מכשיר ניווט איתוראן GPS 350

אלי כרמי
11-08-2008 06:02

מול שלל מכשירי הניווט שמגיעים עם תוכנת i-Go, מגיע מכשיר בצבע אפור, עם עיצוב קטן וריבועי ותוכנת ניווט דסטינטור, האם איתוראן GPS 350 משמש כאלטרנטיבה ראויה להמון?


חברת איתוראן מוכרת בארץ בתחום הרכב כבר זמן רב ותחום הניווט גם אינו חדש לה כלל. מכשיר הניווט איתוראן GPS 350 הוא ה"מוצר הבסיסי" שלה לתחום הניווט לרכב ונשוא הסקירה בכתבה זו.

מבט כללי

העצוב הינו ריבועי בקווים נקיים, עם צבע אפור דמוי מתכת אשר משדר קו אלגנטי ופשטות. שם המכשיר מופיע בכיתוב לבן וכחול בפונט דק מעל המסך. בחלקו העליון של מכשיר ה- GPS, נמצא כצפוי כפתור ההפעלה, משוקע מעט כך שקל למצוא אותו במישוש לצורך הפעלה וכיבוי. הפעלת וכיבוי המכשיר דורשות לחיצה ארוכה שמונעת טעויות בתפעול, אך הלחיצה ארוכה מעט לטעמנו.

כחבריו בשוק גם מכשיר זה אינו כולל לחצנים חיצוניים נוספים, היינו שמחים לאפשרויות שליטה נוספות בעזרת לחצנים, כדוגמת אפשרות שליטה בעוצמת הקול.

חיבורים

בתחתית המכשיר נמצאת הכניסה לכבל המיני USB הסטנדרטי שמשמש לטעינה ולעברת קבצי מולטימדיה למכשיר. יציאת האוזניות נמצאת גם בתחתית והיא מהתקן הקטן והפחות נפוץ של 2.5 מ"מ.



בצדו השמאלי של המכשיר נמצא ממשק לכרטיס ה- SD וחריר עבור אתחול המכשיר, במהלך הבדיקה, הדגים איתוראן GPS 350 יציבות טובה ולא נראה שיהיה צורך בשימוש באתחול שכזה. בחלק האחורי העליון  אפשר למצוא את הסטיילוס (העט), גם בו לא יהיה צורך, היות וניתן להפעיל את כל תכונות המכשיר בעזרת האצבע בלבד.

על השמשה

זרוע קיבוע המכשיר לשמשה מרגישה מוצקה, קל לחבר ולנתק אותה מהשמשה. כשהמכשיר מחובר לזרוע בזמן נסיעה לא הורגשו רעידות ובסך הכל, היא עשתה עבודה טובה לאורך כל המבחן. לא נראה שלזרוע תהיה בעיה להחזיק לאורך זמן.

מסך ושמע

מסך המכשיר בגודל 3.5'', מעט קטן מחבריו עם מסכי 4.3'', אך היותו ריבועי גורמת להפסד תצוגה יחסית קטן, כך שבפרוש הוא מספיק טוב לצרכי ניווט. בחוץ בשמש ישראלית חזקה וישירה צריך להצל אותו כדי לראותו אותו ברור (בזמן ניווט רגלי), בעוד שבמקומו הטבעי ברכב הוא ברור, חד ומספק לצרכי ניווט.

בחלקו האחורי של המכשיר נמצא הרמקול שנותן צליל ברור וחזק מספיק עבור הוראות הניווט אך לא יהיה אופטימי לשימושי מולטימדיה כגון שירים או סרטים.



ניווט

ברכב - בסביבה יחסית צפופה, המסך הראשי מציג מספר קטן של איקונים גדולים והוא נוח להפעלה. תוכנת הניווט במכשיר, דסטינטור בגרסה 7, הינה תוכנה ותיקה בארץ והוכיחה יכולת ניווט טובות.
אומנם, היא אינה מציגה את הגרפיקה היפה ביותר כעת בשוק, אך תצוגת המסלול התלת מימדי שלה בהחלט נותן תמונה ברורה וחלקה בזמן הניווט.

מקלט ה GPS של המכשיר כמו כל המכשירים החדשים מאפשר קבלת מיקום ראשוני (שהינו בדרך כלל איטי יותר) מהיר ושומר על האות בצורה יציבה. זהו נושא שהינו חשוב לצורך יכולת ניווט כך גם התוכנה שעובדת על המכשיר בצורה יציבה מהר וחלק ללא שום בעיות.

בעוד המפה (בה משתמשת תוכנת דסטינטור בגרסה הישראלית) של חברת מפה זהה לכל המכשירים בארץ, מכשיר זה כולל כ- 55 אלף נקודות עניין לעומת כ- 26 אלף נקודות במכשירים המתחרים, גם מספר הקטגוריות גדול יותר והן כוללות בנקים, כספומטים ואולמות אירועים שאין לאחרים.



מולטימדיה

יעוד המכשיר הינו לשמש בראש ובראשונה ככלי ניווט, בנוסף, הוא מאפשר יכולות מולטימדיה, אך אל לנו לחשוב שמדובר כאן בדגם של נגן מולטימדיה, גם מסך המכשיר הקטן יחסית לא מוסיף לכך.
ממשק ה SD של המכשיר אינו תומך בתקן ה- SDHC ולכן לא יקבל כרטיסי זיכרון בנפח של מעל 2G, אך חשוב לדעת כי במקרה הזה, תוכנת הניווט יושבת בזיכרון המכשיר ולא בכרטיס הזיכרון (בניגוד למכשירים אחרים) - מה שמפנה את נפח כרטיס הזיכרון לקבצי מולטימדיה בלבד.



שירות לקוחות

במקרה של הדגמים שנמכרים ע"י חברת איתוראן, רכישת המכשיר כוללת גם חבילת שירות: מוקד שירות לקוחות הפעיל 24 שעות ביממה, מה שמסייע בתפעול המכשיר ופתרון תקלות.

בנוסף, מקבל כל לקוח את שירותי איתוראן ביג לשנה חינם המאפשרים שירותי דרך וסיוע בשעת מצוקה, הזמנת מקומות במסעדות ובתי מלון, חיפוש צימרים ואטרקציות ויעוץ לטיולים.


סיכום

ציון:

מחיר: כולל מנוי לשנה לאיתוראן BIG , תוכנת Destinator 7 במחיר – 1,267 ₪

יתרונות
כולל שרות איתוראן ומנוי לשנה ל BIG  
כמות כפולה של נקודות עניין במפה  
קבלת פיקס מהיר ויציב
עובד חלק ויציב

חסרונות
מסך קטן
לא אופטימאלי כנגן מולטימדיה

שורה תחתונה
מתאים היטב ליעודו העיקרי: לשמש כמכשיר ניווט, עם מעטפת שירות מסביב, במחיר אטרקטיבי, פחות מתאים לשימושי מולטימדיה.

תכולה

המכשיר
זרוע
מטען למכונית
כבל USB
מדריך למשתמש
מנוי לאיתוראן BIG
נרתיק

נתונים הטכניים כללים

מעבד  SAMSUNG
מהירות  Mhz 400
שבב האנטנה   SIRF STAR III
מידות  רוחב – 80 מ"מ, גובה 90 מ"מ, עומק 19 מ"מ   
משקל 155 גרם
יציאת קול 2.5 מ"מ
ממשק USB 2
ממשק SD
תמיכה קבצי במוסיקה  WAV/MP3/WMA
תמיכה קבצי וידאו DIVX / WMV/MPEG4/AVI
תמיכה קבצי תמונות  JPEG/BMP/GIF/PNG
מעבר לתגובות בפורום