מוצר במבחן - סמסונג סדרת קריסטל 65 דגם TU8500

איציק ירקוני
25-08-2020 14:43

המסך החדש מסדרת "הקריסטל" הינו מסך בסיסי הטומן בחובו שלל אפשרויות שיפורים ושדרוגים שבמהלך הבחינה הפתיעו גם את איציק ירקוני

היום בסקירה נפגוש מסך סמסונג מסדרת הקריסטל TU8500 UHD בגודל 65 אינצ' ממותג האיכות הקוריאני סמסונג, המסך החדש מסדרת "הקריסטל" הינו מסך בסיסי הטומן בחובו שלל אפשרויות שיפורים ושדרוגים שבמהלך הבחינה הפתיעו גם אותי. תחום מסכי הצפייה התפתח משמעותית במהלך שלושת השנים האחרונות, הוא זול ונגיש יותר והוא הופך להיות המרכז של הבית.

בסקירות הקודמות שביצעתי, שמתי דגש ברור על שינוי המגמה בצמיחת מסכי האיכות לגדולים יותר, כיום מסכי ה-65 הפכו למסך היעד המרכזי אצל מרבית הצרכנים בסלון הישראלי הסטנדרטי במגוון דגמים רחב במיוחד, המאפשר לרכוש מסך איכותי מתקדם התומך בשלל תכונות ואפשרויות מתקדמות ומתאים לכלל הצרכנים.

המסך

הדגם הנסקר הינו מסך מסוג לד המגיע עם פאנל חצי מבריק במבנה שטוח לחלוטין עם תאורה היקפית, המעוצב במסגרת מסך דקה במיוחד היוצרת תיבת תהודה טובה לרמקולים. המסך הבסיסי הזה מגיע עם בסיס רגל מרכזית דיי סטנדרטית המאפיין את סדרות מסכי סמסונג ברמה הבסיסית.

מסך סמסונג סדרת קריסטל 65 דגם TU8500

השלט

כשסקרתי את מסך הדגל ועוד מסכי סמסונג משובחים השלט הרשים אותי במיוחד, סמסונג ממשיכה להציג גם במסך "הקריסטל" את שלט הקסמים המשובח הוא דקיק, ארגונומי עם קימור קטן בחלקו העליון. הוא מסוג השלטים שנותנים תחושה של אחיזה בשלט כחלק מהיד. התחושה הזאת אינה גורמת לך צורך להניח אותו בסיום כל פעולה. הוא מגיב היטב במהירות ובדיוק מכל מקום ומכל זווית. בראש הכפתורים נמצא כפתור המיקרופון. שאר הכפתורים זהים למהדורה הקודמות, את כל פעולות התפעול של המסך והמכשירים סביבו ניתן לעשות דרך כפתור הבית, וכפתור החזור, כאשר כפתור הווליום פועל למעלה ולמטה, לחיצה קלה עליו מבטל את עוצמת השמע. לצד אלו התווספו שלושה לחצנים לגישה ישירה שיעשו לכם את החיים קלים יותר: כניסת נטפליקס, וידאו פריים, ומערכת ההפעלה.

שלט

ממשק ואפליקציות 

גם השנה סמסונג הפכה את הממשק למינימליסטי יותר ופשוט ונקי לעין ולתפעול. בשלוש מילים - ממשק סופר נח. בדיוק כמו במסך הדגל, נראה שכוונת המתכננים היא ״לא לסבך את המשתמש״. פס תחתון שכולל מקורות והגדרות עיקריות ודגש יותר על תפריט המשנה שכולל תכנים והגדרות לכל אחד מהמקורות. גם במצגת הגדרות תמונה, כניסה לתפריט הכיול נקראת ״הגדרות מומחה״, משמע, אם אין לך מושג, אל תנסו לשנות אפילו ולשנות את הניגודיות או הבהירות בתמונה.

במצגת המקורות ניתן לבחור כניסה או שרת שממנו ניתן להגיע לתוכן, וכאשר בוחרים באפליקציה כגון Netflix אתם כבר יכולים לראות ישירות את התכנים האחרונים שראיתם ותכנים חדשים שהאפליקציה מציעה לכם. בנוסף סמסונג מציעה מגוון גדול של אפליקציות לטלוויזיה, כמקובל, הן מחולקות לפי קטגוריות כמו מוזיקה ורדיו וכאלה המוגדרות ״אפליקציות כדי להעביר את הזמן". יש כמובן את ספק התוכן החשוב ביותר כיום "נטפליקס" (דורש מנוי בתשלום), יוטיוב, אמזון וידאו ועוד. אגב, נפח האחסון SmartView מאפשרת לשלוט באפליקציות הטלוויזיה דרך הטלפון ולעבור בין הטלפון למסך הגדול. המסכים ביבוא הרשמי מגיעים מגויירים לעברית כבר ברמת היצרן, הן בתמיכה באפליקציות, תפריטים בעברית (כולל מקלדת וירטואלית) ותכנים. דפדפן האינטרנט המובנה עבר עדכון תוכנה ובכך הפך להיות מהיר, עדכני ויציב יותר.

התפריט

איכות תמונה

דגם ה-TU8500 מסדרת הקריסטל מגיע עם פאנל מסוג TN אשר מתקשה להתמודד בתנאי צפייה חשוכים. זה אומר שככל שהחדר חשוך יותר, כך איכות התמונה אפרורית ופחות חדה. בתחילת הבחינה הציג המסך איכות תמונה טובה בשידורי יס HD דרך ערוץ 'כאן 11'.

שידור מתוך 'כאן'

אך ככל שאתגרתי את המסך באיכות תכנים משובחת יותר, ניתן היה לראות שהמסך מתקשה להתמודד עם איכות התוכן. החל בתכני BLU RAY מלאים בכל סוגי הקבצים בסרט "אפוקליפטו" הציג המסך תמונה מגורענת ורדודה בצבעים שאינם מאוזנים, כך גם בסרט "האיש שנולד מחדש" בפורמט HDR, בקטע הציד של האב ובנו באזור המיוער, המסך אינו הצליח להגיע לרמת חשיפה מספקת עם גוון צבעים די רדוד שאינו מספק במיוחד לתכני HDR.

אפוקליפטו

האיש שנולד מחדש

גם בקטעים נוספים מאתגרים כמו הסרט המרשים "פורד מול פרארי" המציג איכות תמונה פנטסטית, המסך התקשה להגיע לרמת חשיפה מיטבית, גם כאן איכות הצבעים שהציג המסך הייתה רדודה ואינה חדה. הבעייתיות הזו נובעת מעוצמת הארה די בינונית שאינה מצליחה להגיע לרמת חשיפה מיטבית.

פורד נגד פרארי

לסיכום

מסכי ה-65 הפכו בשנים האחרונות למסכים הפופולאריים ביותר לסלון הישראלי הממוצע, במבחר דגמים רחב של שלל החברות. הדגם הנסקר מסוג סמסונג TU8500 הינו מסך מסדרת קריסטל שהציג מבחר אפשרויות שליטה מרשימות במיוחד, די דומים לדגמי החברה המשובחים יותר, החל מממשק מערכת משובח ותפריטים קלים ונוחים לתפעול. לצד אילו נקבל את מערכת ההפעלה הייחודית TIZEN מבית סמסונג אשר הציגה יציבות לאורך כל הבחינה, כך גם הגדרות המסך פשוטות וקלות לתפעול. הן מציגות קלות תפעול בשימוש באפליקציית יוטיוב ונטפליקס. לצד שלל תכונות אלו התברך המסך בשלט הקסמים הפנומנאלי, הנוח לתפעול ואחיזה, המקל משמעותית על המשתמש בכל פעולה מול המסך ורכיבים אחרים המשודכים למסך: החל מהממיר, נגן בלוריי ועוד מקורות הנחשפים בפניו.

ובאשר לסעיף התמונה, ה-TU8500 אינו מגלה יכולות מרשימות בכל הקשור להצגת תכני UHD HDR אך בתנאים מוארים מציג המסך תמונה דיי טובה, אך ככל שנצפה בתנאים חשוכים יותר ייאבד המסך מיכולותיו באיכות השחורים והצבעים, בכל סוגי התכנים ובמיוחד בתכנים מאתגרים מסוג UHD HDR, אז נכון שאין מקום להשוות את המסך הנסקר למסכי האיכות הנמצאים במחוזותינו, אך למחירו הוא מציג חבילה דיי מעניינת למשתמש הבסיסי.

 

שורת המחץ: מסך בסיסי עם יכולות שליטה מצוינות.

מחיר לצרכן 3,900 ₪ 

אחריות סמליין שנה + 199 ₪ לאחריות מורחבת ל-4 שנים נוספות.

 

מקורות

ממיר YES HD

נגן OPPO UDP-203

אפליקציית נטפליקס

 

 

מעבר לתגובות בפורום