HDTV במיטבו – שידורי אולימפיאדת בייג'ינג ב-HD

dtown
08-08-2008 17:23

אולימפיאדה מהווה הזדמנות נהדרת לפוטנציאל השידורים ב-HD, טקס הפתיחה המרהיב הוכיח זאת בשני ערוצים: ספורט 5 HD ו- יורוספורט HD.


לא בכדי נטען כי שידורי ספורט מהווים הזדמנות להנות מאיכות השידור באיכות HD.
אירוע האולימפיאדה, מהווה הזדמנות מצויינת להנות מהפוטנציאל שגלום במסכי ה LCD והפלזמה שממתינים ליום בו יעברו שידורים הטלוויזיה לאיכות שידור גבוהה.

שידור טקס הפתיחה, בצפיה דרך מסך פלזמה 50", היווה חוויה מענגת עם צבעים תוססים, חדות טובה ותמונה חלקה, חדי העין יכלו להבחין בפיקסליזציה קלה לעיתים ורעש בחלקים הכהים, אולם אלו לא העיבו על התוצאה הכוללת שהיתה מרהיבה לעין.

רק חבל שהתנהלות הגופים האחראים בארץ היתה פחות מבריקה, ערוץ ספורט 5 HD, לא ממש חשף עד הרגע האחרון את תוכנית השידורים באיכות HD מהאולימפיאדה, לא יצאה כל הודעה מסודרת בנושא ומנויי הערוץ, לקוחות החברות יס והוט לא ידעו עד הרגע האחרון, למשל, האם טקס הפתיחה ישודר באיכות אבחנה גבוהה.
בניגוד לשידור הרגיל בערוץ 1 (בעל הזכויות), תכלול תוכנית השידורים רק חלק מהתחרויות, בעיקר בתחומים כמו כדורגל, כדורסל, כדורעף ועוד.

ספורט HD ביס או הוט?

צופים המעוניינים לצפות בשידור החד של המשחקים האולימפיים מסין, יצטרכו להזמין חבילת ערוצי HD מחברות הכבלים והלווין, השוואה - יס HD או הוט HD ?
חברת הוט מציעה אפשרות צפיה בשני ערוצי ספורט: ערוץ ספורט 5 HD בתוך חבילת ערוצי HD וגם את ערוץ Eurosport HD.

חברת יס, לעומתה, משדרת רק את המשדרים החלקיים של ערוץ ספורט 5 HD וזאת במחיר יקר יותר בהשוואה למתחרה: יס הצהירה במועד השקת שירות HD, כי ערוץ הספורט ידרוש תשלום נוסף של 14.90 ₪ בנוסף על חבילת ערוצי HD, אבל הלכה למעשה, מי שאינו מנוי, לחבילת ערוצי הספורט (במקביל לחבילת ערוצי HD), ישלם 34.90 ₪, מחיר ששקול כמעט לעלות כל חבילת הערוצים כולה (40 ₪).

צילומי מסך - כל הזכויות שמורות לערוץ 1 וספורט5 HD

השוואה בין שידור HDTV לבין שידור בערוץ 1 באיכות SDTV - Standard TV

איכות HDTV



איכות SDTV (שידור רגיל)



חגיגה של צבעים וצורות



דמויות מפולקלור סין









משלחת ישראל למשחקים



איצטדיון קן הציפור

מעבר לתגובות בפורום