QUE NQ 430 - מכשיר ניווט GPS עם דיבורית BT

אלי כרמי
01-08-2008 20:21

מכשיר ניווט ה- GPS של QUE מגיע עם מסך 4.3" ותוכנת IGO 8, כולל יכולות מולטימדיה ודיבורית BT מוגבלת ביכולותיה.


משפחת ה- QUE נחתה בארץ עם שלושה דגמים של מכשירי ניווט. ה- NQ430 הינו ילד הסנדוויץ'' של הסדרה, ממוקם בין שני אחיו והוא נושא הסקירה של כתבה זו.

מבט כללי

מראה המכשיר גרם לנו לתחושת לדז'ה וו, הוא דומה מאוד במראהו לדגם המתחרה NOVOGO X800 שנסקר בעבר.
המכשיר הנבדק הגיע בגימור שחור מט (גומי נעים למגע), ניתן לקבלו גם בצבע אפור. בחלקו העליון של המכשיר ניתן למצוא את לחצן הפעלה שאינו בולט פיזית מהמכשיר מה שמצריך איתורו בעזרת מישוש לצורך הפעלה וכיבוי בעת שימוש ברכב.

על פי צו האופנה השלטת כיום במכשירי הניווט, לא תמצאו במכשיר לחצני הפעלה חיצוניים, כל פעולות השליטה מתבצעות בלחיצות על מסך המגע. היינו מעדיפים לראות לחצנים חיצוניים לשליטה בפונקציות כמו שינוי עוצמת הקול והפעלת דיבורית ה- BT.

חיבורים

למכשיר יציאת אודיו סטנדרטית של 3.5 מ"מ בצידו השמאלי, מה שמאפשר לחברו לאוזניות רגילות. באותו הצד, נמצא גם חיבור כבל מיני USB סטנדרטי עבור טעינה והעברת קבצי מולטימדיה.

בצד השני, מימין, ניתן למצוא את ממשק ה- SD עבור כרטיס זיכרון לקבצי מולטימדיה ותוכנת הניווט. חריר האתחול והסטיילוס (העט) הנמצאים מתחת לממשק ה- SD כנראה לא יזכו לשימוש רב: אין כלל בצורך בסטיילוס על מנת להפעיל המכשיר, בנוסף, ה- NQ 430 לא נזקק לאיתחול במשך כל תקופת המבחן.



על השמשה

הזרוע אשר משמשת לקיבוע המכשיר על שמשת הרכב מספקת הרגשה של פלסטיק זול, יש להקפיד לקבע את המכשיר אליה היטב בכדי למנוע נפילה שלו בזמן הנסיעה.
כמובן שמבחן של שבועיים אינו מנבא כיצד הזרוע תחזיק לאורך זמן, אך למרות האמור לעיל, היא עשתה עבודה טובה ויציבה ולא הורגשו רעידות או בעיות במשך כל תקופה זו.

מסך ושמע

בתוך סביבת המכונית, ניתן היה לקרוא את מסך המכשיר באופן ברור, הוא סובל מהשתקפויות מסוימות, אבל חד ובהיר מספיק לצרכי הניווט.
לא כך הוא המצב מחוץ למכונית: בצהרי יום שטוף שמש ישראלית ישירה הוא סובל מקושי בצפייה והיה צורך לסור לשטח מוצל על מנת לקרוא את התצוגה באופן ברור.

 
רמקול המכשיר ממוקם מאחור והוא מספק צליל נקי וברור, לא נתקלנו בכל בעיה בשמיעת הנחיות הניווט שניתנו בקול ברור, בווליום חזק ולא צורם.
מכשיר זה מסוגל לשמש כנגן מולטימדיה, אך אל תצפו לקבל סאונד אופטימאלי לכך מהרמקול.

ניווט

תוכנת הניווט הינה המנה העיקרית ו- iGo החדשה בגרסה 8 ממלאת את התפקיד הזה היטב. כעת שהתוכנה מגיעה עם מפות מעודכנות ובשלות של חברת מפה היא מהווה אחת מתוכנות הניווט הטובות שיש היום בנמצא.
iGo 8 מאפשרת ניווט תלת ממדי שמציג מבנים ותשתיות בגרפיקה תלת ממדית. ה- QUE מתמודד עם ממשק התלת מימד בתגובה מהירה וחלקה.

ה- QUE NQ430 כולל אנטנת לקליטת אות לווין לצורך מציאת מיקום, קבלת מיקום ראשוני (שהינו בדרך כלל איטי יותר) היתה תהליך מהיר למדי, בנוסף, האות נשמר במהלך הניווט בצורה יציבה. שתי נקודות אלו חשובות עבור יכול ניווט טובה, הצלחנו לקבל גם מיקום ואות לווין בחדרים חיצונים של הבית.



מולטימדיה

המכשיר מיועד במהותו לתפקד כמכשיר ניווט, אך כולל גם יכולות מולטימדיה בסיסיות. מדובר בלא יותר מבונוס חביב, שמאפשר לשמור על המכשיר קבצי מוזיקה, תמונות וסרטים. לצורך כך הוא תומך בממשק SDHC שמקבל כרטיסי זיכרון בנפח זיכרון גדול (המכשיר מסופק עם כרטיס בנפח 2GB).
 
כאשר הוא לא תפוס לצורך ניווט, מכשיר זה יכול לשמש לצפייה ולניגון של קבצי המולטימדיה היישר מכרטיס הזיכרון.
זה יכול לשמש פיתרון מוצלח עבור הילדים ברכב, כמו גם שלושת המשחקים החביבים שלו. ניתן לצפות בתמונות שצילמתם בטיול על מסך שהינו בגודל 4.3'' שמן הסתם, גדול יותר ממסך LCD ממוצע של מצלמה.

ממשק משתמש מקורי

המסך הראשי של המכשיר הינו ממשק משתמש ייחודי המאפשר מעבר בין היישומים השונים.
אלו כוללים בין היתר מסכי שעון, נקודות עניין לניווט מהיר ומד נתוני דרך. לא מצאנו הרבה הגיון למסכים אלו, פרט למסך השעון הגדול, מה גם שנקודות העניין לא ניתנות בשלב זה לשילוב עם תוכנת הניווט (הענין אמור להפתר באחד מעדכוני IGO הבאים). לטעמנו, ממשק המשתמש הייחודי מגיע על חשבון לחצנים גרפיים גדולים ונוחים שהיינו מעדיפים אותם עבור תפעול בסיסי.



דיבורית BlueTooth

ה- NQ 430 מצויד בתוספת של מיקרופון וממשק BT ויכול לשמש כדיבורית לטלפונים סלולריים הכוללים יכולת BT.

זהו רעיון נחמד לעת הצורך, אבל יש לקחת בחשבון שדיבורית זו הינה בסיסית. כלומר היא עובדת יציב וטוב ללא ניתוקים, אבל אין לה מעבד מתוחכם / מנגנון סינון רעשים שימנע מהצד השני של  השיחה לשמוע את עצמו בגלל ההד ברכב.
בנוסף, לא ניתן לחייג מה- NQ430 כאשר תוכנת ה- IGO מופעלת (אלא רק מהטלפון), מצאנו גם את ממשק הדיבורית מעט מסורבל לשימוש והוא לא מנצל לדעתנו נכון את המסך גדול שיש למכשיר.



סיכום

בעד
יכול לשמש גם כדיבורית BT בסיסית
יכולת ניגון של סרטים תמונות ומוזיקה
קבלת פיקס מהיר ויציב
עובד חלק ויציב

חסרונות
ממשק משתמש מעט עמוס
דיבורית ה BT בסיסית ללא ביטול הד
זרוע שמרגישה פשוטה
השתקפויות בסביבת אור רב

ציון:

בתוך מגוון המכשירים הקיימים בארץ, מנסה מכשיר זה להתבלט בעזרת ממשק משתמש ייחודי ועמוס (שיכל להיות יותר שימושי). ה - NQ430 כולל מולטימדיה ודיבורית BT בסיסית, שהינם בונוס חביב למכשיר יציב, מהיר ואמין.

מחיר
כולל תוכנת ניווט IGO 8 3D עלות – 1,990 ₪

אחריות: ח.י.

תכולה
המכשיר
זרוע
מטען למכונית
כבל USB
מדריך למשתמש

נתונים טכניים

מעבד  CENTRALITY ATLAS III DUAL CORE
מהירות  Mhz 372
שבב האנטנה   CENTRALITY ATLAS III
מסך: רזולוציית 480X272 פיקסלים
יציאת קול 3.5 מ"מ
מידות: רוחב – 124 מ"מ, גובה 80.3 מ"מ, עומק 19.5 מ"מ
ממשק USB 2
ממשק SDHC/SD
תמיכה בקבצי מוסיקה  WAV/MP3/WMA
תמיכה בקבצי וידאו DIVX / WMV/MPEG4/AVI
תמיכה בקבצי תמונות  JPEG/BMP/GIF/PNG
מעבר לתגובות בפורום