כבלי חשמל IsoTek evo3 ascension במבחן!

נמר לוי
10-08-2020 10:46

הכבל הזה, המכונה על ידי ה״עם״ כבל קומקום, מכונה על ידי האודיופילים כבל כוח. והוא, תתפלאו, אחד הכבלים החשובים במערכת. זוג כבלים הגיעו לנמר לוי למבחן - המסקנה ברורה.

מערכת אודיו איכותית נמדדת ביכולות שלה לחשוף מידע מוסיקלי רב ככל הניתן, להעביר את המידע הזה עם יכולת דינמית גבוהה, איזון טונאלי מוחלט ובשביל החוויה המושלמת - היא צריכה לסדר לנו במה ותמונת צליל כזו שאשתכנע שהלהקה באמת שם. דהיינו, מערכת שקופה ואיכותית היא כזו שמשקרת שלי. מבלבל נכון? משקרת? הרי אנחנו רוצים את האמת בחלל. אז זהו שלא, האמת היא שאתם בסלון, ואין באמת להקה מולכם. תנו למערכת לשקר לכם בשביל שתצליחו לשמוע משהו מאוד אמיתי.

ולמה הפתיח הזה? משום שלא ניתן להגיע לתוצאות הללו מבלי להשקיע בכל אחד מהרכיבים במערכת. לא המחיר חשוב, ההתאמה חשובה. ומכאן אנחית עליכם מכה אודיופילית קשה - כבלי חשמל משפיעים על הצליל! לפעמים לטובה ולפעמים לרעה. כבל החשמל הוא אחד מהרכיבים החשובים במערכת אודיו איכותית. הוא לא מוכרח להיות היקר ביותר או יקר בכלל, אבל מוכרח שיתאים כמו כפפה ליד. כשמדובר בהזנת המקור (נגן תקליטורים, סטרימר, פונו סטייג׳), הוא הופך להיות הכבל החשוב והמשפיע ביותר במערכת. למגבר לעומת זאת, יספק עוד קצת שקט ודינמיקה, אך לרוב לא ממש ישפיע על חתימת הצליל שלו, שזה בערך מה שיקרה עם הקדם מגבר (אולי טיפה יותר). כשמחברים כבלי חשמל טובים ומתאימים (!) לכל המערכת, הדרמה תהיה כזו שלהתעלם ממנה משול להתעלמות מלוויתן שמזנק מעל החסקה שלכם. וכן, יש גם אדישים ברמה הזו שימשיכו לחתור כאילו לא קרה דבר.

היום נדליק אור על סט כבלי חשמל מבית IsoTek האנגלית

מחכה לפתיחה 

אז קצת על החברה

מדובר ביצרנית רכיבי אודיו ברמת קצה ובמחירים שפויים. התמחות החברה היא בתחום החשמל ורכיביו. בניהם פילטרים, מפצלים, פוואר קונדישינר, כבלי חשמל וכו'. IsoTek היא יצרנית ממוקדת מטרה. כל מה שקשור לחשמל של המערכת שלכם תמצאו אצלה. היכולת הזו להתמקד, מבלי לשלוח זרועות לתחומים נוספים בתחום הכבלים ואביזרים משלימים מלבד חשמל, היא משהו נדיר בשוק האודיו העולמי. ורק זה לבד, ראוי להערכה ואפילו משרה אווירת ביטחון כזו שהם, האולטרה ממוקדים הללו, בטוח יודעים מה הם עושים. ומנסיוני, כאשר סקרתי את מפצל החשמל הבסיסי שלהם, שעלה כ-2,000 ש״ח בלבד, נחשפתי כבר אז ליכולות שלהם במוצר הבסיסי ותמיד סיקרן אותי להבין מה הם יודעים לעשות במוצרי הדגל שלהם. והנה ההזדמנות. אז אם מעניין אתכם לקרוא ולהבין עוד על החברה, קחו סרטון קצר, יחסוך לי הרבה מילים.


הכבל שעומד היום למבחן הוא ה-IsoTek evo3 ascension והוא ממוקם בקצה העליון בין דגמי כבלי החשמל של היצרנית. זהו כבל העשוי נחושת בציפוי כסף, עם טיפול קריוגני למתכות, צמת הכבלים עשויה PVC Barrier Mylar, המעטפת של הכבל עשויה גם היא PVC בגמישות מוגברת. דרגת הכוח של הכבל היא 55 אמפר מקסימום. עובי הכבל הוא 20 מ״מ והקונקטורים silver-plated OFC audiophile-grade. בקיצור, מושקע לאללה.

בניה

מוליכי הכבל בתצורה מקבילה עם פיתול סיבוב קל, שיטה זו נועדה לדחות RFI ו-EMI. כל מוליך מוקף בצינורות אוויר העשויים טפלון, וזה על מנת לקדם בידוד גבוה ככל הניתן. כל אחד ממכלול המוליכים עטוף ב-Mylar שמהווה מחסום נוסף מפני RFI, סופיות הכבלים משודכים לקונקטורים מיוחדים המיוצרים על ידי החברה ובתוכם מוליכים העשויים כסף טהור. בקיצור, חללית!

 IsoTek evo3 ascensionביצועים

שקט

זה הפרמטר הראשון שאני מחפש כאשר אני מחבר כבל חשמל למערכת שלי. הכבל עושה את זה? אפשר להמשיך הלאה, לא עושה? מפרק אותו ונפרד ממנו בנימוס (עד כמה שניתן). בגזרה הזו, השקט והנקיון זה לא עניין של שילובו למערכת ספציפית. זה אופי בסיסי של כבל. לא יהיה שקט אצלי, לא יהיה שקט בשום מקום. ואין, אבל אין שום סידרת חינוך שיעבור הכבל שתשנה את העובדה הזו.

ה-IsoTek evo3 ascension הוא כבל שקט מאוד המציג נקיון וסטריליות מהמרשימים שנתקלתי בהם. יחד עם זאת, נקיון ושקט הם גם חלק מהרזולוציה. זה אומר שמה שכבל פחות שקט יעלים ברקע, הכבל הזה יחשוף. היכולת שלו לחשוף לי את מה שמתרחש מאחורי התזמורת בקטעי מוסיקה קלאסית, בתוך גוף הקונטרבאס במוסיקת ג׳אז והניואנסים הקטנים והחשובים בכלי נשיפה ממתכת הם מנת חלקו של הכבל הזה. מצאתי גם שהסטריליות הזו (שאני מאוד אוהב) מאפשרת לי פשוט לסחוט עוד שקיפות מהמערכת שלי. וזה קרה לי כמה פעמים, עם כמה כבלים אחרים שרובם היו יקרים מכבלי החשמל הללו בהפרש.

 IsoTek evo3 ascension 

 דינמיקה

גם זה חלק מהשקט. הרי בלי שקט, רצפת הרעש הגבוהה תפגע בדינמיקה מלמטה. אבל דינמיקה היא לא רק מה שמתרחש בחלק הנמוך של בורר העוצמה אם כי גם מה שקורה כאשר המערכת צריכה ״לנשוך״. ה-IsoTek evo3 ascension מאפשר לה לנשוך וחזק. אבל זה לא רק זה. המערכת שלי לא משנה את הטונאליות שלה מטבעה. היא יודעת לשמור על איזון מופתי בכל עוצמה. אבל זה מגיע עם תנאי, התנאי הוא שאף אחד לא מפריע לה להיות כזו. הכבל הזה לא רק שאינו מפריע לה, הוא גם מדגיש את היכולת הזו שלה. אני מוצא שה-evo3 ascension שומרים על דינמיקה מרשימה ביותר בכל עוצמה, בכל סגנון מוסיקה. התוצאה בגזרה הזו פשוט מעולה!

איזון טונאלי

יש את השקט, הדינמיקה אבל חלק חשוב לא פחות הוא האיזון הטונאלי. הכבל הזה הוא בספקטרום הניטרלי / חמים של המפה האודיופילית. דהיינו, חם אבל לא חסר פרטים, ניטרלי אבל לא משעמם ויבשושי. השילוב הזה הוא השילוב הנכון לטעמי. כבל חם יהפוך את התוצאה למשעממת, כבל אנליטי יהפוך את התוצאה למלחיצה - האיזון חשוב. הכבל הזה מאוזן מאוד, הוא שומר על האיזון הזה גם בקטעי מוסיקה מתפרצים ו״אלימים״ כמו בקטעי מוסיקה שקטים ו״רומנטים״.

פרטים ורזולוציה

זה שילוב של שלושת הקודמים. לא יכול להיות כבל שקט, דינמי ומאוזן שלא יהיה מספיק מפורט. עכשיו נשאר לנו להבין כמה הוא מפורט. הדרך לגלות זאת היא פשוטה מאוד. האם אשמע יותר או פחות פרטים. לזה נוסיף גם את איכות הפרטים. אז הנה, כבר אדווח לכם כי מדובר בכבל מפורט מאוד, רזולטיבי מאוד. לא מצאתי פרט אחד שקיים בשילוב כבלי החשמל שלי לעומת כבל החשמל הזה. מה שכן מצאתי, זו יכולת אחרת. הוא מפורט באותה מידה אך עושה זאת ברכות מסוימת. הכבל שלי נטרלי לחלוטין בעוד לכבל הזה נטיה לחמימות קלה, אנלוגית כזו, משהו מאוד ״מלטף״ מבלי להיות משעמם. קטע כזה שהופך אותו למזה כייפי להאזנה. כמה כייף? מוי כייף.

אבל יש פה משהו פיצפון שצריך לשים לב אליו. הוא יהיה שם מאחור, בקטעי מוסיקה מאוד מאתגרים כמו הרקוויאם של ברליוז, שבקריאשנדו תגלו איזה מחסור קליל ביכולת ההפרדה של מקהלת הזמרים הענקית ששם. כמה זה יהיה חסר? לי זה היה טיפה חסר. אבל לעומת זאת, ולמרות זאת ואולי אפילו בזכות זה (חמימות באה על חשבון פרטים ודינמיקה או על חשבון הבולטות שלהם) הכבל הזה העניק לי חוויה מוסיקלית טובה יותר מהאישי שלי. ביתר הסגנונות, שניהם הפיקו תוצאה מפורטת באותה מידה (כמעט).

 IsoTek evo3 ascension 

טבעיות

בטוח הולך להשתחרר כאן ויכוח אדיר על מהי טבעיות. אני אקצר. על מנת שצליל יהיה טבעי ו״נכון״ הוא צריך לחשוף לי כמה שיותר מידע מוסיקלי בראש ובראשונה. המידע המוסיקלי צריך לבוא עם חבילת דינמיקה מלאה, איזון טונאלי נכון בכל עוצמה וכמובן, שקט וחושך בין הכלים ובתוכם, וכל זה על מנת שנשמע את הניואנסים הקטנים הללו שמאפיינים כל כלי בעוצמות נמוכות, בינוניות וגבוהות כאחד. קריאה נוספת של ארבעת הפרמטרים הקודמים יסדר לכם את התשובה המוחלטת לגבי מסקנותיי. הכבל הזה מציג כלי נגינה באופן טבעי, ״נכון״ ומאוד משכנע.

במה ותמונת סטריאו

אחרי שהשתעשענו עם שקט, דינמיקה, פרטים ואיזון הגיע רגע האמת. האם הוא מסדר לי להקה בסלון? אבל לפני שנדווח לכם אם הכבל עושה את זה, כמה מילים חשובות על עניין הבמה. אין במה - אין חוויה!. ככה זה עובד באודיו וזהו תנאי הכרחי בכל מערכת המגדירה את עצמה כמערכת אודיו היי אנד. הבמה היא זו שמעלימה את הרמקולים, היא זו שעוטפת את המאזין והיא זו שבסופו של דבר, תפיל לכם את הלסת לרצפה. אבל אם רוצים שילוב של לסת שמגרדת את הרצפה ודופק מואץ, נתון נוסף ניכנס למשחק - תמונת הסטריאו. או כפי שנהוג לאמר בשפת האודיופילים הרישמית ״אימג׳ינג״. תמונת הסטריאו היא התוספת לבמה שהופכת אותה לכזו שתגרום לך להאמין שאשכרה יש נגנים בחלל. כל נגן יעמוד במקומו, כמו שהגדיר המקליט. הסקסופון יעמוד משמאל, הפסנתר שמאלה ממנו, התופים במרכז והבס מימין. קטע כזה של לשכנע שזה אמיתי לגמרי - כלומר: שקרי לי, הם לא באמת פה, אבל תשקרי לי. זה אמנם מנוגד לזה שמערכת צריכה להיות אמינה, אבל במקרה הזה שמדובר בבמה ותמונת סטריאו, אין שום דבר מנוגד - השקר הופך להיות הדבר הכי אמיתי שיש!

והכבל הזה מסדר גם מסדר. היכולת שלו להציג במה רחבה ועמוקה היא מהמרשימות שפגשתי, אולי המרשימה ביותר ובפער מרוב מוחלט של המתחרים. ומה לגבי תמונת הסטריאו? שמעתי כבלים טובים יותר בגזרת האימג׳ינג, אבל בנקודות בודדות בלבד. מאידך, לא עם גודל במה כזה. המימדים של הבמה של הכבל הזה הם פשוט פנומינלים - זה משהו אחר. נחזור רגע לתמונת הסטריאו. אתם בהחלט תקבלו נגנים במקומם, בגובה ובמרחב הנכון. אבל זה לא הקטע הבולט ביותר של הכבל הזה. בואו נגיד את זה אחרת. בכבלים אחרים תקבלו תמונה קצת ברורה יותר, קצת מפוקסת יותר אבל אין מצב שתקבלו במה ענקית כזו. אז יש פה יחסי תן וקח. ואני אוסיף ואסתכן שיכול להיות מצב שהמימדים האדירים הללו שהכבל הזה מציג, כל כך מרשימים שזה ממש בסדר שתמונת הסטריאו לא מפוקסת בקנה מידה פסיכופטי.

IsoTek

סיכום

מדובר בחברת על שבהחלט הצליחה לשחרר לשוק כבלי חשמל ברמה מתאימה. הכבל בנוי מדהים! כל רכיב, כל מוליך וכל חומר ממנו עשוי הכבל הוא הטופ של הטופ. ניכר כי מהנדסי החברה השקיעו לא מעט מחשבה על מנת להביא לשוק סטנדרט גבוה מאוד, המתאים למחיר היעד. זה אומר שכמה שמצחיק להגיד את זה, זהו כבל שברמת החומרים וההנדסה, ביחס למחירו שגורם לאדם השפוי להגיד ״וואו, זה המחיר של כבל קומקום???״ לעומת זאת לאודיופיל הממוצע היכולות הללו, בשילוב ההנדסה והמחיר, מסדרים לו עסקה מעולה. מדובר בכבל שמלבד תמונת הסטריאו הוא פשוט נטול חסרונות (אולי הצבע הסגול, אבל זה כבר עניין של טעם). הוא שקט בטירוף, מאוזן במיוחד, טבעי לגמרי ומפורט. הבמה שלו תעיף לכם את הסכך, תמונת הסטריאו לעניות דעתי תספק את רובם המוחלט של האודיופילים. איכות הבניה של ה-IsoTek evo3 היא מהמרשימות בשוק גם ברמת איכות ההרכבה וגם איכות הרכיבים. היכולות של הכבל הזה מתאימות בדיוק למחירו. זה כבל יקר, שנשמע בדיוק כך. ולכן, הכבל המעולה הזה ייכנס בקלות לרשימת ההמלצות שלי. וכן, יש גאוות בעלות בחברה הזו, והיא לא בחסד, היא בזכות!

שורה תחתונה: תקשיבו לו, הוא יכול לגרום לכם לשמוע את המערכת שלכם כפי שלא שמעתם אותה מעולם!

מחיר: 11,200 ש״ח לכל כבל. בסקירה נבחנו שני כבלים.

אחריות ושירות: סבו אודיו


מעבר לתגובות בפורום