סקירה על: Monitor Audio Silver 200
רבים מאיתנו נמצאים בהתלבטות התמידית האם להכניס רמקול רצפתי לביתנו, זאת עקב גודלו הפיזי שמפריע לרבים בסלון. לסקירה שלנו נשלח רמקול עם חתימת גודל קטנה ומראה שובה לב, אך האם הוא נשמע גם ככה?
ובכן, קיבלנו לסקירה את ה-Monitor Audio Silver 200 שהם הדגם הגבוה ביותר היום של החברה שמשתמש עדיין בטוויטר Dome המיוחד של החברה Ceramic-Coated Aluminium / Magnesium, מעליו כל הדגמים של החברה כוללים טוויטר ריבון.
הרמקול מגיע בקונפיגורציה של 2.5 way, מה שמתבטא ביחידה בתא אחד של mid וטוויטר ועוד תא אחד אשר בו מותקן דרייבר נוסף המטפל בבאס בלבד.
עקב המבנה הנ"ל' נקבל ברמקול שני פירים אחוריים לטיפול מאוזן יותר בבאס עם הרמקול, כמו כן, נקבל גם שני ספוגים לכל רמקול לשם סגירת הפירים.
חיבורי הרמקול מאחור הם בתצורת bi-wire, רגליות הרמקול מגיעים בשתי אופציות. אחת שימוש ברגליות מגומי עגולות או התקנה של ספייקים בנוסף. הרגליות בולטות החוצה בכל פינה של הרמקול ומייצבות הרמקול בצורה טובה מאוד, וכמו כן מה שאהבתי זה שמאוד נח וקל לכוון אותן, דבר שתורם מאוד לשימוש ובסופו של יום לאיכות הסאונד.
גובהו של הרמקול כ-88 ס״מ ורוחבו 16.5 ס״מ בלבד. מה שנותן לנו את האופציה לשים אותו בחללים קטנים יותר בלי להרגיש שיש לנו פסלים באמצע החדר.
הרמקול עצמו ברמת הנתונים מאוד סולידי, הוא בעל עכבה שנעה בין 8 ל-4.7 אוהם ונצילות של 89dB ומגברים צנועים מאוד מסוגלים להזיז אותו בלי הרבה בעיה סה״כ.
הרמקול עבר אצלי הרצה ארוכה מכיוון שיצא חדש מהאריזה. אני מאמין בהרצה ארוכה של רמקולים לפני בדיקה.
ונעבור לבדיקה
Pink Floyd the wall – In the flesh – Vinyl – EMI ELECTROLA German print.
אופרת הרוק הפציפיסטית של רוג׳ר ווטרס נפתחת בהפצצה של כלים, צעקות ומני ירקות. גיטרה בדיסטורשן ואורגן, ולאחר מכן נעשה איטי יותר עד לחזרה של הכאוס. קולות הרקע בחלק הראשון של השיר נפלאים, אחת מהתצוגות הטובות של הקטע הזה ששמעתי. לאט לאט אנו שומעים רעש, כאוס, צעקות בימוי ואת כל הכלים יורים לכל הכיוונים.
מה שחסר לי כאן הוא שהרמקולים ייעלמו לי, יהיו קצת פחות כיווניים. נציין ששיחקתי לא מעט עם המיקום שלהם והם עם הטיה מעט פנימה. סה״כ תצוגה אנלוגית טובה ונעימה אבל לא גדולה כמו שהקטע הזה אמור לשדר.
Michael Jackson – Thriller 25 super deluxe -Thriller – Tidal
כשאת האלבום שלך מפיק קווינסי ג׳ונס עם נגיעות עזרה של פול מקרטני, בטוח שייצא לך משהו מיוחד וזה מה שיצא לנו באלבום הנמכר ביותר בהיסטוריה. הקטע מכיל קטעים שונים בעוצמות שונות, המון תדרים לכל כיוון, פד באס אחורי שמלווה את כל השיר, כלי הקשה מסוגים שונים, וכמובן את ג׳קסון עצמו בתקופת הטובה ביותר שלו.
לרמקול הזה יש גוון מעט מתקתק, הוא מאוד נעים באוזן ולא מעייף. הדינמיות של השיר עוברת בצורה מעולה והחלק של ההיי-מיד בולט מאוד לטובה. כאשר מגיעים לקראת הסוף, קולו של שחקן סרטי האימה הידוע וינסנט פרייס מקבל גוון פחות מעורר חלחלה מאשר אני רגיל וזה כנראה עקב משהו שהרגשתי בכל הזמן שהרמקולים היו אצלי והוא מחסור בחלק תחתון מסויים.
Avi Avital – Vivaldi: The four seasons, Concerto in G minor, EV 315,”the summer” -Tidal master
אני לא מבין גדול במוזיקה קלאסית, אז לא אוכל לתת ניתוח מלא של היצירה. מה שכן, אני מאוד נהנה להקשיב לאנטוניו ויואלדי ולאבי אביטל.
אבי אביטל, נגן מנדולינה קלאסי ישראלי, מנגן את ארבע העונות של ויואלדי עם תזמורת הבארוק של ונציה. אנו מקבלים תצוגת תכלית של אמן מנדולינה מכל כיוון. הרמקולים מצליחים להתמודד עם ההתקפות לאחר הקטעים השקטים של המנדולינה ודווקא אין הרגשה של עומס, גם כאשר כל הויולות מנגנות. מה שכן חסר לי פה - היעלמות של הרמקולים. הבמה טובה, אך לא גדולה מספיק לשם הרגשה של אורקסטרה מלאה שמנגנת פה. בקטעים הפחות עמוסים נקבל תמונה מאוד נעימה ומספקת. פריטות קלות של המנדולינה חושפות את הוירטואזיות של הנגן בצורה יפה והוא אכן נמצא באמצע כמו שהוא אמור להיות בהקלטה מסוג זה.
Michael Buble – It’s time- Feeling good – Tidal
מייקל השני ברשימה, בובלה, הוא היום אחד מהזמרים המוערכים בעולם. זמר פופ בעל קול פעמונים מתקתק. עובדה זו מתגלה מאוד מהר בשמיעה של הקטע הנ״ל.
אחד הדברים הבולטים ברמקול הזה הוא מעט צבע מתקתק של הרמקול. קולו של בובלה מתוק ונעים וההקשבה טובה. כמו בקטעים אחרים בסקירה, גם כאן אני לא מצליח לקבל במה מספיק גדולה לשחזור הביג בנד שמנגנת עם בובלה. ברמת הפרדת הכלים רק כאשר מגיעים לעומס על הרמקולים יש מעט בלאגן אבל סה״כ החוויה טובה מאוד ונעימה.
Mariah Carey – Music Box – Without you – Tidal