה למצוא בסאבים סגורים אחרים.

שורה תחתונה: הסאב המרשים ביותר שיצא לי לבחון המגיע בתיבה סגורה!

 

מחיר: 11,900 ₪ 

אחריות ושירות

5 שנות אחריות מלאה על ידי היבואן: AUDIO SENSE.

 

רכיבי המערכת:

אמצעי תצוגה מסך SONY KD-85XG9505

רסיבר Integra DRX R1.1

מגבר McIntosh MA8000

מקור נגן OPPO UDP-203

רמקולי חזית Klipsch RF-7MKIII

רמקול סנטר POWER SOUND AUDIO MTM-210C

רמקולי סראונד Klipsch RS-62MKII

רמקולי סראונד אחורי Klipsch RB-81MKII

רמקולי אטמוס Klipsch RP-500SA

סאבוופר POWER SOUND AUDIO S1812 IPAL

 

מעבר לתגובות בפורום