סקירה על מסך הדגל מבית סוני דגם: 85ZG9 MASTER 8K

איציק ירקוני
17-06-2020 17:56

הצלחנו לשים יד על ספינת הדגל של סוני. רוצים לדעת על כל הטוב שמצפה לנו?

בסקירה זו נפגוש לראשונה את מסך הלד: MASTER ZG9 SONY בפורמט 8K בגודל 85 אינצ' - מסך הדגל החדש והיוקרתי מבית סוני (קיים גם בגודל ב-98 אינצ').

ה-ZG9 תוכנן ויוצר במעבדות ה-״פרימיום מאסטר״ של סוני ביפן והוא כולל 720 אזורי תאורה ותתי תאורה המאפשרים פיזור אור חזק, עוצמתי, מאוזן ומדויק על כל אזורי המסך, יחד מניבים עוצמת הארה מרשימה ביותר של 4,000 ניטים! אדגיש בעניין עוצמת ההארה: מכיוון שלעוצמת ההארה במסך חשיבות רבה בחשיפת פרטים, גוונים וצבעים בתקן מלא בפורמטי הוידיאו HDR10 ופורמט DOLBY VISION. המסך הזה אמור לדווח על יתרונות בתחומים הנ״ל.

למעשה המסך הנסקר אינו בא כמחליף לדגם אחר בקולקציית מסכי הפרמיום שתוכנן לשדרג דגם ממסכי ה-4K שמציגה החברה - דגמי מסכי הלד ZF9 ו-XH-95. מסך ה-ZG9 הנסקר מוצב בחוד החנית שמציגה החברה במסכי הפרימיום הביתיים בפורמט 8K ובתמיכה עד 120FPS. לצד תכונות הוידיאו הללו אמור להציג יכולות מרשימות גם בשאר התחומים, מערכת אודיו מלאה ועיצוב ונראות באיכות בניה יוצאת מגדר הרגיל. אז לאחר שקיבלנו טעימה קלה על קצה המזלג ממסך הדגל של סוני, מה שנותר לנו, הוא לבחון את היכולות שלו על אמת!

 

MASTER 85ZG9 - במבחן!

 

מסך הדגל מבית סוני דגם 85ZG9 MASTER 8K

תכונות המסך

מסך ה-85ZG9 MASTER מיוצר בחטיבת סוני פרו בבלגיה. משקל: 71.7 ק"ג, רוחב: 191.3 ס"מ, גובה: 114.1 ס"מ,  עובי: 12 ס"מ. פאנל המסך מסוג X WIDE ANGLE LCD VA, המאפשר זווית צפייה רחבה של עד 178 מעלות כשהוא תומך בפורמט 8K ברזולוציה של 7680-4320 פיקסלים, בעל תאורה אחורית בשיטת Local Dimming כלומר: 720 אזורי תאורה ראשיים המנותבים לתתי תאים בטכנולוגיית Direct LED (Backlight Master Drive™) המניב עוצמת הארה של עד 4,000 ניטים שאמור לשמור על איכות שחורים עמוקים ומגוונים בתמיכת מעבד התמונה מסוג Picture Processor X1™ Ultimate, המשולב בדגמי הדגל של החברה. גם ב-2020 הוא נחשב עדין למעבד התמונה העוצמתי והמתקדם ביותר לזמננו המבוסס על רעיון Object-based Super Resolution. Object-based HDR remaster. Super Bit Mapping 8K HDR Dual database processing. Dynamic Contrast Enhancer. Precision colour mapping

אז איך הוא עובד?

המעבד מצליח לזהות מאות אובייקטים שונים ע"ג המסך בזכות עיבוד נתונים כפול שמעצים את הניגודיות. היכולות הללו אמורות לייצר יותר עומק עם טקסטורה וריאליסטיות בכל אזור בתמונה ובכל זמן נתון. על הנייר המעבד בעל יכולת גבוהה מאוד לאזן את שלל האובייקטים בבהירות, בפירוט ובצבע (גם בקטעים חשוכים במיוחד). במידה וכל זה מתרחש במציאות, חובבי הספורט והסרטים יכולים לדעת שהטלוויזיה הזאת בעלת עיבוד תנועה מרשים עם יכולת המרה מרשימה במיוחד. פאנל המסך מגיע בגוון שחור מבריק, המאפשר להציג איכות שחור מרשימה עם לבן בוהק ועם רווית צבעים עשירה בצבעי פסטל ריאליסטים.

הפאנל החדש כולל ציפויים משובחים המאפשרים לטפל היטב בהחזרי אור. גם כשפתחתי את הויטרינה האחורית, המסך ממשיך להציג תמונה קונטרסטית וצבעונית במיוחד כמו בחדר חשוך וזה בזכות עוצמת ההארה הגבוהה במיוחד של המסך . מעבר לכך, למסך טכנולוגיה ייחודית בפאנל הנקראת TRILUMNOS 8K HDR LIVE המאפשרת יכולת גבוהה יותר בהפקת צבעים אדומים, ירוקים וכחולים ובכך מגדילה את מרחב הצבע לתקן DCI-P3. בנוסף, למסך מעבד נוסף Super Bit Mapping HDR, מתוך ארבע כניסות HDMI של המסך כולם תומכים בעומק צבע מלא באיכות 4K 60FPS. כאשר כניסת HDMI 4 תומכת בתקן HDMI 2.1 בפורמט במיוחד בפורמט DOLBY VISION ו-HDR10 ובתקני 8K עד 120FPS.

בתפריט מרחב הצבע אפשר לבחור בתקני צבע RGB / BT709 או את BT-2020 ,HDR10 HLG או את DCI-P3 שהוא התקן הדרוש לטלוויזיות HDR 8K בתמיכה של עד 94% במרחב הצבע, וגם Adobe RGB המיועד לתמונות, וכמובן תמיכה בתקן DOLBY VISION ותמיכה בפורמט IMAX משופר. לצד יכולות אלו, למסך ממשק חדש ונח לתפעול, המגיע עם מערכת הפעלה אנדרואיד גרסה 9.0, ותפריט הגדרות מהירות הנפתח בתחתית המסך המאפשר לשנות את הגדרות המסך גם בזמן צפייה. למשל: שינוי בעוצמת הבהירות, ועוד יכולות שליטה נוספות לגישה מהירה במסך.


תפריט הטלוויזיה

מי אנחנו סוני

סוני היא תאגיד יפני בינלאומי המתמחה בעיקר בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי בידור בדגש על תחום האלקטרוניקה הביתית והמקצועית.

סוני נוסדה בשנת 1946 תחת השם "טוקיו צושין קוגיו" ב-1958. עם התבססות החברה החליטו מייסדי החברה "מוריטה" "ואיבוקה", שחברתם תהיה בינלאומית והוחלט לשנות את שמה ל-SONY. בשנת-1960 ייסדה החברה את התאגיד האמריקני שלה.

סוני היא חברה הנחשבת למובילה בחדשנות טכנולוגית, ובשלל תחומים כשרשמה על שמה. כמו למשל פיתוח מוצרים טכנולוגים מתקדמים רבים.  

סוני כחלוצה המשיכה להוביל בפיתוח פורמט ה-8K ובפיתוח מסכי 8K ייחודים בעלי עוצמת הארה המתאימים בדיוק לפורמט DOLBY VISION הדורש עוצמת הארה אימתנית של 4,000 ניטים. בנוסף בבעלות החברה אולפני הקלטות אודיו ומספר אולפני בידור, כמו חברת התקליטים CBS ואולפני ההסרטה של "קולומביה" ו"טרייסטאר", אולפני MGM וספריית הסרטים הענקית שלהם. 


8k

עיצוב ומראה

המבנה הפיזי ועיצובו אינו דומה לשום מסך שפגשתי עד היום ממסכי ה-LED שאני מכיר. ה-ZG9 נראה כאבן יוקרתית שנחצבה ולוטשה מסלע יצוק. המראה המרשים הזה משדר עוצמה, כוח, איכות ויוקרה. פאנל המסך מוטבע בתוך מסגרת יוקרתית, כאשר בחלקו העליון והתחתון ממוקמים הרמקולים ופתחי האוורור המיועדים לפליטת החום מתאי תאורת ה-LED המרובים, אני מזכיר לכם שהמסך המדובר מייצר עד 4000 ניטים!

מבט מהצד חושף מסך עבה בגימור אלומיניום שחור מוברש הבנוי משלושה חלקים: מסגרת פאנל, יחידת התאורה האודיו והמעבדים ויחידת האודיו האחורית. המבנה הזה יוצר בסופו של דבר מסך בעל מראה יחודי, ולמבנה הזה כמה משמעויות. בניית תאי תאורה גדולים מופרדים בחלקו המרכזי על מנת לאפשר את עוצמת ההארה, גב מסך בטקסטורת קוביות שחורות מחורצות לאורך ולרוחב המסתיימים בקימורים קלים בצידי המסך, כאשר כל מחברי המסך נטמעים מאחורי הלוחות המחורצות. למסך שתי אפשרויות התקנה: צמוד קיר והצבה ע"ג המזנון. המסך מגיע עם זוג רגילות גדולות בעיצוב רגלי חללית עשויים מתכת הפונות בזווית אלכסונית לחוץ, המראה מלמד אותי כי ישנה כאן חשיבה ולא פחות מכך תעוזה ברמת העיצוב.

המבנה העבה מספק מקום להטמיע בו מערכת אודיו משובחת ובריאה במיוחד.


צילום עילי

 

עיצוב המסך

 

רגלית

מערכת אודיו

מסך KD-85ZG9 MASTER בעל תאורה אחורית יחודית ונרחבת, מה שמטבע הדברים איננו יכולים לקבל כששואפים לדופק דקה. המבנה מאפשר יצירת תיבת תהודה עם מערכת אודיו הנקראת Multi-Audio מערכת זו כוללת שמונה מגברים דיגיטלים נפרדים בעוצמה של 10 וואט כל האחד, ובהספק כולל של 80 WATT RMS בטכנולוגית הגברה דיגיטלית S-MASTER פרי פיתוח של חברת סוני. המערכת מורכבת ממערך של כולל 4 טוויטרים ו-8 מידים, המוצבים בחזית המסך המשדרים קדימה, כשהם מגובים ב-4 סאבוופרים נוספים המותקנים בחלקו האחורי של המסך לטיפול בתדר הנמוך. מערך הרמקולים של המסך עשוי לספק את המשתמש גם בסרטי אקשן וגם במוסיקה (במידה ומוסיקה אינו משוש חייו), אם רוצים עוד יותר בס, יציאת האוזניות במסך יכולה לשמש גם כיציאה לסאב וופר חיצוני שילוב שכזה יספק לנו מערכת אודיו מלאה בדומה למקרן קול. הקטע הוא, שיש פה עוד טריק מעניין. שימו לב, ניתן לאחד את כל מערך רמקולי המסך למקשה אחת ועל ידי כך ישמש כתחליף לרמקול סנטר. וכיצד זה מתבצע. המסך מסוגל לפעול כיחידת הגבר אקטיבית עצמאית לחלוטין בלי שום תלות ברסיבר חיצוני, ולחלופין ניתן לבטל את יחידת ההגבר המצויה במסך ולהישתמש ביחידת ההגברה של הרסיבר מיציאת הסנטר כרמקול סנטר לכל דבר ועניין. דהיינו, שני חוטים, פלוס ומינוס בדיוק כמו רמקול הסנטר שברשותכם.

שלט רחוק

השלט החדש של המסך מגיע בטכנולוגיית בלוטות׳ והוא הרבה מעבר לשלטים הרגילים שאנחנו מכירים מסוני. חלקו העליון עשוי מאלומיניום מוזהב ומוברש, כאשר לוגו המותג מובלט בחלקו התחתון. חלקו האחורי עשוי מחומר פלסטי מחוספס המונע החלקה מהיד. הוא דק נח וארגונומי. לחיצה על מתג הווליום תזניק במהרה את עוצמת השמע, הוא מגיב היטב ובדיוק מכל מקום ומכל זווית, לצד איכות השלט ולחצני המיתוג הנעימים הוא גם יודע לעדכן את מד עוצמת הסוללות בתפריט השלט במסך.


שלט

מסך חכם מבוסס אנדרואיד, תפריטים ו- GUI חדשים

ZG9 עושה שימוש באנדרואיד בגרסת 9.0 (לאחר עדכון גרסה) עם נפח אחסון פנימי של 16GB וזיכרון .RAM 2.5GB גם כאן אפשר להוריד אפליקציות דרך החנות של גוגל (זוהי חנות אפליקציות המותאמת למסך ולאו דווקא זו המוכרת מהסמארטפונים).

ZG9 מגיע עם תפריט חדיש ונוח ומקלדת בעברית, תמיכה באלכסה וממשק מתורגם לעברית כמובן (ע״י גוגל), בתוספות של סוני ומדריך למשתמש, וגם הוא מוצג בשפת הקודש.

ישום נטפליקס מגיע בגרסה ייחודית למסכי סוני עם יכולת כיול אוטומטית, (ניתנת לביטול) היא עובדת מצוין באופן חלק. מומלץ לעדכן את ישום נטפליקס לגרסה האחרונה וכך תקבלו את שאר האפליקציות המובנות ואתם מסודרים להתחלה. אפליקציית סלקום ושאר האפליקציות עובדות מצוין עם מעבר חלק בין תפריטי התכנים השונים.

מערך פיקסלים במסך ומשמעות עוצמת ההארה.

איני נוהג להיכנס לנתוני המסך בסקירות שאני מבצע, את אילו אני נוהג לעשות בכתבות ייעודיות. אך הפעם זה פשוט מתבקש, מכוון שמדובר במסך 8K יחודי המציג למעלה מ-33 מליון פיקסלים בשילוב עוצמת הארה פסיכית של 4000 ניטים. 

כמות וצפיפות פיקסלים.

לשם השוואה ניקח שני מסכים בגודל זהה של 75 אינצ', הראשון בפורמט 4K הכולל 9 מליון פיקסלים, והשני בפורמט 8K הכולל למעלה מ-33 מליון פיקסלים, כך שבכל אינצ' רבוע אחד צפיפות הפיקסלים במסך ה-8K תהיה פי כמה גדולה יותר ממסך ה-4K. משמע שבמסך בגודל 75 אינצ' ב-8K נקבל כמות פיקסלים פצפונים די צפופים, לעומת אותו מערך פיקסלים במסך 75 אינצ' ב-4K שיהיו גדולים יותר משמעותית. 

משמעות עוצמת ההארה. אז למה זקוקים לעוצמת הארה חזקה? ראשית לחשוף כמה שיותר צבעים בגוונים רחבים ועשירים הקיימים בפורמטי HDR10 ו-DOLBY VISION, נזדקק לעוצמת הארה מינימאלית של 1000 ניטים ומעלה במסכי ה-.4K כמה שיותר אור חשיפה גבוהה יותר מגוון צבעים רחב ומרשים יותר. מאידך מסכי ה-8K מציגים כמות פיקסלים אדירה 33 מליון פיקסל בצפיפות פיקסלים אדירה, משמע שנזדקק לעוצמת הארה חזקה יותר משמעותית (4000 ניטים) שתוכל לחדור ולהאיר את מערך הפיקסלים הצפוף כדי לחשוף ולהציג כמה שיותר אור בכל אזורי במסך, רמת החשיפה הגבוהה במסכי 8K הינה הכרחית כדי לחשוף ולהציג מגוון צבעים רחב עשיר ומרהיב הקיים בתקני HDR10 ו-DOLBY VISION מה שמטבע הדברים יחשוף ויעצים פרטים בסצנות חשוכות ביותר.

 

 

חיבורים

  • 3 שקעי USB
  • 4 כניסות HDMI בתקן HDCP 2.3
  • HDMI 3 eARC 2.1
  • HDMI 4. 8K 120FPS DOLBY VISION 2.1
  • 1.מחבר קומפוזיט
  • 1.חיבור אינטרנט
  •   חיבור RF אנטנה
  • 2 חיבורי אנטנת לווין IF
  • AC 1 שקע
  • 1 שקע אודיו אנלוגי
  • אופטי 1
  • 1 שקע מיני פלג אוזניות

 

איכות תמונה בנטפליקס + מצב הכיול של נטפליקס

מערכת הכיול של המסך שואפת לכוונן את איכות התוכן המוצג בסרט בצורה האדיאלית עבור ספריית הסרטים של נטפליקס. יש לציין כי ניתן לכבות מערכת כיול זו על מנת לעבור למצב כיול אישי.

ומה לגבי איכות התמונה שמציג המסך דרך אפליקציית נטפליקס?

כהרגלי בחרתי בסדרה נרקוס עונה 3 בפורמט 4K בסצנה צבעונית ומוארת המוכרת לי היטב בה נראה מנהל האבטחה של קרטל קאלי "סאלגדו", מגיע לביתה של גברת "סלזאר" כדי לקחת ממנה את נכדה. בסצנה ניתן לראות את השפעתה האדירה של עוצמת ההארה שמציג המסך כשהיא ניתזת על פניה של גברת "סלזאר",  כך גם בשאר חלקי התמונה המסך חושף ומציג תמונה בעלת ניגודיות מוארת וצבעונית להפליא העשירה בגוונים במרקם צבעי פסטל ריאליסטים כפי שאינם נצפו מעולם.


נרקוס

איכות תמונה בשידורי SD \ HD

אתגר ראשון, הצגת תוכן SD ע"ג מסך בפורמט 8K ברזולוציה 7680-4320 הינו מאתגר, זה נכון כשרוכשים מסך בסדר גודל שכזה בפורמט 8K את מי מעניין איך יראו תכני SD הנעלמים ממרקע הטלוויזיה, אני יכול לספר לכם שהופתעתי לטובה מיכולת העיבוד וההמרה של המסך גם כשצפיתי גם במהדורת החדשות בערוץ 20. 

אתגר שני, שידורי יס בתכני HD ע"ג מסך 8K. בתמונה המוצגת מהתוכנית "ארץ נהדרת" ניתן לראות את הדמויות המוצגות בחליפות מהודרות המסך מצליח ליצור הפרדה מושלמת בין השחור ללבן, המסך מציג יכולת המרה סופר מרשימה המציגה תמונה צבעונית עוצמתית מבריקה חדה ומוארת.


ארץ נהדרת - ערוץ 12

לאחר שמסך ה- 8K צלח היטב את תכני SD-HD הגיע זמן אמת לבחון אותו בתכני בלוריי ברזולוציה ישנה יחסית 1920-1080, ישנה אמרנו, לרבים מאיתנו רזולוציית 1920-1080 הינה פסגת הוידיאו ואינני מתכוון לחלוק על כך. כפי שציינתי בסקירות הקודמות הצבע הירוק מהווה אתגר רציני ביותר עבור כל מסך משמע להציג ירוק עשיר ומגוון, בחרתי בסרט אפוקליפטו משנת 2006 בקטע הפתיחה ביער בה כל חברי השבט מרגישים שהם עומדים להיחשף בפני אויביהם המרים, מסך המסך הציג תמונה קונטרסטית וצבעונית בגווני ירוק כפי שלא ראיתי מעולם ע"ג שום מסך אחר מכל סוג שהוא. באיכות מפחידה שהשאירה אפילו אותי עם פה פעור.

אפוקליפטו

תכני DOLBY VISION HDR10

הגדרות HDR כבררת מחדל קובעות עמעום מקומי עם ערך גבוה כמו גם מגביר הניגודיות. הניגודיות הטבעית הזו יוצאת אפקט של עומק בתמונה ותחושת תלת מימד גם בתכני דו מימד, נוכל לראות שעוצמת ההארה החזקה של המסך מצליחה להגביר את משחק האור והצל ובכן מציגה חשיפה טובה יותר של פרטים. כך למשל בסרט "לוסי" בכיכובה של "סקרלט ג'והנסן" לוסי עומדת בפתח הבניין שחברה המפוקפק מנסה לפתות אותה בעבור חופן דולרים להעביר מזוודה קטנה לאיש עסקים קוראני דיי מסוכן, אני יכול לספר לכם צפיתי בסרט הזה עשרות פעמים ובמיוחד בקטע הזה, משחקי האור וצל חושפות את עיניה ופנייה היפות של לוסי שנחשפו על כל פרטיהם ופרטי פרטיהם כפי שאינם נצפו מעולם, המסך מצליח להגיע לרמת חשיפה מעבר לכל דמיון שגרמה לי לצפות בקטע הזה מספר פעמים ברצף. צפייה בתכנים בפורמטים המוזכרים מיועדים לעוצמת הארה גבוהה כדי לחושף כמה שיותר גווני צבעים ופרטים, מסך ה-ZG9 בעל עוצמת הארה האימתנית של 4000 ניטים מציג יכולת חשיפה כפי שלא קיימת בשום מסך כיום. 


לוסי

בסצנה השניה בחרתי בסרט "פורסט גאמפ" משנת 94 בפורמט DOLBY VISION הפחות סלחני הדורש עוצמת הארה בעוצמת 4000 ניטים כדי להגיע לחשיפה מלאה, כלומר: כאן מתבטא היתרון המשמעותי של עוצמת ההארה הזו. בסצנה אנחנו רואים את "פורסט גאמפ" עומד מבועת לפני תחילת משחק הפוטבל, עוצמת ההארה האימתנית של המסך מצליחה להציג עומק צבעים וטקסטורה כפי שלי ראיתי מעולם, גוון בגדיו של פורסט גאמפ נחשפים על כל פרטיהם כך גם הקסדה שעל ראשו נחשפת על כל מגרעותיה.

פורסט גאמפ

לגיימרים שבינינו

בסקירות הקודמות החמרתי מאוד עם מסכי האולד של אל ג'י וסוני בכל הקשור לעוצמת ההארה במיוחד בהתמודדות בקטעים חשוכים. מסכי ליד ו-QLED הציגו תוצאות מרשימות בחיבור לקונסולת משחק אך עדין רחוקים מנתוני מסך ה-LED הנסקר ZG9, היתרון שבעוצמת ההארה שעליה אני ״חופר לכם״ בקטע הספציפי הזה סיקרנה אותי מאוד, בסקירה בחנו את המסך בחיבור לקונסולה משחק SONY PS4 PRO התומך בפורמט 4K, בדיוק עם אותו משחק Tomb Raider: Edition Definitive בסצנת היער החשוכה. ועם עוד שלל משחקים בשלל סצנות עוצרות נשימה. אפשר היה לראות שהמסך מצליח לחשוף בקלות פרטים ורווית צבעים שלא הוצגו ע"ג כל מסך אחר שבחנתי. כולי ציפייה להגעת קונסולת המשחק החדשה מבית SONY PS5 שתשודך למסך המופלא הזה.

תכנים בפורמט 8K

שלושת החברות המובילות סוני סמסונג ואל ג'י ממשיכות להוביל את קטר ה-8K למרות שאין בנמצא תכנים ראויים בהישג יד. התכנים היחידים שניתן לצפות בהם כיום בפורמט 8K הם דרך היוטיוב, ושידורי האולימפיאדה שהיו אמורים להתקיים הקיץ ביפן. אני יכול לספר לכם שבתכנים שצפיתי בפורמט 8K דרך היוטיוב איכות התמונה הייתה מעבר לכל דמיון, פשוט מרתקת

ברווז ב-8k

זברות ב-8k

סיכום

מסך ה-SONY 85-ZG9 MASTER הינו מסך הדגל שמציגה החברה בפורמט 8K במבנה לא שיגרתי הוא עבה ובעל מראה יחודי שלטעמי נראה כאילו נחשב מאבן יוקרתית. הוא כולל תאורה אחורית עם עמעום מקומי מתקדם בתמיכת 720 אזורים מורחבים המניבים עוצמת הארה של 4000 ניטים שאינה קיימת בשום מסך כיום, בשילוב מעבד התמונה המתקדם בעולם X1 Ultimate עם יכולת המרה מרהיבה.

המסך מציג איכויות בשאר התחומים. מגיע עם פאנל VA מושחר בעל ציפוי משובח ברזולוציה של 7680-4320 הכוללים למעלה מ-33 מליון פיקסלים התומכים בטכנולוגיית X-WIDE ANGEL המאפשרת זווית צפייה רחבה ותמונה חדה ומדויקת. יכולות הצגת הניגודיות של המסך מרשימה ביותר. המסך הפליא עם שחורים מרשמים במיוחד ומנעד רחב במיוחד של גוונים שחורים, המסך מציג גם עומק, פירוט, דיוק וצבעוניות מרהיבה כפי שלא הכרתי קודם. בסעיף האודיו מציג המסך מערכת שמע ייחודית מרשימה במיוחד הנקראת MULTI AUDIO הכוללת 16 רמקולים והגברה של 80 WATT RMS. 

אם נחזור לסעיף התמונה, נגלה שהמסך תומך בתקן HDMI 2.1 בכניסת HDMI4 בתמיכה מלאה בפורמט 8K עד 120FPS התקן החדש הזה עבד בסנכרון מושלם מול כל המקורות ששודכו לו בתקני HDMI 2.0 בשלל הפורמטים כמו HDR HDR, Dolby Vision HDR10, HLG ו- IMAX בטווח צבעים מורחב, בתאימות של 94% אחוז לתקן DCI-P3. המוצגים הגוון צבעים קולנועי. מה זה אומר בפועל? שבכל תוכן שהוצג על גבי המסך הוא הציג תמונה סופר מרשימה שהשאירה אותי עם פה פעור, החל מתכני HD בלוריי והתכנים המוצגים בפורמטי הוידיאו המתקדמים ביותר. לצד אילו למסך מערכת תפריטים ו- GUI מרשימה ומערכת הפעלה אנדרואיד גרסה 9.0 חדשה וזריזה, בעלת מבחר אפליקציות מרשים ביניהם אפליקציית נטפליקס הנשלטים ע"י שלט חדש ויוקרתי הפועל בטכנולוגית בלוטות׳.

מסך ה-LED הנסקר חף מבעיות שמלוות את קטגוריית טלוויזיות LED LCD, הן מזליגות אור בלתי רצויות, או עננות בחלקי המסך. בכל המקורות שצפיתי נראה שמסך היקרתי סלחן יותר לפגמים מטלוויזיות ה- LED LCD שפגשתי במובנים רבים וזאת למרות שמדובר במסך 8K ברזולוציה של 33 מליון פיקסלים, בכל התקופה הארוכה שהמסך שהה אצלי הוא הזכר לי את אופיו של המסך האולד מבית סוני, אם זה במרקם הצבעים בטבעיות התמונה, זוויות צפייה רחבה, שחור איכותי וניגודיות מרשימה עם בתוספת עוצמת הארה של 4000 ניטים!

 

שורת המחץ

ראיתי ובחנתי המון מסכים איכותיים בחיי, אבל המסך הזה הוא מסך LED 8K הטוב ביותר שפגשתי מעודי, פשוט שונה מכולם!

 

מחירים אחריות ושרות

מחיר: 38,900 ש"ח לדגם 85ZG9

אחריות ושרות: היבואן הרשמי ישפאר - 3 שנים אחריות מלאה.

 

רשימת ציוד

  • נגן אופו UDP-203
  • אפליקציית נטפליקס
  • קונסולת משחק סוני PS4 PRO
  • ממיר יס HD


מעבר לתגובות בפורום