סקירה לאוזניות Jabra Elite 45h‏

אורי וינגרט
21-09-2020 10:28

בתערוכת CES האחרונה הוצגו זוג האוזניות מדגם Jabra Elite 45h, אך עקב הקורונה ההפצה נדחתה. והנה הגיעה זמנן ואורי וינגרט קיבל את הדגם לסקירה.

את חברת ג׳ברה הדנית לא צריך להכיר לקוראים. באמת. 150 שנה של אודיו עושים את שלהם.

בתערוכת CES האחרונה הוצגו זוג האוזניות מדגם Jabra Elite 45h. אבל בערך דקה אחרי CES הקורונה, טרפה את הקלפים בכל מקום וייצור האוזניות והפצתן נדחו מעט.

בימים משוגעים אלו שכולנו עובדים מהבית הביקוש לאוזניות מכל הסוגים אשר מצד אחד יתנו לנו לנהל שיחות בשקט ומצד שני סתם יתנו לנו את האופציה לעבוד בשקט עם מוזיקה למי שיש לו הרבה רעשי רקע גדל.

אז אמנם לג׳ברה יש לא מעט דגמים בתחום ה-professional, אבל רובנו מחפשים משהו יותר מעוצב, יותר רובוסטי וגם מה לעשות במחיר משתלם.

אז קיבלנו את הדגם החדש לסקירה. מכיוון שאני עובד מהבית כבר כמה חודשים אני מבצע לא מעט שיחות zoom וטלפון.

Jabra Elite 45h‏ 

טכני

מדובר באוזניות On-Ear בעלות דרייבר בגודל 40 מ״מ אשר לטענת החברה אלו הדרייברים הגדולים ביותר בקטגוריית ה On-Ear. מבנה הקשת הראשית של האוזניות בנוי מאלומיניום המחבר בין שתי האוזניות וזאת על מנת לתת אקסטרה עמידות ותנועה חלקה בעת התאמתן על האוזן.

על כל אוזניה נמצא כיסוי פנימי מעור מלאכותי שכחלק מהפתחים מהם יוצא הסאונד יש צורה של האותיות L AND R ככה שיהיה לנו יותר קל לזהות מה הכיוון הנכון של האוזניות.

על האוזניה הימנית נמצא את כל הכפתורים לשימוש ופה אין חדש מאשר בדגמים אחרים ואני מאוד מרוצה מכך. לא פעם צריך ללמוד מחדש את כל ההתעסקות עם אוזניות אלחוטיות חדשות ודווקא הפשטות הזו עוזרת.

מבחינת המיקומים, הנדסת האנוש טובה מאוד, הכפתורים נוחים ללחיצה והדבר הזה לגמריי לא טריוויאלי. כמו כן על האוזניה הימנית נמצא זוג מקרופונים חיצוניים שמשפרים את איכות השיחה גם ברעשים חיצוניים, רוח וכו... המבנה שלהם הוא בזווית מה שעוזר למטרה.

האוזניות מכילות סוללה ענקית שמספיקה לפי החברה לעד 50 שעות שיחה ומוזיקה. מהזמן שהשתמשתי בהן אכן הסוללה הזו מחזיקה ומחזיקה ומחזיקה. כמובן שהכל יחסי תמיד לכמה רחוק אתם מהמכשיר ובאיזו עוצמה אתם משתמשים.

האוזניות כוללות טעינה מהירה של כ-10 שעות שימוש ב 15 דק׳ טעינה. אם לא, בעזרת מטען רגיל תוך שעה וחצי תוכלו להטעין את האוזניות לשימוש חדש של 50 שעות. בהחלט שיפור לעומת דגמים קודמים שפגשתי. האוזניות כוללות שקע USB-C שהפך להיות כבר התקן היום בכל המוצרים, ככה שלא נאלץ להתאמץ למצוא כבלים מיוחדים להטענה.

עוד משהו קטן שעליו התעכבתי בסקירות קודמות ופה הוא דווקא משהו שמפריע לי, הוא כבל הטענה באורך של כ 30 ס״מ. אמנם נוכל לקבל עמו טעינה מהירה אבל גם כבל של מטר היה עושה זאת. לי נראה מאוד לא נח לחבר כבל של 30 ס״מ לשקע עם אוזניות בגודל מלא.

ברמת התאימות נוכל למצוא תמיכה בפרוטוקול Bluetooth 5.0, חיבוריות לשני מכשירים במקביל, אבל לא נמצא פה למשל תמיכה ב-aptx.

Jabra Elite 45h‏ 

אז איך שומעים ואיך האוזניות מרגישות על הראש והאוזן

נתחיל בשיחות ונגלוש למוזיקה

שיחות טלפון וועידה שניהלתי עם מספר אנשים היו לא פחות ממעולות. ממש ככה. לעומת אוזניות אחרות שבהן לא פעם התבקשתי להרים את הקול או שמעתי תלונות על רעשי רקע, פה פשוט לא היה שום דבר. השיחות עברו בצורה חלקה ביותר. ניסיתי לייצר רעש מדיי פעם, אבל זה פשוט לא השפיע. יש לומר שפה Jabra שיחקו אותה עם ביטול הרעשים שלהם גם לצד השני בשיחה.

ציון גבוה ניתן לאפליקציה של ג׳ברה שנותנת לנו אפשרויות התאמה אישית מגוונות ביותר. אתן כמה דוגמאות קלות:

- תוכלו לבחור כמה אתם רוצים לשמוע את הקול של עצמכם בזמן שיחה. יש אנשים שמרגישים מנותקים בגלל ביטול הרעשים, וככה אפשר לפתוח מקרופון חיצוני. 

- אפשר להחליט תוך כמה זמן האוזניות יכנסו למצב שינה על מנת לחסוך סוללה.

- יש לנו מצבי מוזיקה שונים ואפשר להוסיף לבד עוד ע״י אקולייזר.

- עוד אופציה מעניינת היא יכולת ההתאמה של האוזניות לאוזן שלכם.

- בסדרה של בדיקות של תדרים ועוצמות, ממש כמו בבדיקת שמיעה, האוזניות עוברות כיול המתאים לשמיעה האישית שלכם.

- כמו כן מהירות הזיהוי של האוזניות ומהירות חיבור ה-bt מעולות.

Jabra Elite 45h‏

אם נתייחס לאיכות המוזיקה באוזניות נוכל לומר שהן טובות אבל זהו. למה? אין לנו תמיכה בפורמטים באיכות גבוהה ולכן יש גבול לכמה טוב נשמע.

מה שכן לפעמים צריך לעשות מהלימונים שיש לנו לימונדה ואכן ג׳ברה עושים את המקסימום להוציא סאונד טוב ונעים מהדרייברים הגדולים שיש להם. 

להיטי מועדונים נשמעים באוזניות מעולה. ישנה דינמיות מעולה והרגשה של באס שכמובן מוגבל יחסית לגודל הפיזי של האוזניות אבל אינו מרגיש מתאמץ מדיי ומוגבר מלאכותית.

בנוגע לדברים קצת יותר מורכבים אנו נרגיש את החוסרים של הפורמטים הפחות איכותיים.

אם ישנו פספוס קל לדעתי, הוא המחסור בשקע PL אשר היה נותן לנו את האופציה להוציא מהאוזניות את מלוא היכולת שלהן ופה היינו מקבלים פגז של אוזניות.

Jabra Elite 45h‏

נוחות והתאמה

נוחות והתאמה לראש הן עניין אישי לגמריי. לי אישית אוזניות on ear פשוט לא מסתדרות. ניסיתי כמה בחיי, פשוט לא עובד. אני מעדיף over-ear.

אחד הדברים שכן שמתי לב הוא שהאוזניות מחליקות לי מהראש. אין להן אחיזה מאוד חזקה שמצד אחד מאוד טובה למי שלא אוהב את תחושת הלחיצה אבל מצד שני לי הן החליקו מהראש.

לסיכום

האוזניות של ג׳ברה מוצלחות מאוד במה שהן יודעות לעשות, אבל הן לא מושלמות.

מצד שני במחיר של 399 ש״ח אני לא מחפש מושלם. אני מחפש לראות שלא לוקחים ממני כסף על מוצר נחות רק בגלל שהוא נמצא בקטגוריה מסוימת ופה ייאמר שזה ממש לא המקרה.

מדובר במוצר באיכות גבוהה, עם גימור ברמה גבוהה ביותר, מהטובות בקטגוריה, בעל סאונד טוב, איכות שיחה גבוהה במיוחד, ביטול רעשים נפלא וסוללה שתתיש את השפן של אנרג׳ייזר.

אם אתם אוהבים את המראה, את הסוג ומחפשים מוצר אלחוטי איכותי תשקלו את ה- Jabra 45h לחיוב.

 

האוזניות משווקות ע״י חברת Bconnect וניתנות לרכישה בחנויות האלקטרוניקה השונות.


מעבר לתגובות בפורום